مختصات دقیق "پروژه بزرگراه شهید بروجردی" چیست؟

  4020716074 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی با ۳.۷ کیلومتر در منطقه ۱۸ تهران به بهره‌برداری رسید و در آینده نزدیک قرار است بزرگراه یادگار امام به این بزرگراه متصل شود؛ اما این پروژه بزرگ شهری دقیقاً چه مختصاتی دارد؟

مختصات دقیق "پروژه بزرگراه شهید بروجردی" چیست؟

به گزارش تسنیم، فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به‌طول 3.7 کیلومتر در بخش حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر پس از گذشت 13 سال روز شنبه هفته جاری 15 مهر ماه با حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران و جمعی از مدیران و معاونان شهرداری و اعضای شورای شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

بزرگراه شهید بروجردی بزرگراهی به‌ طول 4.7کیلومتری در امتداد آزادراه تهران ـ ساوه و در بخش حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار بهار (بعد از تقاطع بلوار الغدیر) است که در منطقه 18 شهرداری تهران واقع است. هدف اصلی از احداث این بزرگراه اتصال آزادگان تهران ـ ساوه به بزرگراه فتح و در امتداد آن به بزرگراه یادگار امام(ره) است. طرح بزرگراه 76متری شهید بروجردی در اواخر دهه 80 و در دو قطعه طراحی شد و قطعه نخست این پروژه در اولویت قرار گرفت.

قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی یک مسیر 3.7کیلومتری در بخش حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر است. احداث این پروژه از سال 88 توسط شهرداری منطقه 18 آغاز شد اما به‌دلیل وجود معارضین ملکی و تأسیساتی در سال 93 و در حالی که تنها 6 درصد پروژه پیشرفت فیزیکی داشت به معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران تحویل شد.

طی 7 سال، فعالیت اجرایی این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی با افت‌و‌خیزهای بسیاری همراه بود تا جایی که تا سال 1400 به پیشرفت 69درصدی رسید و در نهایت با اهتمام مدیریت شهری دوره ششم، آخرین معارضین ملکی و تأسیساتی رفع شد و اجرای پروژه سرعت گرفت و طی کمتر از 2 سال این پروژه آماده بهره‌برداری شد.

 جهت احداث قطعه اول بزرگراه شهید بروجردی، 82 معارض ملکی شناسایی و رفع شد که از این بین 5 ملک درشت‌دانه و مابقی در ابعاد کوچک‌تر بودند؛ با رفع این معارضین، مجموعاً 148 هزار مترمربع زمین برای اجرای این پروژه آزادسازی شد همچنین جهت احداث این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی، 60 اصله تیربرق و مجموعاً 1.5 کیلومتر طول انواع معارض لوله آب، لوله فاضلاب، لوله گاز و فیبر نوری جابه‌جا و رفع شده است.

با گشایش این خط از بزرگراه، مسیر ترافیکی تندروها از تقاطع بزرگراه آزادگان در سطح صفر آغاز می‌شود و در محدوده 45 متری کن به سطح منفی‌یک منتقل می‌شود و در ادامه قبل از بلوار الغدیر مجددا به سطح صفر بازمی‌گردد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی از بهره‌برداری فاز دوم این پروژه تا 22 بهمن‌ امسال خبر داد و گفت: بزرگراه شهید بروجردی مسیر ساوه ـ آزادگان را به یکدیگر متصل خواهد کرد و امکان این را فراهم می‌کند که شهروندان در غرب تهران به راحتی در این مسیر تردد داشته باشند.

پروژه بزرگراه شهید بروجردی با همکاری معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران، شهرداری منطقه 18 و قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۲۳۵۰۱۵:۴۹:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۱۶
یعنی برای بزرگراه نزدیک۴کیلومترباید۱۴سال طول بکشد
پیمان۳۲۵۲۴۴۷۱۶:۵۶:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۱۶
کاش کمربندی شهرستان پاکدشت هم با همین سرعت درست می شد. کمربندی پاکدشت چند ساله شد اما افتتاح نشد.مسیر 7 یا 8 کیلومتری از فرون آباد تا پاکدشت45 دقیقه ای طول می کشد. در صورتی که در شرایط معمول و ترافیک روان فقط 15 دقیقه زمان خواهد برد. باری بر دولت: مصرف سوخت خودرو ها, که ساعتها در ترافیک خاتون آباد می مانند. زحمتی برای ملت از نوع آلودگی صوتی و هوا برای مردم شریف منطقه مسکونی اطراف خیابان خاوران تصادف های پی در پی که موجب بار ترافیکی دو برابری شده و البته دلیلش تردد خودور های سنگین, اتوبوس های بین شهری و محموله های ترافیکی است که از وسط شهر پاکدشت و خاتون آباد عبور می کنند.
ناشناس۳۲۵۲۵۰۸۱۷:۵۸:۴۵ ۱۴۰۲/۷/۱۶
مصرف سوخت زیاد است هوا الوده است خواهشا حمل و نقل عمومی دنیا به سمت قطارهای پرسرعت درون شهری و بین شهری رفته است و ازادراه سازی دیگر منسوخ است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین