پنج دروغی که ترامپ درباره ایران می گوید

گروه جهان الف،   3980528178 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

به گزارش الف نشریه The intercept با اشاره به تمایل آمریکا به جنک با ایران پنج دروغ دولت ترامپ برای دستیابی به این خواسته را مورد نقد قرار داد .

پنج دروغی که ترامپ درباره ایران می گوید

در این مقاله آمده است :دروغ های دولت ترامپ در مورد ایران به حد توهین آمیزی مسخره به نظر می رسد این دروغ پردازی ها می تواند عواقب مهلکی را در پی داشته باشد؛ نباید فراموش کرد صدها هزار زن و مرد و کودک عراقی به علاوه بیش از 4400 سرباز امریکایی، به خاطر دروغ گویی جورج بوش از بین رفتند.
برای اجتناب از چنین فاجعه ای روزنامه نگاران وظیفه دارند واقعیت ها را بررسی کنند و دروغ ها را به چالش بکشند. از همین رو در این مقاله، پنج دروغ دولت ترامپ در مورد ایران بررسی می شود.

دروغ اول: ایران سلاح هسته ای می سازد. دونالد ترامپ مکررا اظهار داشته ایران در جستجوی دست یابی به سلاح هسته ای است. وی همچنین ادعا کرده به زودی ایران به خطرناکترین تسلیحات جهان دست می یابد.
اگر منظور وی از این سخنان یک برنامه هسته ای منسجم و مطابق با قواعد و اصول ان پی تی باشد، این حرف درست است. اما سخن گفتن از برنامه تسلیحات هسته ای ایران، دروغ بزرگی است.


در سال 2007، جامعه اطلاعاتی امریکا گزارشی را در خصوص برنامه هسته ای ایران تهیه و اعلام داشت ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست. بعدها جورج بوش در خاطرات خود عنوان داشت، با اطمینان تشخیص دادیم که ایران در پائیز 2003 برنامه تسلیحاتی خود را متوقف کرده است .


از آن زمان به بعد چیزی تغییر نکرده، در ژانویه سال جاری نیز مدیر جامعه اطلاعات ملی که منصوب ترامپ است، اجماع نظر 16 آژانس اطلاعاتی آمریكا را مورد تایید مجدد قرار داد و گفت همچنان ارزیابی می كنیم كه ایران فعالیتهای مهم تولید و توسعه سلاح های هسته ای را انجام نمی دهد.

دروغ دوم: ایران توافق هسته ای را نقض کرده است. دولت ترامپ در حالی ادعا می کند ایران به شرایط توافق پایبند نیست که پیش از این، خود با بیرون آمدن یک جانبه و اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه ایران، توافق را نقض کرده بود.
اما سازمان دیده بان هسته ای آمریكا و آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیش از این بیش از ده ها گزارش را منتشر كردند كه اعلام میداشت ایران كاملاً از شرایط توافق نامه پیروی می كند.حتی ژنرال گادی آیزنكوت، رئیس سابق ارتش اسرائیل، در مارس 2018 گفته بود این توافق با تمام کاستی ها، عملی بوده است.


ماه گذشته، وزیر امور خارجه ایران اعلام كرد ایران تعهدات برجامی خود را کاهش داده که این عمل، واکنش تند برخی کشورها و منقدان را به همراه داشت. اما اجازه بدهید شفاف باشیم: اقدام ایران، یکسال پس از خروج امریکا از برجام انجام گرفته است.

 

دروغ سوم: ایران حامی تروریسم است. ایران حامی حزب الله و حماسی است که میلیون ها فلسطینی و لبنانی، آن ها را گروه های مقاومت علیه اشغالگران اسرائیلی می دانند. همچنین اکثر قریب به اتفاق عملیات تروریستی توسط گروه های سنی مذهب مثل القاعده، داعش و.. رخ داده که مورد حمایت شیعیان نبوده اند.


براساس گزارش 2018 Global Terrorism Index، بیش از نیمی از مرگ های ناشی از تروریست ها در سراسر جهان نتیجه حملات چهار گروه: داعش، طالبان، شباب و بوکو حرام بوده است . کارشناسان تصدیق کردند که هیچ یک از این گروه ها مورد حمایت ایران نبوده اند.
اما بزرگترین رقیب منطقه ای ایران، عربستان سعودی به مسلح کردن، تأمین بودجه و تأمین پوشش ایدئولوژیک سلفی برای بسیاری از این جهادیان متهم شده است. حتی ترامپ نیز در جریان رقابت های انتخاباتی سال 2016 باظهار داشت چه کسی مرکز تجارت جهانی را منفجر کرد؟ عراقی ها نبودند، بلکه سعودی ها بودند. به عربستان سعودی نگاه کنید و اسناد را باز کنید.

دروغ چهارم: ایران با القاعده همکاری می کند. دولت ترامپ تلاش می کند با ایجاد یک اتحاد ساختگی میان ایران و القاعده راهی تازه ای برای توجیه برچسب "ملت شماره یک حامی تروریست" پیداکند. اما همانطور که تلاش بوش برای پیوند حکومت سکولار صدام با القاعده، دروغی بسیار گنگ بود. تلاش ترامپ برای ایجاد پیوند میان تروریست های القاعده با ایرانیان شیعه مذهب غیرقابل باور است.

دروغ پنجم: جنگ با ایران آسان خواهد بود. این شاید عجیب ترین دروغ تاریخ باشد. ترامپ تهدید کرده که حمله به ایران، پایان رسمی این کشور است. تام کاتن، دوست او در مجلس سنا پیش بینی کرده است که ایالات متحده می تواند تنها با دو حمله به تهران پیروز شود: "اولین حمله و آخرین حمله". چنین اظهاراتی پوچ و توهم آمیز است، ایران عراق نیست.همانطور که سرهنگ لری ویلکرسون، رئیس سابق ستاد کالین پاول گفته بود درگیری با جمهوری اسلامی وحشتناک خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۷۳۵۷۰۲:۵۷:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۲۹
مرگ بر ترامپ دروغگو
ناشناس۱۰۵۷۸۷۳۱۵:۵۷:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۲۹
چه دروغی گفته تا حالا ؟
ناشناس۱۰۵۷۸۹۲۱۶:۳۴:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲۹
دروغگو اونایی ان که به وعده ها شون عمل نکردند
ناشناس۱۰۵۸۱۷۷۰۷:۱۳:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۳۰
مرگ بر ترامپ مرگ بر ترامپ و هر ظالمی که طرفدار اوست تا کور شود هر انکه نتواند شنید
ناشناس۱۰۵۷۴۴۳۰۷:۴۶:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۲۹
ایران اگر واقعا قوی هست به جای قایق های آمریکا باید یک ناو را بگیرد، این کار اگر انجام شود بدون شک بازدارندگی کم نظیر ی دارد.
علی 671۱۰۵۷۵۴۶۱۰:۰۴:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۲۹
بهتر است که ترامپ را به گورستان تاریخ به سپارید .برای حرف هایش اهمیتی قائل نشوید .حتی پاسخ توییت هایش هم نادانی است چون دنیا ایشان را شناخته و پی به وجود بی خاصیتش برده .ما با مردم آمریکا کاری نداریم .با دولتش هم کاری نداریم .ولی اگر پایش را از گلیمش دراز تر کرد .با تمام وجود قطعش می کنیم و این را فرمانده هایمان فرموده اند .دنیا این دیوانه یانکی را شناخته و هر چه می خواهد وراجی کند .مشکلی نیست .ولی بداند که اگر خطایی کرد باید خودش هم به دنبال خطایش برود آنجا که عرب نی انداخت .شوخی هم نداریم .کشور ما چون جنگ طلب نیست .مقاومت می کند و به حرف های دیوانگانی نظیر ترامپ احمق یا پمپئو خیکی و یا بولتن دیوانه وقعی نمی گذارد هر چه می خواهند پارس کنند از ترس شان است .اگر هم غلطی بکنند .باید اول فکر تا بوت برای سربازانشان در خلیج همیشه فارس و آب های ایران باشند و آن وقت ضرب شست ایران را خواهند چشید که برای همیشه در گورستان تاریخ دفن خواهند شد .آنقدر دروغ بگویند تا جانشان در آید .
ناشناس۱۰۵۷۶۱۰۱۱:۱۵:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۹
فقط پنجمی به جای حمله فعلا برید بقایای هواپیمای جاسوسیتون را از اعماق آبهای کوه مبارکه بیرون بیارید بعدا ببینیم چی بلغور میکنین.
ناشناس۱۰۵۷۶۳۸۱۱:۳۹:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۲۹
اخیرا ترامپ داره مواد مصرف میکنه؟!!
آرش از روستا۱۰۵۷۷۲۱۱۲:۳۹:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲۹
... این نشریات مخالف ترامپ هستن که سعی در دروغگو جلوه دادن ترامپ هستن.
ناشناس۱۰۵۸۲۵۸۰۸:۵۹:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۳۰
پس با این حساب ترامپ دیوانه به زعم شما آدم بسیار بسیار خوبی است امیدوارم هرکس با هرچیزی که دوستش دارد درآن دنیا محشور شود
ناشناس۱۰۵۷۷۴۲۱۳:۰۳:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۲۹
دروغ پنجم بزرگترین دروغ ترامپ است جنگ با ایران سخت خواهد بود و یانکی ها با پاسخی دردناک و پشیمان کننده مواجه خواهند شد و مفتضحانه شکست خواهند خورد و به همین دلیل جرئت رویارویی نظامی با ایران قدرتمند را ندارند.
محسن۱۰۵۸۰۴۷۲۱:۴۴:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۲۹
اطمینان دارم که ترامپ با حماقت هایی که بر علیه کشورهای جهان مرتکب میشود ، بزودی آمریکا را با سر به زمبن می کوبد
ناشناس۱۰۵۸۰۷۴۲۳:۰۳:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۲۹
جنگ با ایران آسان است آمریکا پشت درب خانه ایران آمده تمام نفت و ذخایر کنار آب تمام نقاط ایران تیر رس دفاع هوائی ایران مال 50 سال قبل ...
ناشناس۱۰۵۸۱۷۹۰۷:۱۴:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۳۰
ترامپ دروغگو ترین ساستمدار تاریخ است البته بعضی از حرفهایش هم راست است مثل حرفی که در مورد گاو بودن سعودی ها گفت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین