رای گیری برای آغاز روند استیضاح جو بایدن

  4020921083

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه رسمی کردن روند استیضاح جو بایدن را به رای می‌گذارد.

رای گیری برای آغاز روند استیضاح جو بایدن

به گزارش تسنیم، یکی از دستیاران مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد رای گیری برای رسمی کردن روند استیضاح جو بایدن رئیس جمهور کشور، احتمالا در روز چهارشنبه (13 دسامبر) انجام می شود.

این در حالی است که پیشتر یکی از جمهوری خواهان کنگره اظهار کرد مایک جانسون طرحی را برای انجام رای گیری درباره آغاز روند استیضاح بایدن در پشت درهای بسته در روز پنج شنبه ارائه داده است. چارچوب زمانی که پیشتر نیز از سوی دیگر جمهوری خواهان تایید شده بود.

براساس این گزارش، انجام این رای گیری در روز پنج شنبه، تنها یک روز پیش از آغاز تعطیلات سه هفته‌ای پایان سال نمایندگان خواهد بود.

چند روز پیش جانسون در یک کنفرانس خبری در این باره اظهار کرد کنگره اگر می خواهد مسئولیت قانونی خود را برای استیضاح رسمی جو بایدن در صحن مجلس انجام دهد، انتخاب دیگری ندارد. این اقدام در راس اختیارات قانونی ماست.

وی تصریح کرد این یک رای گیری برای استیضاح رئیس جمهور بایدن نیست. این یک رای گیری برای ادامه روند درخواست استیضاح است و این یک گام قانونی مورد نیاز است.

این در حالی است که سه کمیته مختلف از جمهوری خواهان کنگره ماه هاست که تحقیقات رسمی درباره جو بایدن و معاملات تجاری خانواده او را آغاز کرده‌اند. یافته های این سه کمیته کوین مک کارتی رئیس سابق مجلس نمایندگان را بر آن داشت تا در ماه سپتامبر آغاز تحقیقات رسمی در این باره را اعلام کند. اقدامی که مایک جانسون رئیس فعلی کنگره نیز از آن حمایت کرده است.

در همین حال کاخ سفید اظهار کرد درخواست استیضاح رئیس جمهور بایدن بدون رای گیری غیرقانونی است. جمهوری خواهان امیدوارند رای گیری رسمی در این باره منجر به ارائه شهادت های بیشتر شود. جمهوری خواهان و کاخ سفید درباره گستردگی پذیرش این درخواست ها به توافق نرسیدند.

جمهوری خواهان تاکنون چندین جلسه غیر رسمی پشت درهای بسته درباره استیضاح بایدن برگزار کرده و تلاش کردند تا زمینه لازم برای استیضاح رئیس جمهور را فراهم کنند.

جمهوری خواهان کنگره، جو بایدن و خانواده‌اش را به سوء استفاده از تصمیمات سیاسی اتخاذ شده در زمان تصدی معاونت ریاست جمهوری در دوران باراک اوباما طی سال های 2009 تا 2017 متهم می کنند.

جمهوری خواهان کنگره همچنین معتقدند وزارت دادگستری در پرونده تحقیقات در مورد اتهامات مالیاتی هانتر بایدن فرزند جو بایدن به طور نادرست دخالت کرده است. اما کاخ سفید و این وزات خانه هر گونه اتهام در این باره را رد کردند. از این رو جمهوری خواهان اعلام کردند در ارتباط با امور سرمایه‌گذاری‌های شغلی هانتر بایدن، علیه رئیس جمهور درخواست استیضاح خواهند داد.

این پرونده‌های فساد مالی هانتر بایدن مربوط به زمانی است که بایدن به عنوان سناتور سابق و معاون ریاست جمهوری در زمان باراک اوباما خدمت می‌کرد.

اما هانتر بایدن در جریان یک مصاحبه اظهار کرد منتقدان پدرش تلاش می کند با حملات بی امان به او، ریاست جمهوری را از بین برده و آنها سعی می کنند من را بکشند.

وزارت دادگستری آمریکا اتهامات جدیدی را علیه هانتر مطرح و او را به پرداخت نکردن مالیات در حالی که یک زندگی لوکس و مجلل دارد، متهم کرد.

طبق گزارش فاکس‌نیوز او در سال 2019 مالیات مربوط به 200 هزار دلار از درآمدهای خود را پرداخت نکرده است.

این اتهامات جدید پس از اتهامات مطرح شده علیه وی در تاریخ 14 سپتامبر درباره دروغ گویی در فرم فدرال در مورد استفاده از مواد مخدر در هنگام خرید یک قبضه اسلحه است. هانتر در این پرونده گناهکار شناخته نشد.

در همین حال چند روز پیش ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و یکی از نامزدهای جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، از هم حزبی های خود در مجلس نمایندگان خواست تا به جای پرداختن به موضوع استیضاح جو بایدن، بر موضوعات مورد توجه و مهم برای رای دهندگان تمرکز کنند.

وی در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی گفت: در حالی که می داند خانواده بایدن«فاسد» هستند، و آغاز تحقیقات درباره این فساد منطقی و منصفانه است، اما تلاش ها در این باره راه به جایی نخواهد برد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین