وزنه‌بردار ایران با شکستن رکورد دنیا طلا گرفت

  4050227052

ملی‌پوش وزنه‌برداری فوق سنگین کشورمان در قهرمانی آسیا رکورد دنیا را شکست و طلای دوضرب را گرفت.

وزنه‌بردار ایران با شکستن رکورد دنیا طلا گرفت

به گزارش فارس، در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و در دسته فوق سنگین، ملی‌پوش، علیرضا یوسفی رکورد جهان را در دوضرب شکست.

او در حرکت یک‌ضرب رکورد ۱۸۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و برنز گرفت. در این دسته گورمیناسیان از بحرین با ۲۱۲ کیلوگرم طلا و عبدالله‌یف از ازبکستان با ۱۸۹ کیلوگرم نقره را به دست آوردند.

یوسفی در دوضرب ابتدا ۲۴۸ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم ۲۶۱ کیلوگرم را انداخت. او در تلاش سوم خود این وزنه را بالای سر برد و ضمن کسب مدال طلا، رکورد دنیا را هم شکست. او در مجموع یک‌ضرب و دوضرب مدال نقره را هم کسب کرد. وزنه‌بردار ایران پس از رکوردشکنی نوشته‌ای را که زیر پیراهن خود با عنوان شهدای میناب بود، به تمام دنیا نشان داد.
 
 
 

yektanetتریبون

آخرین عناوین