استیضاح روحانی و آزمون ولایتمداری

گروه سیاسی الف،   3990729065 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
استیضاح روحانی و آزمون ولایتمداری

در چند روز گذشته بحث استیضاح رئیس جمهور بار دیگر در رسانه ها مطرح شده است. در راس فعالیت در این زمینه مجتبی ذوالنوری، نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مشاهده می شود. جماعت دیگری هم برای مطالبه استیضاح رئیس جمهور در قم همایش برگزار کردند که چهره حمید رسایی و کریمی قدوسی در پوستر این همایش به چشم می خورد.

 آخرین خبرها هم از امضای طرح استیضاح رئیس جمهور توسط ۶۰ نماینده حکایت دارد.

از ابتدای مجلس یازدهم تاکنون که حدود پنج ماه از آن می گذرد برای دومین بار است که موضوع استیضاح رئیس جمهور توسط عده ای مطرح می شود. در نوبت قبلی در همان ماه ابتدایی شروع به کار مجلس عده ای از نمایندگان این موضوع را مطرح کردند اما سریعا از آن دست کشیدند. 

علت عقب نشینی ایشان در آن زمان مخالفت صریح رهبری با استیضاح رئیس جمهور بود. رهبری در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم در تاریخ 22 تیرماه بیان کردند: «بنده اعتقاد راسخ دارم که دولتها بایستی تا آخرین روز مسئولیّتشان تلاش کنند و کار کنند و وظایف خودشان را انجام بدهند، بعد امانت را به دولت بعدی تسلیم کنند، البتّه عقیده‌ام این است که با صورت‌وضعیّت؛ مثل مهندسی که  وسط کار، بنا را به یک مهندس دیگری تحویل میدهد و صورت‌وضعیّت میدهد؛ این کاری است که انجام گرفته، این وضعی است که الان موجود است. بایست تا روز آخر مشغول کار باشند.»

سخنان رهبری در آن زمان باعث شد نمایندگان مجلس انقلابی سریعا بحث استیضاح رئیس جمهور را از دستور خارج کنند. اما پس از گذشت سه ماه دوباره شاهدیم که این موضوع توسط برخی از نمایندگان پیگیری می شود. به نظر می رسد این نمایندگان و بقیه فعالان سیاسی طرفدار استیضاح روحانی اکنون با یک تناقض جدی رو به رو هستند.

از یک طرف ایشان مدعی ولایتمداری و پیروی از رهبری هستند و از طرف دیگر برخلاف نظر صریح رهبری فعالیت می کنند. ممکن است ایشان مدعی شوند از سه ماه پیش تاکنون شرایط تغییر کرده و قیمت دلار سر به فلک کشیده است پس ممکن است نظر رهبری تغییر کرده باشد. در جواب ایشان باید گفت اولا از آن تاریخ تاکنون سه ماه به پایان دولت نزدیک شده ایم و طبیعتا هرچه زمان قانونی دولت کمتر شود صرفه تغییر دولت کم و کمتر می شود. نکته ای که یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس هم به آن اشاره کرده است.

ثانیا همانگونه که رهبری در همان سخنان گفته اند اعتقاد ایشان مبنی بر ادامه کار دولت تا آخرین روز اعتقادی راسخ است و تجربه سالیان گذشته نیز نشان داده است ایشان درباره همه دولت ها همین نظر را داشته اند.

رهبری درباره دولت احمدی نژاد و وزرای خاتمی هم همین نظر را داشته اند. چه اینکه این روزها نامه رهبری به رئیس مجلس هفتم در نهی از استیضاح وزرا دست به دست می شود. بعید است این نمایندگان انقلابی ندانند که نظر رهبری در این زمینه به راحتی تغییر نمی کند. آیا این نمایندگان نمی توانستند پیش از اقدام رسانه ای و امضای طرح در مجلس از دفتر رهبری درباره نظر ایشان بپرسند؟

اگر نگاهی معقول به ماجرا داشته باشیم باید بگوییم این حق نمایندگان است که نظرشان با رهبری متفاوت باشد و مطابق نظر خویش عمل کنند اما طبیعتا در موضوع بسیار خطیری مثل استیضاح رئیس جمهور حتما باید نظر رهبری پرسیده شود و اگر نمایندگان همچنان بر نظر خویش راسخ هستند از طرق مختلف می توانند نظرات خویش را به رهبری برسانند و ایشان را در جریان استدلال های خود قرار دهند.

این موضوع به طور خاص از جانب کسانی سر زده است که در زمانی نه چندان دور مدعی بودند نه تنها امر رهبری باید اطاعت شود بلکه نظر رهبری هم باید اطاعت شود و مطابق همان ایده برچسب ضد ولایت فقیه بر پیشانی سیاستمداران می زدند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۵۱۷۳۴۱۳:۲۴:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
پس مجلس میخوایم چکار؟
ناشناس۱۶۵۱۸۸۱۱۴:۲۱:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۲۹
روحانی درست می گوید و درست عمل می کند. در این شرایطی که با آن دست به گریبانیم، عده ای فقط به منافع گروهی خودشان فکر می کنند. نه تنها به دولت در مواجهه با تحریم ها، کمبود ارز، کم شدن صادرات نفتی و غیر نفتی، بحران کرونا و ..... کمکی نمی کنند، بلکه سنگ اندازی کرده و همه مشکلات کشور را ناشی از دولت جلوه می دهند!!!!
ناشناس۱۶۵۱۹۳۹۱۴:۵۲:۱۳ ۱۳۹۹/۷/۲۹
اگر مجلس قبلی به وظیفه خودش عمل کرده بود الان وضع مملکت این نبود
ایرانی۱۶۵۱۹۸۱۱۵:۱۳:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
استیضاح و سوال از روحانی به معنای عزلش نیست پس نباید از تنش ترسید و مانع پاسخگویی شد بیاید حداقل جواب افتضاحات را بدهد
ناشناس۱۶۵۲۲۵۳۱۸:۵۰:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۲۹
مشکل اینه که ستادکرونا را بهانه میکنه و نمیاد مجلس
ناشناس۱۶۵۲۲۹۹۱۹:۲۲:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
مجلس اگر استیضاح را به دلیل کمبود وقت دولت نمیرخواهد اجرا کند یک قانون تصویب کند که دولت در پایان بازخواست و هر که را لازم شد دادگاهی کنند
ناشناس۱۶۵۲۱۵۵۱۷:۲۰:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۲۹
خودتون هم می دونید روحانی استیضاح بشود در این اوضاع شکننده اقتصادی موضوع ابعاد سیاسی و اجتماعی نیز پیدا خواهد کرد و کنترل از دست خواهد رفت.
علی۱۶۵۲۳۸۹۲۱:۱۷:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۲۹
واسه رفع خستگی.
ناشناس۱۶۵۱۷۳۹۱۳:۲۵:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۲۹
استیضاح رئیس جمهور و وزراء ناکارآمد وظیفه ذاتی مجلس است با این روند که دولت روحانی پیش می رود دلار 60 هزار تومانی دور از دسترس نیست !
ناشناس۱۶۵۱۹۷۷۱۵:۱۲:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۲۹
با رفتن روحانی نه فروش نفت بیشتر میشه نه دلار میاد پایین !
ناشناس۱۶۵۲۰۳۵۱۵:۳۷:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
با رفتن این ها یک نیروی تازه نفس می آید و حداقل جلوی بالا رفتن بی جهت گرفته می شود
ناشناس۱۶۵۲۰۴۴۱۵:۴۴:۲۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
ما خواهان محاکمه رییس مجلس قبل که در زمان خودش نگذاشت دولت استیضاح شود هستیم در ضمن دولت پس از پایان کارش باید محاکمه شود
ناشناس۱۶۵۱۷۴۲۱۳:۲۷:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۲۹
اگر راجع به هر موضوعی از رهبر معظم انقلاب بخواهیم خرج کنیم اوضاع اینگونه میشود. بگذاریم قانون فصل الخطاب همه موارد باشد.
ناشناس۱۶۵۱۷۴۷۱۳:۲۹:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۲۹
متاسفانه دولت باعث فرو پاشی اقتصاد کشور شده است.
ناشناس۱۶۵۱۹۷۳۱۵:۰۹:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۲۹
کاملا درسته . ولی در شرایط فعلی استیضاح دو تا ضرر داره : اول اینکه به دولت فرصت فرار از پاسخگویی میده و خیلی راحت میرن و میگن ما داشتیم تلاشمون رو میکردیم اما نذاشتن کار کنیم . دوم اینکه ایران میشه مثل لبنان . درگیر تشکیل دولت و کابینه . همه چی از وضع فعلی بدتر میشه و هیچکس هم مسئولیتش رو قبول نمیکنه .
ناشناس۱۶۵۱۹۷۹۱۵:۱۲:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
اون تحریم عمو جان !
ناشناس۱۶۵۲۰۸۵۱۶:۰۸:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۲۹
تحریم حتی20 درصد اوضاع فعلی اقتصاد ایران هم دخیل نیست به آن 80 درصد برس
ناشناس۱۶۵۲۱۲۱۱۶:۵۴:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
فروش نفت نباشه ایران فرقی با افریقا نداره !
ناشناس۱۶۵۲۱۵۲۱۷:۱۸:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
مشکل ونزوئلا و کره شمالی هم همین هست داستان بافی ممنوع !
ناشناس۱۶۵۲۱۹۷۱۷:۴۸:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۲۹
پس شما مخالف مذاکره هستی!؟
ناشناس۱۶۵۲۴۴۹۲۲:۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۹
این درصدها از کجا آوردی؟
محمد۱۶۵۱۷۴۹۱۳:۳۰:۲۴ ۱۳۹۹/۷/۲۹
نمایندگان مجلس طبق وظیفه و اختیاراتی که دارند باید عمل کنند و رهبری هم اختیاراتی داره که میتونه استیضاح رو با حکم حکومتی متوقف کنه
ناشناس۱۶۵۱۷۶۱۱۳:۳۲:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۲۹
این مجلس انقلابی انقلابی گفتن منو یاد بلدم بلدم میندازه
الف ر۱۶۵۲۰۵۵۱۵:۴۸:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۲۹
بلدم ،بلدم اون یه چیز دیگر ؟! اون بگم ،بگم مجید جان !
ناشناس۱۶۵۲۱۰۶۱۶:۳۳:۵۴ ۱۳۹۹/۷/۲۹
مجید جان دلبندم...منظورش اون فیلمی بود که توش می گفت بلدم بلدم...
ناشناس۱۶۵۱۷۶۲۱۳:۳۳:۳۳ ۱۳۹۹/۷/۲۹
این چه استدلالی است حالا شاید دولت از عمد بخواهد کار نکند آن وقت تکلیف چی هست؟
ناشناس۱۶۵۱۷۸۵۱۳:۴۶:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۲۹
اگر مشکل کنونی از مدیریت داخلی است که دولت باید برکنار شود این دیگه کاملا واضح است شما از یه طرف میفرمایید مشکل از روحانی است از یه طرف میفرمایید استیضاح نشود مگر چنین چیزی ممکنه؟ قانون اساسی پس چی میشه؟ مگه میشه هم مجلس در بحث بنزین کاملا کنار گذاشته بشه هم استیضاح که حق قانونی مجلس هست ازش گرفته بشه؟ این وسط پس اصلا برای چی مجلس تشکیل میشه؟ در حال حاضر توپ در زمین مجلس است و اگر استیضاح نکند دیگه مشکل از دولت نخواهد بود و تبعات زیادی هم داره
ناشناس۱۶۵۱۷۹۶۱۳:۵۰:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۲۹
استیضاح حق مجلس است
ناشناس۱۶۵۱۷۹۸۱۳:۵۱:۵۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
مجلس از مردم رای دارد و نباید وامدار کسی باشد . استیضاح کنید آقا استیضاح
ناشناس۱۶۵۱۷۹۹۱۳:۵۲:۲۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
امام هم تا قبل از عزل بنی صدر بطور کامل از او حمایت کردند ولی پس از رأی عدم کفایت گفتند والله قسم به او رأی ندادند. انتظار نداشته باشید رهبر کشور یک قوه رو مامور برکناری قوه دیگری کند. به نظر استیضاح کنندگان حتی یک روز زودتر این دولت بره برای کشور بهتره سه چهارماه زودتر که خیلی هم خوبه
ناشناس۱۶۵۱۸۰۶۱۳:۵۴:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۲۹
اگر امام بود یادتان می داد ولایتمداری این نیست که دولت را رها کنید و....
ناشناس۱۶۵۱۸۱۱۱۳:۵۵:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۲۹
روحانی باید استیضاح و بعد دادگاهی شود! این آقا با بورس کاری کردند که تمام اموال مردم به باد فنا برود. مگر همین حسن نبود که میگفت در بورس سرمایه گذاری کنید ما کاری میکنیم که همه بدونند که هیچ جایی مثل بورس مفید نیست! پس حمایت حقوقی های رئیس جمهور کجا رفت! آقایون همه داراییمان به باد فنا رفت میفهمید یا نه!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۵۱۸۱۹۱۳:۵۸:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۲۹
انسان به ياد خوارج مي افتد
ناشناس۱۶۵۱۸۵۵۱۴:۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۲۹
مشكل سران مملكت ما اينه كه قانون اساسي رو كنار گذاشتند و مصلحت انديشي رو دست گرفتن. بايد هميشه نظمي توي كار باشه كه اين نظم در قانون اساسي تعريف شده و هر مقامي در جايگاه خود بايد تا آخرين لحظه مسئوليت، به آن پايبند باشد. اگر نماينده مردم تشخيص داد كه بايد رئيس جمهور مورد سوال قرار گيرد، اين كار بدون تعلل بايد انجام شود.
ناشناس۱۶۵۱۸۶۵۱۴:۱۵:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۲۹
نبود دولت بی رییس جمهور یعنی هرج و مرج داخلی و فشار سیاسی بیشتر خارجی
ناشناس۱۶۵۱۸۷۱۱۴:۱۷:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
اگر دولت ناکارآمد وناتوان و بی خیال از گذر اوضاع كشور باشد در اين صورت چه بايد بشود
ناشناس۱۶۵۱۹۳۴۱۴:۵۰:۲۲ ۱۳۹۹/۷/۲۹
تمکین به ولایت فقیه شامل دستورات حکومتی رهبری می باشد که رسما ابلاغ می شوند . ممکن است رهبر در موضوعی نظری داشته باشند و متخصصان نظر مخالفی داشته باشند عمل نکردن به نظر رهبری در این گونه موارد عدم تمکین از ولایت فقیه نیست. چرا که در غیراینصورت قوای مقننه و مجریه فرمایشی می شوند و باید در همه موارد براساس نظرات رهبری عمل کنند و در اینصورت اساسا تفکیک قوا و مشارکت مردم در حکومت بی معنی خواهد بود.
ناشناس۱۶۵۱۹۴۰۱۴:۵۳:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
رهبری گفته «دولتها بایستی تا آخرین روز مسئولیّتشان تلاش کنند و کار کنند» در صورت استیضاح دولت دیگه مسئولیتی ندارد پس هنوز مطابق نظر رهبری است. منظور رهبر اینه که دولت وا نده و به تلاش ادامه بده
علی۱۶۵۱۹۵۳۱۴:۵۹:۳۱ ۱۳۹۹/۷/۲۹
چه کسی فکر میکرد در طول سه ماه اینقدر قیمت ارز و گرانی بالا رود؟ ضمنا توی این چند روز که بحث استیضاح مطرح شده قیمت دلار سقوط کرده ایا این دلیل نیست که این بلا و پایین ها دست خودشون هست؟
ناشناس۱۶۵۲۰۴۲۱۵:۴۲:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
همان طوری که چند سال دلار را سرکوب می کردن این بالا رفتن را هم خودشان ایجاد کردن و امریکا و تحریم هم حداکثر 2 الی 3هزار تومان اثر گذار است
احمدی۱۶۵۲۰۰۳۱۵:۲۴:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
این آدما فقط متاسفانه جلوی دماغشون رو می بینن کاری که ضررش بیشتر از نفعش باشه به چه درد می خوره، پدر مملکت رو همین بی عقلیا در اورده. فقط میخوان عقده گشایی بکنن،
ناشناس۱۶۵۲۰۱۳۱۵:۲۸:۲۵ ۱۳۹۹/۷/۲۹
خود رهبری هم این اعتقاد را ندارد که همه چیز باید مطابق نظرش باشد ولی یه عده تو این مملکت کاسه داغتر از آش هستند.
عدالت خواه۱۶۵۲۰۴۷۱۵:۴۶:۱۵ ۱۳۹۹/۷/۲۹
دولت ناکارامد می خواهد خودش را به رهبری وصل کرده واز حمایت ایشان سو استفاده کند ،هیچ گاه رهبر نگفته اند روحانی استیضاح نشود این سو برداشت ازسخنان ایشان است.استیضاح حق شرعی وقانونی مردم ونماینده گان ملت است.روحانی باید استیضاح شود ولو انکه یک روز از ریاست جمهوریش مانده باشد.
ناشناس۱۶۵۲۱۱۶۱۶:۵۰:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۲۹
حالا این دولت هم کنار بره , خیال کردید دولت بعدی روزی سه میلیون بشکه نفت میفروشه و دلار رو بر میگردانه به ۴۲۰۰ ؟؟؟!!!
ناشناس۱۶۵۲۷۴۳۰۹:۲۷:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۳۰
حالا دولت بعدی بياد 8 سال ديگه مردم برن سرکار!ازاين ستون به اون ستون فرج هست
ناشناس۱۶۵۲۱۵۶۱۷:۲۰:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۲۹
خودتون هم می دونید روحانی استیضاح بشود در این اوضاع شکننده اقتصادی موضوع ابعاد سیاسی و اجتماعی نیز پیدا خواهد کرد و کنترل از دست خواهد رفت.
مجید بیرانوند۱۶۵۲۳۲۵۱۹:۵۶:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۲۹
اینکه نظر کسی مخالف نظر رهبری باشه هیچ مشکلی نداره
ناشناس۱۶۵۲۳۷۸۲۱:۱۰:۰۲ ۱۳۹۹/۷/۲۹
يعني چه قبل از طرح استيضاح نظر دفتر رهبري را بپرسند خود رهبر استقلال نمايندگان را قبول دارند شما قبول نداريد؟
ناشناس۱۶۵۲۳۹۵۲۱:۲۲:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۲۹
دولت، کاره ای نیست...
ناشناس۱۶۵۲۳۹۶۲۱:۲۳:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۲۹
روحانی خیالش جمع که این مجلس مثل مجلس قبله
ناشناس۱۶۵۲۴۷۸۲۲:۵۱:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۲۹
راستی مردم کجای این دعواهای جناحی قرار دارند؟ خسته شدم از دو جناح با اعضای بی کفایت.
ناشناس۱۶۵۲۴۸۳۲۲:۵۸:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۹
این نمایندگان انقلابی در دوران احمدی نژاد عرضه نداشتند یک سوال ساده از احمدی نژاد بپرسند.همه یادمونه احمدی نژاد اومد تو مجلس همه سوال کنندگان رو به نیشخند گرفت و رفت.
ناشناس۱۶۵۲۵۴۳۰۰:۱۰:۲۷ ۱۳۹۹/۷/۳۰
برادر من مسعله پیچیده تر از این هاست شروع پروژه خرابی رییس جمهوره مثل قبلی ها ربطی به اقتصاد نداره
حسن۱۶۵۲۵۸۶۰۱:۰۳:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۳۰
این جماعت دارند مغلطه میکنند، رهبر فرمودند که دولت تا روز آخر کار کند چون میدیدند که دولت همه چیز را رها کرده و به فکر رنگ و لعاب امور است، یعنی صحبت رهبر تذکر به دولت بود نه تذکر به مجلس.
ناشناس۱۶۵۲۶۵۵۰۷:۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۳۰
تا وقتی یک عده تصورشون از ولایت فقیه همین باشه بهتر از این نمیشه . خود رهبری گفته اند از من انتقاد کنید. تبعیت از رهبری به معنای تعطیلی عقل بقیه نیست.
ناشناس۱۶۵۲۶۸۵۰۸:۰۰:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۳۰
باید دید در شرایط کنونی عقل و منطق چه حکم می کند...
ناشناس۱۶۵۲۹۶۴۱۲:۳۹:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۳۰
سلام مطلب شما صحت ندارد رهبری فقط یک شرط گذاشتند برای استیضاح رییس جمهور وآن هم اینکه با رعایت مسائل اخلاقی باشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین