کشف روشی امیدوارکننده برای درمان دیابت نوع یک

گروه سلامت الف،   4000914092

دانشمندان به شیوه‌ای دست یافته اند که امیدواری برای درمان دیابت نوع ۱ بدون نیاز به تزریق انسولین را افزایش داده است.

کشف روشی امیدوارکننده برای درمان دیابت نوع یک

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحره؛ برایان شلتون آمریکایی، ۶۴ ساله، انتظار نداشت که از دیابت که زندگی اش را زیر و رو کرد و باعث شد تا شغلش را از دست بدهد، بهبود پیدا کند و حالا احساس می‌کند که زندگی اش «کاملاً تغییر کرده است».

مورد شلتون این امیدواری را ایجاد می‌کند که با روش درمانی جدید مبتنی بر سلول‌های بنیادی، می‌توان دارویی برای دیابت نوع ۱، به دور از نیاز به انسولین، که ممکن است در دسترس همه نباشد و همچنین هزینه بالای آن پیدا کرد.

نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرد که در آن به بررسی پرونده یک شهروند آمریکایی پرداخت و اتفاقی که برای او افتاد را "معجزه" توصیف کرد.

دیابت نوع ۱ که کمتر از نوع ۲ شایع است و معمولا در دوران کودکی یا نوجوانی ظاهر می‌شود، به دلیل ناتوانی لوزالمعده در تولید انسولین یا عدم توانایی بدن در استفاده مؤثر از آن رخ می‌دهد که بیمار را مجبور می‌کند روزانه انسولین تزریق کند.

از علائم این بیماری می‌توان به ادرار بیش از حد، تشنگی و گرسنگی مداوم، کاهش وزن، تاری دید و خستگی اشاره کرد. برخلاف دیابت نوع ۲، نوع ۱ می‌تواند منجر به عوارض جدی و حتی مرگ شود مگر اینکه بیماران تزریق انسولین را به شکل مداوم داشته باشند.

تنها درمان موجود دیگر پیوند پانکراس است، اما به تناسب تعداد بیماران در دسترس نیست. سازمان بهداشت جهانی امسال در گزارشی به مناسبت صدمین سالگرد کشف انسولین گفته بود که هنوز برای بسیاری دور از دسترس است.

تجربه تلخ و پایان خوش

گزارش نیویورک تایمز خاطرنشان می‌کند که چیلتون در حین کار در خدمات پستی هوشیاری خود را از دست می‌داد که منجر به بازنشستگی وی پس از سی سال در این خدمات شد.

امسال، شلتون برای شرکت در یک کارآزمایی بالینی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که توسط شرکت "Vertex" برای آزمایش درمانی ساخته شده در طی دهه‌ها توسط یک دانشمند آمریکایی انجام می‌شد، دعوت شد.

شلتون اولین بیمار بود که تحت این آزمایش قرار گرفت و در ۲۹ ژوئن تزریق سلول‌های پانکراس را دریافت کرد که در آزمایشگاه توسط سلول‌های بنیادی رشد کرده بودند و اکنون انسولین به طور خودکار در دسترس او قرار گرفته و قادر به کنترل سطح انسولین در خون است.

شلتون که ممکن است اولین فردی باشد که با درمان جدید از این بیماری بهبود می‌یابد، می‌گوید: «این یک زندگی کاملاً جدید است.» این مانند یک معجزه است.

کارشناسانی که در این کارآزمایی شرکت نداشتند از نتایج آن استقبال کردند. دکتر ارل هیرش، متخصص دیابت در دانشگاه واشنگتن، به روزنامه آمریکایی گفت: "ما ده‌ها سال است که به دنبال چیزی شبیه به این بوده ایم.

دکتر پیتر باتلر، متخصص دیابت در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس نیز گفت: "این یک نتیجه فوق العاده است... اینکه بتوانیم دیابت را با بازگرداندن سلول‌های از دست رفته به بدن معکوس کنیم، مانند معجزه کشف انسولین در ۱۰۰ سال پیش است. "

کارشناسان خواستار احتیاط در مورد نتایج شدند و خواستار انتظار برای پایان کارآزمایی‌های ۵ ساله شدند و هشدار دادند که این امر در مورد بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ که شایع‌ترین آنهاست، اعمال نمی‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین