دلیل انصراف مجلس از استیضاح روحانی/ پشت‌پرده حمایت اصلاح‌طلبان از نامزدی محمدرضا خاتمی/نمکی: برای دود شدن آمده‌ام/ آیا لاریجانی در پاستور مستقر شده است؟

گروه سیاسی الف،   3990729109 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

دلیل انصراف مجلس از استیضاح روحانی/ پشت‌پرده حمایت اصلاح‌طلبان از نامزدی محمدرضا خاتمی/نمکی: برای دود شدن آمده‌ام/ آیا لاریجانی در پاستور مستقر شده است؟

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت، ضمن ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور، از ۳۲۲ مورد فوتی در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: ۴۸۱۰ نفر از بیماران در وضعیت شدید و تحت مراقبت‌های ویژه قراردارند.

وی افزود: از دیروز تا روز سه شنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

لاری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا می‌گوید: اوضاع بسیار اسفناک است. برای قرنطینه هم خیلی دیر است زیرا کرونا در همه جای کشور وضعیت وحشتناکی پیدا کرده است. به‌ویژه تهران اوضاع وحشتناک تری دارد. در هیچ دوره ای در این چند ماه، این تعداد بستری و این تعداد مبتلا و متوفی نداشتیم.

بیشتر بخوانید:

رکوردهای کرونا ادامه دارد؛ شناسایی ۵۰۳۹ مبتلا/ وضعیت حاد ۴۸۱۰ بیمار و ثبت ۳۲۲ فوتی جدید

مینو محرز: تعطیل نکردن‌ها سیاسی است تا علمی/ برای قرنطینه خیلی دیر شده

ابتلای ۶ هزار پرستار به ویروس کرونا

***

چند نفر را جریمه کردید و چه تعداد از جاده‌ها را بستید؟

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: در تهران اعلام کرده‌ایم که داخل شهر منبع توسعه ویروس است که با جهش‌هایی که ویروس پیدا کرده، قدرت سرایتش ۱۰ برابر شده است. گفتند تا پایان اردیبهشت اتوبوس اضافه می‌شود، اما یک اتوبوس هم اضافه نشد.

وی افزود: در ستاد ملی تقاضا کردیم که هر کس که ماسک نزد، جریمه کنید، اما بروید آمار را دربیاورید که چند نفر را جریمه کردند. گفتیم جاده ببندید، چندتا را بستند؟. اینطور که نمی‌شود اپیدمی جمع کرد. اگر این بال شکسته ما را ترمیم نکنند، اپیدمی در این مملکت جمع نمی‌شود و ما ته رودخانه باید جنازه جمع کنیم. بعد از مدتی هم پرسنل من هم می‌بُرند و می‌روند. البته آنها به خیابان نمی‌روند، بلکه به خانه‌هایشان می‌روند. امیدوارم خداوند چنین روزی را نیاورد، اما اگر روزی خستگی و بی توجهی دیگران به حریم همکاران من شدت پیدا کرد، به خیابان نمی‌آیند و اهل غربتی بازی نیستند، بلکه می‌روند در خانه می‌نشینند و آن روز، روز سختی است و غیرقابل تحمل است.

نمکی گفت: من امروز این حرف‌ها را نمی‌زنم تا خودم را اثبات کنم. من نیامدم برای خوشنام شدن، من برای فدا شدن و نابود شدن آمده‌ام، من برای دود شدن در ساحت مقدس جمهوری اسلامی آمده‌ام.

بیشتر بخوانید:

انتقاد وزیر بهداشت از عدم رعایت پروتکل‌ها: چند نفر را جریمه کردید/ چقدر من و همکارانم باید التماس کنیم؟/ به تنهایی نمی‌توانم این وضعیت را جمع کنم

***

عوارض 1میلیون تومانی برای خروج هر خودرو از شهر

دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: در حالی آمار روزانه مرگ ناشی کرونا به ۳۳۷ مورد رسیده است که این آمار هم واقعی نیست و برای آنکه بدانیم در واقعیت چند نفر روزانه تلف می‌شوند این عدد باید ضرب در ۲.۵ شود تا عدد اصلی به دست آید.

مردانی درباره وضعیت بیمارستان‌هایی که پذیرش بیمار مبتلا به کرونا دارند، بیان کرد: این بیمارستان‌ها سرشار از بیمار، بدون تخت خالی هستند و شرایط مناسبی وجود ندارد. با توجه به تعطیلات پیش رو نگرانی ما بیش از گذشته است، پیشنهاد می‌دهیم از هر ماشین هنگام خروج از شهر مبلغ یک میلیون تومان اخذ شود و مبالغ حاصل از این جریمه را در پیشگیری و درمان کرونا هزینه کنند.

بیشتر بخوانید:

دکتر مردانی: آمار قربانیان کرونا واقعی نیست

***

استیضاح روحانی منتفی شد

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حقیقت این است که اگر الان استیضاح رئیس جمهور را در مجلس شروع کنیم، روند آن در حدود ۲ ماه طول می‌کشد و به ماه دهم سال می‌رسیم، بعد از آن نیز معاون اول رئیس جمهور به مدت ۳ ماه رئیس دولت می‌شود و بعد از هم به تعطیلات عید می‌رسیم و اندکی بعد نیز مهلت کارِ دولت تمام می‌شود و اگر نتیجه‌ای داشت انجام می‌شد؛ بنابراین ما در مجلس به این نتیجه رسیده‌ایم که استیضاح انجام نشود.

علی خضریان،عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از مخالفت تشکیلات سیاسی متبوع خود با استیضاح حسن روحانی در مجلس خبر داد و گفت: با توجه به بازه زمانی باقی‌مانده تا انتخابات استیضاح در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست. 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: برخی مطبوعات که نقش ستاد نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا را در داخل بازی می‌کنند، با دروغ‌پردازی در مورد جبهه پایداری به دنبال این استیضاح است بنا دارند در درون مجلس ایجاد انشقاق کنند. 

بیشتر بخوانید:

استیضاح روحانی و آزمون ولایتمداری

امیرآبادی فراهانی: در مجلس به این نتیجه رسیده‌ایم که استیضاح روحانی انجام نشود/ حقوقی‌ها بزرگترین خیانت را به بورس کردند

نظر «جبهه پایداری» در مورد «استیضاح روحانی»

روحانی استیضاح شود، چه می شود؟

***

با شرایطی مانند دوره بنی‌صدر مواجه نیستیم 

غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مجلس خبرگان رهبری به فردا گفت: دولت‌ها باید تا پایان کار خود بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند. این مهم نظر مقام معظم رهبری هم هست و ایشان چندی پیش به صراحت بر این موضوع تأکید کردند مگر آنکه شرایطی به وجود آید که واقعا ادامه کار دولت میسر نباشد؛ مانند آنچه بنی‌صدر رقم زد که واقعا غیرقابل تحمل بود و تمام سعی خود را بر جدال بین قوا گذاشته بود و از فرمان امام سرپیچی کرد و تن به دستور حضرت امام نداد. اکنون که با چنان شرایطی مواجه نیستیم که بگوییم رئیس‌جمهور باید کنار برود یا استیضاح شود؛ بنابراین با همه معیارها و البته نهی رهبر انقلاب باید دولت تا پایان کار خود بماند.

***

هرچه می‌کشیم از دولت روحانی است/ ناکارآمدی‌ دولت گردن تحریم‌ نیست

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری ائتلاف سال ۹۴ را ظلم به اصلاح‌طلبان دانست و به مهر گفت: «من از ابتدا با ائتلاف با دولتی‌ها مخالف بودم و در طول این مدت هم موافق کوتاه آمدن در برابر دولت نبودم»، به گفته کواکبیان «دولت روحانی بیش از آنکه با مجموعه اصلاح‌طلبان مجلس دهم هماهنگ باشد با شخص آقای لاریجانی هماهنگ بود، حتی با آقای عارف نیز هماهنگی نداشتند»

او عملکرد ۴۰ اصلاح‌طلب مجلس هشتم را قوی‌تر از ۱۰۰ اصلاح‌طلب مجلس دهم می‌داند و درعین حال می‌گوید: «من چندبار گفته‌ام ما هر چه می‌کشیم از این دولت می‌کشیم. اصلاح‌طلبان هر ضربه‌ای که در افکار عمومی خوردند از دولت خوردند. ما چوب عملکرد دولت را خوردیم و هنوز هم داریم می‌خوریم»

کواکبیان معتقد است «اگر جوبایدن رأی بیاورد، به نظر من در کوتاه مدت می‌تواند منافع ملی ما را تأمین کند»، اما از سوی دیگر می‌گوید: «رئیس‌جمهور نباید ناکارآمدی دولت را صرفاً پای تحریم‌ها بگذارد و آدرس واشنگتن دی‌سی را بدهد. من با حرف‌های ایشان موافق نیستم»

***

آينده روحاني به روايت روزنامه اصلاح طلب

روزنامه اعتماد نوشت: ...آغاز دولت دوازدهم و ناتواني در تحقق وعده‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي دولت دوم «تدبير و اميد»، چنان محسوس بود كه حتي ياران و مشاورانش هم ديگر ياراي كتمانش را ندارند و نتيجه شد فاصله‌اي كه سبب شده حالا چپ و راست، هركدام به طريقي خواهان خداحافظي‌اش با كاخ «پاستور» باشند... دلار به‌طور روزانه افزايش پيدا مي‌كند، قيمت كالاي مصرفي مردم چندين برابر شده و نايابي روغن خوراكي و انسولين و ده‌ها مورد ديگر نارضايتي‌هاي عمومي را به اوج خود رسانده ولي نه روحاني حاضر به استعفا است و نه مخالفانش توان استيضاح او را دارند و نه خبري از مذاكره ميان تهران و واشنگتن است و درنتيجه حسن روحاني درقامت رييس قوه مجريه در شرايطي كه خود در قرنطينه به سر برده و مشغول اطاعت از دستورات ستاد ملي مقابله با كروناست، اين ويروس روزانه در ايران ركورد مي‌شكند و مطابق آخرين آمار ارايه شده بيش از 300 نفر را به كام مرگ كشانده است. 

احتمالا كم نيستند آنان كه خواهان تداوم وضع موجود تا انتخابات 1400 و پايان دولت روحاني هستند ولي اين مسير مي‌تواند با جرقه‌اي كوچك اعتراضاتي بزرگ را به همراه داشته باشد و دوباره اوضاعي تكرار شود كه آبان‌ماه 98 از آسمان ايران گذشت؛ شرايطي تلخ كه تاوان آن را هم مردم دادند و هم كليت نظام و حالا با اين شرايط از قرار معلوم بايد منتظر ماند و ديد دولت روحاني و البته مجموعه حاكميت چه تصميمي در ادامه مسير خواهند گرفت.

***

علی لاریجانی همکار دولت در پیشبرد سند ۲۵ ساله ایران و چین است

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفتگو با مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا علی لاریجانی مسئول اجرای سند همکاری ایران و چین شده است؟ گفت: آقای لاریجانی از زمانی که رئیس مجلس بود و سفری هم که به چین داشت، موضوع سند ۲۵ ساله را دنبال می‌کرد.

وی افزود: بعد از اینکه لاریجانی از مجلس بیرون آمد، از او درخواست کردیم کار خود را در خصوص پیگیری این سند ادامه دهد، او هم پذیرفت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین در خصوص تجهیز دفتری در پاستور برای لاریجانی به منظور پیگیری و اجرای سند همکاری ایران و چین، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

بیشتر بخوانید:

لاریجانی مسئول اجرای سند همکاری ایران و چین شد؟

***

مجلس خرید محبوبیت از جیب مردم را متوقف کند

فرشاد مومنی، اقتصاددان در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: بر این باور هستم که به ویژه درباره رفتار کاندیداهای ریاست جمهوری آینده نظام تصمیم گیری‌های اساسی کشور باید به صورت اضطراری و با ارائه طرح سه فوریتی به مجلس در مورد مهار انگیزه‌های فریبکارانه، خرید محبوبیت از جیب مردم، تحریک انگیزه‌های‌ تصمیم گیری‌های کوته نگرانه، دادن وعده‌های ناشدنی و اغلب ضد توسعه از طریق مجلس اقدام کند. چون بنا بر ویژگی‌های خاص اقتصاد سیاسی ایران؛ افرادی که طمع کسب قدرت و ثروت را دارند معمولا در بخش اعظمی از زمان به صورت چراغ خاموش حرکت کرده و در فرصت‌هایی که به نام انتخابات برایشان فراهم می‌شود آتش به پا می‌کنند.

مومنی افزود: بنابراین نظام قاعده‌گذاری کشور تنبیه‌های بسیار سنگینی را می‌بایست در این زمینه در نظر بگیرد در غیر این صورت ما شاهد این خواهیم بود که با وجود بی‌سابقه‌ترین کسری‌های مالی و بروز بیماری کرونا، سقوط قیمت نفت و بازگشت تحریم‌های ظالمانه این خطر وجود دارد آنهایی که به صورت چراغ خاموش و اعلام نشده انگیزه کاندیدا شدن دارند؛ از جیب جامعه، گروگانگیری و به اسارت کشیدن آینده کشور هزینه‌هایی کنند که احتمالا برای آنها خرید محبوبیت دارد اما خسارت‌هایی که به کشور وارد می‌شود قطعاً آثار ماندگار بر جای خواهد گذاشت.

***

عارف باید عذرخواهی کند

علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صحبت‌های عارف مبنی بر لزوم عذر خواهی اصلاح طلبان از مردم به سبب عملکرد دولت روحانی، گفت: طبعا به سبب خلف وعده‌های روحانی و نارضایتی که در بین مردم به وجود آمده به آبروی تمام حامیان روحانی لطمه وارد شده است.

وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: متاسفانه روحانی ضربه سختی به اعتبار جریان اصلاحات وارد کرده و از همین رو عارف این صحبت را مطرح کرده است، اما بعید می‌دانم روحانی اهل عذرخواهی و یا اصلا پشیمان باشد، اگرچه طرح این موضوع از سوی عارف هم خود امری قابل توجه است، زیرا خود او هم باید در قبال اقداماتش در مجلس دهم عذرخواهی کند.

***

باور نمی‌کنم این فقر و تورم عمدی نباشد/دستگیری‌های گسترده‌ در ادارات در راه است

 بخش‌هایی از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در مشهد مقدس را به نقل از همشهری آنلاین در ادامه می‌خوانید:

* خدا نابود کند مسئولینی که خبیثانه‌ترین رفتار ضد دین را انجام می‌دهند و آن، به فقر و فلاکت کشاندن مردم است. من باور نمی‌کنم این فقر و تورمی که به‌وجود آمده، دست‌ساز و عمدی نباشد. حالا اینکه نفوذی‌ها در چه سطحی در این دولت وجود دارند، بحث دیگری است.

* چطور می‌توانند یک ملت غنی را به این درصد از تورم دچار کنند؟ خیلی کار پیچیده‌ای است! ایجاد کردنِ این‌ مقدار از تورم و این مقدار از تعطیلی کارخانه‌ها و این مقدار از گرانی، چهل سال برنامه‌ریزی و صدها نفوذی می‌خواهد! نمی‌دانم نهادهای امنیتی چه‌کار می‌کنند؟ و شاید نفوذی‌ها شیوه‌های جدیدی از نفوذ و جاسوسی را پیدا کرده‌اند.

** فعلاً توسط قوۀ قضائیه، دستگیری‌هایی در خصوص عوامل فساد، انجام می‌شود. اما بنده بر اساس تحلیل - نه بر اساس خبر - اطمینان دارم که در آینده، جریان دستگیری‌های گسترده در ادارات دولتی خواهیم داشت از نفوذی‌ها و جواسیسی که کارشان کارشکنی در کار این ملت است تا به این فقر و گرفتاری و تورم مبتلا بشوند.

***

آیا خاتمیِ دوم وارد بازی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود؟ 

باشگاه خبرنگاران نوشت: نام خاتمی را شاید بتوان گره خورده با جریان اصلاحات دانست، اما این بار صحبت از رئیس دولت اصلاحات نیست بلکه انگار جماعت اصلاح طلب این بار قرار است همای سعادت انتخابات را بر شانه برادر کوچک او بنشانند؛ موضوعی که شاهد آن را می‌توان در مقاله‌های مختلف روزنامه‌های اصلاح طلب دید...

شاید مهم‌ترین دلیل شهرت او را بتوان نسبت برادری با رئیس دولت اصلاحات دانست؛ اما خود او نیز سابقه فعالیت‌های بسیاری در عرصه سیاسیت دارد ، برای مثال نایب‌رئیس مجلس ششم بوده، دبیر کل سابق جبهه مشارکت و عضو فعلی شورای مرکزی آن است. اما مهم ترین حاشیه‌‌ای که دامن گیر محمدرضا خاتمی بوده را شاید بتوان متعلق به فتنه سال ۸۸ دانست که باعث شد او  در سال ۱۳۹۸ به تحمل دو سال حبس تعزیری در دادگاه به سبب ادعای تقلب ۸ میلیونی محکوم شود...

با این حال سوالی که برجا می‌ماند این است که با وجود این همه شواهد و مدارک چرا اصلاحات در صدد است تا دست بر روی افرادی بگذارد که با یک نگاه ساده می‌توان به دلایل عدم تایید صلاحیت آنها پی برد؟ 

حال باید منتظر ماند و دید که اصلاحات با دست گذاشتن بر روی افرادی که سوابق نه چندان درخشانی دارند در صدد برپا کردن غائله‌ای تازه هستند و یا به گفته دبیرکل حزب مردمی اصلاحات، اینها صرفا شایعه است؟

بیشتر بخوانید:

چرا اصلاح‌طلبان می خواهند خاتمی نامزد انتخابات شود؟

***

 
تلاش لشکر تک‌نفره اصلاحات براي انتخابات 1400

روزنامه صبح نو نوشت: در خاموشی و انفعال قاطبه احزاب و جریان‌‌‌های اصلاح‌طلب، حزب کارگزاران سازندگی، اکنون فعال‌ترین حزب اصلاح‌طلبی به شمار می‌‌‌آید که در حوزه‌‌‌های مختلف، مشغول برداشتن قدم‌‌هایی برای توفیق در انتخابات آینده ریاست‌‌جمهوری است. این حزب مشخصا در سه حوزه انسجام درون‌تشکیلاتی، تلاش برای باز‌‌سازی روابط اصلاح‌طلبان با حاکمیت و نهایتا کوشش برای همراه‌كردن بدنه اجتماعی سرخورده اصلاحات با خود، مشغول اقدامات و رایزنی‌‌‌های فشرده است. کارگزاران این روزها، لشکر تک‌نفره اصلاحات است؛ پس از شکست فاحش اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم، روند بی‌حرکتی و انفعال در درون جبهه اصلاحات، شیبی تند به خود گرفت، به‌گونه‌‌ای که بخش عمده‌‌ای از اصلاح‌طلبان، از اساس حضور در عرصه سیاسی به ویژه در انتخابات را بی‌فایده و از سویی موجب خدشه به آبروی سیاسی این جبهه دانستند... عمل‌گرایان قصد دارند در میانه سرخوردگی و یأس تشکیلاتی و معرفتی اصلاح‌طلبان، یک‌تنه بار حضور در عرصه سیاسی ایران را به دوش بکشند تا به خیال خودشان اجازه ندهند، دولتی غیر از مختصات آنها در آینده روی کار بیاید.

کارگزارانی‌ها پیش از انتخابات مجلس یازدهم و در شرایطی که اصلاح‌طلبان در انجماد سیاسی به سر می‌بردند، با ارائه لیستی تحت عنوان «یاران هاشمی»، یخ تحریم‌طلبی جبهه اصلاحات را شکستند و به‌طور حداکثری در آوردگاه دوم اسفند شرکت ‌کردند؛ حضوری که هرچند با شکستی از پیش محتمل مواجه شد، لیکن مستمسکی به رادیکال‌های اصلاح‌‌‌طلب داد تا کارگزارانی‌ها را بیش از پیش، به قدرت‌طلبی و اپورتونیسم متهم کنند. با این حال، کارگزارانی‌ها هم‌اکنون تنها جریان فعال اصلاح‌طلبی به شمار می‌‌‌آیند که علم و کتل اصلاحات را برای انتخابات 1400 همچنان در اهتزاز نگه داشته‌اند.

***

حمايت روزنامه نزديک به كارگزاران از نامزدي محسن هاشمي

روزنامه آرمان ملي نوشت: دنياي سياست بالا و پايين‌هاي زيادي دارد و نمي‌توان امروز براي حضور در انتخابات 1400 نظر قطعي را اعلام کرد. مصلحت اساسي‌ترين رکن در تصميم‌گيري سياستمداران و افراد خبره است، بدين معنا که اگر به مصلحت شرايط امروز سخن از عدم کانديدا شدن براي انتخابات رياست‌جمهور مي‌زنند شايد در هنگامه ثبت‌نام انتخاباتي شرايط کشور و درخواست‌هاي فراوان آنها را مجاب به حضور کند که در مورد محسن هاشمي هم اين گمانه مطرح است.

جامعه در اين روزها در آرزوي رئيس‌جمهوري است که بتواند همانند آيت‌ا... هاشمي تدبيري پيشه کند که کشور از شرايط دشوار خارج شود و وضعيت معيشتي مردم از حالت رکود و نامطلوب به مرز قابل‌قبولي برسد مانند آنچه پس از سال‌هاي جنگ تحميلي و پس از آن انجام داد و اميد را به جامعه بازگرداند.

اکنون محسن هاشمي نزديک‌ترين گزينه براي تحقق اين خواست است که البته به نظر مي‌رسد با توجه به اينکه عنوان کرده قصدي براي کانديداتوري ندارد بايد شرايط را به نحوي مهيا کرد که او تجديدنظر داشته باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۲۳۷۱۲۰:۵۴:۵۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
محسن هاشمی 14 تا دونه رای هم نداره .
ناشناس۱۶۵۲۳۷۲۲۰:۵۶:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۲۹
محمد رضا خاتمی کسی بود که در دولت احمد نژاد به امریکا گفت تحریم را بیشتر کنید تا مردم از احمدی نژاد به سمت اصلاح طلبان سوق پیدا کنند. این ادم باید مجازات شود نه اینکه بخواهد پست و مقام بگیرد.
ناشناس۱۶۵۲۳۷۶۲۱:۰۶:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۲۹
بسیاری از معضلات فعلی حاصل عملکرد رییس مجلس است که نگذاشت در زمان مقتضی استیضاح صورت بگیرد و نگذاشت طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی صورت بگیرد
ناشناس۱۶۵۲۳۷۷۲۱:۰۹:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
محمدرضا خاتمی هم بیاید خوب است پاسخگوی توصیه به ما برای تکرار و عملکردروحانی باشد
کور پیش بین در خشت خام۱۶۵۲۳۸۱۲۱:۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۹
دولت تعطیلی روز یک شنبه را کنسل کند و جاده ها هم از ساعت اولیه روز چهار شنبه کنترل شود تا هیچ مسافرتی انجام نشود
ناشناس۱۶۵۲۴۱۶۲۱:۴۹:۳۲ ۱۳۹۹/۷/۲۹
بهترین کار این است دولت کاری نکند تا ۱۴۰۰
ناشناس۱۶۵۲۴۲۴۲۱:۵۷:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۲۹
صد در صد این گرانی ها با برنامه ریزی میباشد . در تاریخ فکر نمیکنم یک همچون چیزی اتفاق افتاده باشد و مردم اینچنین ذلیلانه کرده باشند.
ناشناس۱۶۵۲۴۳۰۲۲:۰۱:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۲۹
دلیل انصراف مجلس از سوال از روحانی معلومه چون روحانی به بهانه فتوای ستادکرونا نمیره مجلس مردم گرفتار این بازی هستن فعلا
ناشناس۱۶۵۲۴۷۳۲۲:۴۶:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۲۹
روحانی به مدد لاریجانی هر‌بلایی خواست سرمان آورد استیضاح الان چه فایده؟
حسنی۱۶۵۲۶۱۸۰۲:۵۴:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۳۰
کواکبیان :هرچه می کشیم از دست روحانی است . حاج اقا بعد از روحانی رو هم می بینی.
ناشناس۱۶۵۲۶۶۴۰۷:۳۱:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۳۰
کار مجلس بسیار درست است چون بهر صورت کاری نمایشی است چون اوضاع با بود یا نبود روحانی توفیری نمیکند
ناشناس۱۶۵۲۷۳۹۰۹:۲۴:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۳۰
نمکی چرا استعفا نمیده گرچه در دولت روحانی قحط الرجاله ولی زشته اینقدر مردم را تخریب می کنید از انواع طب دیگر هم استفاده بشه نق زدن کار را درست نمیکنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین