معرفی انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی

گزارش بازرگانی، 297788،   4030308021

انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن تولید شده‌اند. این پروتئین‌ها طعم‌های گوناگونی دارند. بنابراین می‌توانند نقش یک میان‌وعده کاملاً خوش‌طعم را ایفا کنند که به عضله‌سازی، کاهش وزن، ارتقای سیستم ایمنی و... هم کمک می‌کنند.

پروتئین وی شامل 9 آمینواسید ضروری و ارزشمند است. این پودر را به سه دسته کنسانتره، ایزوله و هیدرولیزشده تقسیم می‌کنند. تفاوت اصلی آنها در میزان پروتئین موجود و مقدار لاکتوز است. بعضی از این پودرها نیز تحت عملیات خاصی قرار گرفته‌اند و به همین خاطر هضم سریع‌تر و راحت‌تری دارند.

شاید به دنبال راهی مطمئن و کارآمد برای افزایش عضله‌سازی، بهبود عملکرد ورزشی و تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستید. در این صورت پروتئین وی کاله، انتخاب بی‌نظیری برای شما است. در این مطلب با پروتئین وی کاله و خواص آن آشنا می‌شویم. سپس انواع آن را مرور می‌کنیم تا دید روشن‌تری برای تهیه مکمل پروتئینی خود داشته باشید.

پروتئین وی کاله چیست؟

پروتئین وی کاله چیست؟

انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی از بهترین منابع پروتئین لبنی تهیه شده‌اند. شیر شامل دو پروتئین وی و کازئین است. در فرآیند جداسازی آب پنیر، پروتئین وی به صورت یک ماده مستقل از شیر جدا می‌شود.

حتماً موقع باز کردن در ظرف ماست، یک مایع تقریباً سفید رنگ را اطراف و روی ماست دیده‌اید. این مایع در واقع منبع پروتئین وی است. اما به خودی خود طعم جالبی ندارد. در عوض تولیدکنندگانی مانند برند کاله، این مایع را به پودر تبدیل می‌کنند. بعد به آن طعم‌هایی می‌دهند که در نهایت یک پودر خوش‌طعم داریم که طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد.

پروتئین وی شامل 9 آمینواسید ضروری برای بدن است که به سرعت جذب بدن می‌شود و به بازسازی و رشد عضلات کمک می‌کند. آمینو اسیدهای BCAA (مانند لوسین) و سیستئین از جمله مواد پرخاصیت موجود در این پودر هستند. ترکیبی از بتا لاکتوگلوبولین، آلبومین سرم گاو و ایمونوگلوبین‌ها را هم می‌توانید با مصرف این پروتئین در اختیار داشته باشید.

باید اشاره کنیم که لاکتوز موجود در پروتئین وی نیز کم است. البته میزان لاکتوز آن در انواع مختلف متفاوت است که پایین‌تر خواهیم دید.

انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی چه خواصی دارند؟

انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی

به طور کلی پروتئین یکی از ضروری‌ترین مواد برای بدن است. برای آشنایی بیشتر با بهترین پروتئین ها و خرید اینترنتی انواع پروتئین ها با ما تماس بگیرید. و در ادامه به صورت خلاصه مزایای این محصول را توضیح می دهیم. بعضی از اندام‌ها، تاندون‌ها، پوست، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و... برای تشکیل شدن و قوی ماندن به پروتئین نیاز دارند. خواص دقیق هر یک از پروتئین‌های وی کاله کمی متفاوت هستند. اما همه آنها مزایای زیر را برای سلامتی شما به ارمغان می‌آورند:

عضله‌سازی

پروتئین وی کاله با داشتن آمینواسیدهای ضروری، به ویژه BCAA ها، فرآیند سنتز پروتئین در عضلات را تسریع می‌کند. این امر باعث افزایش حجم و قدرت عضلانی می‌شود.

بالا رفتن سن در ضعیف شدن عضلات تأثیر زیادی دارد. اما مکملی مانند انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی، آمینواسیدها را بیشتر از قبل در ماهیچه‌ها ذخیره و آنها را قوی‌تر می‌کنند.

تقویت سیستم ایمنی

وی پروتئین حاوی لاکتوفرین و ایمونوگلوبولین‌ها است. به همین خاطر نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از افراد در برابر بیماری‌ها محافظت می‌‎کند.

کمک به کاهش وزن

پروتئین وی کاله به چند طریق باعث کاهش وزن می‌شود. احساس سیری و تسریع متابولیسم از مهم‌ترین تأثیرات آن هستند. از طرفی کالری دریافتی نیز با مصرف این پودر کمتر می‌شود. نکته جالب در مورد این مکمل این است که توده عضلانی را موقع کاهش وزن حفظ می‌کند. بنابراین مصرف این خوراکی به مدیریت وزن و کاهش چربی بدن کمک زیادی می‌کند.

بهبود ریکاوری

گاهی عضلات بعد از ورزش دچار ضعف می‌شوند. راحت‌ترین راه برای جلوگیری از این امر، تقویت آنها با آمینواسید است. مصرف پروتئین وی بعد از تمرینات سنگین، زمان ریکاوری را کاهش داده و از تخریب عضلانی جلوگیری می‌کند.

کمک به فرآیند هضم

به طور کلی هضم پروتئین وی نسبت به مکمل‌های دیگر راحت‌تر است. اما بعضی از انواع آن مانند پروتئین وی هیدرولیزشده هضم بسیار راحت‌تری هم دارند. ضمن این که اصولاً به فرآیند هضم در بدن کمک می‌کنند.

کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر

این ماده مقوی بر خلاف بعضی از پروتئین‌ها و مکمل‌ها طعم فوق‌العاده مطلوبی دارد. می‌توانید طعم دلخواه خود را پیدا کنید و آن را به عنوان یک میان‌وعده خوشمزه میل کنید.

انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی

انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی چه خواصی دارند؟

شرکت کاله انواع پروتئین وی ۵۰۰ گرمی را با توجه به نیازها و سلیقه‌های مختلف مصرف‌کنندگان، در انواع مختلفی تولید کرده است. به طور کلی این پروتئین‌ها به دسته‌هایی تقسیم می‌شوند که در ادامه می‌بینیم.

1/ پروتئین وی کنسانتره (Whey Protein Concentrate)

این پروتئین حدوداً شامل 80% پروتئین وی است. البته میزان دقیق پروتئین موجود در آن به غلظتش بستگی دارد. اما به طور کلی این عدد می‌تواند بین 30 تا 80 درصد باشد. مقدار لاکتوز و چربی موجود در آن نیز نسبتاً پایین است (اما به اندازه پروتئین وی ایزوله که در ادامه می‌بینیم پایین نیست).

این ماده برای کسانی که به دنبال یک منبع پروتئینی اقتصادی و مؤثر هستند گزینه مناسبی است. این محصول علاوه بر نقشی که در عضله‌سازی دارد، دارای طعم‌های دلپذیری هم هست که مصرف روزانه آن را آسان می‌کنند.

2/ پروتئین وی ایزوله (Whey Protein Isolate)

مورد دوم از انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی، شامل درصد بالاتری از پروتئین خالص (حدود 90%) با حداقل مقدار لاکتوز و چربی است. در واقع این پودر به طور خاص طوری فرآوری می‌شود که چربی و لاکتوز آن به کمترین حد ممکن برسد. می‌توان گفت چربی آن نزدیک به صفر وکربوهیدارت نیز در هر 100 کالری حدود 1 گرم است.

پروتئین وی خالص برای افرادی که به دنبال افزایش خالص توده عضلانی و کاهش چربی بدن هستند ایده‌آل است. این نوع پروتئین سریع جذب می‌شود و برای استفاده پس از تمرینات ورزشی بسیار مناسب است.

3/ پروتئین وی هیدرولیزشده (Whey Protein Hydro)

این پروتئین نسبت به دو مورد قبلی سرعت بسیار بالاتری در جذب شدن دارد. بنابراین اگر به دنبال راه حلی برای ریکاوری سریع‌تر هستید، این مکمل مناسب شما است. دلیل این ویژگی نیز عملیات هیدرولیز جزئی است که روی این پروتئین انجام شده است.

پروتئین وی هیدرولیزشده به طور کلی به فرآیند هضم کمک می‌کند از طرفی تاحدودی جلوی قدرت بالقوه مواد آلرژن را می‌گیرد. به همین خاطر نیز در شیر خشک و مکمل‌‎های پزشکی هم به کار گرفته می‌شود.

چرا پروتئین وی کاله؟

شرکت کاله بیش از چند دهه است که در صنعت غذایی و لبنیات فعالیت دارد. این برند همواره به دنبال ارائه محصولات باکیفیتی است که همسو با استانداردهای بین‌المللی باشند.

نیازهای جامعه ورزشی و فعال به پروتئین‌ها روز به روز بیشتر می‌شود. پروتئین وی کاله نیز دقیقاً برای تأمین همین نیازهای طراحی و تولید شده است. هدف از تولید این محصول این است که ورزشکاران بهترین نتایج را از تمرینات خود بگیرند.

انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی را چطور مصرف کنیم؟

این پروتئین را می‌توانید به روش‌های مختلف مصرف کنید. بهتر است روش مصرف هر یک از انواع این پودرها را از روی بسته‌بندی آنها مطالعه فرمایید.

اما روش معمول استفاده آنها این است که یک تا دو قاشق غذاخوری (حدود 25 تا 50 گرم) از پروتئین وی کاله را با آب یا شیر مخلوط کنید و بلافاصله بعد از تمرین‌های ورزشی میل فرمایید.

ضمناً می‌توانید این پروتئین را داخل مخلوط کن ریخته و با میوه‌ها و مغزها ترکیب کنید. به همین راحتی از یک اسموتی خوش‌طعم، یک بمب پروتئینی می‌سازید.

دقت کنید که مصرف بیش از حد این پروتئین می‌تواند درد و گرفتگی عضلات یا مشکلات گوارشی (شامل حالت تهوع، نفخ و اسهال) را به همراه داشته باشد. ضمن این که اگر مشکلات کلیوی یا کبدی دارید، بهتر است پیش از مصرف این قبیل پروتئین‌ها حتماً باید پزشک خود مشورت کنید.

با پروتئین وی، سلامتی خود را به قدرت طبیعت بسپارید!

انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی قدرت و انرژی شما را با تأمین پروتئین‌های ضروری بدن بالا می‌برند. هر کدام از این محصولات با هدف تأمین نیازهای متنوع ورزشکاران طراحی شده‌اند.

برای استفاده از این محصول حتماً نباید ورزشکار حرفه‌ای باشید. اگر ورزش کمی می‌کنید یا فقط فعالیت زیادی دارید هم می‌توانید از پودر پروتئین وی استفاده کنید. پروتئین وی کاله با تضمین کیفیت و طعم‌های بی‌نظیری که دارد، همراه مطمئن شما در مسیر رسیدن به اهداف سلامتی و ورزشی است.

سؤالات متداول

کدام یک از انواع پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی سبک‌تر هستند؟

پروتئین وی هیدرولیزشده هضم راحت‌تری نسبت به دو مدل دیگر دارد.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی چه وقت است؟

اگر آن را دقیقاً قبل یا بعد تمرین و ورزش مصرف کنید، بیشترین تأثیر را در رشد عضلات دارد.

میزان مصرف مناسب پودر پروتئین وی چه قدر است؟

حدود 25 تا 50 گرم در روز.

پروتئین وی کاله ۵۰۰ گرمی برای چند روز مصرف کافی است؟

اگر این پروتئین را به حداکثر میزان توصیه شده (یعنی روزی 50 گرم) مصرف کنید، برای ده روز و اگر آن را کمتر (حدود 25 گرم در روز) مصرف کنید، برای 20 روز کافی است.

آیا پروتئین وی برای مو هم مفید است؟

بله، این مکمل استحکام ریشه مو را بالا برده و با تقویت پوست سر، از شوره و پسوریازیس جلوگیری می‌کند.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین