انتخاب هیئت رئیسه مجلس خبرگان/ انتقاد ربیعی از بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی درباره شهادت رئیسی

  4030301096 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتخاب هیئت رئیسه مجلس خبرگان/ انتقاد ربیعی از بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی درباره شهادت رئیسی

انتخاب هیئت رئیسه مجلس خبرگان

به گزارش ایسنا، در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی با ۵۵ رای به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. در این جلسه ۸۳ عضو خبرگان حضور داشتند.

پیش از این آیت الله احمد جنتی عهده‌دار این سمت بود اما در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان کاندیدا نشد. بنابراین حضور آیت الله جنتی در این مجلس رسما به پایان رسید.

طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری آیت الله موحدی کرمانی برای مدت ۲ سال رئیس این مجلس خواهد بود.

همچنین با رأی نمایندگان خبرگان رهبری، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری و آیت‌الله علیرضا اعرافی به ترتیب به‌عنوان نواب اول و دوم رئیس این مجلس به مدت ۲ سال انتخاب شدند.

در ادامه روند اخذ رأی برای تکمیل هیئت رئیسه، آیت‌الله عباس کعبی و آیت‌الله محسن اراکی نیز به عنوان منشیان هیئت رئیسه انتخاب شدند.

***

انتقاد ربیعی از بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی درباره شهادت رئیسی

علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی درباره شهادت رئس جمهور و هیئت همراه در اعتماد نوشت: «معمولا رخدادهايي در اين سطح در جهان، باعث پديد آمدن نگراني‌هايي مي‌شود كه حتي ممكن است منجر به برخي اتفاقات حاد سياسي در كشورها شود؛ اما خوشبختانه در كشور ما با توجه به ساختارهاي موجود و نيز همدلي و همراهي عمومي، فارغ از جناح‌بندي‌ها و گروه‌هاي سياسي، از سوي آناني كه دل در گروی ايران دارند (حتي كساني كه جزو منتقدان و مخالفان سياست‌هاي دولت دسته‌بندي مي‌شدند) با يكپارچگي به ابراز همدردي عميق پرداختند.

به‌رغم همه نقدها و انتقادات و با وجود همه نگراني‌ها، در مسائل ملي نوعي همبستگي ايجاد مي‌شود و اين يك نكته قوت و مثبت براي كشور است...

از ديگر نكات قابل تامل در اين حادثه ناگوار، مي‌توان به تلاش‌هايي كه بيشتر به نفرت‌پراكني و انتقام‌جويي شبيه است، اشاره كرد. افرادي كه در مسائل مختلف به‌خصوص در مسائلي همچون نسل‌كشي در غزه و يا موضوع شهادت رييس‌جمهور، دست به انتشار مطالبي مي‌زنند كه بخش اعظم آن سازماندهي شده است‌ كه در پي آن، دنبال ايجاد فضايي هستند كه هر كس در اين ماجراها برخلاف ميل آنها بايستد به نوعي وادار به پشيماني شود؛ در حالي‌ كه (همان طور كه اشاره شد) وجدان جامعه جامعه ايراني چنين نيست.

بسياري از مردم به‌رغم ناراضي بودن از وضع فعلي، نگران و منتقد جدي (و در مواردي حتي خواهان تغيير وضعيت فعلي) باز هم در رويارويي با چنين حوادثي، وجه انساني و اخلاقي خود را چنان متمايز به نمايش مي‌گذارند كه با اين گونه اقدامات لشكرهاي سايبري سازمان‌يافته بسيار متفاوت است. اين ‌بار هم‌ در اين سانحه ناگوار، شاهد تكرار اين تجربه هستيم...

مانند هميشه در اطلاع‌رساني و شيوه انتشار خبر، آن‌چنان نارسا عمل مي‌كنيم كه بستر هرگونه شايعه‌اي فراهم مي‌شود. عدم انسجام در خبررساني، عدم پوشش خبري اقناعي و موضع‌گيري‌هاي آشفته و غيرمتمركز، آفتي است كه در بيشتر رخدادهايي از اين دست قابل مشاهده است و در اين حادثه هم شاهد آن بوديم. 

هنوز بسياري از موارد همچون مسائل فني و خبرهاي متناقضي كه منتشر شد، وجود دارد كه نيازمند بحث‌هاي كارشناسي دقيق است. جامعه ايران مستعد قرار گرفتن در معرض جريان هدف‌دار سايبري خبررساني قرار دارد كه مي‌تواند ظرفيت شايعه‌‌پذيري جامعه را تقويت كند. لذا بدون ترديد بايد تمامي ابعاد اين رخداد، به ‌طور شفاف بيان شود.»

***

8 تیر، زمان قطعی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در ارتباط تلفنی با یکی از بخش های خبری سیما گفت: وزارت کشور پیشنهاداتی برای زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان داد که ما این پیشنهادات را بررسی کردیم و در نهایت شورای نگهبان با برگزاریِ انتخابات ریاست‌جمهوری در هشتم تیر موافقت کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی وزارت کشور، کلیات جدول زمان بندی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مطابق با اصل 131 قانون اساسی به شرح زیر است:

***

دوره بعدی شوراهای شهر ۳ ساله خواهد بود

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به انتخابات شوراهای شهر، اظهار داشت: طبق سوابق گذشته که انتخابات ریاست جمهوری همراه با انتخابات شورای شهر برگزار می‌شد اما این بار که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه برگزار شود، انتخابات شورای شهر همان خرداد سال آینده 1404 برگزار می‌شود.

وی افزود: هیچ تغییری در زمان انتخابات شوراهای شهر رخ نمی‌دهد و در همان زمان خود برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که دوره فعلی شوراها 4 ساله است و دور بعدی شورای اسلامی شهرها 3 ساله خواهد بود تا زمان انتخابات شوراها نیز با ریاست جمهوری همزمان شود.

***

3 میراث مثبت دولت رئیسی از نگاه رسانه اصولگرا

مشرق نوشت: «رئیسی در طول ۳ سال دولت‌داری خود و در کنار کارنامه‌ای که بر جا گذاشت البته دستاوردهایی را هم برای سیاست ایران و مردم پدید آورد که باید در دولت جدید و در برنامه‌های رئیس‌جمهور جدیدی که ۵۰ روز دیگر روی کار خواهد آمد نیز ادامه یابند.

یکی از وجوه مثبت دولت رئیسی "ابراز تقیّد به ولایت فقیه، مردم و ارزش‌ها" بود.

این ابراز تقیّد که در مقابل صفت بد مخالف‌خوانی قرار دارد؛ سبب نزدیکی قلوب به یکدیگر بود و خوب است دولتی که ۵۰ روز بعد مشخص خواهد شد به این صفت نیز شناخته شود.

"سفرهای استانی رئیس‌جمهور" وجه مثبت بعدی بود که ثمرات زیادی در روان مردم داشت و اگرچه همه دیگر رؤسای جمهور سابق نیز آنرا انجام می‌دادند لکن سفرهای استانی در دولت رئیسی پررنگ‌تر بود.

مردم انتظار دارند که دولت آینده علاوه بر مواردی مثل کارآمدی و مدیریت جهادی؛ در بحث سفرهای استانی نیز سنگ تمام بگذارد.

"التزام به ارزش‌های شرعی و عرفی کشور" نیز صفت بارز دیگری بود که رئیس‌جمهور فقید به آن متّصف بود.

به عیان دیده می‌شد که در دولت رئیسی بر مقولاتی مثل حجاب، وظایف قانونی پلیس، لزوم قانونمندی هنرمندان سینما و توجه به محرومان تأکید وجود دارد.

دولت کارآمد و جهادی ۵۰ روز بعد که فقط با "رأی خوب" از سوی مردم انتخاب می‌شود؛ اگر این ۳ میراث رئیسی را نیز با خود به همراه داشته باشد؛ ‌ تبدیل به یک دولت تراز خواهد شد.»

***

توضیحات زارع‌پور درباره جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به توان فنی به کار گرفته شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در عملیات امداد و جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهوری و هیات همراه تصریح کرد: ما به سرعت تیم فنی ۳۰ نفره ای اعم از اپراتورهای ارتباطی و سایر نهادها و مسوولان مرتبط تشکیل دادیم و تمام زیرساخت های ارتباطی کشور و توانمندی های فنی را به کار گرفتیم که بتوانیم به تیم های امدادی کمک کنیم.

وی افزود: ما در همان ابتدا توانستیم موقعیت اولیه را شناسایی کنیم و تقریبا محدوده مثلثی شکل به اضلاع ۷ کیلومتر در ۶ کیلومتر در ۶ کیلومتر شناسایی کردیم که پوشیده از جنگل، مه و باران بود و کار امداد رسانی را سخت می کرد.

زارع پور ادامه داد: بر اساس سیگنال هایی که دریافت می شد سه منطقه را مشخص و مناطق را اولویت بندی کردیم و تمرکز را در نهایت روی اولویت اول گذاشیم و در طی این فرایند توانستیم اطلاعات دقیق تری دریافت کنیم و محدوده جستجو را کوچکتر کنیم چرا که دو دستگاه تلفن همراه همچنان تا ساعت ۷، ۸ شب روشن بودند و همین امر باعث شد محدوده دقیق تری را شناسایی کنیم و در اختیار تیم های امدادی و هم تیم های پهپادی از جمله تیم پهپادی ترکیه ای که با اخذ مجوزها و فرآیندهای قانونی از نهادهای ذیربط مشغول پایش بود قرار دادیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه واقعا شرایط بسیار سختی بود، خاطرنشان کرد: اگر چه ما در نهایت به محدوده ای به قطر حدود یک کیلومتر رسیدیم ولی با توجه به شرایط منطقه و تاریکی هوا، بسیار سخت بود که با روشنایی هوا، نیروهای امدادی توانستند بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داشتند در همان ساعات ابتدایی صبح محل سقوط را شناسایی کنند.

***

صداوسیما در حادثه اخیر عملکرد خوبی داشت

فرهیختگان نوشت: «از حوالی ظهر یکشنبه سی‌ام خرداد ماه ۱۴۰۳ وقتی خبر وقوع سانحه‌ای برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه منتشر شد، افکار عمومی و جنب و جوش درآمد و از آن سو کرکره بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها هم بالا رفت...

کار اهالی رسانه در این میان بسیار دشوار بود. از طرفی مسئولان مربوطه اظهارنظرهای متناقضی می‌کردند و از طرف دیگر امکانی برای اقتباس مستقیم اخبار از میدان وجود نداشت. اگر سکوت می‌شد مردم تشنه خبر سراغ بازار سیاه شایعات می‌رفتند و ممکن بود هر اظهارنظر یا گمانه‌ای را باور کنند و اگر هر خبری که از گوشه و کنار می‌آمد انعکاس پیدا می‌کرد، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شد.

بخش اخبار صداوسیما که معمولا به دلیل جا ماندن از رویداد‌ها یا نوع پوشش اشتباه‌شان مورد نقد قرار می‌گرفت، این بار نسبتا بهتر عمل کرد و غیر از چند ایراد جزئی که از کم‌دقتی و شوکه شدن بر می‌آمدند نه استراتژی رسانه‌ای غلط، اشتباه فاحشی در انتقال اخبار از آن سمت دیده نشد.

مشکل اصلی از جانب مسئولان مربوطه بود که باید اخبار صحیح را منتقل می‌کردند اما گاهی ۳۰ دقیقه پس از اظهارنظر این افراد، مشخص می‌شد که آنچه گفته‌اند درست نبوده است. از آن‌سو رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی هم این بار نتوانستند مرجعیت خبر را به دست بگیرند؛ چراکه پروپاگاندای احساسی و کینه‌جویانه‌ای که طی این سال‌ها چهارچوب کاریشان را مشخص کرده بود، در این وضعیت خاص که نیاز به حرفه‌ای‌گری حس می‌شد، کارکرد نداشت.»

هم‌میهن در این زمینه نوشت: «مورد تأسف‌بار که در هر حادثه و رخداد مهمی تکرار می‌شود، به نحوه اطلاع‌رسانی رسمی مربوط می‌شود. این مشکل اساسی در ساختار اطلاع‌رسانی ایران است که هیچ‌گاه نتوانسته یک سخنگوی معین برای هر بحرانی تعیین و تمام اطلاعات از طرف وی منتشر شود. در نتیجه هرکس برای خودشیرینی یا از روی احساس مسئولیت، هر رطب و یابسی را به هم می‌بافد و راست و دروغ را به نام خبر منتشر می‌کند و همین پدیده موجب شکل‌گیری شایعات عجیب و غریب می‌شود.

این پدیده نامیمون، پیش از این در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی نیز به‌وضوح دیده می‌شد که انواع اخبار خلاف واقع و جعلی از سوی خبرگزاری‌ها و منابع رسمی منتشر شد که به‌وضوح موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام اطلاع‌رسانی رسمی شد.

جالب است که در سانحه اخیر نیز اعلام شد که مسئولین قضایی برخی فعالان رسانه‌ای را که با تولید محتوا درباره وقوع این حادثه، اخبار کذبی منتشر کرده‌اند، احضار کرده‌اند و به آنان تذکر داده شده است. درحالی‌که بخش مهمی از این اخبار کذب از سوی دست‌اندرکاران و رسانه‌های رسمی منتشر می‌شد و حتی در روز بعد هم ادامه یافت. اخباری که موجب وهن نظام اطلاع‌رسانی کشور است و علت آن نیز فقدان مرجعیت واحد رسمی برای اطلاع‌رسانی در این‌گونه موارد است.

نمونه‌هایی چون حرکت رئیس‌جمهور پس از سانحه با خودرو به سوی تبریز، سلامت بودن حال آقای رئیسی، صحبت تلفنی با برخی افراد هیئت پس از حادثه، برگزاری جلسه شورایعالی امنیت ملی و.... نمونه‌هایی از این خبررسانی ناامیدکننده هستند.»

***

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری فرصتی برای بهبود اعتماد مردم

عصر ایران نوشت: «انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، در هر دو مرحله اول و دوم، بیش از هر چیزی، زنگ هشداری برای نظام بود چه آن که رکورد پایین ترین میزان مشارکت مردم در یک انتخابات را شکست...

تمثیل این مشارکت مایوس کننده  قلبی با ضربان ضعیف بود و درست در این گیر و دار، شوکی بدان وارد شد و آن، درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی بود که علاوه بر آن که حامیان او را در اندوه فرو برد، بلکه منتقدانش را نیز مغموم ساخت و یک "هم عزایی" ملی بین شان ایجاد کرد.

قرار است روز 8 تیر 1403 برای انتخاب رئیس جمهور جدید، رأی گیری شود.

بعد از یک انتخابات سرد، اکنون با یک انتخابات ناگهانی روبرو هستیم و با توجه به فضای عاطفی و سیاسی ایجاد شده در کشور، فرصتی برای نظام ایجاد شده است تا اشتباهات منجر به وضعیت انتخاباتی مجلس را به قید فوریت اصلاح کند و زمینه را برای مشارکت بیشتر مردم ، بازگرداندن امید به صندوق، تحکیم رابطه ملت و حاکمیت و تقویت اعتماد عمومی فراهم سازد.
 
 تبدیل بحران به فرصت، هنر سیاستمداران واقعی است و انتظار می رود دلسوزان نظام که قاعدتاً باید اندیشناک میزان مشارکت و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی هستند، این هنر را به خرج دهند و با عبور از دام مهلک خالص سازان، خونی تازه به رگ های نظام بدهند.
 
گشایش فضای سیاسی و ایجاد امکان حضور صاحبان همه سلائق و رویکردهای سیاسی در انتخابات پیش رو، احیا و تقویت پشتوانه مردمی نظام است. این فرصت طلایی را هدر دادن، بی تدبیری و ظلم همزمان به مردم و جمهوری اسلامی است.»

***

ارجاع گزارشات تحقیق و تفحص به قوه قضائیه در روز پایانی مجلس یازدهم

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز، گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در خصوص تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی ایران و شهرستان‌ها از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۱ را بررسی کرده و در راستای اجرای ماده ۲۱۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس با ارجاع این گزارش به قوه قضائیه موافقت کردند.

همچنین در جلسه نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی در دستور کار قرار گرفت که با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی این گزارش با استناد به ماده ۲۱۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس به منظور رسیدگی به تخلفات، به قوه قضائیه ارجاع شد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۹۶۷۸۲۲۱:۱۱:۳۹ ۱۴۰۳/۳/۱
چند تا موتورسوار هلی کوپتر سقوط کرده را پیدا کردند .هلال احمر وپهباد ترکیه و دیگران کجا بودند
ناشناس۳۴۹۶۹۰۸۰۱:۲۶:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۲
همه تجهیزات مورد نیاز در داخل بوده و همان تجهیزات شناسایی دقیق می کنند و بعد نیرو به آنها می رسند
ناشناس۳۴۹۷۱۴۵۱۲:۱۰:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۲
پیدا کردن مختصات یک حرف است و رسیدن به مختصات بحث دیگری. ما می دانیم که موتور سواران به مختصات رسیدند ولی اینکه آیا خودشان مختصات را پیدا کرده و به سایرین اعلام کردند یا مختصاتی به ایشان داده شد و به آنجا رفته و صحتش را تائید کردند نمی دانیم.
ناشناس۳۴۹۶۷۹۶۲۱:۳۹:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۱
جناب ربیعی وضع موجود که ریشه آن دولت شما هست... با این حال این دولت در این مدت کم امتیازهای مثبت زیادی ایجاد کرد و مقداری از کاسته شدن دوره شما بهبود داد با این حال بله دنبال نفرت پراکننی هستند برای اهداف سیاسی و عده ای ساده لوح هم در دام می افتند و در مثبت و منفی ها در همین سایت هم مشخص هست و روال چندین سال هست از وقتی ماهواره و بعد فضای مجازی آمده و گسترش یافته
ناشناس۳۴۹۶۹۸۹۰۸:۴۷:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۲
مدعی العموم سخنگوی دولت قبل را احضار و تذکرات لازم به او داده شود
ناشناس۳۴۹۷۱۴۷۱۲:۱۳:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۲
هر انسانی در طول حیاتش با پندار و گفتار و کردارش خاطره های متععدی ثبت می کند و وقتی از دنیا می رود افرادی که در طول حیات به نوعی چه خوب و چه بد از ما متاثر شده اند از آن خاطرات یاد می کنند،
ناشناس۳۴۹۷۰۸۹۱۱:۰۱:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۲
تویی که منفی دادن و دنبال رو دشمنان شدی بدان داری خودت را گول می زنی
ناشناس۳۴۹۶۸۱۳۲۲:۰۵:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۱
قطعا و یقینا پست ریاست جمهوری تحت هیچ شرایطی بدست نااهلان و نامحرمان نخواهد افتاد
ناشناس۳۴۹۶۸۷۶۰۰:۴۲:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۲
هر فردی که شایسته مدیریت باشه توسط مردم انتخاب میشه
ناشناس۳۴۹۷۰۰۳۰۹:۰۹:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۲
بفرمایید پست ریاست جمهوری باید بدست دانایان و کاربلدان و ایران دوستان بیفتد.
ناشناس۳۴۹۷۱۱۸۱۱:۴۰:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۲
لازم است این موارد ولی کافی نیست باید دل به خارج ندهد و مطیع بی چون و چرای ولایت باشد
ناشناس۳۴۹۶۸۱۸۲۲:۱۴:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۱
اقای ربیعی، اصلاح طلب ها می توانند موارد خبرسازی ها را بی اثر کنند ولی نمی کنند.
ناشناس۳۴۹۶۹۲۳۰۱:۵۰:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۲
اصلاح طلبان خودشون دست اندکار تخریب هستند و ان شاءالله به مسیر اصلاح برگردند .طعم مرگ را همه خواهند چشید.
ناشناس۳۴۹۷۱۵۲۱۲:۱۸:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۲
هنوز هیچ خبری منتشر نشده
ناشناس۳۴۹۶۸۹۲۰۰:۵۱:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۲
توافق و تعامل با دنیا شرط توسعه اقتصادی و حل مشکلات کشور است
ناشناس۳۴۹۶۸۹۵۰۰:۵۷:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۲
با توجه به نقشه راه دولت رئیسی که در بخش اقتصاد دنبال می کردن و آن هم اصلاح ساختار آن بود که ثبات اقتصادی را رقم خواهد زد باید همین تیم دولت در دولت آینده باشند تا این هدف مهم و آرزوی 55 ساله ایران به سرانجام برسد
ناشناس۳۴۹۶۹۲۵۰۱:۵۳:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۲
تخریب ها مهم نیست .بالاخره عقده گشایی های مغرضانه معاندین این گونه در پرتگاه ضدارزشهای اخلاقی ودر ویل جهنم فوران می کند .شیطان بیکار ننشسته
ناشناس۳۴۹۶۹۷۸۰۷:۴۸:۵۹ ۱۴۰۳/۳/۲
خداوند آقای رئیسی را رحمت کند.
ناشناس۳۴۹۷۱۶۳۱۲:۲۷:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۲
معاندان غیر از اراجیف تو فجازی غلط دیگه ای نمیتونن بکنن. شماهم از فضای مجازی فاصله بگیر. زندگی واقعی جای دیگست
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین