چرا مردم بايد قرباني منافع فعالان ارز شوند؟! 

یاسر محمدی،   3990114081 ۷۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا مردم بايد قرباني منافع فعالان ارز شوند؟! 

 
 اخيرا و در حاليكه كل دنيا و كل كارخانجات و فروشندگان عمده دنيا و كل پروازها و كل بازارها و كل مسافرتها تعطيل و تقاضاي ارز به شدت پايين آمده است كانالهاي صرافان همگي در كانالهايشان اعم از اينستاگرام و تلگرام به صورت هماهنگ قيمتهاي غير واقعي را براي ارز اعلام مي كنند در حاليكه تقاضا قريب به صفر شده و كل بازار دنيا تعطيل و در ركود است!

 اين قيمت سازي كل اقتصاد و كل بازار و كل خدمات را به هم مي ريزد و كشور را با بحران تورم غيرواقعي كه فقط و فقط به نفع صرافان است مواجه مي كنند آنهم در شرایطی كه نرخ ارز بايد به شدت كاهش مي يافت . حالا اينها نه تنها دست پيش گرفته اند كه پس نيفتند بلكه از هيچ و بي دليل از خون مردم براي خود كاخها مي سازند.
 رئيس اتحاديه صرافان  در مصاحبه با خبرگزاري فارس اعلام كرده كه قيمت ارز ساخته دلالان غيرمعتبر است! 


عوامل فرصت طلب  به جاي اينكه جواب دهند چرا نرخ دلار از 15000 به 10 هزار كاهش نيافته چون تقاضايي نيست ، در اقدامي هماهنگ و متحد الشكل در سايتهاي رسمي شان در اوج كاهش تقاضاي ارز ، اقدام به قيمت سازي براي ارز دلار تا نرخ 17000 تومان كرده اند كه فردا هيچكس نخواهد توانست جلودار گرانيهاي بيش از حد باشد و كل بازار و اقتصاد يقينا به هم خواهد ريخت!

 تمام قيمت ها كالاها و خدمات حتي كل كالاهاي كاملا ايراني بدون استثناء به قيمت ارز بسته است تا با اعلام كنندگان نرخ غيرواقعي ارز  برخورد نشود هيچ قيمتي كاهش نخواهد يافت! .

در حاليكه رئيس اتحاديه صرفان قيمت سازان غيرواقعي براي نرخ ارز را به دلالان غيرمعتبر نسبت مي دهد ، براحتی میتوان از كانالهاي اينستاگرامي و سايتها و آدرسها و شماره تلفن هايشان معلوم کرد آیا همگي صرافان غیر رسمی هستند یا باید رد پای صرافان مجوز دار را هم پیدا کرد.

 تا با اينها توسط قوه محترم قضائيه برخورد صورت نگيرد و صدا و سيما هم گزارش محاکمات را پخش نكند ، همه كالا ها و خدمات در كل ايران دچار نوسان و افزايش شديد قيمتي خواهد شد و مردم به شدت ضرر خواهند كرد وقتي تعطيلات و ركود كل كشور و خارج از كشور و دنيا را فرا گرفته و هيچ مرجعي مثل صرفان باز نيستند و هيچ مسافرتي مثل مسافرت خارجي و هيچ پرواز خارجي فعال نيست چرا مسئولان اجازه مي دهند قيمت ارز چنين بالا رفته و قيمت همه كالاها و خدمات دچار نوسان و تورم بيش از حد و غير واقعي شود و فقط خواست و منفعت صرافان رسمي ارز تامين شود؟!