موج اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون/انتقاد سلیمی‌نمین از پیشنهاد ختم قرآن در مجلس/نماینده‌ای که نقش مهمی در پیروزی قالیباف داشت/ عارف: بسیاری از اقدامات فراکسیون امید نادیده گرفته شد

گروه سیاسی الف،   3990310139 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

موج اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون/انتقاد سلیمی‌نمین از پیشنهاد ختم قرآن در مجلس/نماینده‌ای که نقش مهمی در پیروزی قالیباف داشت/ عارف: بسیاری از اقدامات فراکسیون امید نادیده گرفته شد

منتخبان ملت هدایا را باز گرداندند

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ارتباط زنده با شبکه خبر درباره بازگرداندن کارت هدیه نقدی که یکی از دستگاه‌های اجرایی به منتخبان استان تهران در مجلس داده بود اظهار داشت: اخیراً جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان تهران و یکی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شده بود که در پایان جلسه دو کارت هدیه به نمایندگان داده شد اما وکلای ملت از این هدیه ناراحت شده و آن را بازگرداندند.

بیشتر بخوانید:

امیرآبادی فراهانی: تمام منتخبان استان تهران هدایای یکی از دستگاه‌های اجرایی را باز گرداندند

***

اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون

علی‌‌اکبر کریمی منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم شورای اسلامی با اشاره به اعتراض جمعی از منتخبان مجلس نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران اظهار داشت: 6 منتخب  دیگر نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون اعتراض کردند. 

وی افزود: به غیر از روح‌الله نجابت، بنده و علیرضا زاکانی که نسبت به اعتبارنامه آقای تاجگردون اعتراض کرده بودیم، سیدنظام‌الدین موسوی، مالک شریعتی، احمد نادری، علی خضریان، مجتبی رضاخواه و اقبال شاکری از جمله منتخبان جدیدی هستند که نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون اعتراض کردند.

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم شورای اسلامی ادامه داد: اعتراض این منتخبان نسبت به احتمال جعلی بودن مدرک دکتری، ایجاد شبکه خانوادگی و فامیلی در دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف دولتی و غیر دولتی و همچنین کسب منافع اقتصادی ویژه از طریق رانت و سودجویی از طریق سواستفاده از جایگاه نمایندگی بوده است.

لازم به ذکر است روح‌اللّه نجابت منتخب مردم شیراز و زرقان و علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در متنی از شعبه دهم مجلس شورای اسلامی نسبت به اعتبارنامه کاظم دلخوش اعتراض کردند. علت این اعتراض زمین‌خواری توسط کاظم دلخوش عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

اعتراض ۳ نماینده مجلس یازدهم به اعتبارنامه تاجگردون

اعتراض به «اعتبارنامه تاجگردون» فراگیر شد

***

نقش مجلس باید احيا شود و به جايگاه اصلي خود برگردد

صادق زیباکلام، تحليل گر اصلاح طلب به روزنامه آرمان ملی گفت: در قانون اساسي ذکر شده که مجلس بايد در رأس تصميم‌گيري‌هاي کشور باشد، اما در عمل فاصله وجود دارد. اين وضعيت نيز يک‌شبه به وجود نيامده و ريشه در دهه‌هاي گذشته دارد. به نظر مي‌رسد اين وضعيت شامل مجلس يازدهم هم خواهد شد. بنده معتقدم مهم‌ترين خدمتي که مجلس يازدهم مي‌تواند براي توسعه و دموکراسي در ايران انجام بدهد اين است که نقش مجلس را احيا کند و به جايگاه اصلي خود برگرداند.

زيباكلام گفت: واقعيت اين است که از سال آينده ديگر آقاي روحاني رئيس‌جمهور ايران نيست و احتمالا رئيس‌جمهوري که همراه و همسو با مجلس يازدهم باشد، زمام امور را به دست بگيرد. بنده معتقدم اگر تندروها بتوانند شوراي نگهبان را راضي کنند رئيس‌جمهور ايران در سال 1400 محمود احمدي‌نژاد خواهد بود. اگر تندروها بتوانند کاري کنند که شوراي نگهبان محمود احمدي‌نژاد را تأييد صلاحيت کند، قطعا به سمتي حرکت خواهند کرد که احمدي‌نژاد دوباره به رياست‌جمهوري برسد، در غير اين صورت به افرادي مانند سعيد جليلي يا چهره‌اي ديگر از اين طيف اکتفا خواهند کرد.

***

تحلیل جریان‌شناسی رای به قالیباف

آفتاب يزد درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس نوشت: ...شاید اصولگرایان سنتی کمترین نقش دراین جایگاه را دارند و بیشترین سهم نصیب جبهه پایداری ها، مدیران احمدی‌نژادی و البته نئو اصولگرایان شده است. قالیباف اما درهمین هیئت رئیسه با کسانی روبه روست که عملا در مقابل او قرار گرفته بودند و این نشان میدهد که کارش آنقدرها هم که فکر می‌کند شاید ساده نباشد.

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح طلب در باره ریاست قالیباف بر مجلس گفت: جایگاه قانونگذاری مطمئنا متفاوت از جایگاهی مانند شهرداری است و بنا نیست آن نگاه از بالا به پایین در این نهاد نیز شکل بگیرد اما ایشان از جهاتی دیگر نیز دچار مشکلاتی در درون مجلس خواهند بود، نگاه به ریاست جمهوری توسط او همچنان ادامه دارد نگاهی که اصولگرایان زیادی با آن موافق نیستند و این از بزرگترین چالش‌های اوست. اما معتقدم به دلیل باقی ماندن این نگاه در او، قالیباف سعی می‌کند تا حداقل برای یکسال اول ریاست مجلس بیشتر ژست یک چهره فرافراکسیونی در درون جریان اصولگرایی به خود بگیرد، حتی در این مدت در رابطه با دولت هم از برخورد‌های تند خودداری می‌کند. احساس می‌کنم که قالیباف سعی دارد تا دریکسال آینده اعتماد سازی‌هایی شکل دهد تا اگر پروژه ریاست جمهوری را دنبال کرد، رئیس جمهوری برخاسته از مجلس باشد. از همین روست که در مجموع من خیلی شرایط پیچیده و سختی برای یکسال آینده که او را بخواهد در تقابل با دولت قراردهد پیش بینی نمی‌کنم اما در درون جریان اصولگرا برای همراه کردن خود قطعا دچار مشکل خواهد بود.

فرهيختگان نوشت: از 166 رای محمدباقر قالیباف بخشی به‌صورت شخصی متعلق به خود اوست و بخشی دیگر متعلق به حامیان علیرضا زاکانی، نماینده منتخب مردم قم در مجلس؛ کسی که ابتدا کاندیدای انتخابات ریاست مجلس بود و بعدا به نفع محمدباقر قالیباف کنار کشید.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و از وزرای دولت دهم در جریان انتخابات درونی فراکسیون اکثریت ۵۷ رای را به‌دست آورد. این تعداد را می‌توان رای خالص جمع نمایندگان نزدیک به جریان پایداری به‌اضافه مدیران و مسئولان دولت‌های نهم و دهم دانست؛ آرایی که احتمالا میان این دو گروه حدودا نصف خواهد شد.

سرلیست اصولگرایان در تهران درحالی با ۲۳۰ رای به ریاست مجلس رسید که در فراکسیون ۱۶۶ رای کسب کرده بود. برای تحلیل آرای قالیباف می‌توان دو فرض را درنظر گرفت؛ اول اینکه کف رای قطعی و البته شخصی وی چیزی حدود ۱۲۸ رای است؛ معادل همان رایی که محسن پیرهادی نزدیک‌ترین چهره به وی در جریان انتخاب ناظران (کارپردازان) کسب کرد. این ۱۲۸ رای فاصله ۳۸تایی با آرای قالیباف در فراکسیون دارد که احتمالا مربوط به حامیان علیرضا زاکانی است. به‌طور خلاصه حداقل و حداکثر رای شخصی و قطعی رئیس مجلس هم‌اکنون ۱۲۸ تا ۱۶۶ رای است... تعدادی از اعضای جبهه پایداری و بخشی از نمایندگان دارای سابقه عضویت در دولت‌های نهم و دهم روی محمدباقر قالیباف اجماع کرده و به وی رای داده‌اند.

{علیرضا زاکانی} رئیس احتمالی مرکز پژوهش‌ها نقش مهمی در پیروزی محمدباقر قالیباف داشت. او دارای بدنه رای اختصاصی در مجلس است، هرچند پیش از این و به‌خاطر وحدت بدنه رای خود را در اختیار جریان غالب در مجلس قرار داد...کسانی که احتمالا قریب‌به اتفاق‌شان از اعضای جمعیت رهپویان و ایثارگران انقلاب اسلامی هستند.

جهان نیوز هم نوشت:  با انتخاب محمدباقر قالیباف و اعضای هیات رئیسه مجلس با آرای بالا و وحدت مثال زدنی جریان اصولگرا، چندین هفته تلاش رسانه های اصلاح طلب برای ایجاد تفرقه در مجلس یازدهم با شکست سنگینی روبه رو شد... در کنار رفتار جمعی قابل تحسین اکثریت نمایندگان اصولگرا، نقش برخی افراد برای رسیدن به این وحدت و موفقیت اولیه جریان اصولگرا در سامان دادن به مدیریت مجلس از جمله دکتر علیرضا زاکانی قابل تامل و بسیار ویژه به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:

موتلفه به دنبال چیست؟

 

***

گمانه‌زني‌ها درباره گزينه‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري

اعتماد نوشت: تجربه تاريخي نشان داده كه انتخابات مجلس شوراي اسلامي و رياست‌جمهوري در ايران معمولا رابطه‌اي مستقيم دارند... در ادوار مختلف هر زمان تركيب مجلس اصولگرا بوده عمدتا دولت‌هاي اصولگرا بر سركار آمده و هر زمان معتدل و اصلاح‌طلب بوده دولت‌هايي با اين ويژگي مستقر شده است... برخي ناظران معتقدند اصولگرايان در صحنه انتخابات رياست‌جمهوري بعدي چندان هم بي‌رقيب نخواهند بود؛ چرا كه جريان موسوم به احمدي‌نژادي‌ها نيز عزم رياست بر قوه مجريه كرده‌اند. كما اينكه در انتخابات مجلس نيز اگر نگوييم احمدي‌نژادي‌ها تاثيرگذار بودند اما مديران دست‌پرورده اين جريان نقش مهمي ايفا كردند...  البته در ميان گمانه‌زني‌ها و نام‌ها و شخصيت‌هايي كه از آنها به عنوان كانديداهاي احتمالي رياست‌جمهوري ياد مي‌شود، صحبت از گزينه‌اي است كه اغلب معتقدند به‌رغم شرايط موجود مي‌تواند گزينه خوبي براي اصلاح‌طلبان باشد، محمدجواد ظريف كه پس از برجام به قهرماني ملي تبديل شد و براي اصلاح‌طلبان و اعتدالي‌ها چهره‌اي موجه. در حالي كه برخي ناظران اين گزينه را گزينه خوبي براي اجماع طيف‌هاي رنگارنگ اصلاحات و اعتدال مي‌دانند ... علاوه بر اين گزينه‌ها همواره نام سيدابراهيم رييسي و محمدباقر قاليباف كه يكي رييس قوه قضاييه و ديگري رييس قوه مقننه است نيز درميان مدعيان رياست‌جمهوري ديده مي‌شود.

***

نامه عارف به مردم

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به مردم ایران و موکلین خود ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فراکسیون امید به تشریح چالش‌های مهم کشور پرداخته و راهکارهایی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی ارائه کرده است.

عارف در این نامه‌ اعلام کرد: اگر از گذشته می‌پرسید، از عملکرد دولت تدبیر و امید و یا از عملکرد مجلس دهم شورای اسلامی و یا از کارکرد فراکسیون امید و شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ایران اسلامی. پاسخ من تصدیق بسیاری از نقدهای شما به ناکارآمدی‌ها و یا فرصت‌سوزی‌هاست. پاسخ من همراهی با دیدگاه شما در خصوص وجود تضادها و تقابل‌هایی است که مانع از عملکرد درست نهادهای اجرایی و تقنینی می‌گردد. من با شما هم نظرم که می‌توانستیم در حوزه‌های مختلف بهتر عمل کنیم و به انتظارات شما بیشتر نزدیک شویم.

من قطعا بسیاری از نقدهای شما به خودم را به عنوان رییس فراکسیون امید مجلس و یا رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، وارد می‌دانم...

بیشتر بخوانید:

ناکارآمدی‌ها و فرصت‌سوزی‌های دولت و فراکسیون امید را تصدیق می‌کنم

***

لایحه حذف چهار صفر از پول ملی ابهام دارد 

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اشاره به بررسی لایحه حذف چهار صفر در شورای نگهبان اعلام کرد: این لایحه نیز مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت زیرا در تبصره یک این لایحه با توجه به قرار دادن تعهدات کشور در مقابل صندوق بین المللی پول به عنوان یکی از معیارهای محاسبه و تعیین برابری پول‌های خارجی نسبت به تومان و نرخ خرید و فروش ارز، مصوبه دارای ابهام شناخته شد.

کدخدایی گفت: به دلیل اهمیت این لایحه و پیگیری‌های دولت از رئیس کل بانک مرکزی دعوت شد تا در جلسه شورای نگهبان حضور یابد؛ او بیش از یک ساعت در خصوص ابهامات موجود توضیحاتی ارائه کرد اما بعد از این گفتگو همچنان ایرادات فنی اعضای شورای نگهبان باقی بود.

بیشتر بخوانید:

روایت کدخدایی از چگونگی بررسی لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی

***

خوزستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی

کیانوش جهانپور،سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ١٠ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ٢٨٢ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در استان خوزستان، افزود: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت کرونا در کشور: ٢٢٨٢ ابتلا و ۵۷ فوتی جدید

***

انتقاد سلیمی نمین از پیشنهاد یک نماینده برای ختم قرآن در مجلس

عباس سلیمی نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با تسنیم درباره اظهارات اخیر حجت‌الاسلام حسین جلالی، منتخب مردم رفسنجان مبنی بر پیشنهاد ختم روزانه قرآن از سوی نمایندگان مجلس گفت: البته که معنویت لازمه تضمین سلامت حرکت انسان‌ها به ویژه در جایگاه‌های مهم است اما بین توسل به معنویت و تظاهر به معنویت تفاوت وجود دارد. ما در تظاهر به معنویت، نه تنها به رستگاری نمی‌رسیم بلکه مسیرهای انحرافی و فریبکاری را راهگشا خواهیم بود. در حالی که معنویتی که در خلوت انسان را می‌سازد موجب قوت در پایداری راه حق خواهد بود.

وی ادامه داد: ما دولت احمدی نژاد را به عنوان نمونه‌ای از فریبکاری در توجه به معنویات تجربه تلخ کردیم. به این خاطر هیچ وقت نباید بگذاریم این تجربه تکرار شود. مقام معظم رهبری در اولین ملاقاتشان با دولت اقای احمدی نژاد یک آسیب شناسی دقیق کردند و گفتند: این اتفاق نیافتد که شما دائم جانماز آب بکشید، اما در این جانماز هیچ نمازی خوانده نشود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی  با بیان اینکه آقای جلالی می‌تواند برود در خانه خود قرآن بخواند، اما در مجلس که آمد نباید به این امر تظاهر کند، گفت: باید در مجلس طرح بدهد و ذهن مبارکش را به کار بگیرد. این تظاهر کردن‌ها به هیچ وجه برای ملت راهگشا نخواهد بود و فقط عوام فریبی صرف است. مگر پیشنهاد دادن به ختم قرآن گرفتن چه چیزی که است که ایشان آن را مطرح کرده اند؟ این فکر ممکن است به ذهن هرکسی برسد.

***

ایستگاه بعدی تنها رئیس قوه سه دوره‌ای

ایرنا نوشت: با پایان یافتن مجلس دهم یکی از مهم‌ترین سؤالات، آینده سیاسی علی لاریجانی است؛ کسی‌که ۱۲ سال رئیس مجلس بود و پیش از آن هم مسئولیت‌های مهمی در نظام داشته و به عنوان معتمد رهبری، معروف و یکی از چهره‌های وزین میدان سیاست بوده است. 

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره کارنامه لاریجانی طی ۱۲ سال ریاست بر مجلس می‌گوید: عملکرد آقای لاریجانی طی بیش از ۳۰ سال مدیریت در نظام موفق بوده است و انباشتی از تجربیات مدیریتی رده بالا دارند؛ البته اینها صرف‌نظر از نقاط ضعفی است که هر فردی ممکن است داشته باشد. در مجموع، عملکرد ایشان قابل تقدیر است.

ایمانی با بیان اینکه در اعتماد رهبری به ایشان شکی وجود ندارد، می‌افزاید: گروهی از اصولگرایان کمی دلخوری بابت مواضع ایشان در حوادث سال ۸۸ دارند. گروه دیگری از اصولگرایان بر این باورند که آقای لاریجانی در دفاع از حقوق مجلس در برابر  دولت کم‌کاری کرد؛ در اداره مجلس مسیر فردی را پیش گرفتند و به نظرات و آیین‌نامه داخلی بی‌توجه بودند. مجموع این مسائل باعث دلخوری اصولگرایان از آقای لاریجانی و فاصله از ایشان شد.

***

جزئیات اختلاس ۲۵هزار میلیاردی جوان ۳۳ساله! 

روزنامه جوان  امروز در گزارشی به بررسی پرونده اختلاسی ۲۵ هزار میلیارد تومانی که متهم ردیف اول آن جوان ۳۳ ساله‌ای به نام «امید اسدبیگی» است پرداخته است. 

در بخشی از این گزارش آمده است: امید اسدبیگی، مهرداد رستمی‌چگینی، مجتبی کحال‌زاده، جواد بصیرانی و علی‌اکبر میرزایی حسین‌زاده متهمان ردیف اول تا پنجم پرونده‌ای هستند که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران همتا نداشته است. چند جوان که در ویترین این فساد، ۵/۱ میلیارد دلار از ارز کشور را که می‌شد برای بیماران خاص، تولید و کالا‌های اساسی کشور هزینه کرد، به‌راحتی دریافت کردند و با فروش آن‌ها در بازار ارز، به یکی از بزرگ‌ترین اختلاس‌های تاریخ کشور دست زده‌اند.

برای آنکه بدانیم اسدبیگی تا چه اندازه خود را حق‌به‌جانب می‌داند، باید بگوییم که او در یکی از جلسات دادگاه وقتی با سؤالات نماینده دادستان مواجه می‌شود به او تندی می‌کند و می‌گوید: «به تو چه!» قاضی دادگاه هم در واکنش به این پاسخ اظهار می‌کند: «چنانچه متهم و وکیل او، نزاکت جلسه را رعایت نکنند از دادگاه اخراج می‌شوند.»

با وجود این هنوز مشخص نیست چرا برخی همکاران او بازداشت هستند و با لباس زندان در دادگاه حاضر می‌شوند، اما اسدبیگی با کت‌وشلوار و در آزادی مطلق به دادگاه رفت‌وآمد می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۶۵۴۲۹۲۰:۳۸:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
مجلس جای رسیدگی به امور ملت و حق الناس بر گردن نمایندگان است. ختم قران یک امر خصوصی است و انشالا بعد از وقت اداری انجام شود.
ناشناس۱۴۶۵۴۴۴۲۰:۵۵:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
آمار ابتلا به کرونا روز به روز افزایش می یابد، تا جاییکه دیروز به رقم 3000 نفر نزدیک شد. کرونا در حال اوج گرفتن است و مسئولان تمام کسب و کارها و اداره ها را بازگشایی کرده اند. مردم هم عین خیالشان نیست.
ناشناس۱۴۶۵۴۴۶۲۰:۵۶:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
همه محصولات لبنی از 2 تا 4 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. تعزیرات چه می‌کند؟
ناشناس۱۴۶۵۸۲۲۰۸:۵۶:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۱۱
65 میلیارد تومان رشوه را کدام مجلسی نا آدم گرفته و طرخ تحقیق و تفحصی را کنار گذاشته
عبدالحق۱۴۶۶۱۹۷۱۲:۱۳:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۱۱
سلام . تعزیرات گذاشته تا اینا خوب گران فروشی کنند و بعد آنها را جریمه کند و پول به خزانه دولت واریز گردد تا کسری بودجه جبران گردد . وهیچ سودی برای مردم ندارد .مردم پول ضافی می دهند و گران می خرند و جریمه به حساب خزانه میرود این وسط سر مردم بدون کلاه مانده
ناشناس۱۴۶۵۴۶۲۲۱:۱۲:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
محمد رضا عارف نشان داد که خیلی سیاستمدار است! او با سکوتش در مجلس، چشم هایش را هم بست!
ناشناس۱۴۶۵۸۳۰۰۹:۰۰:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۱۱
رشوه دهندگان 65 میلیاردی و گیرنده و گیرندگان رشوه در کمیسیونی در مجلس که طرح تحقیق و تفحصی را کنار گذاشته اند را همه را به جامعه معرفی و محاکمه کنید و در صحن مجلس به دار مجازات بیاویزید
ناشناس۱۴۶۵۴۶۴۲۱:۱۴:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
این مجلس با این ترکیب چون مجالس قبلی گره ای از مشکلات کشور باز نخواهد کرد.
ناشناس۱۴۶۶۰۴۵۱۱:۰۶:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۱۱
احتمالا شما از تائید نشدگان مجلس فعلی هستید.
ناشناس۱۴۶۶۱۴۷۱۱:۵۰:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۱۱
حرفای شما برعکس در میاد، می گفتید برجام تحرینا رو می بره، همه دیدند که تحریمها در پسا برجام بیشتر شد، گفتید اقتصاد با حسن روحانی بهبود پیدا می کند همه دیدند عکس این گفته شد پس این حرفتون نشون از گره گشا بودن مجلس داره
ناشناس۱۴۶۵۴۷۸۲۱:۲۹:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
حمد امیر آبادی فراهانی، عضو هیت رئیسه مجلس درباره کارت‌های هدیه‌ای که به نمایندگان داده شده، گفته گرچه در قانون ممنوعیتی برای دریافت هدیه وجود ندارد اما این کار شائبه‌برانگیز است!!!
ناشناس۱۴۶۵۴۸۱۲۱:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۱۰
تاجگردون خیلی از فامیل هایش را در سازمان امورمالیاتی مشغول به کار کرده.
TF۱۴۶۵۸۰۱۰۸:۳۱:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۱۱
غیر از سازمان امور مالیاتی، حجم زیادی از فک و فامیل خودش رو به مجموعه پتروشیمی های کشور وارد کرده است.
ناشناس۱۴۶۵۴۸۸۲۱:۵۲:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
تاجگردون نورچشم مردم جنوب است
الف ر۱۴۶۵۴۹۳۲۱:۵۵:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ختم قرآن در مجلس !!! آخر تاکی این رفتار ها ،،هر چیزی سرجایش باید باشه در حال نماز اگر طلبکاری مراجعه کرد آدم باید نمازش را بشکنه اینقدر اسلام به حق الناس اهمیت میده این وقتها حق الناس است برای اینکه 2 نفر آدم ساده را اینطور وانمود کنند مجلس این دوره یعنی این بس کنید
ناشناس۱۴۶۶۴۰۲۱۳:۴۹:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۱۱
مگه مجلس جای ختم قرانه
ناشناس۱۴۶۵۵۴۲۲۲:۵۵:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۱۰
منتظر تصویب طرح عایدی بر مسکن هستیم بلکه دست دلالان بریده شود به نحوی کسانی که کمتر از 2سال نسبت به انجام معامله می کنند 25 درصد از قیمت روز مسکن را مالیات پرداخت کنند .
حسنعلی حسن پور حسن آبادی۱۴۶۵۵۵۴۲۳:۰۶:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۱۰
ما از اقای قالیباف می خواهیم به عهددرخود مبنی بر برخورد با 4 درصدی ها استوار بوده و ضمن تصویب قانون از کجا آورده اید به مسله فساد اقتصادی نمایندگان رد صلاحیت شده نیز رسیدگی نمایید
ناشناس۱۴۶۵۸۹۸۰۹:۴۸:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۱۱
ایشان فرمودند که قصد مچگیری ندارند
ناشناس۱۴۶۵۵۷۸۲۳:۳۸:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۱۰
احتمالاً مبلغ كارت هديه چشمگير نبوده
ایران۱۴۶۵۵۹۵۲۳:۵۶:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۱۰
مردم رای دادن پس زاکانی خودش عملکردش چیه در ۵دیقه برجام رای اعتماد گرفت
محسن۱۴۶۵۷۱۵۰۵:۴۸:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۱۱
مجلس باید با عقاید پوپولیستی خود وننایندگان مقابله کند. قرآن خواندن خوب است ولی در جای خودش
رضا۱۴۶۵۷۳۱۰۶:۳۹:۱۲ ۱۳۹۹/۳/۱۱
طرح بدهند و ذهنشان را به کار گیرند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۶۵۷۵۵۰۷:۴۹:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۱۱
مرسوم شدن دادن هديه به نمايندگان كه تا كنون وجود داشته بجاي تاسف خوردن فراوان دارد كه اينقدر شان مقامات كشوري نزول كرده كه براحتي به انها رشوه (هديه)ميدهندواز اينكه اين نمايندگان از قبول ان خودداري كردند جاي تشكر دارد واميد وارم اگر مبلغ هديه بالاتر رفت ويا كالاي جايگزين ذي قيمت هديه شد تا اخر دوره همچنان از پذيرش خودداري شود
ناشناس۱۴۶۵۸۶۶۰۹:۲۴:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۱۱
شفافیت ارا فراموش نشه
ناشناس۱۴۶۵۸۷۰۰۹:۲۷:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۱۱
الف جان امیر آبادی فراهانی منتخب مردم قم است نه اراک
ناشناس۱۴۶۶۲۷۳۱۲:۵۳:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۱۱
وضعیت امروز مملکت خود بهترین گواه چگونگی مدیریت مملکت است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین