چطور در صفحه اول گوگل تبلیغ کنیم؟

گزارش بازرگانی، 297943،   4030308020

حضور در صفحه اول گوگل برای هر سایت و کسب و کاری یک آرزو است. همه کسب و کارها برای حضور در صفحه اول گوگل و رتبه اول لیست نتایج گوگل، با یکدیگر رقابت می‌کنند و برای دست یابی به این جایگاه هزینه زیادی را نیز صرف می‌کنند.

تبلیغات در صفحه اول گوگل

یکی از راه‌های رسیدن به این جایگاه، تبلیغات در گوگل است. برای تبلیغ در صفحه اول گوگل باید از ابزاری به نام گوگل ادز که در گذشته نام آن گوگل ادوردز بود، استفاده کنیم.

تبلیغ در صفحه اول گوگل به چه روش هایی انجام می‌شود؟

به طور کلی برای این که لینک صفحات سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شود، دو روش وجود دارد. اما قبل از آشنایی با این دو روش، باید بدانید که:

لینک‌هایی که در لیست نتایج جستجوی گوگل برای یک عبارت مشخص، نمایش داده می‌شوند؛ به دو نوع ارگانیگ و پولی تقسیم می‌شوند. نتایج ارگانیک از طریق سئو و نتایج پولی از طریق گوگل ادز ایجاد می‌شوند.

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

همان طور که گفتیم گروهی از نتایجی که بعد از جستجو در گوگل مشاهده می‌کنیم، نتایج ارگانیک نام دارند. این گروه که درصد بیشتری از نتایج را شامل می‌شوند، از طریق سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، در این لیست قرار گرفته اند.

سئو در واقع یک فرایند طولانی و زمان‌بر است که طی آن کارشناس سئو یا سئوکار یک وب سایت را برای حضور در لیست نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو، بهینه سازی می‌کند.

بهینه سازی سایت برای اهداف سئو از طریق دو گروه از فعالیت‌ها انجام می‌شود.

  • سئو درون صفحه (On-page SEO): مجموعه فعالیت‌هایی که درون وب‌سایت انجام می‌شود تا سایت در لیست نتایج، رتبه خوبی کسب کند. این فعالیت‌ها شامل موارد فنی، محتوای سایت، امنیت و تجربه کاربری می‌شود.
  • سئو برون صفحه (Off-page SEO): در این نوع سئو، فعالیت‌هایی خارج از سایت ما انجام می‌شود تا رتبه سایت بهبود پیدا کند. در این فرایند ممکن است اقداماتی مانند: رپورتاژ، لینک سازی خارجی، دریافت سوشال سیگنال و ... انجام شود.

به طور کلی فرایند سئو بسیار زمان‌بر است و مدت زیادی طول می‌کشد تا صفحات یک سایت برای یک کلمه کلیدی به یک رتبه خود برسند. توجه داشته باشید که 70 درصد کاربران گوگل، بر روی سه نتیجه اول در لیست کلیک می‌کنند. این یعنی رسیدن به صفحه اول کافی نیست و لینک سایت شما باید به سه رتبه بالای صفحه اول برسد تا ورودی خوبی به سایت هدایت شود.

از این گذشته فرایند سئو، هرگز متوقف نمی‌شود و شما همواره باید فعالیت‌های سئویی را بر روی سایت خود انجام دهید تا پس از کسب رتبه مناسب، بتوانید آن را حفظ کنید.

دریافت رتبه از طریق سئو رایگان است و گوگل بابت نمایش سایت شما به کاربران و کلیک آن‌ها بر روی لینک سایت شما، هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند. به همین خاطر به نتایج حاصل از سئو، نتایج ارگانیک یا Organic Results گفته می‌شود.

چطور در صفحه اول گوگل تبلیغ کنیم؟

تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز

روش دومی که برای حضور و کسب رتبه در لیست نتایج جستجوی گوگل وجود دارد، گوگل ادز یا همان تبلیغات در گوگل است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، این نوع نتایج، نتایج تبلیغاتی هستند و صاحبان وب‌سایت‌ها برای این که سایت‌شان در این لیست نمایش داده شود، هزینه‌ای را بابت این خدمات به گوگل پرداخت می‌کنند. به همین خاطر به این لینک‌ها، نتایج پولی یا Paid Results گفته می‌شود.

این روش در مقایسه با روش اول یا همان سئو، بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. با این روش لینک سایت شما در عرض چند ساعت در رتبه یک لیست نتایج جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی مشخصی، قرار می‌گیرد.

اما در این روش شما به ازای هر کلیک که روی لینک سایت شما انجام می‌شود باید هزینه‌ای را به گوگل پرداخت کنید. این هزینه از شارژ اکانت گوگل ادز شما کسر می‌شود.

هزینه پرداختی شما برای هر کلیک، یک نرخ ثابت نیست و بسته به حوزه فعالیت، کلمات کلیدی و کیفیت فنی و محتوای سایت، می‌تواند متفاوت باشد.

تبلیغات در صفحه اول گوگل نیز از همین طریق انجام می‌شود و شما برای این که بتوانید لینک سایت خود را در بالای لیست نتایج جستجوی گوگل نمایش دهید، باید از گوگل ادز استفاده کنید.

برای تبلیغ در صفحه اول گوگل به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای اینکه بتوان در صفحه اول گوگل تبلیغ کرد، شما پیش از هرچیز به یک وب سایت نیاز دارید. برای تبلیغات در گوگل وب‌سایت شما نباید از دامنه ملی ایران یعنی .IR استفاده کند. دامنه IR توسط گوگل ادز تحریم شده و امکانات تبلیغات با این دامنه وجود ندارد.

هر پسوند دامنه دیگری مانند .com در گوگل ادز مورد قبول است.

پس از آماده کردن یک وب‌سایت، شما به یک اکانت گوگل ادز و مقداری شارژ اکانت گوگل ادز نیاز دارید. ایجاد اکانت گوگل ادز چندان کار سخت و چالش بر انگیزی نیست. چیزی که برای کسب و کارهای ایرانی سخت است این است که اکانت گوگل ادز خود را شارژ کنند.

شارژ اکانت گوگل باید با ارزهای مورد تایید گوگل انجام شود و ریال ایران جزء این ارزها به شمار نمی‌رود. دلار آمریکا، لیر ترکیه، درهم امارات، رینگیت مالزی و بت تایلند رایج‌ترین ارزها برای انجام شارژ هستند.

به دلیل وجود تحریم‌های مختلف، امکان پرداخت ارزی برای همه وجود ندارد و اگر گوگل تشخیص دهد که پرداخت ارزی در ایران صورت گرفته، حساب کاربری شما را ساسپند یا مسدود می‌کند.

اما جای نگرانی نیست، چرا که شرکت‌های زیادی وجود دارند که توانایی انجام شارژ اکانت گوگل ادز را دارند و در ازای پرداخت ریالی، اکانت شما را با یکی از ارزهای مورد تایید گوگل شارژ می‌کنند. لازم به ذکر است که هر شرکت مقدار مشخصی از شارژ را به عنوان کارمزد خدمات از شما دریافت می‌کند. میزان این کارمزد، مبلغ ثابتی ندارد و در شرکت‌های مختلف متفاوت است.

در بسیاری از موارد، شرکتی که از آن شارژ اکانت خود را تهیه می‌کنید، اکانت گوگل ادز را نیز برای شما ایجاد کرده و دسترسی لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس برای ساخت اکانت نیز نیازی نیست که خود شما کاری انجام دهید.

پس از فراهم کردن سایت و یک اکانت و شارژ آن، شما می‌توانید تبلیغ خود را در صفحه اول گوگل ایجاد کرده و آن را به نمایش بگذارید.

تبلیغات در گوگل با گوگل ادز

چرا باید در صفحه اول گوگل تبلیغ کنیم؟

همه روش‌های تبلیغ در فضای مجازی، بنر یا متن تبلیغاتی شما را به کاربران رندوم نمایش می‌دهند که شاید حتی هیچ قصدی برای استفاده از کالا یا خدمات شما را ندارند. یا حتی اصلا به آن نیازی ندارند و نیازی هم پیدا نمی‌کنند. این موضوع باعث شده که اکثر روش‌های تبلیغات آنلاین، در زمینه جذب مشتری به صورت هدفمند، شکست بخورند.

اما گوگل ادز از طریق تبلیغات در صفحه اول گوگل این مشکل را به صورت کامل برطرف کرده است. نحوه عملکرد گوگل ادز به گونه‌ای است که فقط افرادی تبلیغ شما را می‌بینند که به کالا یا خدمات شما علاقه‌مند هستند و به دنبال آن می‌گردند.

زمانی که یک کاربر یک عبارت مشخص را در گوگل سرچ می‌کند؛ همان طور که گفتیم گوگل لیستی از نتایج را به او نمایش می‌دهد که شامل سایت‌هایی است که در مورد موضوع مدنظر کاربر، اطلاعات، محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهند.

اگر عبارت جستجو شده توسط کاربر با موضوع تبلیغ شما، ارتباط کافی را داشته باشد و شما نیز این عبارت را تنظیمات کمپین گوگل ادز خود، هدف قرار داده باشید، کاربر در بالای لیست نتایج جستجوی خود، لینک سایت شما را خواهد دید.

در تبلیغات گوگل ادز، کاربر تبلیغ شما را دقیقا زمانی می‌بیند که به دنبال کالا یا خدمات شما می‌گردد. این موضوع باعث می‌شود که نرخ تبدیل تبلیغات در گوگل به نسبت سایر روش‌های تبلیغاتی به مراتب بیشتر باشد و کاربران را به صورت کاملا هدفمند به سمت سایت شما هدایت کند.

البته توجه داشته باشید که برای این که شما بهترین نتیجه را از گوگل ادز دریافت کنید، باید کمپین خود را به صورت دقیق و حرفه‌ای تنظیم کنید که این کار ممکن است برای افراد مبتدی اندکی دشوار باشد.

اکثر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گوگل ادز، کارشناسان ماهر برای طراحی، تنظیم و مدیریت کمپین را در اختیار دارند و بهتر است اگر با گوگل ادز آشنایی ندارید، کار ایجاد کمپین را به این شرکت‌ها و کارشناسان بسپارید.

نتیجه گیری

بدون شک تبلیغات در صفحه اول گوگل یک روش تبلیغات بسیار کارآمد، پربازده و سودآور است. به همین خاطر است که شرکت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف به صورت تمام وقت از این نوع تبلیغات استفاده می‌کنند. تبلیغات در گوگل تاثیر بسیار زیادی در برند سازی، افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و جذب مشتری دارد.

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید و برای افزایش فروش خود با چالش‌هایی روبرو شدید، توصیه می‌کنیم حتما تبلیغات در صفحه اول گوگل را امتحان کنید. قطعا از نتایج آن راضی خواهید بود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین