جنایتکاری که حتی ظاهرسازی هم نمی کند!

گروه جهان الف،   4030302098 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

«بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در واکنش به صدور قریب الوقوع حکم بازداشت بین‌المللی‌اش از سوی دیوان لاهه، به صراحت دادستان این دیوان را به مرگ تهدید کرده است!»

جنایتکاری که حتی ظاهرسازی هم نمی کند!

به گزارش الف؛ "کریم خان" دادستان دیوان بین المللی دادگستری به تازگی در موضع گیری خواستار صدور حکم بازداشت بین المللی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رزیم اشغالگر قدس و یواف گالانت وزیر جنگ صهیونیست‌ها به دلیل ارتکاب به جنایات جنگی و نسل کشی در نوار غزه شده است. قرار است که هیاتی از قضات دیوان لاهه این درخواست را بررسی و رای خود را در این رابطه ارائه کنند. تنها اندکی پس از این رویداد، برخی دولت های غربی نظیر نروژ، ایرلند و اسپانیا، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین خبر دادند و حتی مقام‌های نروژی تاکید کرده اند که در صورت صدور حکم بازداشت نتانیاهو، اگر وی به کشورشان سفر کند، قطعا او را بازداشت خواهند کرد. 

با این حال، نکته قابل تامل در این بحبوحه این است که نخست وزیر صهیونیست ها به صراحت اقدام به تهدید جانِ دادستان دیوان بین المللی دادگستری کرده و تاکید کرده که "او نگران سفر کردن خود نیست اما کریم خان(دادستان دیوان بین المللی دادگستری)، باید باشد". موضوعی که نشان می دهد جنایتکاری نظیر نتانیاهو عملا ظاهرسازی های رایج را که صهیونیست ها سال هاست با تکیه بر اهرم های سیاسی و تبلیغاتی به آن متوسل شده و می شوند را کنار گذاشته و به صراحت از ماهیت جنایتکارانه سیاست های خود و رژیمش رونمایی کرده و خبر می دهد. 

موضع گیری اخیر نتانیاهو و جدیت دادستان دیوان بین المللی دادگستری برای صدور حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو و گالانت نشان می دهد که صهیونیست ها به آخر خط رسیده اند. به طور خلاصه، نتانیاهو به خوبی می داند که طرح تهدید صریح علیه یک مقام قضایی بین المللی تا چه اندازه برای خود وی و رژیم تحت امرش پرهزینه است با این حال، دست زدن به این اقدام نشان از دست های خالی آن ها دارد. 

پیش از این، وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز در چندین نوبت تاکید کرده بود که در پی شکایت دولت کشورش از رژیم اشغالگر قدس به دیوان بین المللی دادگستری به دلیل ارتکاب به جنایت علیه بشریت و نسل کشی در نوار غزه، تهدیدات جانی از سوی صهیونیست ها و حامیان این رژیم علیه وی به شدت افزایش یافته است. معادلاتی که از موقعیت به شدت سُست و ضعیف رژیم صهیونیستی خبر می دهند. 

دیگر اینکه اراده جدی دادستان دیوان بین المللی دادگستری در مورد ضروری بودن صدور حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو و در عین حال، تشدید کنشگری های فعال برخی دولت های غربی علیه رژیم اشغالگر قدس نشان می‌دهد که جهان صبر خود را در برابر صهیونیست ها از دست داده و دیگر حتی متحدان غربی اسرائیل نیز حاضر به همراهی با این رژیم در اعمال جنایت علیه مردم غزه نیستند. 

به بیان ساده تر، خودِ این دسته از رژیم های سیاسی نیز از وسعت و گستره روحیه جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس و اقدامات آن در نوار غزه و دیگر کشورهای منطقه، به ستوه آمده اند و به هر شکل ممکن سعی دارند راه خود را از این موجودیت غیرانسانی جدا کنند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۹۷۵۲۳۰۸:۴۸:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۳
علی(ع) فرمود: ما جفت الدموع الا لقسوه القلوب و ما قست القلوب الا لکثره الذنوب. اشک چشم‌ها نخشکید مگر به سبب سخت شدن دل‌ها و دل‌ها سخت نشد مگر به علت فزونی گناهان. (میزان الحکمه ج 2 ص 852) در تعریف قساوت قلب می‌گویند: حالت و صفتی است در انسان که اولا از رنج‌ها و گرفتاری دیگران ناراحت نمی‌شود و چه بسا از ظلم و تعدی و آزار و اذیت مردم هیچ ابایی ندارد. ثانیا، از پندها و عبرت‌ها و حکمت‌ها و مواعظ هیچ تاثیرپذیری ندارد و در این حالت به آن سنگدل و بی‌رحم می‌گویند.
ناشناس۳۴۹۸۰۳۴۱۱:۱۶:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۴
در حديثى آمده است كه از جمله پيام‌هاى پروردگار به موسى علیه السلام اين بود: «يا مُوسى لا تُطَوِّل فِى‌الدُّنيا أمَلَکَ فَيَقسُو قَلبُکَ وَالقاسِى القَلبِ مِنّى بَعيدٌ؛ اى موسى، آرزوهايت را در دنيا دراز مكن كه قلبت سخت وانعطاف‌ناپذير مى‌شود وسنگدلان از من دورند»
ناشناس۳۴۹۸۰۴۲۱۱:۲۶:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۴
خداوند می‌فرماید: اعمالشان چون زنگاری بر دل‌هایشان نشسته است. (مطففین - 14) این آیه نشان می‌دهد که سبب قساوت و زنگار دل، اعمال خود انسان‌هاست
ناشناس۳۴۹۷۵۲۶۰۸:۵۱:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۳
دردناک‌ترین بیماری روحی و شدیدترین عقوبت و تازیانه‌های الهی قساوت قلب است.
ناشناس۳۴۹۸۰۳۲۱۱:۱۱:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۴
بیماری قساوت دل باعث بطلان انسانیّت انسان می‌شود و مایه‌ی هلاک دائمی بشر، بنابراین بر ما واجب و لازم است از نظر عقلی که در حال خود بیندیشیم و در قلب خود تفحّص کنیم اگر آثار و علائم این بیماری را در خود احساس می‌کنیم تا وقت نگذشته و مهلتی باقی است بی‌درنگ دست به کار علاج و درمان آن بشویم و از سهل‌انگاری بپرهیزیم زیرا اهمال و مسامحه‌کاری در علاج این مرض، یکی از دو خطر را حتماً به ‌دنبال دارد: ١ـ افتادن به‌ چنگال مرگ به‌ طور ناگهانی؛ ٢ـ مزمن شدن و ریشه‌دار شدن مرض و صعب‌العلاج بودن آن و عاقبت با همان مرض جان دادن و به‌ عذاب‌هایی دردناک بعد از مرگ مبتلا شدن
ناشناس۳۴۹۷۵۲۸۰۸:۵۳:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۳
اخر عاقبت تمدنی که بجای خدا تکیه به توانایی انسان کند جز این نیست
عمران۳۴۹۷۸۱۹۲۱:۴۸:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۳
مسیر ارتباط با خدا یا از طریق فطرت و دلی است که مربوط به انسان است یا از طریق ارتباط با رهبران دینی که آنها هم انسان هستند. بنابراین اول و آخر از مسیر انسان به خدا وصل میشوید، شما هم انسان هستید. حقی بیشتر از سایر انسانها ندارید.
ناشناس۳۴۹۸۰۳۹۱۱:۲۰:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۴
انسان اگر در مسیر گناه قدم بردارد گرفتار كيفر معنوي می شود. یکی از کیفرهای معنوی كه زمينه شقاوت ابدي انسان را فراهم مي سازد، "قساوت قلب" است. قساوت قلب كه معادل "سخت دلي" است، اين است كه دل آدمي با مشاهده چيزي كه بايد متاثر شود متاثر نگردد
ناشناس۳۴۹۷۵۳۰۰۸:۵۶:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۳
دردناک‌ترین تازیانه‌ای که خدا به ‌عنوان کیفر و عقوبت بر انسان می‌زند حالت قساوت است که در دل آدم پیدا می‌شود و دنبال این حالت، های رغم داشتن تمام امکانات ، زندگی به‌ صورت معیشت سخت درمی‌آید و مشقّت و تنگی و پیچیدگی در همه جای زندگی ظاهر می‌شوددر تعریف قساوت قلب می‌گویند: حالت و صفتی است در انسان که اولا از رنج‌ها و گرفتاری دیگران ناراحت نمی‌شود و چه بسا از ظلم و تعدی و آزار و اذیت مردم هیچ ابایی ندارد. ثانیا، از پندها و عبرت‌ها و حکمت‌ها هیچ تاثیرپذیری ندارد و در این حالت به آن سنگدل و بی‌رحم می‌گویند.
ناشناس۳۴۹۸۰۴۱۱۱:۲۵:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۴
انسان از ابتدا قساوت قلب ندارد. با دور شدن از معنویات و در دنیا فرو رفتن و به گناه آلوده شدن، قساوت قلب و زنگار دل نیز شروع می‌شود. روحی که از خدا نشأت گرفته و می‌تواند به جایی برسد که « به جز خدا نبیند»، حالا در دست یک انسان بیچاره دارد ذبح می‌شود و لحظه لحظه از موطن اصلی خود که همانا ملکوت باشد دور می‌گردد. یک گناه، یک نقطه سیاه در قلب ایجاد کرده و تکرار بر گناه، این نقطه را بزرگ‌تر می‌کند تا اینکه تمام قلب سیاه می‌شود. این قلب سیاه، محصول عمل چه کسی است غیر از خودمان
ناشناس۳۴۹۷۵۳۲۰۹:۰۲:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۳
قساوت یک بیماری بر قلوب آدمیان است نه این که ملازم سرشت و طبیعت انسان باشد بلکه مولود یک سلسله انحرافات و کج‌روی‌های آدمی است که با سوءاختیار خود وی در مسیر حیات پیش می‌آید و دل‌‌ها را از قابلیت پذیرش عطوفت و همدلی محروم ساخته و مسخ می‌کند و به ‌صورت موجودات مرده‌ای درمی‌آورد که جز جنبش حیوانی برای تأمین حیات مادی هیچ‌گونه اهتزاز انسانی از خود نشان نمی‌دهند و احساس مسئولیتی نسبت به ‌حقوق انسانی و بسر دوستانه نسبت به دیگران در خود نمی بیند و همچنان یک عمر در طلب شهرت و قدرت می‌خورند و می‌خوابند و عاقبت سر از پایان شوم در تاریکی درمی‌آورند این حالت عارضی بر روح انسان است نه‌ ذاتی و طبیعی.
ناشناس۳۴۹۷۵۳۳۰۹:۰۵:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۳
در کتب الهی قساوت و سنگدلی قوم بنی‌اسرائیل را خاطرنشان می‌سازند که این‌گونه معجزات دل هر انسانی را به سوی خود جلب می‌کند، آنها به چشم خود دیدند که چگونه مرده زنده شد و قاتل خود را معرفی کرد ولی دلشان نه‌تنها نرم نشد که بسیار سخت شد. انسانی که در مقابل حقیقت، عناد بورزد و انعطاف‌پذیر نباشد، دل او از سنگ نیز سختتر است. چرا که اگر بر سنگی آبی چکه کند پس از مدتی سنگ گودی پیدا می‌کند و یا سنگهایی که از دل آنها آب می‌جوشد و چشمه جاری می‌شود و یا سنگ‌هایی که از ترس خدا از کوه به پایین می‌افتد. اما قلب‌های شما با همه این معجزات هیچ تکانی نمی‌خورد. شکی نیست که منشأ این صفت، غلبه درنده‌خویی و حیوانیت است که آن هم سرچشمه بسیاری از اعمال زشت همچون ظلم و قتل و... است. علاج این بیماری روحی بسیار دشوار است زیرا در نفس آدمی رسوخ کرده و پایدار می‌ماند
ناشناس۳۴۹۷۵۳۴۰۹:۰۶:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۳
خود رأی بودن را یکی از صفات بارز انسان‌های سنگدل برشمرد و گفت: این صفت در شخصیت‌های سنگدل مانع از بروز تصمیمات درست و انتخاب مسیر صحیح زندگی می‌شود. افراد باید در زندگی به گونه‌ای تصمیم بگیرند که نتیجه‌ی کارها به حداکثر میزان ممکن برسد لذا در علم روانشناسی چنین تصمیم‌هایی را تصمیم‌های عاقلانه می‌نامیم اما افراد سنگدل و قسی‌القلب به دلیل خطاهای شناختی و افکار غیرعقلانی هیچ وقت نمی‌توانند تصمیم‌گیری درستی داشته باشند.
ناشناس۳۴۹۷۵۳۹۰۹:۱۲:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۳
یکی از بیماری‌های معنوی «قساوت قلب» یا همان سنگدلی است، بسیاری از افراد، با وجود ابتلا به این بیماری، از آن غافل هستندانسان ذاتاً از روحی لطیف و قلبی رئوف برخوردار است و قساوت قلب، به‌خودی‌خود به وجود نمی‌آید، بلکه عواملی موجب تشدید این قوه می‌شوند که اگر درمان نشود می‌تواند منشأ بسیاری از جنایات و اعمال خلاف اخلاق شودافراد سنگدل و قسی‌القلب ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت. یکی از بارزترین ویژگی‌های افراد سنگدل تکبر و غرور است. این افراد اهل استبداد در فکر و عمل هستند و گرفتار شقاوت می‌شوند.خود رأی بودن را یکی از صفات بارز انسان‌های سنگدل برشمرد و گفت: این صفت در شخصیت‌های سنگدل مانع از بروز تصمیمات درست و انتخاب مسیر صحیح زندگی می‌شود.لذا در علم روانشناسی چنین تصمیم‌هایی را تصمیم‌های عاقلانه می‌نامیم اما افراد سنگدل و قسی‌القلب به دلیل خطاهای شناختی و افکار غیرعقلانی هیچ وقت نمی‌توانند تصمیم‌گیری درستی داشته باشندامکان اتخاذ تصمیمات نادرست و اقدامات اشتباه از طرف هر فردی وجود دارد اما در افراد قسی‌القلب این امر به یک عادت تبدیل می‌شود.
ناشناس۳۴۹۷۵۴۱۰۹:۳۲:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۳
شخصیت جنایی از اصطلاحاتی است که در علم روان­شناسی جنایی مطرح است. این اصطلاح در رابطه با مجرمان به کار گرفته می­ شود. استادان جرم‌شناس " پیناتل " و " پیر بوزا " در جلد سوم کتاب خود ( رساله‌ی حقوق کیفری و جرم شناسی ) شخصّیت مجرمانه را چنین تعریف کرده‌اند: « وضع حال مشترک کسانی است که آن‌ها را در مقام قبول یا جستجوی اوضاعی قرار می‌دهد که خارج یا مخالف با هنجارهای مورد قبول گروه آن‌ها است ».شخصیت جنایی، وضع و حال مشترک کسانی است که آن ها را در مقابل قبول یا جستجوی اوضاعی قرار می ­دهد که خارج یا مخالف با هنجارهای مورد قبول گروه آنهاست. تکوین شخصیت جنایی در چیزی متبلور است که تحت عنوان "بلوغ" بزهکاران ثابت، معروف است؛ یعنی موقعی که بزهکاران مزبور به بلوغ جنایی می­ رسند و نسبت به بزهکاری، نگرشی کلی و روش خاصی در شیوه عملکرد خود انتخاب می­ کنند و می­ پذیرند به گونه ای بروز می­ یابد که گویی امر بزهکاری آن چنان در شخصیت آنان تمام و کمال جا گرفته است که هیچ بحرانی آن را متزلزل نمی‌کند.آقای مونه ریدر است.پیناول اعتقاد داشت که صفات چهارگانه مذکور در نظریه آقای مونه ریدر هسته مرکزی شخصیت جنایی هستند.ایشان اعتقاد داشت که افراد ناکرده بزه فاقد هسته مرکزی شخصیت جنایی هستند.افراد چی که مرتکب اعمال محرمانه میشودن در ظرفیت جنایی خود دو نشانه متنایز دارند: 1- اخافه ناپذیری 2- زیان بخشی اگر اخافه ناپذیری کسی بالا باشد تهور و گستاخی او زیاد می شود،اخافه ناپذیری با خنثی کردن ترس از کیفر در دل مجرم او را به سمت ارتکاب جرم هدایت می کند. آقای پیناول اعتقاد داشت : اخافه ناپذیری موجب خود محوری یا خویشتن بینی انسان می شود بنحوی که خود را مرکز ثقل منافع قرار می دهد. و فقط برآورده شدن نیازها و خواسته های خود اهمیت می دهد مثلاً ایشان مثال می زنند که لوئی چهاردهم می گفت این : که بعد از من طوفان نوح خواهد آمد.مولفه دوم یعنی« زیان بخشی »موجب ایجاد مؤلفه دیگر شخصیت جنایی است که با تحقق آن شرط عاطفی گذر از اندیشه به عمل مجرمانه فراهم می شود.
ناشناس۳۴۹۷۵۴۵۰۹:۴۲:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۳
استادان جرم‌شناس " پیناتل " و " پیر بوزا " در جلد سوم کتاب خود ( رساله‌ی حقوق کیفری و جرم شناسی ) شخصّیت مجرمانه را چنین تعریف کرده‌اند: « وضع حال مشترک کسانی است که آن‌ها را در مقام قبول یا جستجوی اوضاعی قرار می‌دهد که خارج یا مخالف با هنجارهای مورد قبول گروه آن‌ها است »....وی گفته است نخستین کسی که در فرایند گذار از اندیشه به عمل مجرمانه را بررسی کرده است آقای مونه ریدر است.پیناول اعتقاد داشت که صفات چهارگانه مذکور در نظریه آقای مونه ریدر هسته مرکزی شخصیت جنایی هستند.حالت خطرناک مرتکابان اعمال جنایتکارانه دو نشانه مهم دارد: یعنی با توجه به دو معیار ظرفیت جنایی یا استعداد مجرمانه و همچنین درجه سازش پذیری یا قابلیت انطباق مجرمین به طبقات مختلف تقسیم می شود.ظرفیت جنایی خود دو نشانه دیگر دارد: 1- اخافه ناپذیری 2- زیان بخشی اخافه ناپذیری موجب خود محوری یا خویشتن بینی انسان می شود ،اگر اخافه ناپذیری کسی بالا باشد تهور و گستاخی او زیاد می شوداخافه ناپذیری که خود یکی از نشانه های سنجش ظرفیت جنایی و حالت خطرناک است، اخافه ناپذیری با خنثی کردن ترس از کیفر در دل مجرم او را به سمت ارتکاب جرم هدایت می کند.اگر زیان بخشی مرتکب بیشتر شود با الحاق به اخافه ناپذیری ظرفیت جنایی فرد تکامل می یابد.
ناشناس۳۴۹۷۵۵۰۰۹:۴۸:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۳
مدل شخصّیت مجرمانه که ژان پیناتل، جرم شناس فرانسوی، تدوین کرده است بر اساس مدارک جمع‌آوری شده بین سال‌های 1950 و 1960 درباره‌ی مطالعات بالینی لمبروزو بوده است. او معتقد است در مورد مجرمین، یک هسته‌ی مرکزی شخصّیت وجود دارد که تفاوت آن با افراد غیر بزه کار، در درجه‌ی وجوه مختلف آن است. پس از نظر پی نادل هسته مرکزی شخصیت جنایی چهار مؤلفه دارد: 1- خود محوری ( خویشتن بینی ) : مجرم طرق مختلف ارتکاب جرم را برای خود مباح و مشروع می سازد. 2- تلون مزاج یا بی ثباتی روانی یا گه گیری هیجانی : که ترس از کیفر را در دل مرتکب خنثی میکند 3- پرخاشگری یا حالت تهاجمی : پرخاشگری نیز موجب میشود مجرم بر موانع مادی ارتکاب جرم فائق آید 4- بی اعتنایی عاطفی یا بی عاطفی جنایی ( بی قیدی عاطفی ) نیز مؤلفه ای است که شرط نهایی نظریه مونه ریدر را فراهم کرده و جرم انجام می شود. اين 4 متغیر به اضافه هسته مرکزی شخصيت مجرمانه، سبب می شوند که بالقوگي مجرمانه به بالفعل مجرمانه تبديل شود
ناشناس۳۴۹۷۵۵۲۰۹:۵۰:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۳
رفتارجنایی که قرابت نزدیکی با شخصیت جنایی دارد نیز طیف گسترده ای از فعالیت ها رادر برمی­گیرد به طوری­که محققان سه نوع تعریف برای آن مطرح می­ کنند در تعریف اول این نوع رفتار با جرم و جنایت برابری دارد. در شکل دوم به ملاک­ های تشخیصی برخی از اختلالات شخصیت مانند اختلال شخصیت ضد اجتماعی اشاره می ­شود که با افزایش خطر در فعالیت های جنایی در ارتباط است. و بالاخره در تعریف آخر به صفات و ویژگی ­های شخصیتی نظیر پرخاشگری و... پرداخته شده است.
ناشناس۳۴۹۷۵۵۵۰۹:۵۶:۵۶ ۱۴۰۳/۳/۳
تا قبل از 1920 میلادی در خصوص علت شناسی جرم روان شناسان مطالعات اندکی را انجام داده بودند.به جز آقای مونه ریدر که افکار ایشان الهام بخش آقایان دوگرف و پیناول بود.درعلم جرم شناسی ، شاخه ای از این علم یعنی روانشناسی جنایی به این سمت هدایت شده است که علل ارتکاب جرم را در خصوصیات روحی و روانی بزهکار جویا می شود.شخصیت جنایی اصطلاحاتی است که در علم روان­شناسی جنایی مطرح است. این اصطلاح در رابطه با مجرمان به کار گرفته می­ شود. شخصیت جنایی، وضع و حال مشترک کسانی است که آن ها را در مقابل قبول یا جستجوی اوضاعی قرار می ­دهد که خارج یا مخالف با هنجارهای مورد قبول گروه آنهاست. تکوین شخصیت جنایی در چیزی متبلور است که تحت عنوان "بلوغ" جنایت ثابت، معروف است؛ یعنی موقعی که جنایتکاران مزبور به بلوغ جنایی می­ رسند و نسبت به بزهکاری و جنایت ، نگرشی کلی و روش خاصی در شیوه عملکرد خود انتخاب می­ کنند و می­ پذیرند به گونه ای بروز می­ یابد که گویی امر بزهکاری آن چنان در شخصیت آنان تمام و کمال جا گرفته است که هیچ بحرانی آن را متزلزل نمی‌کندبنابراين شخصيت جنايي حالتي است که فرد در جستجوي اوضاع و احوالي است که به طرد هنجارها و ارزشهای حاکم مي ­انجامد. بدين سان مي توان گفت که مظهر شخصيت جنايی کسی است که قبح اعمالش را درك نمی کند و از هيچ مجازاتي نمي­ هراسد و حتي در زمان ارتكاب عمل، به ضمانت اجراي کيفري که از آن آگاه است، نمي انديشد؛ از موانع موجود در جامعه ابايي ندارد، به دليل آن که عاطفه و مهرباني ندارد
عمران۳۴۹۷۸۲۰۲۱:۴۹:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۳
۵ نفر توسط دادستان متهم شدند و حکم دستگیری برایشان در خواست شده که دو نفرشان اسراییلی بودند.
ناشناس۳۴۹۷۹۱۰۰۵:۱۷:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۴
جرمی که بواسطه آن حکم صادر شده جرم «جنایت نسل کشی » بوده تعریف :نسل کشی را بخوانید و ببینید کدام طرف جنگ این جنایت غیر انسانی را مرتکب شده و اصرار بر آن توسط چه کسی انجام شده : کشتار جمعی ترجمه ای از واژ ه ژنوسید ( Genocide )، است که از دو کلمه Genos) ) به معنای نژاد و نسل و ( Cide ) به معنای کشتن ترکیب یافته است . «تعریف نسل کشی از سوی کنوانسیون جلوگیری از کشتار جمعی مجمع عمومی‌سازمان ملل متحد» کشتار جمعی (ژنوسید) جنایتی است که نسبت به حقوق بین‌الملل ارتکاب می‌شود و برخلاف روح و مقصد سازمان ملل بوده و دنیای متمدن چنین عملی را محکوم می‌کند. ماده ۲ در قرارداد فعلی مفهوم کلمه (ژنوسید) یکی از اعمال مشروحه ذیل است که به نیت نابودی تمام یا گروه ملی و قومی و نژادی و یا مذهبی ارتکاب گردد. از این قرار: ۱. قتل اعضاء آن گروه ۲. صدمه شدید نسبت به سلامت جسمی و یا روحی افراد آن گروه ۳. قراردادن عمدی گروه در معرض وضعیات زندگانی نامناسبی که منتهی بزوال قوای جسمی‌کلی یا جزئی آن بشود. ۴. اقداماتی که به منظور جلوگیری از توالد و تناسل آن گروه صورت گیرد. ۵. انتقال اجباری اطفال آن گروه به گروه دیگر.
ناشناس۳۴۹۷۹۸۸۱۰:۱۴:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۴
ای کسانی که کامنت می‌گذارید کتاب می‌نویسید یا نظر؟
ناشناس۳۵۰۰۷۸۲۱۰:۰۸:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۷
ذات افراد با ساختار ژنتیکی متفاوت و خاص، جبری وغیرقابل تغییر است و انجام یا ترک برخی افعال تحت فشار محدودیتها و تهدید، بمعنی اصلاح ذات نیست و در شرایط مناسب ماهیت خود را بروز میدهند. برخی ذاتا شرور و موذی و دروغگو و شیاد و منافق و تجاوزگرند و از افعال خود لذت میبرند و هرگز قابل اعتماد نیستند. لذتی که افراد صادق از صداقت خود میبرند، برای دروغگوها رنج است. تعلیم و تربیت بمعنی اصلاح ذات نیست بلکه اگاهی بخشی و کمک به کسانی است که با ذات پاک در جامعه الوده گرفتارند.
مهدی۳۵۰۰۸۹۸۱۲:۱۷:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۷
لعنت خدا بر نتانیاهوی کثیف
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین