ترودو: حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل الزام‌آور است و همه باید از آن پیروی کنند

  4030305097 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

  نخست‌وزیر کانادا با گفتن این که کابینه نتانیاهو در مسیر به کار بستن «راهکار ۲ دولتی» برای حل‌وفصل مناقشه فلسطین-رژیم صهیونیستی مانع‌تراشی می‌کند، گفت که همه باید از حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری پیروی کنند که در آن رژیم صهیونیستی از حمله به شهر رفح منع شده است.

ترودو: حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل الزام‌آور است و همه باید از آن پیروی کنند

به گزارش ایسنا، دولت کانادا، روز جمعه، خواستار اجرایی شدن حکم دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) در زمینه متوقف شدن حمله نظامی رژیم صهیونیستی به رفح شد.

پیشتر آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی خود در نوار غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ ۱۹۴۸ را نقض کرده است، روز ۲۹ دسامبر شکایتی را علیه تل‌آویو در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و طی ۲ جلسه به آن رسیدگی شد.

روز گذشته(جمعه) دیوان بین‌المللی دادگستری به رژیم صهیونیستی دستور داد فورا حملات خود به رفح را متوقف کند، جلوی کمک‌های بشردوستانه را نگیرد و به مقامات سازمان ملل برای بررسی جنایات، اجازه ورود به غزه را بدهد.

تا کنون، بر اثر حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ۸۵ درصد از جمعیت آن آواره شده‌اند. بیش از ۱ میلیون نفر این جمعیت به شهر رفح در جنوب غربی غزه پناه برده‌اند که تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای آغاز عملیات تمام‌عیار در این شهر، نگرانی‌ها برای تشدید این فاجعه انسانی را افزایش داده است.

روزنامه ینی شفق درباره واکنش کانادا به این حکم گزارش داد: ترودو که در یک کنفرانس خبری گفت‌وگو می‌کرد، بر ضرورت آتش‌بس فوری در نوار غزه تاکید کرد.

 

 بمباران شهر رفح توسط رژیم صهیونیستی، 6 مه 2024
 

ترودو با اشاره به این که «نباید هیچ گونه عملیات نظامی توسط اسراییل در رفح انجام شود»، بر ضرورت رساندن کمک‌های انسانی قابل‌توجه به غزه تاکید کرد.

او بیان کرد: این فاجعه انسانی هولناک است. خطرات گرسنگی و قحطی واقعی است و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری نیز، دقیقا در همین راستاست.

ترودو با اشاره به این که حکم دیوان بین‌المللی دادگستری الزام‌آور است، گفت: ما انتظار داریم که همه از این حکم به عنوان بخشی از قوانین بین‌المللی پیروی کنند.

نخست‌وزیر کانادا با متذکر شدن «چالش‌های فوق‌العاده دشوار در خاورمیانه»، گفت که تنها راه ممکن «راهکار دو دولت» است.

او افزود: متاسفانه، دولت نتانیاهو برای امکان تعیین یا حتی تصور راهکار دو دولت مانع‌تراشی می‌کنند. ما در این زمینه با دولت نتانیاهو اختلاف اساسی داریم، اگرچه از حقوق اسراییل و خواسته‌های مردم فلسطین حمایت می‌کنیم.

 

 آوارگان فلسطینی در خیابان‌های خان یونس، جنوب نوار غزه
 

حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه با هدف «نابودی حماس» بیش از هفت ماه است که ادامه دارد و بیشتر قربانیان آن غیرنظامیان بوده‌اند.

بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم غزه بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند. همچنین ۸۵ درصد از جمعیت آن در شرایطی آواره شده‌اند که این شهر در محاصره انسانی قرار دارد و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است.

تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رسیدن به توافق آتش‌بس میان طرفین ادامه دارد.

دیدگاه کاربران

نادر مکرمیان۳۴۹۹۵۰۶۲۲:۳۴:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۵
چرا ارتشی از کل دنیا برای مقابله با رژیم صهیونیستی تشکیل نمی شود که جلوی خودکامگی های این پلید به ایستد فقط هر کجا که آمریکا منافی خود را در خطر میبیند این اتحاد درست میشود.واقعا جای سوال نیست؟
حمید۳۴۹۹۵۹۷۰۱:۲۸:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۶
آخر مردم دنیا چرا چشم بر روی قتل و عام فلسطینیان بسته اند . بایدن که پیر مردی ناتوان شده چرا حکومت و دیگر و دیگر مسولین آمریکا اعتراض به این جنایات نمیکنند . لعنت خدا بز آمریکا که خونریز اصلی جهانی است به خدا که هر روز به فرمایشات رهبر انقلاب حضرت امام خمینی که آمریکا را شیطانی رزرگ یاد میکرد . لحظه به لحظه میرسیم سلام و درود بر عارف بزرگ و عالی قدر رهبر اول مسلمانان جهان امام خمینی رح ،
سید مرادی۳۴۹۹۶۰۲۰۱:۳۸:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۶
سلام آقای ترودو از حسن نیتی شما تشکر اما چرا حکم دادگاه لانه را در مورد بنیامین که 40000هزار زن مرد و بشتر کودکان را کشته است حکم او را دهید نمیکنی افراد جنایت کار مهم هستند که خانمان ملتها را به آتش میکشند و می‌باید قانون در مورد آنها قضاوت کند که به چه دلیل جنایت کردند آیا کشته شدگان این جنایت تقاضایشان چه بود غیر از اینست که کشورشان را که اسرائیل اشغال کرده میخواهند هر ملتی تقاظای برگشت خاک کشورش را نمود باید نسلش نابود شود بس نیست 75 سال اشغال خاک ملتی آگاه به حق و حقوق خودش که پس گرفته شود توسط دادگاهی عادل پس کو دادگاهای جهان که دم از عدالت میزنند من که هیچ دادگاه عدالت خواهی نمی‌بینم که کشورهای ناقض حقوق بشر داد این فلستطینیان را بستاند کو عدالت آمریکا ادعای بزرگی بر جهان دارد بزرگی به عدالت است که آمریکا اصلا نمی‌داند عدالت چیست و ناعادل ترین کشور مدیریت راس کار آمریکاست که با ناقضین حقوق بشر پیمان مودت دارد خودش در جرایم اتهام سرگروه آنهاست اگر این بنگان خدا بخواهند دادشان گرفته شود به کدامین کشور باید تقاضای دادشان را ببرند تا از روی عدالت جوابی در خور دادشان شنیده شود من از تمام مردم جهان پرسش میکنم اگر شخصی خانه و کاشانه شما را با کشتار شما از شما گرفت شما چه خواهید کرد رژیم اسرائیل این فلسطنیان را بی کشور وبی خانمان کرده است جهانیان هم کشور وخانمانشان را پس نمیگیرند شما ملت جهان به من که فلستینی هم نیستم بگواید اینها برای پس گرفتن کشورشان چه کنند
ع ا ز۳۵۰۰۲۳۹۱۶:۱۵:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۶
بسیار جالب است این دادگاه لاهه همان دادگاه جنایتکاران علیه بشریت و نسل کشی با ۱۱ دلیل حکم بر علیه دولت وقت آلمان صادر کرد و دولت امریکا و شرکای آن با همان حکم حمله بزرگ را برای تخریب برلین و دیگر شهر های آلمان را آغاز کردن و تمام سران آدم آن را هم اعدام کردن و حالا جالب اینجاست که همان دادکاه لاهه با ارائه ۱۱۵ دلیل رژیم آپارتای صهیونیستی را محکوم میکند ولی این همان امریکای جنگ دوم جهانی است که امروز برای چند مین بار حکم کیفری دادگاه لاهه را نقض و وتو میکنند و جنایتکار بودن اسرائیل را حق مشروع دفاعی صهیونیستها میدانند .زیرا خود امریکا و شرکای سنتی آن که نمیتوانند مح‌کنم بکنند زیرا خودشان هم در جنایت علیه بشریت نقش اصلی را دارند .
ناشناس۳۵۰۰۳۸۱۱۹:۱۴:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۶
مرگ بر اسراییل مرگ بر نتانیاهو
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین