میله‌های آهنی سرنوشت گنده لات‌های مجازی

گروه حوادث الف،   3990216059

کری خوانی اوباش در فضای مجازی این روز‌ها نقل محافل است و پلیس با رسیدگی به این پرونده‌ها امنیت شهر‌ها را برقرار می‌کند.

میله‌های آهنی سرنوشت گنده لات‌های مجازی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پرونده‌های زیادی در خصوص درگیری اراذل و اوباش و بزن بهادر‌های عربده کش در محلات مورد بررسی پلیس قرار گرفته است.

افرادی که با ایجاد رعب و وحشت در بین آحاد جامعه اقدام به درگیری با یکدیگر می‌کنند که بعضا این تنش‌ها به کشته شدن نفرات مقابل نیز ختم می‌شود.

گنده لات‌هایی که صرفا بر سر موضوعات کوچک و بی ارزش برای آرام کردن خود و اینکه نشان دهند حق با آن‌هاست، برای خودنمایی هم که شده به خیابان‌ها آمده و اقدام به معرکه گیری می‌کنند.

امروزه با توجه به فعال شدن فضای مجازی و افزایش استفاده از آن توسط کاربران، اراذل و اوباش نیز بیکار ننشسته و کری‌های خود را به این فضا کشانده‌اند و با انتشار مطالبی توهین آمیز در صفحات شخصی خود نسبت به یکدیگر اقدام به کری خوانی و رجز پرانی می‌کنند و با تحریک نفر مقابل خود باعث ایجاد درگیری و نزاع در فضای حقیقی و مجازی می‌شوند.

هفته گذشته بود که پلیس امنیت عمومی فاتب در تازه‌ترین کری خوانی‌های اراذل و اوباش در فضای مجازی اقدام به دستگیری ۲ نفر از اوباشی که با یکدیگر برادر بودند کرد، این افراد با انتشار کلیپی مبنی بر رجز خوانی و به کار بردن الفاظ ناشایست اقدام به تشویش فضای مجازی و ایجاد ناامنی در این فضا کردند.

اکثر این افراد پس از دستگیری مدعی هستند که مقصر اصلی ایجاد درگیری نبوده و به دلیل پاسخ دادن به اهانت‌های طرف مقابل اقدام به درگیری کرده تا آن‌ها را سرجای خود بنشانند.

معروف‌ترین پرونده کری خوانی در فضای مجازی که سرانجام منجر به دستگیری گنده لات تهران شد، پرونده «وحید مرادی» بود که وی به دلیل رجز خوانی و به کار بردن الفاظ رکیک با انجام نزاعی دسته جمعی در یک مهمانی اقدام به کشتن یکی دیگر از اراذل و اوباش تهران کرده و پس از ارتکاب جرم خود سعی در فرار از کشور را داشت و سرانجام در نزدیکی مرز کشور ترکیه توسط ماموران انتظامی دستگیر شد.

مرادی در اظهارت خود پس از دستگیری اعلام کرد: من با حسین دوست بودم و برادرش را هم می‌شناختم. به مهمانی که آن‌ها برایم ترتیب داده بودند، رفتم. قصد مشروب خوردن نداشتیم، اما آن‌ها گرم شراب خوری بودند و به من هم اصرار زیادی کردند که با آن‌ها مشغول مشروب خوردن شوم.

وی افزود: حسین به شدت مست شده بود و شروع کرد به لایو گرفتن از من و بد و بیراه گفتن به من و فحش ناموسی دادن. بعد از این با همدیگر درگیر شدیم و دو الی سه نفر از دوستان حسین به همراه خودش به من حمله کردند و من هم فقط از خودم دفاع کردم. قصدم کشتن حسین نبود از خودم دفاع کردم و به دست او چند ضربه با چاقو زدم.

این‌ها بخشی از اظهارات گنده لات تهران بود که به دلیل کری خوانی در فضای مجازی مرتکب قتل یکی از دوستانش شده بود که در نهایت حین تحمل حبس توسط یکی از همبندی‌هایش در زندان رجایی شهر به قتل رسید و این عاقبت کری خوانی او در مسیر زندگیش بود.

همانطور که بیان شد اراذل و اوباش به بهانه‌های واهی و خودنمایی کردن اقدام به رجز خوانی در فضای مجازی می‌کنند تا به زعم خود نشان دهند که گنده لات هستند و کسی از آن «شاخ‌تر» نیست.

در ادامه برای بررسی بیشتر به سراغ رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ رفته و در خصوص نحوه برخورد پلیس با کری خوان‌های مجازی از وی پرس و جو کردیم.

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، در خصوص بررسی‌های پلیس درباره پروند‌ه‌های کری خوانی اراذل و اوباش سطح شهر در فضای مجازی، گفت: وظیفه اصلی پلیس امنیت عمومی برقراری نظم و امنیت است که رسیدگی به پرونده‌های رجز خوانی در فضای مجازی یکی از موضوعات مورد بررسی ما است.

وی با اشاره به بررسی پرونده‌ای در خصوص کری خوانی اراذل و اوباش در فضای مجازی گفت: در پرونده‌ای که چند روز گذشته مورد بررسی همکارانم قرار گرفت مشخص شد که دو نفر از اراذل و اوباش معروف در شهر ری اقدام به کری خوانی و رجز پرانی در فضای مجازی کرده بودند که در ادامه این کری خوانی به فضای حقیقی کشانده شد و افراد با حضور در محلات و عربده کشی اقدام به قدرت نمایی کرده بودند که در عملیاتی موفق به دستگیری هر دو متهم در محل زندگیشان در شهرک گلستان شدیم.

سردار ذوالقدری در ادامه با اشاره به پرونده دیگری در خصوص کری خوانی مجازی اوباش، تصریح کرد: ۶ نفر از اوباش سطح یک پایتخت با کری خوانی در فضای مجازی و پس از آن با به همراه داشتن سلاح «وینچستر» اقدام به عربده کشی در محله جنت آباد غرب تهران کردند که با رصد دقیق اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت فاتب موفق به دستگیری هر ۶ نفر شدند.

وی افزود: در پرونده‌ای دیگر نیز ۲ نفر از اشرار پس از کری خوانی در فضای مجازی اقدام به عربده کشی و قمه کشی علیه یکدیگر کرده بودند که این اقدامشان باعث ایجاد ناامنی و اضطراب برای شهروندان شده بود که در ادامه نیز این دو متهم در عملیات پلیس دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت با اعلام اولتیماتوم به کری خوان‌های مجازی، تاکید کرد: پلیس امنیت به شدت در حال برخورد با این افراد است و با رصد اطلاعاتی دقیق و شبانه روزی در حال شناسایی آخرین تحرکات این افراد در فضای مجازی است و به محض مشاهده چنین موضوعاتی سریعا به پرونده‌ها ورود کرده و اقدام به دستگیری اوباش کری رجز خوان در فضای مجازی خواهد کرد.

به گفته سردار ذوالقدری پلیس امنیت عمومی فاتب از دستگاه قضایی درخواست کرده که با اشد مجازات با این افراد برخورد کند و در این رابطه نیز از همکاری دستگاه قضایی تشکر کرد.

با این تفاسیر می‌توان این نتیجه را گرفت که  سرانجام تمام رجز خوان ها و به اصطلاح شاخ‌های مجازی که با کری خوانی اقدام به ایجاد رعب و وحشت در فضای حقیقی می‌کنند؛ جایی به جز زندان و تحمل حبس نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین