چرا مردم بايد قرباني منافع فعالان ارز شوند؟! 

یاسر محمدی،   3990114081 ۷۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا مردم بايد قرباني منافع فعالان ارز شوند؟! 

 
 اخيرا و در حاليكه كل دنيا و كل كارخانجات و فروشندگان عمده دنيا و كل پروازها و كل بازارها و كل مسافرتها تعطيل و تقاضاي ارز به شدت پايين آمده است كانالهاي صرافان همگي در كانالهايشان اعم از اينستاگرام و تلگرام به صورت هماهنگ قيمتهاي غير واقعي را براي ارز اعلام مي كنند در حاليكه تقاضا قريب به صفر شده و كل بازار دنيا تعطيل و در ركود است!

 اين قيمت سازي كل اقتصاد و كل بازار و كل خدمات را به هم مي ريزد و كشور را با بحران تورم غيرواقعي كه فقط و فقط به نفع صرافان است مواجه مي كنند آنهم در شرایطی كه نرخ ارز بايد به شدت كاهش مي يافت . حالا اينها نه تنها دست پيش گرفته اند كه پس نيفتند بلكه از هيچ و بي دليل از خون مردم براي خود كاخها مي سازند.
 رئيس اتحاديه صرافان  در مصاحبه با خبرگزاري فارس اعلام كرده كه قيمت ارز ساخته دلالان غيرمعتبر است! 


عوامل فرصت طلب  به جاي اينكه جواب دهند چرا نرخ دلار از 15000 به 10 هزار كاهش نيافته چون تقاضايي نيست ، در اقدامي هماهنگ و متحد الشكل در سايتهاي رسمي شان در اوج كاهش تقاضاي ارز ، اقدام به قيمت سازي براي ارز دلار تا نرخ 17000 تومان كرده اند كه فردا هيچكس نخواهد توانست جلودار گرانيهاي بيش از حد باشد و كل بازار و اقتصاد يقينا به هم خواهد ريخت!

 تمام قيمت ها كالاها و خدمات حتي كل كالاهاي كاملا ايراني بدون استثناء به قيمت ارز بسته است تا با اعلام كنندگان نرخ غيرواقعي ارز  برخورد نشود هيچ قيمتي كاهش نخواهد يافت! .

در حاليكه رئيس اتحاديه صرفان قيمت سازان غيرواقعي براي نرخ ارز را به دلالان غيرمعتبر نسبت مي دهد ، براحتی میتوان از كانالهاي اينستاگرامي و سايتها و آدرسها و شماره تلفن هايشان معلوم کرد آیا همگي صرافان غیر رسمی هستند یا باید رد پای صرافان مجوز دار را هم پیدا کرد.

 تا با اينها توسط قوه محترم قضائيه برخورد صورت نگيرد و صدا و سيما هم گزارش محاکمات را پخش نكند ، همه كالا ها و خدمات در كل ايران دچار نوسان و افزايش شديد قيمتي خواهد شد و مردم به شدت ضرر خواهند كرد وقتي تعطيلات و ركود كل كشور و خارج از كشور و دنيا را فرا گرفته و هيچ مرجعي مثل صرفان باز نيستند و هيچ مسافرتي مثل مسافرت خارجي و هيچ پرواز خارجي فعال نيست چرا مسئولان اجازه مي دهند قيمت ارز چنين بالا رفته و قيمت همه كالاها و خدمات دچار نوسان و تورم بيش از حد و غير واقعي شود و فقط خواست و منفعت صرافان رسمي ارز تامين شود؟!

دیدگاه کاربران

ایرانی۱۳۹۸۵۹۴۰۶:۵۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۵
بابا دست بردار شما انگار تو دوره دقیانوس زندگی می کنی. خب این گرانی ارز دست دولته برای اینکه بتونه کسری بودجه کشور رو جبران کنه. ابن هزینه های سنگین درمانی رایگان و بقیه هزینه های سنگین دیگه از کجا میخواد بیاره . میاد دلار را گران میکنه تا بتونه ریال بیشتری بدست بیاره و هزینه کنه.
ناشناس۱۳۹۸۶۰۲۰۷:۱۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
دور نروید.بازار سازان نه جمشید بسم الله است و نه سلطان سکه وارز.خود با نکها و دولت و کسانی که به منابع ارزی کشور دسترسی دارند بانی گرانی هستند..
ناشناس۱۳۹۸۶۰۳۰۷:۱۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۵
چون لیاقت این ملت همین است و بس. والسلام.
ناشناس۱۳۹۹۰۰۹۱۳:۵۳:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
دولت شانس آورد که به دلیل کرونا بازار و اقتصاد خوابیده. اگر کرونا نبود الان قیمت دلار بالای 25 هزار تومن بود. البته در اقتصادی که مدیران آن با صدای بلند می گویند که چرا ارزش پول باید پایین بیاید وقتی مشتری نیست از این بهتر نمی توان انتظار داشت. این مدیران هنوز متوجه نیستند یا دانش آن را ندارند و یا به نفع آنها نیست که قبول کنند نرخ ارز از قوانین بنیادی اقتصاد هست و خیلی به میزان تقاضا بستگی ندارد بلکه خلاصه وضعیت اداره اقتصاد یک کشور در طول پنج یا ده یا بیست سال است. دلیل آن هم اقتصاد امریکا و اروپا تعطیل شده و بازار سهام امریکا و اروپا 30 درصد کاهش یافته و بیکاری به بیست درصد خواهد رسید ولی دلار و یورو در دنیا و در برابر ارزهایی مانند چین و روسیه و برزیل و اندونزی قویتر شده. نرخ ارز یک ملت یا کشور نتیجه دهها سال تلاش و کوشش اقتصادی است. نه کاهش خریدار نوروزی یا حتی کرونا و تعطیلی کوتاه مدت چند ماهه اقتصاد.
تبریزی۱۳۹۹۰۵۷۱۴:۳۸:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۱۵
حالا مثلا منی که لیاقتم این نیست چرا باید جور ملتی رو که لیاقتش همینه رو بکشم؟
ناشناس۱۳۹۹۰۹۸۱۵:۱۲:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
ما گرفتار خود تحریمی هستیم دولت از تسهیل واردات ارز ناتوان است
ناشناس۱۳۹۹۲۶۸۱۸:۳۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۵
فرشاد مؤمنی: اقتصاد ایران را نه تحریم‌ها و کرونا که نظام تصمیم‌گیری کشور شکننده ساخته است/ توطئه اندیشی ما را مسلوب‌الاختیار و مقهور توطئه‌ها فرض کرده و احساس حقارت ملی ایجاد می‌کند
ناشناس۱۳۹۹۳۲۹۱۹:۵۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۵
نرخ مواد غذایی در دنیا بشدت پایین اومده اونوقت در ایران چه خبره؟ هیچ تقاضایی در بازار ارز وجود ندارد پس چرا دلار اینقدر گرونه؟ آیا تنشهای بین ایران و امریکا و سقوط قیمت نفت وضعیت ایران در آژانس کسری بودجه دولت آسیب دیدن اقتصاد در اثر کرونا کاهش رشد ناخالصی داخلی و تورم خود عاملی برای افزایش نرخ ارز نیست؟ ..معلوم نیست چه خبره کدام عوامل را باید در نظر گرفت؟ نمی دانیم والا
ناشناس۱۳۹۸۶۱۱۰۷:۳۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۵
بزرگترین دلالها خودمسولینند
ناشناس۱۳۹۸۶۱۷۰۷:۴۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۵
اینها عوارض اقتصاد لیبرالی حاکم بر کشور طی ۳ ده اخیر است. بخش خصوصی فقط منافع حتی نامشروع خودش برایش مهم است و منافع مردم و منافع ملی پشیزی برایش اهمیت ندارد حتی در شرایط جنگی هم بیشتر سود میبرد این فلسفه اقتصاد لیبرال است که در آن مرز بی هویت است و اصل کسب سود است. باید سیاستگزاری ما ..تغییرات اساسی کند حتی اگر نفوذ دشمنان خارجی در عملکرد بخش خصوصی را نادیده بگیریم. سیستم دولتی فساد دارد ولی کمتر از فساد بخش خصوصی ولی در سیستم دولتی منافع ملی و مردم بهتر رعایت می شود.
ناشناس۱۳۹۸۶۲۳۰۷:۵۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
افزایش نرخ ارز ربطی به دلالان ندارد. سیاستهای اقتصادی غلط و پول پاشی و درگیری با تحریم ها مسبب این وضعیت است.
ناشناس۱۳۹۹۰۰۵۱۳:۵۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۵
اتفاقا از ابتدای ریاست آقای همتی بر بانک مرکزی کنترل درستی بر بازار حاکم است وقتی رییس بانک مرکزی میگه بخش زیادی از انرژی ما صرف مبارزه با سفته بازان و دلالان میشه یعنی چی!
ناشناس۱۳۹۸۶۲۶۰۸:۰۲:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۵
آقای رئیسی لطفا دستور برخورد محکم بدهید
ناشناس۱۳۹۹۱۰۲۱۵:۱۳:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۵
برخورد محکم با چی؟ مجبوریم درمورد چیزی که نمیدانیم نظر بدیم؟!؟
ناشناس۱۳۹۹۱۰۶۱۵:۱۴:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
قوانین با واردکنندگان ارز به اسم دلال مبارزه میکند. قیمت ارز بالا میرود. همین که شما میگی برخورد محکم!!!!!!!
ناشناس۱۳۹۹۱۸۱۱۶:۲۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۵
حالا بذار اونهایی که برخورد کردن رو ببینیم
محمد۱۳۹۸۶۲۹۰۸:۰۵:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۵
عزیز جان کل بازارها تعطیل نیست. تجارت و صادرات که متوقف نیست. در کشورهای همسایه، مراکزی که در حال خرید و فروش ارز هستند، کم نیستند. دلار هم بیش از وابستگی صحیح به اقتصاد، متأسفانه به روان جامعه وابسته شده. زمانی که قیمت نفت نصف بشه و امنیت اقتصادی رو متزلزل کنه کما اینکه در کشور های دیگه و از جمله روسیه اتفاق افتاد و ارزش روبل 25 درصد افت کرد، حتی به فرض تعطیلی بازار، خواه ناخواه بر روح اجتماع اثر می‌گذاره و قیمت دلار رو افزایش میده. پ. ن: بنده صراف نیستم، فقط خواستم بخشی از واقعیات رو خدمت شما عرض کنم.
بی نام۱۳۹۸۶۳۲۰۸:۰۹:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۵
یه جوری باید این کمکهای چندر غازی دولت به مردم برگردد سر جاش با این وضعیت در واقع از این جیب به آن جیب میشه و مردم هم کلا" تو کلاه گم میشن
ناشناس۱۳۹۸۶۴۵۰۸:۴۳:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۵
اگر تعدادی صراف اجازه داشتند در تابلو نرخ اعلام کنند این اتفاق نمی افتاد
ناشناس۱۳۹۸۶۴۶۰۸:۴۵:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۵
خودرو لوازم خانگی لوازم صنعتی وووو تو کللللل دنیا پایین اومده اینجا میره بالاااااا...دست کیاست?مردمم میدونند
ناشناس۱۳۹۸۶۴۹۰۸:۴۸:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۵
حقیقتا باید با این زالو صفتان خائن مجازات زمان جنگ اعمال شود.
مينباشيان۱۳۹۸۶۵۷۰۹:۰۵:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۵
ياسر جان، قيمت واقعي ارز دست دولت و قضاييه و صراف نيست. دقيقا به نسبت توان توليد و زير ساخت اقتصادي و قدرت صادرات و نقش آفريني و چانه زني در بازارهاي مالي نرخ ارز مشخص ميشود. حالا فرض كن دولت چند صباحي هم كنترل كرد بعدش چي؟ دوباره حقيقت ارز خودش را به من و شما و مردم ياداوري ميكند. ميپرسي چرا مردم بايد تاوان بدهند؟ چون توليد نميكنند، چون سرمايه شان را بجاي توليد و صادرات ، تبديل به دلار كردند و منتظرند قيمت دلار بالا برود. چون سرانه ناخالص شان پايين است، كشاورزي ندارند، چون صادرات ندارند، چون بسته بندي استاندارد ندارند. ياسر جان، از ماست كه برماست.
ناشناس۱۳۹۸۶۶۳۰۹:۱۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۵
دلالان زالوهای خطرناکی هستند که باید به شدیدترین مجازات برسند.
ناشناس۱۳۹۹۰۹۷۱۵:۱۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
شما اصلا میدونی قیمت ارز چگونه تعیین میشه؟ خسته شدیم ازبس همه چی رو انداختن گردن دلال دلال کجا بود بابا
Teddy Bear۱۳۹۸۶۷۹۰۹:۳۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
ما رئیس جمهور پیری داریم که اراده انجام هیچ کاری را ندارد .. .. .. خصوصأ اینکه برای دور بعدی ریاست جمهوری هم نیاز به رأی هم ندارد ! هر دزد و دلال و اختلاسگری در این مملکت هر کاری که میخواهد انجام می دهد ! هر .. ای در اینجا با مماشات و گذر زمان و .. حل می شود ! ما به حال خود رها شده ایم !
ناشناس۱۳۹۸۶۸۷۰۹:۴۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۵
برادر عزیز، بازارساز و تعیین کننده قیمت بانک مرکزی است! و فعلا مقامات صلاحیت دار اینگونه قیمت ارز را صلاح دانسته اند.
ناشناس۱۳۹۸۶۸۹۰۹:۴۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۵
وقتی افزایش پله ای قیمت ارز توسط بانک مرکزی به صرافی ها اعلام میشود یعنی اینکه ارز توسط دولت گران می‌شود دولت هر پرداختی دارد با تغییر قیمت ارز تامین میکند
حسن۱۳۹۸۶۹۱۰۹:۵۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۵
دلال اصلي خود دولت است كه تلاش ميكند قيمت دلار را بالا نگه دارد همين چند روز پيش بود كه آقاي همتي گفته بود من هيچ وقت نگفتم دلار ١١ هزار تومان ميشود و با اين جنگ رواني فقط در فكر افزايش قيمت دلار هستند در تمام سنوات گذشته هر وقت دلار گران شد گفتند اين قيمت واقعي نيست و حالا متوجه شديم منظورشان اين نبود كه مثلا دلار ٦ هزار توماني واقعي نيست يعني مثلا قيمتش ٤ هزار تومان است بلكه هنوز به قيمت واقعيش كه فقط خدا ميداند در ذهن مسوولان چقدر است ( ٥٠ هزارتومان ،١٠٠ هزارتومان و برو بالاتر) و تا وقتي سه نون و آقاي همتي هستن با كمك اتاق بازرگاني و قيمت كاهشي نخواهد شد
ناشناس۱۳۹۸۶۹۲۰۹:۵۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۵
فعال ارز. بانک مرکزی بواسطه صرافی های رسمی است
ناشناس۱۳۹۸۶۹۵۰۹:۵۱:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۵
قوه قضائیه باید ورود کند
ناشناس۱۳۹۹۱۰۷۱۵:۱۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۵
همین ورودهاست که عده ای میترسند یورو و دلار وارد کشور کننداگر ورود جواب میداد تو این همه سال جواب داده بود
ناشناس۱۳۹۸۷۰۷۱۰:۰۱:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۵
رد‌پای اینها را باید در میان حامیان کانالهای تلگرامی پیدا کنید. این طبق دستور پدرخوانده این کار را انجام می‌دهند.
ناشناس۱۳۹۸۷۱۰۱۰:۰۵:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۵
آقای همتی باید جواب دهد اگر نمیتواند جا برای کاربلدها باز کند
ناشناس۱۳۹۸۷۱۴۱۰:۰۶:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
اون اوایل انقلاب شنیدم یکی نمک را احتکار کرده بود و قیمت نمک وحشتناک بالا بود . حالا موقعیکه سیستم معیوب و ضعیف است دنیا به کام رانتخواران و دلالان خواهد بود .
ناشناس۱۳۹۸۷۱۵۱۰:۰۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۵
دولت با کمبود منابع مالی مواجه است و تعمدا قیمت ارز را بالا خواهد برد یا تلاشی برای پایین آوردن آن نخواهد کرد.
ناشناس۱۳۹۸۷۲۰۱۰:۰۹:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۵
سرنخ جای دیگر است وصرافان کاره ای نیستند.این تنها کشوری است که ارز خارجی درآن یک کالاست و روی سود خرید وفروش آن حساب باز میشود وشاید حتی ردیف بودجه هم داشته باشد،حال عواقب این سود چیست،مهم نیست !!
ناشناس۱۳۹۸۷۲۱۱۰:۰۹:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
برادر من قیمت سازی زمانی واقعیت داره که خود بانک مرکزی قیمت ارز افزایش نده مثلا قیمت بانک مرکزی ۱۰ هزار تومان باشه قیمت دلال ۱۵ هزار تومان نه اینکه اختلاف دویست تا پانصد تومانی
ناشناس۱۳۹۸۷۳۰۱۰:۱۶:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۵
واقعا اینقدر نهادهای مسوول علیل و ناتوانند که نمیتونن ۴ تا دلال رو دستگیر و محاکمه کنند ؟
ناشناس۱۳۹۹۱۰۵۱۵:۱۴:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
مملکتی که دلارش توسط چهارتا دلال که حد اکثر ۵۰ میلیون تومان میتوانن روزی جابجا کنن تعیین میشه .... روش به درد نمیخوره
ناشناس۱۳۹۸۷۳۵۱۰:۲۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۵
آره بابا، اقتصاد ورشکسته و تولید رو به صفر و اختلاسهای وحشتناک و تحریم و .. فاسد و .. بی اثره و افزایش ارز کار چند تا دلال خدانشناسه که امیدوارم با خداشناس شدن این چند دلال کل اقتصاد کشور درست شود!!!
ناشناس۱۳۹۸۷۵۰۱۰:۳۲:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
عامل اصلی هر فسادی در کشور بسته بودن .. چشم وگوش مسئولین و روسا ..می باشد. اگر دستگاه قضایی .. برخورد مؤثری با فساد داشت کسی را جرات بر ..حرامخواری نبود که نبود. کافیست دست یکی از این صرافان را در ملا عام قطع کنند تا ریشه ارز بازی برای همیشه در مملکت قطع شود اما چرا اینکار را نمی کنند. فقط به خاطر رانت خواری و آقازاده گی و برادری و قوم و خویش سالاری خودشان به ملت اجحاف می کنند.
ناشناس۱۳۹۸۷۶۶۱۰:۴۵:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۵
چون دولت می خواهد.
ناشناس۱۳۹۸۷۷۷۱۰:۵۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۵
حرف های شما سندی ندارد فقط قصد انداختن گرانی تقصیر صرافان و یا دلالان در همه چیز حال که بزرگترین دلال خود دولتها بودن و هستند که با چاپ پول بدون پشتوانه باعث بی ارزشی پول ملی شده اند شما اگر چک بی محل بکشید یا اموالتان را میگیرند و یا زندان میروید اینجا دولتها ..سالهاست دارند چک های بی محل میکشند و جواب هیچ کس را هم نمی دهند و تاوانش هم مردم با بی ارزشی پول ملی دارند میدهند و این وضع بدتر هم خواهد شد
ناشناس۱۳۹۸۷۹۸۱۱:۰۴:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
جمعی از مدیران اسبق حوزه سلامت و اعضاء هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی و نظام پزشکی روز چهارشنبه 13 فروردین با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به روحانی، از سخنان اخیر وی درباره وضعیت کرونا در ایران انتقاد کردند. در این نامه آمده است «فرمودید بنا به گزارش داده شد این هفته وضع ما بهتر از هفته قبل بوده، تلفات اپیدمی کرونا در چین ۲/۵ نفر بازای هر یک میلیون جمعیت بود و در ایران تا این لحظه ۳۸ وجود نازنین به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت. یعنی ۱۵ برابر چین.» در ادامه این جمع از مدیران اسبق حوزه سلامت نوشتند «فرمودید مردم اگر همکاری نکنند کرونا کنترل نمی‌شود، در این حالت وظیفه حاکمیت چیست؟ فقط نصیحت می‌کند؟ آیا در این مدت با نکوهش و نصیحت مردم به کنترل جامعی رسیده اید؟ چگونه مردم را به خانه ماندن تشویق اما بانک ها و ادارات را باز میکنید، تجاری که با بانک ها و ادارت درگیرند چه کنند؟ کارگران روزمزد و فصلی چه کنند؟ آیا برای اقشار مختلف تدبیری اندیشیده اید؟» «از دویست میلیون یورو تخصیصی چه میزان به تولید داروی ضد ویروس و چه میزان به واردات دارو تخصیص داده شده است؟ شاید ناچار باشیم بجای غره شدن به اینکه اروپایی ها با ما تماس ویدئویی داشتن و اعجاز آماری ما را جویا بودند، لازم شود ما با کره ای ها تماس گرفته و از اعجاز آنان پرس و جو کنیم.» «لطفا دستور قرنطینه سطح چهارم درون شهری و فاصله گذاری فیزیکی در سراسر کشور را صادر فرمایید تا زنجیره انتقال قطع شود، این اقدام را سرعت بخشید زیرا تاخیر در اجرای آن ضایعات و خسارات جبران ناپذیری برای مردم و کشور بدنبال خواهد داشت»
ناشناس۱۳۹۸۸۰۵۱۱:۰۹:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
بازی کسری بودجه
ناشناس۱۳۹۸۸۰۷۱۱:۱۰:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۵
نویسنده گویا .. قصدش انداختن گرانی به عهده دلالان است داداش گرانی دلار و همه چیز از مسکن تا مواد غذایی و دارو بخاطر قرض دولت از بانک مرکزی و یا همان نقدینگی و یا چاپ پول بوده که پشتوانه ندارد و دوم اقتصاد ایران 75 درصد دولتی است شما برو جلوی اینها را بگیر نه صرافان را گویا برای فرا افکنی ..
ناشناس۱۳۹۸۸۰۹۱۱:۱۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۵
اولا اسم این تورم نیست دوما این افت ارزش ریاله
ناشناس۱۳۹۸۸۲۱۱۱:۲۱:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۵
اول این که کل قیمت ها متاثر از قیمت ارز نیست چون همه ان ها ارز بری ندارند بلکه چون در اقتصاد ایران همه چیز به هم می اید این اتفاقات می افتد! دوم هم این که بانک مرکزی به جای نشستن و نگاه کردن و فقط بگوید این ها قیمت ها را بالا می برند خوب چرا جلوی فعالیت این ها را نمی گیرد و حسابشان را مسدود نمی کند؟ این جا است که ادم شک می کند به رفتار این مسوولان
ناشناس۱۳۹۸۸۶۶۱۱:۵۲:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
ای اقا... دولت محترم انقدر خسته است که حوصله برخورد دارد مگر...حسش نیست
ناشناس۱۳۹۸۸۹۷۱۲:۳۱:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
عالی بود
حسن۱۳۹۸۸۹۸۱۲:۳۱:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۵
خدا خیر بده به شما که لااقل به این موضوع پرداختید.از آقای رئیسی به شدت تقاضا دارم که به این بازار بی برنامه و دلال محور ورود کنند و دست دلالان از خدا بی خبر رو از این بازار کوتاه کنن.واقعا مسخرست.وقتی همه بازارها ازجمله سکه و طلا و ارز تعطیله و تقاضایی برای این اقلام به اونصورت وجود نداره چرا باید اینقدر افزایش پیدا کنه؟ دولت محترم این وسط چکارست؟ چرا هیچ گزارشی از این ظلمی که به اقتصاد و سفره های خالی مردم میشه توی صدا و سیما پخش نمیشه تا جلوی این وضعیت رو بگیره؟
ناشناس۱۳۹۸۹۱۵۱۲:۴۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۵
در مهد اقتصاد نئولیبرالیستی غرب و امریکا هم بعد از بروز کرونا به این واقعیت دست یافتند که لزوم ورود دولت در سامان دهی اوضاع متلاطم اقتصادی از ضروریات است .لذا در صورت عدم مداخله دولت در اقتصاد بحران زده کنونی علاوه بر شکست طرحهای اقتصادی زمینه لازم برای جولان فرصت طلبان و و دلالهای ارز فراهم میشود و اینان با آشفته سازی آرامش مورد نیاز بازار برای ایام کنونی نسبت به صید ماهی خوداز این آب گل آلود به قیمت ویران کردن بنیان های ضعیف و کارکرد ها و دستور العملهای بانک مرکزی در زمینه تعادل نرخ ارز اقدام میکنند.پس ورود قاطعانه دولت و بانک مرکزی در ممانعت از جولان صرافیها و دلالان ارز اقدام لازم و ضروری در شرایط فعلی می باشد.
سید رضا۱۳۹۸۹۳۶۱۲:۵۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۵
هر وقت با درخواست برداشت دلار از صندوق توسط دولت مورد موافقت قرار گرفت ، اون وقت قیمت دلار میاد پایین . این گروگان گیری دولت هست .
رضا۱۳۹۸۹۴۲۱۳:۰۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۵
واقعا از خواندن چنین خبری در یک سایت وزین دچار حیرتم.عوام فکر می کنند مغازه داران مسئول گرانی هستند و شما هم صرافان را عامل گرانی ارز می دانید گویا مملکت اقتصاد خرد و کلان ندارد.برادر من مردم ایران ۱۵۰ میلیارد دلار طلا و ارز در خانه ها دارند که فقط آن را برای مراقبت در برابر غارتگران تورم ساز خریداری کرده اند و نه برای مصرف کردن.اگر هم دولت مخالف این قیمت است کافی است که روزی فقط ۵ میلیون دلار ناقابل به بازار تزریق کند تا این نرخ بشود ۱۲۰۰۰ تومان ولی دوستان خودشان دنبال گران کردن ارز برای جبران کسری بودجه هستند.البته خود مردم هم مقصرند اگر بنزین،گازئیل،برق،آب و گاز گران نشود،به جایش دلار و همه چیز گران می شوند.انتخاب با خود ماست
ناشناس۱۳۹۸۹۴۸۱۳:۰۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۵
تکرار داستان جمشید بسم الله ورژن 2 خجالت هم خوب چیزیه
rassharif۱۳۹۸۹۵۱۱۳:۰۵:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
چرا مردم را گمراه می کنید! فعال ارز امثال فریدون و حسینی و سرمایه دارانی که نامی از آن ها هیچ جا نیست یا دست فروشان!
ناشناس۱۳۹۸۹۵۸۱۳:۱۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
جمشید بسم الله تمام شد رقیبش فری بسم الله را اعلم کردن اما تکراریه این حرف ها و خریدار ندارد
ناشناس۱۳۹۸۹۷۰۱۳:۲۰:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۵
چرا قوه قضاییه و بانک مرکزی ورود نمیکند؟ با وجودی که تقاضا برای ارز کم شده و خیلی از دلارها روی دست مردم مونده ..چطور ممکنه اینجوری دلار بالا بره..اگر دولت واقعا واقعا با مردم صداقت داره میتونه ظرف فقط یک روز قیمت دلار را تا حد زیادی پایین بیاره....افسوس
ناشناس۱۳۹۹۰۳۴۱۴:۱۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۵
فکر می‌کنید این منابع مبارزه با کرونا از کجا باید بیاید. بنزين در آمریکا با دلار 15000 تومان می‌شود 2300 تومان ولی ما اینجا می خریم 3000 تومان. هیچ همتی برای پایین آوردن قیمت ها وجود ندارد
علی۱۳۹۹۰۳۵۱۴:۲۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۵
مشخصه که قیمت دست دولت هست و اون قیمت می‌بره بالا
جمشید۱۳۹۹۰۴۶۱۴:۳۱:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
مقاله های الکی و آدرس غلط دادن درد بدتر از کرونا.
ناشناس۱۳۹۹۰۸۳۱۵:۰۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۵
مشکلات اقتصادی ایران منشا سیاسی دارند و تا این مشکلات سیاسی حل نشوند مشکلات اقتصادی حل نخواهند شد. مشکلات سیاسی هم تا زمانی که اصلاحات بنیادی صورت نگیرند حل نخواهند شد.
ناشناس۱۳۹۹۰۸۴۱۵:۰۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۵
قیمت ارز باعث تورم شدید وبدبختی بیشتر کل مردم اعم از حقوق بگیر وبازاری خواهد شد چون قدرت خریدقشرمتوسط جامعه تحت تاثیرقرارمیگیره تو رو خدا بسه دیگه خسته شدیم
ناشناس۱۳۹۹۰۹۲۱۵:۰۸:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۵
عجب! است این دلالان و صرافیها این قدرت را از کجا آورده‌اند. آيا پشت گرم به عوامل قدرت هستند ويا أمثال شعبان بي مخ ظاهر شده
شوقی۱۳۹۹۱۰۱۱۵:۱۳:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۵
نویسنده شوخی میکنه یا جدی نوشته مگر صرافها دلار از کجا تهیه میکنند و قیمت دلار سنا و مسافرتی صرافی ها اعلام و تصویب میکنند یا بانک مرکزی و مسوولین قوه مجریه و قضائیه نصیحت به نویسنده زنگ بزنه
ناشناس۱۳۹۹۱۲۷۱۵:۳۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۵
وقتي قيمت نفت به زير ٢٠ دلار ميرسه و دولت توان كاهش پيدا ميكنه وقتي با اين شرايط امكان درامد از طريق ماليات كاهش پيدا ميكنه اين تنها راه براي جبران كسري بوجه وراحترين روش ممكنه
ابراهیمی۱۳۹۹۱۴۲۱۵:۴۶:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
بازار سازی بیهوده اس به محض راه افتادن کسب و کار به نظرم قیمت افت میکنه درواقع فعلا تقاضایی نیست
ناشناس۱۳۹۹۱۶۹۱۶:۱۹:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۵
مشکل از دلالها نیست، بستر برای دلالی مهیاست چون دلالی از هر کاری در این اقتصاد پرسودتر شده و هر کسی باشه ترجیح میده دلالی کنه تا بیاد تولید کنه! حالا چه کسی این بستر را فراهم کرده ؟ دولت و دولتها. و الا هزار تا جمشید بگیرند بازم جمشید دیگه ای خواهد اومد، ما باید جمشید ساز نباشیم باید تحریمها برداشته بشه تا جمشیدها تولید نشوند مردم از یک طرف از تحریمها ضربه میخورند و از یکطرف از جمشیدها.
اصفهانی۱۳۹۹۱۸۵۱۶:۳۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۵
اقای محمدی اگر شمانمیدانید ویانمیخواهید بدانید من بعنوان یک شهروندتهرانی باید خدمتتان عرض کنم چنددرصد ارزکشور بواسطه بخشی خصوصی وارد کشورمیشود؟تقریبازیر20درصد پس این ارزصادرات بخش خصوصی نمیتواند درالتهاب بازارارزی چندان دخیل باشد ولذا همانگونه که دراخبارها اومد ودولت ومجلس خودشان بازگوکردند دراواخرفصل پاییز هنگام بررسی بودجه 15 سال 99مبلغ 150/000 میلیارد تومان کشوربرای سال99کسری بودجه داشت حال اگر این ویروس نبود بااین حال باوجود ویروس درکشورماودنیا وبستن مرزها برای صادرات واردات وقیمت پایین نفت ونبود مشتری برای نفت ایران وتحریم نفتی بنظرشما کی دخیل هست که افزایش نرخ ارز داشته باشیم؟ طبیعتا دولت دولت برای اداره کشورسیلی خورده.. همواره برای تامین حقوق کارمندان وپاداشهای کارمندان وهزینه های جاری کشور وهمچنین هزینه های عمرانی و.. نیازدارد ارز را بصورت تزریقی وارد بازار کند تا موجب افزایش آن شود ودولت بادست توجیب ملت کردن بتواند بصورت .. کشوررا اداره وطبق معمول این افزایش نرخ ارز ازسفره ملت برداشت میشود وسال99سال مشقت وسختی ..ملت آغاز میشود وخدا بداد ملت برسدمتاسفانه..ملت آب خوش درهیچ سالی ازگلویشان پایین نرود وباید بگوییم صدرحمت به پارسال
ناشناس۱۳۹۹۱۸۸۱۶:۳۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۵
شناسایی تلگرامی ها که برای ارتش سایبری کاری نداره! پیدا کنید پرتقال فروش را!!!!
علی۱۳۹۹۱۹۰۱۶:۳۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۵
تقاضا برای دلار خیلی بالاست شاید اطلاع ندارید. الان دلار کمه ولی تقاضا برای خرید و واردات برای سال جدید همچنان زیاده چون کسی نتونسته کالایش را به علت بسته شدن مرزها بعلت کرونا وارد کنه.
ناشناس۱۳۹۹۱۹۵۱۶:۳۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۵
مرگ بر دلال
ناشناس۱۳۹۹۲۲۶۱۷:۰۷:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
مثلا اگه یه روز تقاضا برای طلا صفر بشه باید قیمتش خیلی بیاد پایین؟ این چه منطقیه؟ کالاهای ارزشمند همیشه ارزشمند هستن. چیزی که شما یا به زیرکی چشم بستی و یا اصلا خودت هم بهش آگاهی نداری موضوع «خلق پول از تو هواست» اگر کسی همین سر نخ رو بگیره به باورنکردنی ترین چیز می رسه. آنچه مردم دنیا ازش بی خبرن و صاف جلوی چشماشونه همینه. کلاهبرداری عظیم بشریته. فقط امام علیه السلام این بند بردگی رو از ما جدا میکنه.
سوسان۱۳۹۹۲۵۲۱۸:۰۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
اینهمه کارمند دولتی حقوق میخواند باید قیمت دلار بره بالا تا حقوقها پرداخت بشه .پول بدون پشتوانه و واهی عاملش فقط دولته وقتی تو کشور 700 هزار مفت خور بنام مدیردولتی خزانه رو خالی میکنند و چندین هزار ستاد و نهاد بدرد نخور و حوزه های آبکی پول از ملت میدزدند وضع همینه
ناشناس۱۳۹۹۲۶۵۱۸:۲۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۵
اگر می شد با زور این مسایل را حل کرد تا حالا حل شده بود. اقتصاد کشور ورشکست شده بخاطر اختلاسها و خیانتها. چهارتا دلال وصراف کاره ای نیستند
ناشناس۱۳۹۹۲۷۱۱۸:۴۲:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۵
بعضی کانالهاقیمت خنه وماشین می گذارد بیشتر از قبل در این زمان تعطیلی مگر کسی می خرد یا می فروشد انگار نگرانند که قیمتها پایین نیاید وقیمتهای بسیار پرت می گذارند خون مردم را درشیشه کردنداین دلالانخداوندا کادردرمان را محافظت فرما ومارا ازدست این دلالان نجات بده
ناشناس۱۳۹۹۲۸۰۱۸:۵۳:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۵
در اقتصاد چیزی به نام نرخ غیر واقعی نیست. نرخ اگر غیر واقعی باشد کسی با آن نرخ معامله نمی کند. بیخود دنبال قاتل بروسلی نگردید.
ناشناس۱۳۹۹۲۹۱۱۹:۰۵:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۵
عرضه و توزیع توسط بانک مرکزی و یا عوامل بانک صورت نمیگیرد . مصرف کننده در فشار نیاز مجبور به خرید است . فروشنده هرقیمتی که دلش بخواهد پیشنهاد میدهد زیرا خوب میداند که متقاضی مجبور به خرید است . کسانی که دانشجو دارند کسانیکه سفارش خرید کالا داده اند ومجبور به خرید هستند . حال جنس با قیمت دلال وارد بازار میشود . توقع ارزانی بیجاست زیرا قیمت تمام شده بالاست . مقصر را دراین وضعیت شما اعلام کنید
Arash۱۳۹۹۳۱۲۱۹:۲۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۵
آقای همتی با اون همه ادعا فقط تماشاگر بدبختی مردم هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  2. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  3. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  4. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  5. واکنش وزارت خارجه به شایعه سپردن پرونده هسته‌ای به شمخانی/ پاسخ لاریجانی به احتمال نامزدی در انتخابات/ جبهه پایداری از فتاح حمایت می‌کند؟

  6. وقتی مربی مطرح فوتبال جهان نماینده رژیم صهیونیستی را تحویل نمی گیرد !

  7. رهبر انقلاب: مجلس باید آرامش‌بخش و دعوت‌کننده به همدلی در محیط عمومی کشور باشد

  8. پاسخ لاریجانی به احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری

  9. صادق زیباکلام و مدیرمسئول روزنامه جهان‌صنعت مجرم شناخته شدند/ تبعات ادعایی واهی درباره ماجرای کشته‌شدن «کیان پیرفلک»

  10. رمزگشایی از یک پیروزی جدید در سیاست خارجی ایران

  11. اظهارات «آذری‌جهرمی» درباره ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری

  12. فرزین: نقدینگی در فروردین ماه به ۲۴.۱درصد کاهش یافت

  13. بادامچیان: اگر لاریجانی ثبت نام کند با او مذاکره خواهیم کرد

  14. چرا سرمایه از ترکیه می گریزد؟!

  15. درخواست زلنسکی از رهبران آمریکا و چین

  16. تکلیف «محسن رضایی» برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد/ «بذرپاش» و «سعید محمد» می‌آیند؟

  17. «صادق محصولی» کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری‌ می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. بی‌بی‌سی: پهپاد ترکیه در شناسایی محل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران اشتباه کرد

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  4. پاسخی که شهید رئیسی به امانوئل مکرون داد

  5. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  6. ۶ نکته کلیدی درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور/ یک کارشناس خبره صنعت هوایی توضیح می‌دهد

  7. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  8. گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ انتقاد رسانه اصولگرا از سوءاستفاده انتخاباتی از شهادت رئیسی

  9. انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

  10. چرخش راهبردی یک کشور عربی در مقابل ایران

  11. بازخوانی یک جنجال قابل‌تامل در ماجرای یافتن بالگرد رئیس جمهور

  12. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها باید پاسخگو باشد/ قدرت نظامی بالا باعث نتیجه‌دادن مذاکرات می‌شود

  14. اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران 

  15. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  16. او این چنین جاودانه شد

  17. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  18. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  19. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  20. سانحه بالگرد شهید رئیسی و احتمالات/ «موج کوهستان» یعنی چه؟

  21. جنایتکاری که حتی ظاهرسازی هم نمی کند!

  22. خاری در چشم دشمنان

  23. تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور تمام اعضا

  24. صدای پرقدرت صداقت 

  25. مختصات پهپاد ترکیه ای درست نبود | محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور توسط چه کسانی شناسایی شد؟

آخرین عناوین