آموزش راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در کمتر از ۱۵ دقیقه و بدون کدنویسی!

گزارش بازرگانی، 219379،   4020722025

اسم طراحی وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی که می‌آید، ممکن است تصور کنید که باید مهارت‌های فنی سخت و کدنویسی‌های پیچیده بلد باشید؛ اما این‌طور نیست! ما این مقاله را نوشته‌ایم تا به شما بگوییم چگونه می‌توانید به‌راحتی و در کمتر از 15 دقیقه، یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای، کامل و جذاب با تمامی امکاناتی که لازم دارید برای خودتان طراحی کنید! پس تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

آموزش راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بدون کدنویسی در 10 مرحله

1. اهداف خود را مشخص کنید

اول از همه باید مشخص کنید که هدفتان از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی چیست و قرار است چه چیزهایی بفروشید. از طرفی باید مخاطبان هدف خود را هم مشخص کنید. برای تعیین مخاطب هدف می‌توانید یک یا چند شخصیت خریدار طراحی کنید. شخصیت خریدار یک شخصیت خیالی از مشتری ایده‌آل شماست که بر اساس تحقیقات بازار و داده‌های واقعی مشتریان فعلی شما طراحی می‌شود. این شخصیت، ویژگی‌های مهم مشتریان شما مثل سن، محل زندگی، درآمد، علایق، انگیزه‌های خرید و نگرانی‌های آن‌ها را در برمی‌گیرد و بازاریابی کسب‌وکارتان را هدفمند می‌کند.

2. یک دامنه ثبت کنید

وقتی هدفتان را از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مشخص کردید، باید یک دامنه برای آن انتخاب و ثبت کنید. دامنه همان آدرس وب‌سایت شماست که مشتریان و مخاطبان شما با استفاده از آن وب‌سایت شما دسترسی خواهند داشت. است نام دامنۀ شما باید منحصر‌به‌فرد باشد و پیش از این کسی آن را ثبت نکرده باشد. همچنین باید کوتاه، ساده و به‌یادماندنی تا مشتریان به‌راحتی آن را به‌ خاطر بسپارند. بهتر است نام دامنۀ فروشگاه اینترنتی شما باید با نام کسب‌وکارتان یکسان باشد یا حداقل هم‌خوانی داشته باشد.

3. یک فروشگاه‌ساز انتخاب کنید

سایت‌سازها و فروشگاه‌سازها نرم‌افزارهایی بر بستر وب هستند که استفاده از آن‌ها به کدنویسی و دانش فنی خاصی نیاز ندارد. تعرفۀ استفاده از آن‌ها هم نسبت به سایر شیوه‌های طراحی وب‌سایت ارزان‌تر است. در ایران هم سایت‌سازها و فروشگاه‌سازهای متنوعی وجود دارد که می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید؛ اما پیشنهاد ما به شما، استفاده از فروشگاه‌ساز وبزی است.

در وبزی می‌توانید از بازاریابی و فروش گرفته تا مدیریت سفارشات و مدیریت موجودی را به‌خوبی و به‌سادگی انجام دهید و یک کسب‌وکار موفق و حرفه‌ای داشته باشید.

در واقع وبزی یک تکنولوژی جدید و پیشرفته برای طراحی فروشگاه و وب‌سایت است که با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای، امکان ساخت یک سایت منحصر‌به‌فرد را در کمتر از یک ربع به شما می‌دهد. برای کار با این فروشگاه‌ساز، شما به استخدام طراح سایت یا یادگیری دانش فنی خاصی نیاز ندارید.

سایت‌ساز وبزی قالب‌های متنوع و آماده‌ای در اختیار شما می‌گذارد که قسمت‌های مختلف آن‌ها به‌طور کامل امکان ویرایش و شخصی‌سازی دارند.



برای شروع کار با وبزی هم کافی است که به صفحۀ اول این فروشگاه‌ساز بروید و روی گزینۀ «رایگان شروع کنید» کلیک کنید. در ادامه قالبی را که بیشتر دوست دارید و به کسب‌وکارتان نزدیک‌تر است انتخاب کنید و مطابق با سلیقۀ خودتان آن را ویرایش کنید.

استفاده از خدمات وبزی تا 14 روز رایگان است و در این مدت می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید. بعد از این 14 روز هم لازم است که به صفحۀ تعرفه‌ها بروید و متناسب با کسب‌وکارتان یکی از پکیج‌ها را انتخاب کنید.

4. ظاهر وب‌سایت خود را طراحی کنید

ظاهر و قالب وب‌سایت خود را با استفاده از قالب‌های آماده‌ای که سایت‌سازها و فروشگاه‌سازها در اختیارتان می‌گذارند طراحی کنید. وبزی هم انواع و اقسام قالب‌ها را در اختیار شما می‌گذارد؛ از قالب‌های شخصی گرفته تا قالب‌های شرکتی، خبری و فروشگاهی. ویژگی مهم قالب‌های وبزی این است که شما می‌توانید کوچک‌ترین بخش آن‌ها را هم ویرایش کنید و متناسب با نیاز و هدف خودتان تغییر دهید. در واقع قالب‌های وبزی نقطه‌ای برای شروع کارتان هستند و شما می‌توانید هر چیزی که نیاز دارید (مثل متن‌، ویدیو، گالری و...) را به وب‌سایت خود اضافه کنید. فقط در زمان طراحی باید مطمئن شوید که قالب و ساختاری که طراحی کرده‌اید با هویت برند شما هماهنگ است و یک تجربۀ کاربرپسند ارائه می‌دهد.

5. محصولات خود را اضافه کنید

حالا وقت آن است که کم‌کم برای فروش محصولات خود آماده شوید. اولین کاری هم که باید انجام دهید این است که محصولات خود را به فروشگاهی که طراحی کرده‌اید اضافه کنید. به‌طور کلی در این مرحله باید محصولات خود را با تصاویر باکیفیت، اطلاعات و توضیحات دقیق، قیمت مناسب و هر جزئیات مرتبط دیگر اضافه کنید. برای پیمایش و جست‌وجوی آسان بین محصولات هم می‌توانید آن‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دهید.

در وبزی علاوه بر کارهایی که اشاره کردیم، می‌توانید برای هریک از محصولات خود کد تخفیف در نظر بگیرید و فیلترهای متنوعی تعیین کنید.

6. یک درگاه پرداخت به فروشگاه خود متصل کنید

برای اینکه مشتریان شما راحت‌تر خرید کنند، از درگاه پرداخت‌های آنلاین برای فروش محصولات خود استفاده کنید. همچنین بهتر است روش‌های متنوعی برای ارسال کالا بر اساس موقعیت مشتری یا وزن محصولات ارسال شده در نظر بگیرید. با این کار مشتریان بیشتری جذب می‌کنید. وبزی هم از درگاه پرداخت‌های متنوعی مثل زرین پال و پارسیان پشتیبانی می‌کند و هم اینکه امکان ایجاد روش‌های مختلف ارسال کالا را به شما می‌دهد.

7. از امنیت فروشگاه خود مطمئن شوید

حفظ امنیت و مراقبت از اطلاعات مشتریان شما به‌ویژه در زمان پرداخت هزینۀ محصولات بسیار مهم است. لازم است برای این کار یک گواهی SSL برای رمزگذاری داده‌های مشتری در طول تراکنش‌ها و محافظت در برابر تهدیدات سایبری بالقوه نصب کنید. لازم است بدانید که وبزی یک معماری امنیتی چند لایه دارد، داده‌های حساس آن رمز‌گذاری شده‌اند و متصل به پروتکل امنیتی SSL است. همچنین وب‌سایت‌های شما در سرورهای اختصاصی وبزی به‌صورت ایزوله نگهداری می‌شوند.

8. فروشگاه خود را سئو کنید

سئو مجموعه‌‌کارهایی است که برای بهبود رتبۀ وب‌سایت خود در صفحۀ نتایج موتورهای جست‌وجو انجام می‌دهید. در واقع باید عنوان صفحه‌ها، توضیحات متا، URLها را برای موتورهای جست‌وجو بهینه‌ کنید و کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکارتان را در سراسر محتوای وب‌سایت و وبلاگ خود قرار دهید. در وبزی تمامی اصول تکنیکال سئو به‌درستی و با نهایت دقت انجام شده است و فقط شما باید به فکر ارتقای سئوی داخلی فروشگاهتان باشد.

9. فروشگاه اینترنتی خود را آزمایش کنید

نکته‌ای که باید قبل از رونمایی از وب‌سایت خود در نظر داشته باشید این است که باید تمامی عملکردهای آن مثل جست‌وجوی محصول، افزودن محصول به سبد خرید، فرآیند پرداخت و... را به‌طور کامل آزمایش کنید تا از تجربۀ کاربری روان و راحت آن مطمئن شوید.

10. وب‌سایت خود را راه‌اندازی و تبلیغ کنید

وقتی که از عملکرد و طراحی وب‌سایت خود مطمئن شدید، آن را راه‌اندازی و منتشر کنید و بعد به‌سراغ بازاریابی بروید. شما می‌توانید از طریق کانال‌های مختلف بازاریابی مثل شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا و... برای جذب مشتری و تبلیغات استفاده کنید.

از استراتژی‌های قدرتمند بازاریابی می‌توانیم به دو استراتژی بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی اشاره کنیم. سرویس‌های مختلفی برای اجرای این استراتژی‌های در اینترنت وجود دارد که باید آن را به وب‌سایت خود متصل کنید. وبزی نیز این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا به‌راحتی وب‌سایت خود را به سرویس‌های ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ متصل کنید.

نکتۀ آخر: دلسرد نشوید و ادامه دهید!

در این مقاله به شما گفتیم که چگونه می‌توانید در 10 مرحله یک فروشگاه اینترنتی برای خودتان طراحی کنید؛ آن‌هم بدون کدنویسی و در کمتر از 15 دقیقه!

به‌عنوان نکتۀ آخر باید به یاد داشته باشید که طراحی و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی یک فرایند بلندمدت و مداوم است. این یعنی شما باید به‌طور مداوم بر عملکرد وب‌سایت خود نظارت کنید و آمارهای آن را تجزیه‌و‌تحلیل کنید. در ادامه با استفاده از نتایجی که از آمارهای آن به دست می‌آورید، اقدامات لازم را برای بهبود تجربۀ کاربری و افزایش مشتریان کسب‌وکارتان انجام دهید. ضمن اینکه از شما می‌خواهیم در این مسیر طولانی دلسرد نشوید و آنقدر ادامه دهید تا موفق شوید!

حالا اگر انتخابتان طراحی یک فروشگاه اینترنتی کامل و جذاب است، می‌توانید به صفحۀ اول وبزی بروید و با انتخاب گزینۀ «رایگان شروع کنید» فروشگاه خودتان را در کمتر از 15 دقیقه راه اندازی کنید. اگر هم برای طراحی و ساختن فروشگاهتان سؤالی دارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی وبزی به‌صورت آنلاین یا با شماره تلفن 02122225064 در تماس باشید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین