تاجزاده: مردم از اعتراف گیری بخشی راضی نیستند/ زاکانی: صریحا بگوئید آمریکا را دشمن می‌دانید یا خیر؟

گروه سیاسی الف،   3971103115 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مناظره نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات درباره فتنه ۸۸ آغاز شد.

تاجزاده: مردم از اعتراف گیری بخشی راضی نیستند/ زاکانی: صریحا بگوئید آمریکا را دشمن می‌دانید یا خیر؟

به گزارش فارس، بخش دوم مناظره علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  و مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب عصر امروز(چهارشنبه) در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

تاجزاده در ابتدای این مناظره گفت: من درمورد مناظره قبل سه عذرخواهی بدهکارم. نخست از خانواده سعید زینالی عذر می‌خواهم که نامی از ایشان نبردم. دوم از دانشجویان دانشگاه تبریز عذرخواهی می کنم که نام آنها را که همپای دانشجویان تهران اعتراض کردند نیاوردم و سوم از همه کسانی که نامشان برده شد اما فرصتی برای شنیدن حرف‌هایشان به آنها داده نشد عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود:  در مناظره قبل به این اشتراک نظر رسیدیم که نیروی انتظامی و لباس شخصی ها رفتار مخربی در وقایع سال78داشتند.

تاجزاده: مردم از اعتراف گیری بخشی راضی نیستند

تاجزاده با اشاره به محل برگزاری مناظره که محل کار شهید بهشتی بود، افزود: بهشتی مرد مناظره بود و ما در چند روز گذشته شاهد دو پدیده زیبا و زشت بودیم. آنچه زیبا بود مناظره زاکانی و تاجزاده بود و آنچه زشت بود اعتراف گیری های بخشی بود که از صدا وسیمای جمهوری اسلامی پخش شد که به مصلخت نیست و مردم هم از آن راضی نیستند.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اعتراف گیری از قرون وسطی به دوره مدرن رسید و سمبلش هم استالین بود و ما انقلاب کردیم که مناظره باشد و این نظام آن قدر کوچک نیست که از یک گروه تروریستی نگرانی به خود راه دهد. ما طرفدار گفتگو هستیم از بازجوها در اوین تا مقامات کاخ سفید در آمریکا.

زاکانی: تاج‌زاده بگوید چرا از اسماعیل بخشی کذّاب دفاع می‌کند

در ادامه علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به برگزاری مناظره در یادمان شهدای هفت تیر گفت: خوب است با بازخوانی آن ایام، نقاب از چهره نفاق عصر خود برداریم.

وی مناظره نخست خود و تاج‌زاده را اتفاق شیرین روزهای اخیر دانست و گفت: ای کاش رسانه ملی هم امکان پخش این مناظرات را پیدا می‌کرد.

زاکانی به اعترافات اسماعیل بخشی که توسط تاج‌زاده محکوم شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: اسماعیل بخشی توسط وزارت اطلاعات دولت دوستان آقای تاج‌زاده دستگیر شد و بعد قوه قضائیه مشخص کرد که ادعاهای وی دروغ بوده است. آقای تاج‌زاده بگوید که آیا از فرد کذاب دفاع می‌کند؟

نمایده سابق مجلس، دستگیری مرضیه هاشمی را اتفاق زشت روزهای اخیر دانست و گفت: این اتفاق، نمایش رسوایی آرمانشهر غرب‌گراهای داخلی بود و مشخص کرد آمریکا چطور مدافع حقوق سیاه‌پوستان و مسلمانان است.

زاکانی ادامه داد: آقای تاج‌زاده صریحاً نظرشان را درباره آمریکا بگویند؛ اینکه آیا ایشان آمریکا را دشمن ما می‌دانند یا خیر؟

تاجزاده: محمدرضا خاتمی در خصوص انتخابات حرف بزند سریعا دادگاه تشکیل می دهند

تاجزاده با بیان اینکه در جریان برگزاری انتخابات مجلس ششم من شاهد موارد منفی بسیاری بودم که منجر به شکایتم از آقای جنتی و شکایت آقای جنتی از من شد، اظهار داشت: آقای حداد عادل درخصوص آن انتخابات 20 سال است که دروغ می گوید. ایشان می گوید صندوقی که خودشان رای دادند رای شان در آن صفر است درحالی که آن صندوق سیار بود و این دروغ را بعد مناظره قبلی نیز کیهان تکرار کرد.

تاحزاده با بیان اینکه نگذاشتند علیرضا رجایی به مجلس برود و گفتند او ملی مذهبی است گفت: گفتند رجایی خطرناک است و نباید به مجلس برود. گفتیم هرکس که تایید کردید ما پاسدار رای مردم هستیم و همان زمان به آقای جنتی پیشنهاد دادم چون این انتخابات مهم است مکاتبات ما برای مردم منتشر شود. ابتدا پذیرفتند اما پس از انتخابات گفتند مخالف هستیم اما من همه را در کتابی منتشر کردم.

وی در این خصوص ادامه داد: جلوتر گفتند که بازشماری متوقف شود چون دیدند که هیچ تقلبی صورت نگرفته، پس از مدتی آقایی به مکه رفتند و بعد هم صحبت های عجیب و غریبی به گوش رسید که انتخابات باید باطل شود.

تاجزاده با بیان اینکه به استناد تخلفاتی که صورت گرفته بود، از آقای جنتی شکایت کردم گفت: به دادگاه من سریعا رسیدگی شد اما به شکایت من از آقای جنتی رسیدگی نشد و اگر شده بود آقای جنتی نمی توانست به راحتی هرکاری می خواهد بکند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه از سال 84 تمام تبلیغات دروغ اصول گرایان بر این بود که من در این انتخابات تقلب کردم گفت: استنادشان برای این تبلیغات هم همان صندوقی بود که می گفتند رایش صفر است.

تاجزاده افزود: سال 94 از آقای باهنر می پرسند که چرا در انتخابات شرکت نمی کنی؟ می دانی شکست می خوری؟ او پاسخ می دهد که در مجلس ششم مطمئن بودیم که اصلاح طلبان برنده خواهند بود اما مجلس دهم را مطمئن بودیم که اصول گرایان می برند و بود و نبود باهنر فرقی نداشت.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه مجلس ششم مطمئن بودند می بازند، سه ماه کشور را معطل نگه داشتند تصریح کرد: محمد رضا خاتمی کلامی در خصوص انتخابات حرف بزند سریعا دادگاه تشکیل می دهند، اما آقای شریعتمداری من را آقای تقلب خطاب کرد و هیچ گاه دادگاهی به آن ورود نمی کند. آنها مصونیت کامل دارند هرچه می خواهند بگویند و برخورد فقط با ما صورت می گیرد.

تاجزاده با اشاره به مناظره قبل با بیان اینکه من چند سوال هم از جلسه قبل از آقای زاکانی داشتم چون ایشان آزادی خواه هستند و ما دیکتاتور، خاطرنشان کرد: ایشان نظرشان را در مورد توقیف فله ای مطبوعات بگویند و دوم در مورد نظارت استصوابی و لغوش توضیح دهند. سوال بعدی هم اینکه ایشان مدافع انتخابات آزاد هست یا خیر؟

وی افزود: سوم سوال کردم که بفرمایند به وضعیت لباس شخصی ها با همه جنایتی کردند که چیست؟ چهارم هم قاتل عزت ابراهیم نژاد چه شد؟ ایشان گفتند چند نیروی انتظامی در 78 کشته شدند، اسم آن افراد را بگویند و در مورد پخش اعترافات اخیر نیز توضیح دهند.

زاکانی: کوی دانشگاه سناریویی طراحی شده‌ برای فراموشی قتل‌های زنجیره‌ای بود

نماینده اسبق مجلس با ارائه سند گزارش دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی در زمان خاتمی درباره حوادث کوی دانشگاه گفت: در این گزارش به صراحت آمده که گزارش اولیه‌ای که درباره کوی دانشگاه منتشر شده و آقای تاج‌زاده هم به آن استناد کرد، ناقص بوده است.

زاکانی درباره لباس‌شخصی‌ها گفت: امثال شیرین عبادی و امیرفرشید ابراهیمی کجا هستند؟ این‌ها مگر به خارج از کشور فرار نکردند؟ منشاء لباس‌شخصی‌ها را باید در اینجا جست.

وی در جمع‌بندی بحث خود درباره کوی دانشگاه تهران گفت: حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸،  کاملاً سناریویی طراحی شده‌ برای فراموش شدن قتل‌های زنجیره‌ای بود که دوستان آقای تاج‌زاده راه انداختند.

تاجزاده: اتهام دروغ‌گویی به حداد عادل را وارد می دانم 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه آقای زاکانی هم لباس شخصی ها و هم نیروی انتظامی هر دو را محکوم کرد اما در مورد سوم یعنی دانشجویان اختلاف نظر وجود دارد و ایشان بدون هیچ سندی می‌گوید دانشجوها با سناریویی طراحی و سازماندهی شده در سال78 عمل کردند،گفت:  همه آشوب ها به یک ستاد بر می گردد و اگر کسی دنبال دلیل است دنبال این ستاد برود.

وی افزود: اشکال دوستان این است که دائم قضیه را اصلاح‌طلب-اصولگرا می‌کنند ولی یادشان می رود که ممکن است اتفاق بدتری بیافتد.

تاجزاده ادامه داد: معاون وقت اطلاعات نیروی انتظامی در سال 78 بعد از اینکه از او خواستم تا پرونده عزت ابراهیم نژاد را پیگیری کند، تا جایی پیگیری کرد ولی بعد از مدتی گفت که دیگر نمی تواند این کار را انجام دهد. علتش را هم رسیدن پرونده به جایی عنوان کرد که او دیگر قادر به پیگیری آن نیست.

وی با اشاره به اظهارات زاکانی با بیان اینکه من از پیشنهاد آقای زاکانی استقبال می کنم، گفت: اتهام دروغ‌گویی به حداد عادل را وارد می دانم پس از ایشان درخواست مناظره دارم تا معلوم شود من راست می‌گویم یا دروغ. این مناظره را آقای زاکانی که مسئول ستاد ایشان بودند هماهنگ کند.

زاکانی: ضارب سعید حجاریان سال ۸۸ در ستاد موسوی بود  

در ادامه زاکانی خطاب به تاج‌زاده گفت: شما نگفتید که قتل‌های زنجیره‌ای چه شد؟ کشور مگر در آن زمان دست شما نبوده؟ این چیزی است که نمی‌شود از آن گذشت کرد؛ جنایتی در این مملکت رخ داده و رهبری هم گفته‌اند که تا آخر ماجرا باید مشخص شود. 

وی افزود: وزارت اطلاعات هم اکنون دست شماست؛ بگویید چه شد‌ و چرا عده ای بی‌گناه کشته شدند؟ هدف فقط برای بدبین کردن مردم از نظام بود که کار دوستان آقای تاج‌زاده است. 

زاکانی با بیان اینکه انتخابات مجلس ششم یک فاجعه بود و در نهایت با حکم حکومتی توانستید آن را پشت سر بگذارید، گفت: بیشترین استفاده از حکم حکومتی را هم اصلاح‌طلبان کرده‌اند.  وی افزود: چندنفر از دوستان آقای تاج‌زاده از جمله بهزاد نبوی در انتخابات مجلس ششم با حکم حکومتی تایید شدند. اینکه درباره آقای حدادعادل و شورای نگهبان حرف می‌زنید، اخلاق حکم می‌کند طرفین حضور داشته باشند تا توضیح دهند.اما در نهایت شما پس از انتخابات مجلس ششم محکوم شدید و هرچه هست بین خودتان و خدای خودتان بوده. 

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان ادامه داد: جالب است که آقای تاج‌زاده، سخن آقای شریعتمداری که در روزنامه کیهان به وی گفته آقای تقلب را با سخن محمدرضا خاتمی که هشت میلیون رای انتخابات ۸۸ را تقلب دانسته و اصل نظام را زیر سوال برده، یکی می‌داند. 

زاکانی درباره اعترافات اسماعیل بخشی گفت: اگر کسی جنایتی کرده باشد و دروغی گفته باشد و کسانی به مردم بگویند این حرفی که روی شما اثر گذاشته، دروع بوده، این خوب است یا بد؟ 

وی با بیان اینکه نظارت استصوابی از اول انقلاب بوده است، به نامه آیت‌الله صافی درباره صلاحیت نداشتن تعدادی از افراد برای انتخابات اشاره کرد و گفت: نامه حضرت امام به آقای محتشمی، بزرگترین سند برای نظارت استصوابی است؛ آقای تاج‌زاده بگویید امام را قبول دارید یا خیر؟ 

زاکانی با اشاره به ترور سعید حجاریان گفت: کسی که حجاریان را ترور کرد؛ یعنی سعید عسکر، سال ۸۸ به‌همراه پدرش در ستاد موسوی بود.

زاکانی: مشکل شما قانون‌شکنی است

زاکانی با بیان اینکه مشکل شما قانون‌شکنی  است، تصریح کرد: همیشه قبل از انتخابات‌ها، سخن از تقلب به‌میان آورده‌اید.  اولین بار هم آقای هاشمی در خطبه‌های نمازجمعه از تقلب حرف زد نه حداد عادل.

وی ادامه داد: شما همیشه با رمز تقلب جلو آمدید  و اگر پیروز شدید،  انتخابات را درست دانستید؛ در غیر اینصورت می‌گویید تقلب شده است.

به اعتقاد نماینده سابق تهران، اصلاح‌طلبان هرموقع در حاکمیت بوده‌اند علیه اسلامیت نظام تاخته‌اند و هر وقت بیرون از حاکمیت بوده‌اند، علیه جمهوریت نظام قیام کرده‌اند.

زاکانی خطاب به تاج‌زاده گفت: مگر دوستان شما نمی‌گفتند علیه خدا هم می‌شود کف خیابان آمد؟

وی ادامه داد: اتهاماتی که شما به مراجع رسمی وارد می‌کنید، باید توسط این مراجع پاسخ داده شود.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه شما نگفتید امام را قبول دارید یا نه، افزود: لطفاً با خاطره جواب ندهید و لحن من هم لحن بازجویی نیست و دوستانه دارم سوال می‌پرسم.

زاکانی ادامه داد: اینکه شما را به چه جرمی دستگیر کرده‌اند، باید به بیانیه سال ۷۸ سازمان مجاهدین برگردید که به هیچ کدام از مراحل انتخابات نمی‌شود اعتماد کرد.

وی به جزوه تاملات راهبردی سیاسی حزب مشارکت اشاره کرد و گفت: این جزوه، مانیفست  براندازانه است که دیکتاتوری نوین و تجزیه ایران را دنبال می‌کرد چیزی که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند.

زاکانی ادامه داد: اگر می‌گویید روز بیست و سوم خرداد دستگیر شده‌ام، این عقل را برای نیروهای امنیتی قائل بشوید ک جریانات را از قبل رصد کنند و ریشه مسائل را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه نظام حاضر بود به موسوی و کروبی تریبون بدهد، به مصاحبه ضرغامی؛ رئیس اسبق صداوسیما اشاره کرد و گفت: آقای ضرغامی گفته است که ما حاضر بودیم که تریبون را به شکل مناظره در اختیار موسوی و کروبی قرار دهیم اما قبول نکردند.

تاجزاده: نگاه دوگانه به کشور آسیب می زند

تاجزاده افزود: همین جا از سخنگوی شورای نگهبان نیز دعوت میکنم تا معلوم شود که شورای نگهبان با نظارت استصوابی چه کرده است. آنجا مشخص می شود چرا مکاتبات ما منتشر نشد.

تاجزاده ناظر به سخنان زاکانی با بیان اینکه به خاطر یک بار مجوز ندادن به ما چند بار گفت دیکتاتور میگویند گفت: این درحالیست که ما تمام تظاهرات را مجوز دادیم و فقط آن یک بار بود که امنیت تامین نبود.

وی در همین زمینه افزود: یک بار الله کرم آمد نامه داد که اگر فردا طرفداران کرباسچی به خیابان آمدند ما آنها را میزنم. به ایشان گفتم من این نامه را ندیدم چون اگر کاری با آنها بکنید پدرتان را در می آورم. نامه را بردند و رفتند و تظاهرات را هم برهم نزدند.

تاجزاده ادامه داد: در همه سال ها از جمله سال 88 با بازجوها بحث داشتم و می گفتم که چرا اجازه تظاهرات نمی دهید.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: کسانی که هیچ حقی برای مخالف قائل نیستند، می شوند آزادی خواه و ما دیکتاتور، این نگاه دوگانه به کشور آسیب می زند.

وی با بیان اینکه در خصوص تایید صلاحیت ملی مذهبی‌ها از دفتر رهبری تماس گرفتند که چرا این افراد تایید شده‌اند گفت: من در گزارشی گفتم قبل از اینکه ما سر کار بیاییم شش مرجع صلاحیت تعدادی از این افراد را تایید کردند که خودشان نیامدند.

تاجزاده با بیان اینکه در سال 78 ، من در جلسه شورای سه‌شنبه شورای عالی امنیت بودم و در آن گفتیم نیروی انتظامی می‌تواند امنیت دربی را تامین کند اظهار داشت: به فرض اینکه ما یک بار به ناحق به شما اجازه ندادیم تا تظاهراتتان برگزار شود، شما که بارها اجازه ندادید اسمتان چیست؟

زاکانی: اعتراف کردید که تقلب نشده، اما جسارت نداشتید اعلام کنید

زاکانی ادامه داد: شما اعتراف کردید که تقلب نشده، اما هیچ‌گاه جسارت نداشتید این را به مردم اعلام کنید.

وی، کتاب سایه عقاب‌ها که سال ۸۴ منتشر شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: اقای مک کین در این کتاب می‌گوید احتمالاً رنگ انقلابی که قرار است صورت بپذیرد، سبز خواهد بود. دشمن از سال ۸۴ رنگ شما را هم مشخص کرده و چرا شما از زیر بار مسئولیت فرار می‌کنید؟

نماینده سابق مجلس با اشاره به سخنان تاج‌زاده درباره نهادهای مختلف گفت: من سخنگوی قوه قضائیه و سپاه نیستم؛ شما باید با خودشان صحبت کنید.

وی دیدار خود با رهبر انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبر انقلاب در آن دیدار، اسم بردن از افراد در مناظرات را زیر سوال بردند و گفتند من شنیده بودم که آقای احمدی‌نژاد قرار است در مناطره اسم افراد را بیاورند و به او گفتم این کار را نکند، اما در نهایت اسم برد.

زاکانی با بیان اینکه شما در سال ۸۸ به دنبال کودتا و براندازی بودید، تصریح کرد: شما هر جا که آمریکا کم می‌آورد، به کمک آن می‌شتابید.

وی ادامه داد: آقای تاج‌زاده بگوید چقدر برای  عدالت وقت گذاشته است و چه نسبتی با مفسدین دارد؟ ایشان جلسه قبل گفتند من درباره محاکمه  فریدون و جهانگیری و برخی دیگر، توییت زده‌ام. این را بدانید که همه این افراد از من شکایت کرده‌اند و من تبریه شده‌ام؛ لذا خسته نباشید؛‌ سهم مبارزه شما با فساد یک توییت است.

زاکانی با نشان دادن تصویر ملاقات حسین فریدون و تاج‌زاده گفت: وقتی حسین فریدون  نزد شما می‌آید شما با حالت خاصی با او روبه‌رو می‌شوید.

وی ادامه داد: چرا حسین فریدون به کسی که در افراد کاخ سعادت‌آباد مشغول خانه‌سازی است فشار می‌آورد و می‌گوید باید آن را با قیمت پایین به من بفروشی؟ بعد هم نامه می‌دهد که این فرد و خانواده‌اش را راه ندهید. درحالی که این فرد یک شخص کاملاً عادی و شهروند معمولی است.

تاجزاده: به برخی حرفا های امام نقد دارم

وی یا بیان اینکه در مورد شخصیت ها چیزهایی را برحسب عقل می پذیریم و چیزهایی دیگر را نمی پذیریم اظهار داشت: من به صراحت می گویم، بعضی جاها به برخی حرف های امام نقد دارم، گفت: وقتی امام می گوید نظامیان وارد سیاست نشوند، شما شروع به توجیه می کنید.

تاجزاده ضمن اشاره به اینکه سردار مشفق قائم مقام قرارگاه ثارالله است گفت: او در صحبت هایش می گوید نظام 180 فرصت برای اینها فراهم کرده بود و می توانستند در یک رقابت به 180 کرسی در مجلس دست پیدا کنند. این مجلس هشتم است. البته من یادم هست 130 تا و خیلی از اصلی ها رد شده بودند. فرض کنیم که فرمایش ایشان درست باشد. با چنین شرایطی چه تعداد از این کرسی ها را می توانیم به دست بیاوریم.

زاکانی: نطرسنجی‌های سه موسسه آمریکایی، رقیب شما را پیروز انتخابات می‌دانست

فعال سیاسی اصولگرا خطاب به تاج‌زاده گفت: طرف شما در انتخابات به سیصدهزار رای بیشتر شما تمکین کرد اما شما به سیزده میلیون رای تمکین نکردید.

وی ادامه داد: نطرسنجی‌های سه موسسه آمریکایی، قبل و بعد از انتخابات ۸۸،  رقیب شما را پیروز انتخابات می‌دانست اما شما مسیر غلطی را رفتید و بهتر است به مردم بگویید اشتباه کردیم.

زاکانی ادامه داد: چرا آقای خاتمی که تلاش کرده بود موسوی و کروبی را به بازشماری صندوق‌ها متمایل کند، این مسائل را عمومی به مردم نمی‌گوید؟ بیاییم‌ با مردم صادق باشیم.

تاجزاده: عدم به نتیجه رسیدن مبارزه با فساد ضعف قوه قضاییه است

تاجزاده با بیان اینکه دلیل عدم به نتیجه رسیدن مبارزه با فساد ضعف مفرط قوه قضاییه است گفت: عمده مسئولین سیاسی انتخاب شده اند در حالی که باید از بین قضات شایسته انتخاب شوند.

وی افزود: تا وقتی رسانه های آزاد شکل نگیرد و به فساد جناحی برخورد شود مبارزه با فساد به جایی نخواهد رسید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: تا وقتی که مطبوعات مستقل در جامعه شکل نگیرد، تا وقتی که افشا گران فساد مانند یاشار سلطانی امنیت نداشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه دو نظر سنجی در سال 88 نشان می دهد که انتخابات به دور دوم کشیده می شود گفت: سردار جعفری فرمانده کل سپاه می گوید خط قرمز نیروهای انقلاب این است که نیروهای مخالف ارزش انقلاب که در دوران دوم خرداد نفوذ کرده بودند دوباره به قدرت نرسند.

تاجزاده افزود: همه نگران بودند که اگر با همین شیب ادامه پیدا کند انتخابات دو مرحله ای می شود و هنوز بسیاری از علما و خواص ابهام و اعتراض دارند.

تاجزاده: نظرسنجی ما در ستادکوشک می گفت موسوی 53 درصد رای دارد

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه در تهران نظر سنجی ما در ستادمان در کوشک می گفت که میرحسین موسوی 53 درصد رای دارد و مابقی نماینده ها باهم، 47 درصد در تهران رای دارند خاطرنشان کرد: فقط میگویند آمریکا رنگ انتخاباتی موسوی را تعیین کرده و از او حمایت کرده است در حالی که موسوی آن قدر فهم داشت که رنگ قهوه‌ای انتخاب نکند که کسی نگوید کار آمریکا است.

وی افزود: در مورد همین چیزی که سردار مشفق می گوید باید بگویم که از بسیاری از اصلاح طلبان می گفتند اگر میرحسین موسوی سر کار بیاید مشکل ما با آمریکا حل نمی شود چون ضد آمریکا است.

این فعال اصلاح طلب درمورد بخشی از سخنان زاکانی پیرامون لزوم عدم صحبت درمورد حداد عادل که حضور ندارد گفت: مرتب می گویید تقوا پیشه کنید ولی آقای حداد عادل این همه تریبون دارد در حالی که در این سال ها علیه میرحسین موسوی صحبت کردید و یک بار  هم به موسوی تریبون ندادید.

زاکانی: تکلیف‌تان را با امام مشخص کنید

زاکانی با استناد به بیانات امام مبنی بر اینکه   نپدیرفتن قانون دیکتاتوری است، گفت: تکلیف‌تان را با امام مشخص کنید.

وی ادامه داد: بهتر است آقای تاج‌زاده با افرادی از شورای نگهبان و سایر نهادها مناطره کند. همچنین خوب است به درخواست سردار نظری مبنی بر مناظره با خاتمی عمل شود. یک مناظره هم لازم است که بین بنده و اقای سیدحسن خمینی برگزار شود تا معلوم شود که وی پایبند به مکتب امام است یا خیر.

 زاکانی ادامه داد: درباره رنگ انتخاباتی هم شما حتما توجه نکرده‌اید و همه دستورالعمل‌های خارج از کشور را اجرایی کرده‌اید و دقت نکردید تا امروز اینجا گیر نکنید.

وی، فتنه ۸۸ را کودتایی ناکام دانست و گفت: مثل سال ۷۸ مقدمات این کودتا از قبل مشخص بود.

نماینده سابق مجلس یکی از نتایج فتنه ۸۸ را مشکلات اقتصادی دانست و گفت: هشت ماه کشور را فلج کردند. نتیجه دوم، زمینه‌سازی برای تحریم بزرگ آمریکاست.

وی با بیان اینکه اوباما قبل از انتخابات کرنش می‌کند و به رهبری نامه می‌دهد، گفت: این در حالی است که بعد از انتخابات اوباما می‌گوید نمی‌توانم نگران خشونت‌ها در ایران نباشم و ما دیپلماسی سرسختانه‌ای را در قبال ایران اعمال می‌کنیم.

زاکانی: ظریف سال ۸۷ رسما می‌گوید آمریکا روند انقلاب مخملی را در ایران پیش می‌برد

زاکانی ادامه داد: آقای ظریف سال ۸۷ رسما به پرس تی وی می‌گوید که آمریکا روند انقلاب مخملی را در ارتباط با ایران پیش می‌برد.

زاکانی گفت: اگر کشور نیازمند سرمایه‌گذاری است، آیا در کشور آشوب‌زده کسی سرمایه‌گذاری  می‌کند؟

وی با بیان اینکه شما در آشوب‌زدگی به دنبال چسباندن نان خود به تنور هستید، گفت: هر وقت چنین هیاهویی مثل ادعای تقلب در کشور مطرح می‌شود، پشت سر ان، غارت‌های بزرگی رخ می‌دهد.

نماینده سابق مجلس، به فساد کرسنت در نتیجه فتنه ۷۸ اشاره کرد و گفت: و پنجاه و چهار میلیارد دلار در این ماجرا ضرر کردیم. سردمداران آن چه کسانی بودند؟ آقای زنگنه و مهدی هاشمی و دیگران. گزارش همه مراجع هم مشخص است.

زاکانی با بیان اینکه هر وقت فتنه‌ای می‌شود عده‌ای دست به غارت می‌زنند، تصریح کرد: پتروشیمی باختر کل پولی که دوسال و اندی خریدار داده، ۳۸۰ میلیارد تومن قسطی بوده و سرمایه‌اش بالای صدهزار میلیاردتومان است.

وی افزود: سال هشتاد و یک دولت خاتمی تصویب کرد که برای فقرزدایی پتروشیمی تاسیس شود و در سال ۸۳ صد تومان بود که این آقا سهمش را ۱۰۱ تومن خرید و الان با کارهای غیرقانونی سرمایه‌اش را چند برابر کرده یک با آن می‌توان یک میلیون خانه‌وار را صاحب خانه کرد.

زاکانی با بیان اینکه چرا دولت چشمش را به‌روی این‌ها بسته است گفت: شرکت بازرگانی پتروشیمی هفتصد میلیون یورو بدهی داشته و الان بالغ بر یک میلیارد دلار است. چرا دولت دنبال این پول‌ها را نمی‌گیرد.

وی افزود: مردم بدانند، هر وقت هیاهویی می‌شود پول مردم غارت می‌شود؛ پس چشم‌مان را باز کنیم.

تاجزاده: ریشه فساد به نظارت استصوابی بر می‌گردد

تاجزاده با ادعای اینکه ما مفتخر هستیم که سالم ترین و پاک ترین دولت پس از انقلاب دولت میرحسین موسوی و محمد خاتمی بوده است اظهار داشت: از سال 88 تا 92 تمام نهادها انتخابی و انتصابی دست اصول گرایان بود و این موجب فساد سیستماتیک شد.

وی با بیان اینکه از این شعارهای ضد فساد ندهیم تصریح کرد: فساد خیلی زیاد است که ریشه ی آن هم به نظارت استصوابی برمی گردد که انسان های درست را کنار می گذارند و نمی گذارند یک مدرس وارد مجلس شود و در مورد قوه قضاییه هم شاهد سکوت مطلق هستیم.

تاجزاده با بیان اینکه تحریم چه ربطی به 88 دارد خاطرنشان کرد: از وقتی احمدی نژاد سر کار آمد تحریم ها شروع شد و  گفتند تحریم کاغذ پاره است، حالا طلبکار هستند.

وی پیرامون آشوب های به وقوع پیوسته کشور نیز با بیان اینکه هروقت کشور آرام است انصار حزب الله کشور را برهم می‌زند تصریح کرد: چه کسی به سفارت انگلیس حمله کرد؟ در این کشور انتخاباتی برگزار شد که عده ای اعتراض داشتند. می‌گویید میرحسین موسوی تریبون یک طرفه می‌خواست.  چه اشکال داشت؟ می‌دادید، بعدش یک نفر را گذاشته و نقدش می‌کردید.

وی ادامه داد: مگر قبل از انتخابات به مهندس موسوی برای صحبت وقت ندادید؟ چه اشکالی داشت که بعد از انتخابات هم صحبت می‌کرد.

تاجزاده:  شعارهای ضد فساد ندهیم

تاجزاده با ادعای اینکه ما مفتخر هستیم که سالم ترین و پاک ترین دولت پس از انقلاب دولت میرحسین موسوی و محمد خاتمی بوده است اظهار داشت: از سال 88 تا 92 تمام نهادها انتخابی و انتصابی دست اصول گرایان بود و این موجب فساد سیستماتیک شد.

وی با بیان اینکه از این شعارهای ضد فساد ندهیم تصریح کرد: فساد خیلی زیاد است که ریشه ی آن هم به نظارت استصوابی برمی گردد که انسان های درست را کنار می گذارند و نمی گذارند یک مدرس وارد مجلس شود و در مورد قوه قضاییه هم شاهد سکوت مطلق هستیم.

تاجزاده با بیان اینکه تحریم چه ربطی به 88 دارد خاطرنشان کرد: از وقتی احمدی نژاد سر کار آمد تحریم ها شروع شد و  گفتند تحریم کاغذ پاره است، حالا طلبکار هستند.

وی پیرامون آشوب های به وقوع پیوسته کشور نیز با بیان اینکه هروقت کشور آرام است انصار حزب الله کشور را برهم می‌زند تصریح کرد: چه کسی به سفارت انگلیس حمله کرد؟ در این کشور انتخاباتی برگزار شد که عده ای اعتراض داشتند. می‌گویید میرحسین موسوی تریبون یک طرفه می‌خواست.  چه اشکال داشت؟ می‌دادید، بعدش یک نفر را گذاشته و نقدش می‌کردید.

وی ادامه داد: مگر قبل از انتخابات به مهندس موسوی برای صحبت وقت ندادید؟ چه اشکالی داشت که بعد از انتخابات هم صحبت می‌کرد.

تاجزاده با بیان اینکه در اعتراضات سال88 یک بار آقای هاشمی گفت یک طرف دعوا شورای نگهبان است پس کا را به آنجا ارجاع ندهید گفت: به موسوی گفتند هرچه می‌گوییم بگو چشم وگرنه سرکوب می‌شوید و او هم این را نپذیرفت.

زاکانی: آقای پزشکیان به چه حقی این کار را کرده است؟

زاکانی خطاب به تاج‌زاده گفت: اینکه می‌گویید رهبری گفته شکست احمدی‌نژاد شکست من است دروغ محض است و شما به رهبری دروغ بستید و یا عذرخواهی کنید یا سند ارائه دهید.

وی ادامه داد: مگر در شوراهای شهر نظارت  استصوابی وجود دارد؟ پس فسادهایی که در شوراها وجود دارد را چطور تحلیل می‌کنید؟ مگر اعضای شورای شهر تبریز را نگرفتند و با وساطت پزشکیان که از  وی که دوست شماست آزاد نشدند؟ آقای پزشکیان به چه حقی این کار را کرده است؟

زاکانی ادامه داد: من به همراه آقای کاتوزیان، ابوترابی، جلالی، نادران با موسوی دیدار داشتیم و وی هیچ استدلالی نداشت. روز بعد یعنی چهارشنبه به دیدار هاشمی رفتیم که ایشان گفت همان روز اول پس از انتخابات؛ یعنی شنبه، خاتمی و موسوی و سیدحسن خمینی آمدند و گفتتد ما قائل به تقلب هستیم و انتخابات را قبول نداریم.

وی افزود: هاشمی گفت موسوی همه حرف‌ها را به شما نگفته؛ چرا که به من گفت که هیچ کدام از اقدامات قانونی را برای راستی‌آزمایی قبول ندارم؛ من هم گفتم امام گفته چنین کسی مفسد فی‌الارض است.

زاکانی با بیان اینکه موسوی بعد از انتخاب به حصر نرفت و بعد بیست ماه بعد این اتفاق رخ داد، خاطرنشان کرد: این اتفاق زمانی رخ داد که سران فتنه به دنبال سوری‌سازی و تجزیه ایران بودند. نطام هوشمندی کرد و جلوی این کار را گرفت.

وی با اشاره به سخن تاج‌زاده مبنی بر پاک بودن دولت خاتمی گفت: فاسدترین دولت، دولت خاتمی بوده که اکنون، دولت روحانی روی آن را سفید کرده است. توتال و کرسنت در چه دوره‌ای بسته شدند؟ چه خیانتی بالاتر از اینکه که در دادگاه محکوم شدیم؟ زنگنه بیاید پاسخ دهد.

زاکانی ادامه داد: فساد از دولت هاشمی شروع شد و در دولت خاتمی به اوج رسید. در دولت احمدی‌نژاد هم ادامه داشت اما دولت روحانی روی همه را سفید کرده است.

تاجزاده: آقای هاشمی گفت یک طرف دعوا شورای نگهبان است

تاجزاده با بیان اینکه در اعتراضات سال88 یک بار آقای هاشمی گفت یک طرف دعوا شورای نگهبان است پس کار را به آنجا ارجاع ندهید گفت: به موسوی گفتند هرچه می‌گوییم بگو چشم وگرنه سرکوب می‌شوید و او هم این را نپذیرفت.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۷۱۷۵۱۵:۰۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
تاجزاده باید با حسین شریعتمداری مناظره کند..
ناشناس۷۳۷۵۴۵۱۹:۴۸:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مگه اینجا جواب داده که اونجا جواب بده ؟ یارو به دولت کرسنت و ... میگه پاک !
ناشناس۷۳۷۵۹۵۲۰:۳۷:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
آقای تاجزاده این رئیس جمهوری که تَکرار کردید ما رو به فنا داد حاشیه سازی نکنید شما الان به جای سر و صدا کردن باید پاسخگو باشید باید پاسخگوی تَکرار هاتون در رابطه با شورای شهر تهران باشید باید پاسخگوی تَکرار تون در رابطه با مجلس باشید الان شما مردم رو بدبخت کنید الان در شرایطی نیستید که سوال بپرسید الان شما باید پاسخگو باشید
ناشناس۷۳۷۱۸۳۱۵:۱۲:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
فتنه یا اعتراض وقتی هر اعتراض فتنه و براندازی و رد شدن از خط قرمز بحث با هم نداریم لکم دینکم و لی دینی
ناشناس۷۳۷۱۹۲۱۵:۱۷:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
حاجی ترمز رو بکش...‌مرضیه هاشمی اصالتا امریکایی ایرانی است و مثل نازنین زاغری در کشورش محاکمه شده کاسه داغ تر از آش نشو ...
امید۷۳۷۳۱۱۱۶:۳۱:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بسم الله الرحمن الرحیم زاغری جاسوس بوده ولی هاشمی خبرنگاری است که به علت اینکه گزارش هایی مستند از پشت پرده براندازی انقلاب ایران توسط دولت آمریکا که توسط خود آمریکایی ها هم گفته شده مانند کلینتون و اوباما تهیه کرده است و به علت آزادی بیان دروغین ( آمریکایی) در این گزارش ها دستگیر شده است.
ناشناس۷۳۷۴۷۷۱۸:۴۴:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اابته یه تفاوتهایی دارن این دو نفر یکیشون با حیا و عفیفه اس یکیشون بی حیا و ولنگار و.....
ناشناس۷۳۷۵۳۷۱۹:۴۲:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
محاکمه کدوم محاکمه بعد تو داری یه مجری رو با یه جاسوس مقایسه میکنی
ناشناس۷۳۷۵۴۳۱۹:۴۷:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
نازنین زاغری به عنوان کسی که علیه منافع ملی ایران اقدام کرده دستگیر شده . ولی مرضیه هاشمی برای گروکشی و بدون اقدام علیه امنیت ملی امریکا دستگیر شده . فرقشو میفهمی یا نه ؟
ناشناس۷۳۷۲۱۶۱۵:۳۳:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مردم یا شما.
ناشناس۷۳۷۲۶۲۱۵:۵۵:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
تاج زاده در دنیایی دیگر زندگی میکند!!!!
ناشناس۷۳۷۲۹۴۱۶:۲۱:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
به خدا ملت تره هم برای اصول گرا و اصلاح طلاب خورد نمی کنند. آنقدر با هم مذاکره کنید تا این موضوع را بفهمید.
ناشناس۷۳۷۳۲۶۱۶:۴۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
نفهمیدم چی شد اخر، اینا که فقط از هم سوال کردن، جواب ها چی شد؟
ناشناس۷۳۷۳۵۷۱۷:۰۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱۱/۳
زاکانی نکته جالبی گفت از نظر اصلاحطلبان همیشه تقلب شده مگر اینکه ما رای بیاریم
ناشناس۷۳۷۵۴۷۱۹:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
چرا اصولگرایان چنین حرفی نمی زنن؟!!!!
ناشناس۷۳۷۶۴۳۲۱:۰۰:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
نکته گفتن هنر نیست! کجای این بقول شما نکته، اولاً درست بود، ثانیاً جالب؟!!!
ناشناس۷۳۷۴۱۲۱۷:۵۱:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
ما باآمریکا وهیچ کشور دیگری دشمن نیستیم مثل بقیه کشورها میتونیم مذاکره کنیم ورابطه معمولی داشته باشیم ودر این وضعیت فلاکت بار نباشیم
ناشناس۷۳۷۴۱۳۱۷:۵۲:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بحث های صد من یه غاز برای مردم نان و آب نمی شود البته برای جناحین چرا
سعید۷۳۷۴۲۵۱۷:۵۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۳
مردم از اصلاح طلب- اصولگرا عبور کردن، دیگه نه تاجزاده واسشون مهمه، نه زاکانی، خسته نشدید این همه حرف تکراری زدین
محسن۷۳۷۵۱۶۱۹:۲۵:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۳
این هم یه سرگرمی دیگه برای ملتکه چند دقیقه ای یادشون بره گشنه هستن ، اجاره خونه ندارن .... ، دادگاهی کرباسچی رو یادتونه تا 2 نصف شب ملت ....
ناشناس۷۳۷۵۴۲۱۹:۴۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
خب اینم از غول مرحله آخر اصلاحطلبان ...لرزش دستان تاجزاده و روخونی از کتاب و جزوه هاییی که خودشون نوشتند و هی بجای جواب دادن به پرسش های زاکانی بردن بحث به حواشی و برانگیختن احساسات مردم تمام دارایی اصلاحطلبان بود
ناشناس۷۳۷۵۶۱۲۰:۰۶:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۳
تاجزاده درست میگه
ناشناس۷۳۷۵۹۰۲۰:۳۲:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
صحبت ها و استدلالات آقای زاکانی آلوده به حب و بغض غیرالهی است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین