ابتلای ۶ هزار پرستار به ویروس کرونا

گروه اجتماعی الف،   3990729059

معاون سازمان نظام پرستاری از استخدام بیش از ۷۶۵۰ پرستار در بیمارستان های وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: اکنون حدود ۶ هزار پرستار به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند.

ابتلای ۶ هزار پرستار به ویروس کرونا

حمیدرضا عزیزی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: پرستاران به عنوان مدافعان خط اول مبارزه با کرونا واقعا جان خود را کف دست گرفته اند و برای مراقبت و نجات بیماران فداکاری می کنند. حدود ۷۰ هزار پرستار طی ماههای گذشته در کشور در خط مقدم این دفاع ملی هستند. تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر آنها به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند، حدود ۲۶ هزار نفر آنها درمان شدند اما از این تعداد ۵۴ نفر تاکنون جان باخته اند و البته اکنون حدود ۵ تا ۶ هزار پرستار به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ در مرخصی استعلاجی هستند.

وی ادامه داد: در مورد دسترسی به وسایل پیشگیرانه مانند ماسک، شیلد (محافظ صورت)، دستکش و لباس محافظ پرستاران، وضعیت نسبت به ماههای اول اپیدمی کرونا بهتر شده اما همچنان در برخی بیمارستانها گزارش هایی داریم که این اقلام به صورت سهمیه بندی به پرستاران داده می شود، این مساله شایسته نیست زیرا حداقل هایی که باید در اختیار یک رزمنده مدافع سلامت داده شود، همین لوازم حفاظتی است و باید با گشاده دستی بیشتری این اقلام در اختیار پرستاران قرار گیرد.

استخدام ۷۶۵۰ پرستار

معاون سازمان نظام پرستاری از استخدام ۷۶۵۰ پرستار در بیمارستانهای وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: قرار است از حدود ۳۵۰۰ مجوز استخدامی سازمان تامین اجتماعی، ۲۶۵۰ سهمیه برای استخدام پرستاران در این سازمان اختصاص پیدا کند. وزارت بهداشت هم قول داده تا سه ماه آینده حداقل پنج هزار پرستار استخدام کند. قرار است اولویت استخدام با پرستارانی باشد که در ماههای گذشته در بخش های کرونا به صورت شرکتی فعالیت کرده اند. اگر این اتفاق بیفتد، با توجه به خستگی پرستاران می تواند روح تازه ای در بین کادر پرستاری ایجاد کند.

وی ادامه داد: استخدام این پرستاران شرکتی هم باعث می شود وضعیت معیشت آنها بهتر شود و هم تعهدات و انگیزه خدمتی آنان بیشتر می شود. ممکن است در برخی مناطق مرزی تعداد کافی پرستار برای استخدام وجود نداشته باشد اما به طور کلی در کشور تعداد پرستاران شرکتی که تمایل به استخدام دارند بیش از سهمیه های استخدامی است. 

عزیزی از افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران خبر داد و گفت: افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران بر اساس فصل دهم قانون مدیریت کشوری که از اول امسال برای پرستاران شاغل در بیمارستانهای دولتی اجرا شد، از مهر امسال برای پرستاران تامین اجتماعی نیز اعمال می شود و امیدواریم در ادامه، این افزایش حقوق برای پرستاران شاغل در مراکز درمانی نیروهای مسلح نیز اعمال شود. البته این افزایش حقوق هنوز شامل پرستاران شاغل در بخش خصوصی نشده و مشکلات پرستاران در این بخش بیشتر است.

معاون سازمان نظام پرستاری ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات پرستاران، پرداخت حق فوق العاده ویژه است که با توجه به قول سازمان برنامه و بودجه، قرار است در فصل پاییز در آبان یا حداکثر در آذر در حکم پرستاران اعمال شود. با این اقدام حداقل یک میلیون تومان به حقوق پرستاران اضافه می شود. البته ممکن است با توجه به مشکلات اعتباری دولت، تامین بودجه آن در سال ۹۹ با مشکلاتی مواجه باشد اما نکته مهم این است که با صدور این احکام اعتبار پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران در بودجه سال آینده اختصاص پیدا می کند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین