واکنش وزارت خارجه به شایعه سپردن پرونده هسته‌ای به شمخانی/ پاسخ لاریجانی به احتمال نامزدی در انتخابات/ جبهه پایداری از فتاح حمایت می‌کند؟

  4030307115 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش وزارت خارجه به شایعه سپردن پرونده هسته‌ای به شمخانی/ پاسخ لاریجانی به احتمال نامزدی در انتخابات/ جبهه پایداری از فتاح حمایت می‌کند؟

واکنش وزارت خارجه به شایعه سپردن پرونده هسته‌ای به شمخانی

دنیای اقتصاد نوشت: «صبح روز یکشنبه ۶ خرداد خبری در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد که دریابان علی شمخانی مسوولیت پرونده هسته‌ای را مجددا در اختیار گرفته است، اما اجرای کار همچنان بر عهده وزارت امور خارجه است. این خبر ابتدا از سوی برخی تحلیلگران و خبرنگاران سیاست خارجی با تردید مواجه شد، اما کمتر از چند ساعت بعد صحت آن مورد وثوق قرار گرفت؛ هرچند به‌صورت رسمی از سوی مقامات ذی‌ربط این خبر تایید یا رد نشده است. در اخبار منتشره آمده که شمخانی از سه ماه گذشته یعنی از اواخر اسفند سال گذشته مسوولیت این پرونده را بر عهده گرفته است...

می‌توان گفت که خبر بازگشت شمخانی و برعهده گرفتن مسوولیت پرونده مذاکرات هسته‌ای خبر جدید یا به عبارت بهتر تحول جدیدی محسوب نمی‌شود. اگرچه می‌توان درخصوص چرایی مطرح شدن آن به طرح دو سناریو پرداخت.

سناریوی اول: ریاست و حکم شمخانی برای ریاست بر این کمیته حتی پس از کنار رفتن وی از دبیری شورای عالی امنیت ملی در ۱ خرداد سال گذشته منقضی نشده، اما بنا به دلایل متعدد جلسات شورای تطبیق برگزار نشده است.

این مساله هم می‌تواند ناشی از اولویت‌های متفاوت رئیس جدید یعنی علی‌اکبر احمدیان بوده باشد یا اینکه بنا به دلایلی که به ماهیت خود مذاکرات احیای برجام بازمی‌گشته و شورا تمرکز خاصی بر پرونده هسته‌ای نداشته است. به‌خصوص ناظر بر این واقعیت که مذاکرات احیای برجام در عمل در طول یک‌سال گذشته به مذاکرات مدیریت تنش تا محدودسازی آن بین ایران و آمریکا آن‌هم به شکل غیرمستقیم فروکاسته شده بود...

سناریوی دوم: حکم علی شمخانی به‌واسطه اینکه دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده، پس از برکناری تمدید نشده و وی از جلسات این کمیته کنار گذاشته شده یا اساسا تصمیمش بر این بوده که در جلسات شورا حضور پیدا نکند. این مساله باعث شده تا تمرکز مدنظر مقامات ارشد کشور بر پرونده هسته‌ای کاهش پیدا کند. بنابراین تصمیم بر این بوده تا مجددا با تشکیل جلسات کمیته تطبیق با مدیریت شمخانی، وی به همراه کمیته ویژه مجددا مسوولیت پیگیری این روند را بر عهده بگیرند.

اما چرا از سه ماه پیش که حکم شمخانی مجددا تمدید شده، خبر رسانه‌ای نشده و امروز منتشر می‌شود؟ آیا انتشار این خبر با تحولات یک هفته گذشته یعنی سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و هیات همراه و انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ارتباط دارد؟ »

به گزارش ایسنا ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه آقای شمخانی مسئولیت پرونده هسته‌ای را بر عهده گرفته است، گفت: سنت ما در جلسات سخنگویی پاسخگویی در ارتباط با مسائل مطرح شده در فضای مجازی و منابع غیر معتبر نیست و  من نیز در خصوص ادعای غیر رسمی منتشر شده در شبکه‌های مجازی نکته خاصی را  مطرح نمی‌کنم.

وی در این ارتباط افزود: هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها با هماهنگی و با اشراف نهادهای عالی بالادستی نظام، این مذاکرات را به پیش برده است و در این چارچوب از همه ظرفیت‌های درون حاکمیت استفاده شده است .
کنعانی تاکید کرد : وزارت خارجه و هیئت مذاکره کننده در چارچوب دستورالعمل‌ها و سیاست‌های ابلاغی مسیر خود را در این زمینه ادامه می‌دهد.

***

پاسخ لاریجانی به احتمال نامزدی در انتخابات

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم که صبح امروز برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:" ببینیم".

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه با توجه به شرایط کنونی، مجلس دوازدهم چه اولویتی را باید مدنظر قرار دهد، گفت: مجلس دوازدهم تشخیص خوبی برای آینده کاری خود خواهند داشت؛ زیرا افراد نخبه و خوبی از جریان‌های مختلف در مجلس حضور دارند و آگاه هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، اگر سیاست‌های کلی که درباره قانونگذاری تدوین و توسط رهبری ابلاغ شده و مجموعه نسبتا کاملی است، مبنا قرار دهند؛ برای آینده کشور خوب است.

جبهه پایداری از فتاح حمایت می‌کند؟

دنیای اقتصاد نوشت: «براساس خبرهایی که رسیده است صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری ظاهرا تصمیم گرفته این‌بار در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، پشت پرویز فتاح به عنوان کاندیدای اصلح قرار گیرد و با توجه به اعلام نامزدی سعید جلیلی برای ریاست‌جمهوری از او برای رسیدن به پاستور حمایت نکند...

نام پرویز فتاح که در همه این سال‌ها یکی از اعضای جبهه پایداری و از نزدیکان به سعید جلیلی بوده است بارها به عنوان گزینه ریاست‌جمهوری مطرح شده است. فتاح طی سال‌های ۹۲ و ۹۶ و ۱۴۰۰ نامش در کنار نامزدهای انتخابات قرار گرفت، اما هر بار نامش از گزینه‌های مطرح به نوعی خط خورد‌. با این حال به نظر می‌رسد که این‌بار شانس به او رو کرده است و جبهه پایداری با محوریت شخص محصولی تصمیم گرفته تمام قد پشت او بایستد.

به این ترتیب سعید جلیلی دیگر از حمایت پایدار‌ی‌ها برخوردار نبوده؛ هرچند حامیان پروپاقرص خود را همچنان دارد‌.

براساس شنیده‌ها اقدامات و نحوه عملکرد جلیلی موجب شده صادق محصولی به دنبال شخصی باشد که هماهنگی بیشتری با جریان متبوعش داشته باشد و آن شخص کسی جز پرویز فتاح نیست‌. خصوصا که فتاح با سابقه ریاست کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و ریاست بر بنیاد مستضعفان از نگاه این جریان چهره اصلح برای تصدی پست ریاست‌جمهوری است. در واقع از نگاه آنها فتاح می‌تواند همان گزینه مطلوب ادامه‌دهنده راه شهید ابراهیم رئیسی باشد.

به باور این جریان، سعید جلیلی به‌دلیل تصویری که از خود و جایگاه سیاسی و گفتمانی‌اش دارد، چندان اهل مشورت و کار تشکیلاتی نیست. درست به همین دلیل پدرخوانده جریان پایداری این‌بار برای موفقیت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری قصد دارد فتاح را که در حال حاضر ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را برعهده دارد، در صدر لیست خود قرار دهد.

هرچه هست این‌بار دست فتاح درصورت اعلام نامزدی، به دلیل تصمیم صادق محصولی برای حمایت از او پرتر از دوره‌های پیشین و پشتش نیز گرم‌تر است‌. حمایتی که می‌تواند منجر به دوپاره شدن هسته اصلی دولت شود.

در این صورت کسانی که معتقد به ادامه «راه شهید جمهور» هستند، در دوسو قرار می‌گیرند. یکسو کسانی که پشت سعید جلیلی قرار می‌گیرند و سوی دیگر درصورت نامزدی پرویز فتاح با هدایت جبهه پایداری، از او حمایت خواهند کرد. در این صورت پایگاه رای این دو نامزد به دلیل نزدیکی دیدگاه‌هایشان به یکدیگر میان آنها تقسیم خواهد شد.

ازهمین‌رو درصورت درست بودن این شنیده‌ها سعید جلیلی راه سختی را در پیش خواهد داشت، همان‌طور که پرویز فتاح نیز باید برای نخستین بار تجربه ظاهر شدن در قد و قامت نامزد ریاست‌جمهوری را به دوش بکشد.»

سکوت بذرپاش در واکنش به احتمال حضور در انتخابات

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره احتمال کاندیداتوریش در انتخابات ریاست جمهوری سکوت کرد.

گفتنی است بذرپاش (زادهٔ ۱۳۵۹)  از  ۱۶ آذر سال ۱۴۰۱ بعد از فوت رستم قاسمی در دولت سیزدهم، سمت وزیر راه و شهرسازی را برعهده گرفت‌.

مردم باید احساس کنند رایشان اثرگذار است

رحمان قهرمان پور، کارشناس مسائل سیاسی در خراسان نوشت: «رای دهندگان به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چرا باید در انتخابات مشارکت کرده و رای بدهند؟ پاسخ به این سوال و تبیین این مهم که حضور در پای صندوق رای به چه شکل می تواند شرایط کشور را  تغییر دهد، می تواند انگیزه قوی برای رای دهنده ایرانی ایجاد کند. بی تردید احساس اثرگذار بودن رای دهنده مهم ترین عاملی است که او را به سمت رای دادن سوق می دهد.

یافته ها نشان می دهند وقتی فواصل انتخابات ها به یکدیگر نزدیک هستند، مشارکت افت پیدا می کند؛ از این رو برای کاهش افت مشارکت طبیعی است که  فضای سیاسی کشور باید به گونه ای باشد که رای دهنده احساس کند که می تواند در تعیین سرنوشت کشور موثر باشد. تبلور این مسئله در نامزدهایی است که در صحنه حاضر می شوند، نوع مناظره های انتخاباتی، بحث هایی که نامزدها مطرح می کنند و مواردی از این قبیل می تواند کمک کند که رای دهنده به پای صندوق های رای آمده و مشارکت را افزایش دهد....

در فاصله کمی که تا برگزاری انتخابات مانده فضای سیاسی کشور به آرامش نیاز دارد. آرامشی که پیام امیدواری را به جامعه و رای دهنده بدهد . یکی از مواردی که نه تنها در ایران، بلکه در همه جای دنیا باعث به هم خوردن این آرامش و در پی آن کاهش امیدواری رای دهنده می شود؛ غلبه کمپین منفی یا تخریب ها بر کمپین مثبت یا ارائه برنامه هاست. تخریب هایی که متاسفانه  در انتخابات اخیر مجلس نیز افزایش پیدا کرد و منجر به این شد که برخی حامیان نظام  رای سفید به صندوق های رای بیندازند.

این امر  نشان می دهد که حتی رای دهنده اصولگرا نیز از رقابتی تخریبی که بین برخی سیاسیون وجود دارد، ناراضی است. نباید فراموش کنیم که هر چقدر تخریب های نامزدها علیه یکدیگر افزایش پیدا کند، انگیزه بخشی از جامعه رای دهنده برای حضور در پای صندوق های رای نیز کمتر می شود .

لذا اگر بر این باوریم که افزایش مشارکت به نفع کشور و آینده ایران است بازیگران سیاسی باید تلاش کنند که از تخریب های شدید و غلبه تخریب ها بر ارائه برنامه ها جلوگیری کنند. به ویژه در شرایطی که فواصل انتخابات به یکدیگر نزدیک و شاهد افت شدید کاهش مشارکت در انتخابات های اخیر بوده ایم.»

اصلاح‌طلبان از عارف حمایت نمی‌کنند

فرهیختگان نوشت: «برمبنای کسب اطلاع خبرنگار ما در‌حال‌حاضر نیز در میان اصلاح‌طلبان دو نقطه نظر در مورد نقش‌آفرینی و حمایت از نامزدها وجود دارد، یک طیف از اصلاح‌طلبان معتقدند بهتر است جبهه همان ابتدا نامزد مورد حمایت خود را رسما اعلام کرده و تاکید کند آن فرد تنها نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان است.

در چنین شرایطی در‌حالی‌که صلاحیت نامزد مورد‌نظر، مورد تایید شورای نگهبان قرار نگیرد و از سمت شورای نگهبان رد شود، اصلا‌ح‌طلبان عملا نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهند داشت.

در سمت دیگر اما طیف دیگر درون جبهه اصلاحات معتقدند بهتر است اصلاح‌طلبان تا بعد از اعلام نظر شورای نگهبان و مشخص شدن نظر شورا، از نامزدی حمایت نکنند. به‌نظر می‌رسد این طیف از اصلاح‌طلبان برای مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری همانند انتخابات مجلس، جدی هستند و در این راستا ممکن است از نامزدهای نیابتی نیز حمایت کنند. اما اینکه چه کسانی حاضر به مشارکت در انتخابات شوند نیز می‌تواند در تعیین زمین بازی اصلاح‌طلبان تعیین‌کننده باشد...

محمدرضا عارف از‌جمله کاندیداهای اصلاح‌طلب است که این روزها گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال حضور او در انتخابات مطرح شده است. با این حال نظرات درون اصلاح‌طلبان در مورد حضور و نقش‌آفرینی عارف در انتخابات متفاوت است، برخی از اصلاح‌طلبان معتقدند در‌صورت حضور عارف در انتخابات او «شکست سنگینی» می‌خورد.

به‌نظر می‌رسد در مورد نظر اصلاح‌طلبان روی محمدرضا عارف اجماع نظری در میان اصلاح‌طلبان وجود ندارد و نظرات منفی درون اصلاح‌طلبان وجود دارد. از‌جمله دلایل عدم رغبت اصلاح‌طلبان به حمایت از عارف این است که اصلاح‌طلبان معتقدند عارف نمی‌تواند در انتخابات پیروز شود و شانس کمی برای پیروزی دارد و اهل سخنوری نیست.

از طرفی دیگر هم تجربه لیست امید نیز در ایجاد این نظر منفی میان اصلاح‌طلبان موثر واقع شده است. با این حال به‌نظر می‌رسد عارف کاندیدایی نخواهد بود که اصلاح‌طلبان بخواهند با او حضور رقابتی در انتخابات داشته باشند.»

لیست 10نفره کارگزاران برای نامزدی در انتخابات

محمد قوچانی، رئیس کمیته‌ سیاسی حزب کارگزاران در گفتگو با انصاف نیوز با اشاره به تصمیم این حزب برای ایفای نقش در انتخابات براساس مشی خود، از تهیه فهرستی از کاندیداهای بالقوه خبر داد و گفت: تا این لحظه به هیچ نامزد مشخصی که مورد اجماع همه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و میانه‌روها باشد، نرسیده‌ایم. سیاست و راهبرد ما این بوده با همه افرادی که در مظان نامزدی هستند، رایزنی و گفت‌وگو کنیم، مشاوره بدهیم و از ایشان درخواست کنیم که از فرصت ثبت‌نام دریغ نکنند. در این مسیر هم به یک لیست ۱۰ نفره رسیده‌ایم. مبنای ما برای این انتخاب این بود که کاندیداها هم شخصیت ملی باشند، هم بتوانند رای مردم را جذب کنند و هم بتوانند با نظام سیاسی همکاری کنند. به عبارت دیگر ملی‌گرایی، میانه‌روی و کارآمدی افراد برای ما مهم بوده است.

قوچانی گفت: کمیته سیاسی این لیست ۱۰ نفره را تهیه و تصویب کرده است و درحال رایزنی با شورای مرکزی حزب هستیم و اصراری هم نداریم قبل از ثبت‌نام، اسامی این افراد را منتشر کنیم. بنابراین هر گونه لیستی که به حزب کارگزاران منسوب می‌شود را تکذیب می‌کنم تا زمانی که مصوبه کمیته سیاسی و شورای مرکزی حزب کارگزاران به صورت رسمی اعلام شود.

وی در پاسخ به این سوال که ملاک وابستگی تشکیلاتی هم در انتخاب افراد مدنظر بوده یا نه، گفت: ما الزاماً دنبال نامزد تشکیلاتی نیستیم. بنابراین اگر نامزدی در سطح ملی پیدا شود که عضویت تشکیلاتی در حزب کارگزاران یا جبهه اصلاحات نداشته باشد اما گفتمان اصلاح‌گری و میانه‌روی را قبول داشته باشد و گفتمان ملی و گفتمان کارآمدی را قبول داشته باشد، ما از او حمایت خواهیم کرد و الزامی نمی‌بینیم که حتماً نامزدی با وابستگی تشکیلاتی را معرفی کنیم. البته نامزدهای حزبی هم داریم و نامزدهای جبهه‌ای را در اولویت قرار داده‌ایم.

***

بروجردی رییس موقت فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم شد

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز جلسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دوازدهم با دستور تعیین هیات رئیسه این فراکسیون تشکیل شد.

منتخب مجلس دوازدهم توضیح داد: در این جلسه مقرر شد ۱۵ عضو هیات موسس فراکسیون به عنوان اعضای هیات رئیسه موقت فراکسیون به کار خود ادامه دهند. همچنین رئیس هیات موسس یعنی آقای بروجردی به عنوان رئیس موقت فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دوازدهم باشد.

لاهوتی همچنین درباره زمان برگزاری جلسه فراکسیون مستقلین ولایی برای تصمیم‌گیری پیرامون انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت که این جلسه فردا بعدازظهر برگزار می شود.

توضیحات غضنفرآبادی درباره گزینه فراکسیون انقلاب اسلامی برای ریاست مجلس

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بعد از ظهر امروز جلسه‌ای در فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و در آن موضوع ورود به انتخابات هیأت رئیسه مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای ورود فراکسیون به موضوع انتخابات هیأت رئیسه مجلس مجمع عمومی فراکسیون باید اذن بدهد.

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: فعلاً گزینه‌ای در فراکسیون مطرح نشده است و تصمیمی در کمیسیون گرفته نشده است اما احتمال می‌دهم که در صورت موافقت فراکسیون با ورود به انتخابات هیأت رئیسه، گزینه فراکسیون برای ریاست مجلس، آقای قالیباف باشد.

حمله کیهان به منوچهر متکی

کیهان درباره انتقادات منوچهر متکی از مجلس یازدهم نوشت: «فارغ از سرنوشت انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، درباره سخنان آقای متکی گفتنی است که اولا مجلس یازدهم به عنوان مجلس انقلابی، موفق شد درست در مقطعی که طرف غربی برجام هم عهدشکنی کرده و تحریم‌ها را برگردانده بود و هم باج مضاعف می‌خواست، با تصویب قانون اقدام متقابل، نقطه پایان بر روند انفعال بگذارد و قدرت چانه‌زنی و بازدارندگی کشور را افزایش دهد.

این رویکرد با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی تقویت شد، به نحوی که کشور توانست صادرات کاهش یافته نفت را در حد پنج برابر افزایش دهد. مجلس در عین حال، قوانین مهم و مؤثری را در زمینه «تسهیل صدور مجوز کسب و کار، جهش تولید مسکن، جهش تولید دانش بنیان، مالیات بر خانه‌‌های خالی، شفافیت در تصمیمات قوا، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، رتبه‌بندی فرهنگیان، واردات خودرو برای کاهش تورم، افزایش حقوق سربازان، و...» به تصویب رسانده که می‌تواند موجب بهبود روند‌های اقتصادی و اداری شود.

ثانیا آقای متکی یکی از سی منتخب تهران با پشتوانه بدنه رای انقلابی است و همان بدنه توقع دارند منتخبان وارد بازی‌های مخرب جریان غربگرا در میان طیف‌های انقلابی نشوند.»

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۰۱۲۴۹۲۰:۴۱:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۷
حالا شمخانی گرفته باشه مگه چی میشه اگه بتونه یک کاری بکند ک خوبه؟
ناشناس۳۵۰۱۲۸۵۲۱:۳۲:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۷
چه شمخانی چه هرکس دیگری مسئول مذاکرات باشد فرقی نمی کند امریکایی ها بدنبال فشل کردن مولفه های قدرت ایران از جمله هسته ای و موشکی و پهپادی هستن که پذیرش اون از طرف ایران ممکن نیست.
ناشناس۳۵۰۱۳۴۲۲۲:۴۲:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۷
لاریجانی باید تا دقیقه نود صبر کند اگر احمدی نژاد نیامد کاندید شود
ناشناس۳۵۰۱۵۳۱۰۶:۵۱:۲۷ ۱۴۰۳/۳/۸
چون در صورت کاندید شدن هر دو شورای نگهبان مجبور میشود برای حفظ تعادل هر دو را رد صلاحیت کند
ناشناس۳۵۰۱۷۰۰۱۱:۲۵:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۸
هیچ کدام نباید تایید صلاحت شوند چه آن یکی بیاید و چه نیاید
ناشناس۳۵۰۱۶۰۴۰۹:۱۲:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۸
بهتره امید واهی به برداشته شدن تحریم ها نداشته باشیم از آمریکا و اروپا آبی گرم نمیشه. یه بار هم که در اوائل انقلاب به تفاهم رسیدیم و تحریم ها رو برداشتن کمی بعد به بهانه ای جدید دوباره گذاشتن
ناشناس۳۵۰۱۲۶۷۲۱:۱۳:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۷
آقای کنعانی ضروریست صریحا در باب بازگشت آقای شمخانی برای مردم شفاف سازی نماید دایورت کردن که نشد جواب مردم و رسانه
ناشناس۳۵۰۱۳۲۶۲۲:۳۱:۱۷ ۱۴۰۳/۳/۷
چرا مدیر مسئول کیهان برای ریاست جمهوری کاندید نمی شود تا در صورت انتخاب شدن نظرات و ایده ها و ..... خود را بصورت مستقیم و بی واسطه اجرایی کند
حسین۳۵۰۱۶۳۹۰۹:۴۹:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۸
چون می دونه رای نمیاره
ناشناس۳۵۰۱۴۰۰۲۳:۴۶:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۷
وقتی ایران جلوی ایدئولوژیک غرب که همان تجزیه کشورهای خاورمیانه می باشد را گرفته و دشمن با بحران سازی هسته دنبال فشار بر ایران هست و هنوز هم عده ای از مسوولان.... !!
رضا۳۵۰۱۵۲۹۰۶:۴۶:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۸
یکی بگه تیراژ واقعی کیهان چقدر است.
ناشناس۳۵۰۱۵۶۵۰۸:۰۹:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۸
در پیگیری منافع ملی باید برای افراد منافع ملی بر منافع خانوادگی ارجحیت داشته باشد و این با بررسی عملکرد گذشته حاصل میشود وگرنه نتیجه میشود اضرار ملی
ناشناس۳۵۰۱۵۶۹۰۸:۱۶:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۸
رو قوی شو گر راحت جهان طلبی ...که در قاموس طبیعت ضعیف پایمال است ...دستیابی ایران به قدرت نامتعارف میخ ثبات ایران خواهد شد زیرا از بین آنکه این تجهیزات در صورت تلاش آنها برای توطئه علیه ایران دست چه کسانی میافتد دست از توطئه بخواهند داشت ..اینها مشکلشان داشتن امکانات هسته ای نیست اینها مشکلشان تکمیل اطلاعات و تجهیزات جهت نابودی آنها ست و زمان میخرند ..ایران باید قدرت نامتعارف شود.
ناشناس۳۵۰۱۵۸۵۰۸:۳۱:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۸
افراد وطن دوست در طول تاریخ منافع ملی را بر منافع فردی اولویت میدهند این شاخص عملکردی ملاک مهمی برای آنهاست
حسین۳۵۰۱۶۳۷۰۹:۴۸:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۸
شمخانی چون خودش عرب زبان هست توانست در مذاکرات با عربستان به 7سال خصومت خاتمه بده و سفارت ها رو بازگشایی کنه اگر هم می خواهیم تحریمهای غرب برداشته بشه باید یکی بره مذاکره کنه که خودش انگلیسی خوب بلد باشه.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین