انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4030301074 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

شهادت نابهنگام رئیس‌جمهور، موجب شده تا انتخابات ریاست‌جمهوری زودتر از موعد چهار ساله‌ همیشگی خود و در تاریخ ۸ تیرماه امسال، برگزار شود. اگرچه برگزاری زودتر از موعد مقرر انتخابات ریاست‌جمهوری مسبوق به سابقه بوده و دو مرتبه دیگر این امر به وقوع پیوسته است. با عزل سید ابوالحسن بنی‌صدر توسط مجلس در تیرماه سال ۶۰، انتخابات دومین دوره ریاست‌جمهوری در مردادماه همان سال برگزار شد که در نهایت محمدعلی رجایی توانست اکثریت آرا را کسب کند. اما در شهریورماه همان سال و تنها یک‌ماه پس از آغاز به کار رجایی، وی توسط گروهک منافقین شهید و بدین ترتیب سومین دوره انتخابات در مهرماه سال ۶۰ برگزار شد. حالا پس از شهادت سید ابراهیم رئیسی، اصل ۱۳۱ قانون اساسی برای سومین‌بار فعال شده و ظرف ۵۰ روز از تاریخ فوت رئیس‌جمهور، برگزاری انتخابات و تعیین رئیس‌جمهور جدید باید به سرانجام برسد.

اما چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از جهاتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز بوده و کیفیت برگزاری و خروجی آن، از اهمیت بسیاری برخوردار است. انتخابات چهاردهم باید نماد وحدت ملی و وفاق عمومی و در نهایت ارتقای سرمایه اجتماعی نظام باشد که همین امر الزاماتی را می‌طلبد و از سوی متولیان امر باید مدنظر قرار گیرد. انتخابات باید برای آن طیفی که در سال‌های اخیر از صندوق رأی روی‌ برگردانده‌اند، واجد معنا باشد. باور عمومی به اصل انتخابات و گره‌گشایی آن در جهت رفع موانع و مشکلات کشور در ۵ سال اخیر دچار خدشه شده و ضروری است که صندوق رای اهمیت گذشته خود را بازیابد. جامعه باید این پیام را دریافت کند که خواست و اراده‌اش در جهت تعیین سرنوشت کشور اثرگذار است و کاندیداهای مختلف و افرادی که باور به اصل نظام و مبانی انقلاب دارند، فرصت حضور در عرصه انتخابات را خواهند داشت.

در انتخابات‌های اخیر آن‌چیزی که تفاسیر جهت‌داری را رقم زده، عدم وجود فضای رقابتی و یک‌سویه قلمدادکردن انتخابات بوده. قابل انکار نیست که چهره‌های سیاسی سرشناسی در ادوار اخیر رد صلاحیت شده و این تصور به‌وجود آمده که وجه رقابتی انتخابات کم‌رنگ است و بدین‌ترتیب شور و حرارت عمل سیاسی بین سیاسیون و جامعه جلوه چندانی نداشته. باید در وهله اول تصورات غلطی که در خصوص جهت‌دهی انتخابات به‌وجود آمده را از بین برد و نیل به این امر، جز با استقبال از حضور همه جریان‌های سیاسی در عرصه انتخابات محقق نمی‌شود. 

حادثه شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش که تاثر و همدلی عمومی وسیعی را رقم زد، نقطه وصل قاطبه جامعه و جریان‌های سیاسی شد؛ حتی آن‌هایی که تا پیش از این در مقام منتقدین رادیکال ایشان بودند اما وفاق بر سر امر ملی و به همدلی نشستن برای تالمی بزرگ، جلوه‌ای شیرین از وحدت ملی و همبستگی ایرانیان را نشان داد که اثر آن را در سرازیر‌شدن پیام‌های تسلیت گسترده بین‌المللی و واکنش‌های گسترده به این ضایعه دردناک مشاهده کردیم.

قدم بعدی برای نمود وحدت ایرانیان و فراگیرکردن این همبستگی که اقتدار و قدرت کشور را رقم می‌زند، تلاش برای برگزاری انتخاباتی پرشور و واجد معنا کردن صندوق رای در جهت عبور از مشکلات است. امید است جمهوری‌اسلامی که نشان داده ساز و کارهای درونی‌اش موجب عبور از بحران‌های بزرگ و پشت‌سر گذاشتن تلاطم‌هایی چون فقدان رئیس‌جمهوری است، بتواند با فراهم‌کردن شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و فراگیر پیام قدرت،‌ اقتدار و وحدت عمومی را به جهانیان مخابره کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۹۶۴۴۶۱۴:۰۹:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۱
انتخابات موضوع بسیار مهمی است که مهم بودن آن برهیچ کس پوشیده نیست چون رکن اصلی مردم سالاری و اهمیت دادن به نظر مردم است . اما ساده بودن آن از این منظر که اصولا انتخاب یعنی حق برگزیدن از بین چند چیز مختلف و متفاوت ، اگر گزینه همه در حد عالی باشند می توان چشم بسته یکی را انتخاب کرد واگر گزینه ها متفاوت باشند باید با دقت و تعمق بیشتری آنرا برگزید .
ناشناس۳۴۹۶۴۷۹۱۴:۴۵:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۱
قطعا و یقینا این انقلاب دیگر بدست نا اهلان و نامحرمان نخواهد افتاد و راه و روش و منش سید شهید خدمت ادامه خواهد یافت
ناشناس۳۴۹۶۴۹۶۱۵:۰۳:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۱
نااهلان کسانی هستند که سبب دلسرد شدن مردم از صندوق رای شده اند .
ناشناس۳۴۹۶۵۲۰۱۵:۲۷:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۱
کسی فقط با ویژگیهای رئیسی رحمةالله عليه لیاقت حضور داره
ناشناس۳۴۹۶۵۳۱۱۵:۳۵:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۱
هرگز اجازه نخواهیم داد دلسردان وابسته و مزدور که با شعار زن زندگی آزادی جامعه را به آشوب کشیدند در انتخابات نقشی ایفا کنند.
ناشناس۳۴۹۶۵۶۶۱۶:۳۹:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۱
تحت هیج شرایطی انقلاب بدست نا اهلان و نامحرمان و نامردمان مزدور اجنبی نخواهد افتاد
ناشناس۳۴۹۶۸۸۰۰۰:۴۵:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۲
هر کس از دید مردم شایسته مدیریت اقتصاد بیمار باشد انتخاب خواهد شد
ناشناس۳۴۹۶۵۹۵۱۷:۰۹:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۱
کسی‌بایدبیادکه‌فقط‌راه‌رئیسی‌رو ادامه‌بده‌ولاغیر
ناشناس۳۴۹۶۶۷۱۱۹:۱۵:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۱
قانون اجتناب از مماشات اجتناب از مسامحه
عمران۳۴۹۷۵۲۹۰۸:۵۵:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۳
نا اهلان کسانی هستند که از نردبان آرای مردم بالا میروند و بعد نردبان را جمع میکنند.
ناشناس۳۴۹۶۴۸۶۱۴:۵۲:۲۲ ۱۴۰۳/۳/۱
خداوند به بهترین شکل و در کمال عزت اینگونه تقدیر رییس جمهور را رقم زد .
ناشناس۳۴۹۶۴۹۰۱۴:۵۸:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱
از شورای نگهبان درخواست میشود برای انتخاب ریاست جمهوری در تائید صلاحیت نامزدها دقت کافی داشته باشند.
ناشناس۳۴۹۶۷۲۶۲۰:۱۸:۱۱ ۱۴۰۳/۳/۱
نیازی به درخواست شما نیست شورای نگهبان نشان داده به وظایف خود واقف است.
ناشناس۳۴۹۶۴۶۰۱۴:۲۴:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۱
نیل به این امر، جز با استقبال از حضور همه جریان‌های سیاسی در عرصه انتخابات محقق نمی‌شود.
ناشناس۳۴۹۶۶۴۶۱۸:۳۸:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۱
سیاهی لشکر کاندیداها نباید راه بیافتد شورای نگهبان باید چند کاندید را که از هر نظر سالم باشند را تایید تا انتخاب بین بد و بدتر بوجود نیاید
ناشناس۳۴۹۶۹۷۶۰۷:۴۲:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۲
وظیفه انتخاب اصلح با مردم است.
ناشناس۳۴۹۶۴۶۳۱۴:۲۷:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۱
رد صلاحیت ها باعث کاهش مشارکت مردم میشه
ناشناس۳۴۹۶۵۳۲۱۵:۳۶:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۱
تاریخ برعکس حرف شما نشان داده!!
ناشناس۳۴۹۶۶۴۷۱۸:۴۰:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱
رزومه و سبقه‌ی اشخاص باید مورد توجه و دقت شورای محترم نگهبان قرار بگیره هیچ بد سابقه‌ای نباید بتونه از فیلتر شورا رد بشه تایید صلاحیت کسانیکه خودشون یا خانواده‌شون تابعیت ۲ و ۳ گانه دارن با قانون و شرع مخالف که چه عرض کنم ، در جنگه
ناشناس۳۴۹۶۵۳۴۱۵:۳۷:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۱
بلکه تایید صلاحیت افراد نالابق و نامحرم و انتخاب شدن آنان باعث ریزش مشارکت شد
معلم تاریخ۳۴۹۶۶۷۸۱۹:۲۲:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۱
شورای نگهبان بایدافراد صالح از گرایش های مختلف را تایید کند.
ناشناس۳۴۹۶۶۹۳۱۹:۳۵:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۱
کسی باید بیاد که اهداف و منویات سید محرومان رو به سرانجام برسونه
ناشناس۳۴۹۶۴۶۷۱۴:۳۷:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۱
بعد از یک انتخابات سرد، اکنون با یک انتخابات ناگهانی روبرو هستیم و با توجه به فضای عاطفی و سیاسی ایجاد شده در کشور، فرصتی حضور گسترده مردم در انتخابات است.
ناشناس۳۴۹۶۴۶۹۱۴:۳۹:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۱
گشایش فضای سیاسی و ایجاد امکان حضور صاحبان همه سلائق و رویکردهای سیاسی در انتخابات پیش رو، حرکت در مسیر مردم است.
ناشناس۳۴۹۶۴۸۲۱۴:۴۹:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۱
یکی از وزرای خالص و مخلص که شایستگی ریاست جمهوری را دارد کاندید شود
ناشناس۳۴۹۶۵۴۲۱۵:۴۸:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۱
به افراد کاربلد میدان بدهید.
نام اشنا۳۴۹۶۵۶۴۱۶:۳۸:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۱
از شورای محترم نگهبان مصرانه میخواهیم, با دقت بسیار بالا نامزدهائی را که احتمال دارد دوباره بخواهند چیزی مثل برجام دیگر را با ترفند هائی به خورد ملت بدهند یا در صدد احیای مجدد سند 2030 برایند یا احتمالا قصد پی گیری و احیای سند استعماری اف.ای.تی.اف باشند را در کمال قدرت وشهامت حذف کنند ودلیل انرا هم با شجاعت تمام به ان فرد اطلاع دهند.
ناشناس۳۴۹۶۸۶۴۰۰:۲۲:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۲
میزان رای ملت است مردم اگر بخواهند به کسی رای می دهند که مثلا برجام را احیا کند یا نکند
نام آشنا۳۴۹۷۲۲۹۱۴:۰۸:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۲
مردم به هر کس که مایل باشند رای خواهند داد ومیزان رای ملت است ولی بسیار بعید به نظر میرسد که یک بار دیگر گول فرد کلید به دست دیگری را بخورند و سراغ برجام خسارت بار دیگری بروند که نتیجه اش همین دو فرد به شهادت رسیده است: سردار سلیمانی و سید بزرگوار !
ناشناس۳۴۹۶۵۸۲۱۶:۵۳:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۱
انشاالله، دولت جدید به سمت ترمیم و بهینه شدن با افرادی لایق، با تجربه، با دانش و قانون مدار برود و انشاالله مقدمه تشکیل دولت کریمه حضرت حجت (درود و سلام خدا بر او باد) باشد.
مردم۳۴۹۶۵۸۳۱۶:۵۳:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۱
تنها گزینه درست فردی بدور از جریانهای حاضر و با پیشینه ای درست و صادق است. باید به جوانان اعتماد کرد .
ناشناس۳۴۹۶۶۰۹۱۷:۳۱:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۱
زندگی و دنیا ادامه داره و از این انتخاباتها هم زیاد هست و خواهد بود
ناشناس۳۴۹۶۶۲۸۱۸:۱۲:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱
واقعاً افرادی در سطح دولت باید باشند که کار تخصصی انجام داده باشند کار اتوبوسی نباشند. اهل مافیا درست کردن هم نباشند. قانون و حقوق مردم را به رسمیت بشناسد و ....
ناشناس۳۴۹۶۶۳۱۱۸:۱۴:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۱
فرد باید در مدیریت و سیاست خارجی تخصص داشته باشد
ناشناس۳۴۹۶۶۵۳۱۸:۵۳:۱۳ ۱۴۰۳/۳/۱
اهمیت انتخابات ریاست جهمهوری براساس اصول قانون اساسی در مشارکت عمومی است فارغ ازجناح ودسته بندی و رانتهای سیاسی ..بنابراین بستر این مشارکت بادعوت ازکلیه افرادتوانمندو موجه سیاسی بایدفراهم شود.
ناشناس۳۴۹۶۷۱۶۲۰:۰۹:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۱
کاملا درسته هر انتخابات یک رفراندوم است و باید کاری کرد که مشارکت مردم بالا باشد.
ناشناس۳۴۹۶۷۳۰۲۰:۲۳:۴۹ ۱۴۰۳/۳/۱
برای نامزدی در انتخابات از رجل سیاسی مورد قبول مردم دعوت شود.
علی۳۴۹۶۷۹۴۲۱:۳۶:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۱
امیدواریم که رییس جمهور منتخب بعدی،وزیری را برای وزارت کار انتخاب کنه که حامی کارگران باشه.
ناشناس۳۴۹۶۸۰۹۲۱:۵۸:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۱
امیدوارم شورای نگهبان در تایید صلاحیتها با گرایشهای مختلف برای گرم کردن تنور انتخابات سعه صدر زیادی داشته باشه.
عبدالله۳۴۹۶۸۴۶۲۳:۱۹:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۱
آقای سامان مهرداد حرف صحیح و تحلیل درستی ارائه دادند که جای شکر و امید دارد
ناشناس۳۴۹۶۸۶۵۰۰:۲۴:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۲
نویسنده دلسوزانه تلاش کرده تا این فرصت تاریخی را برای بازگرداندن کشور به همدلی با یک انتخابات با حضور همه سلایق سیاسی گوشزد کند .
ناشناس۳۴۹۶۸۹۳۰۰:۵۲:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۲
توافق و تعامل با دنیا شرط توسعه اقتصادی و حل مشکلات کشور است
ناشناس۳۴۹۶۹۰۱۰۱:۱۱:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۲
تخصص یک موضوع است و خدمتگزاری موضوع دیگری .. شخصیت و منش شهید رئیسی طوری بود ک توقع جامعه را بالا برده و کسی در این سطح از پاکدستی و بی وقفه کار کردن کمتر پیدا می شود ولی بهر حال از نظر این بنده حقیر رئیس جمهور بعدی باید کسی باشد ک ادامه دهنده راه شهیدان حاج قاسم و رئیسی باشد ..
علیرضا۳۴۹۶۹۴۱۰۳:۵۷:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۲
سلام.هرچه که رقم بخورد یقینا به نفع تشيع هست و خواست و مشیت الهی میباشد.مملکت ما که امام زمان عج پشت و پناهش میباشد هرگز شکست نمی‌خورد چون پیروزی واقعی با مومنین است
ناشناس۳۴۹۷۰۸۱۱۰:۴۴:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۲
نویسنده به درستی به ضرورتی اشاره کرده
نام اشنا۳۴۹۷۱۷۰۱۲:۴۶:۴۰ ۱۴۰۳/۳/۲
گذشته چراغ راه اینده است یا یک مسلمان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود یا آزموده را آزمودن خطاست. اینها تمام ضرب المثل هائی است که میشود درباره ان مسیری که منتهی به پذیرش برجام شد درنظر گرفت.در سال 96 رئیس جمهوری را ملت انتخاب کردند که به هموطنان منتقدش انگ بیسوادی و بی شناسنامه و ترسو میزد ودر عوض برای غربی ها اغوشش را باز کرده بود .او با تصویب برجام بلافاصله تمام تعهداتش را یکجا انجام داد ومنتظر نشست تا طرف مقابل همانی که امضایش برای وزیر خارجه کم دانش او تضمین بود تحریمها را لغو کندطبق برجامی که این جناب سنگش را به سینه میزد. ولی طرف مقابل که دید ایران تمام تعهدات برجامی اش را انجام داده, دبه دراورد و تحریمهائی را هم اضافه کرد. رئیس جمهور بعدی امریکا هم پس از روی کار امدن وقتی دید این جناب رئیس جمهور ایران در چه قدوقواره ائی است بی درنگ برای اینکه تعهدی را انجام ندهد , از برجام خارج شد.رئیس جمهور ما که منتقدانش را بیسواد و بی شناسنامه و ترسو خطاب میکرد به دلیل تعهدی که به فدریکا موگرینی مسئوول سیاست خارجی اروپا داده بود از برجام خارج نشد. خلاصه این جناب حسن اقا موند و حوض برجامی اش.حالا ملت اگر از این درس نگرفته اند بروند باز هم تمام ارایشان بریزند به حساب یکی مثل همین جناب حسن روحانی تا برجام 2 و برجام3 را برایشان کلید بزند.
ناشناس۳۴۹۷۶۲۷۱۲:۴۴:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۳
همین نوع نگارش این کامنت نمایانگر برحق بودن آقای روحانی در بی سواد و بی شناسنامه خطاب کردن منتقدین شان است! متاسفانه به غیر از توهین به یک رئیس جمهور منتخب با بیش از بیست و چهار میلیون رای ملت و نادیده گرفتن بدعهدی طرف مقابل و همه تقصیرات را گردن گروه ایرانی امضا کننده برجام انداختن هیچ مطلب اساسی قابل توجه و ارزشمندی برای سایر مخاطبان الف وجود ندارد.
غلامزاده۳۴۹۷۲۰۰۱۳:۳۹:۵۸ ۱۴۰۳/۳/۲
تمام واجدین شرایط باید به احترام شهدای خدمت خصوصا شهید رئیسی به پای صندوق رای برویم
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین