معرفی کتاب آناتومی گری برای دانشجویان

گزارش بازرگانی،   4010510037

کتاب آناتومی گری برای دانشجویان اصلی‌ترین کتاب آناتومی علوم پایه پزشکی و آناتومی است. علم آناتومی را می‌توان یکی از شاخه‌های اصلی علم پزشکی دانست. زیرا علم آناتومی یا همان علم تشریح، ساختار و بدن انسان را جزء به جزء تشریح می‌کند. این علم از جایگاه منحصر به فردی در علوم پزشکی برخوردار است، به‌عبارتی می‌توان این علم را زیر بنای دانش پزشکی دانست.

یکی از کتاب‌هایی که برای آموزش آناتومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کتاب آناتومی گری است. در ویراست جدید این کتاب تلاش شده است تا با ادغام مطالب پایه و بالینی و همچنین حل مسائل بالینی مرتبط، میزان یادگیری دانشجویان را افزایش یابد. کتاب آناتومي گري برای دانشجویان دستیابی به مطالب را سهل و آسان کرده است.

آناتومی گری زبان اصلی به‌عنوان کتاب مرجع آناتومی در بسیاری از کشورها تدریس می‌شود. کتاب آناتومی گری ترجمه فارسی نیز ترجمه‌ای از همین کتاب است. مترجمان این کتاب تلاش کرده‌اند تا ضمن امانت داری در ترجمه، نکات جزئی را برای تسهیل در درک مطلب به کتاب اضافه کنند.

معرفی کتاب آناتومی گری ترجمه فارسی

کتاب آناتومی گری ترجمه فارسی، ترجمه‌ای از کتاب آناتومی گری برای دانشجویان است. این کتاب در چهار جلد کلی ارائه می‌شود. آناتومی تنه، آناتومی اندام، آناتومی سر و گردن و نوروآناتومی. باتوجه به اینکه در کتاب آناتومي گري فصول کتاب بطور کامل از یکدیگر جدا هستند، در ترجمه آن تغییری در چیدمان فصول ایجاد نشده است. اما بهتر بود کتاب آناتومی گری جلد اول در مورد اندام فوقانی و تحتانی صحبت می‌کرد و سپس به سراغ آناتومی تنه می‌رفتیم. یکی از ویژگی‌هایی که می‌توان به تمام کتاب‌های آناتومی نسبت داد، کیفیت تصاویر در آن است. چراکه تصاویر در یادگیری آناتومی نقش بسزایی ایفا می‌کنند، بطورکلی می‌توان آناتومی را از جمله دروسی به شمار آورد که باید به‌صورت بصری و بالینی آموزش داده شوند.

برای خرید کتاب آناتومی گری ممکن است باترجمه‌های متفاوتی از آن در بازار مواجه شوید. بطورکلی باید گفت که ساختار کلی کتاب آناتومی گری برای دانشجویان به همان ترتیب کتاب آناتومی گری زبان اصلی است و حتی در تصاویر، نکات و ... تغییری ایجاد نشده است. تفاوتی که کتاب آناتومی گری حسن زاده با آناتومی گری دکتر شیرازی یا آناتومی گری دکتر مهدی زاده دارد، در نثر و قلم مترجم و صفحه آرایی و کیفیت بصری کتاب است. اما اگر همچنان در خرید این کتاب تردید دارید و نمی‌دانید کدام کتاب را انتخاب کنید، می‌توانید به مقاله بهترین ترجمه کتاب آناتومی گری در سایت بانک کتاب علوم پزشکی مراجعه کنید. چراکه در فروشگاه اینترنتی بوک مدیکال علاوه‌بر تخفیف، کتاب‌هایی نظیر آناتومی گری که چند مترجم دارند، مقایسه شده‌اند تا خریدار بتواند بهترین ترجمه را از نظر خود انتخاب کند. در ادامه این مطلب به معرفی تمام جلدهای کتاب آناتومی گری می‌پردازیم.

کتاب آناتومی گری تنه جلد اول

کتاب آناتومی گری تنه جلد اول از مجموعه چهار جلدی کتاب آناتومی گری برای دانشجویان است. در این کتاب آناتومی بدن، پشت، قفسه سینه و شکم مورد بررسی قرار می‌گیرند. برای مثال در فصل مربوط به بدن، در ابتدا تعریف کلی از بدن ارائه خواهد شد. سپس در مورد تصویر برداری، تفسیر تصویر و ایمنی در آن صحبت می‌شود. سایر محتوا این فصل نیز به آناتومی دستگاه‌های بدن نظیر دستگاه اسکلتی، عضلانی، قلبی – عروقی، لنفاوی، عصبی و موارد بالینی آن‌ها اختصاص دارد.

در فصل دوم کتاب آناتومی گری جلد اول توصیف عمومی از پشت، اجزا، عملکرد، ارتباط آن با سایر نواحی دیگر، آناتومی و چهارچوب اسکلتی این ناحیه، مفاصل، رباط‌ها، عضلات پشت و نخاع صحبت می‌شود. فصل سوم این کتاب مربوط به قفسه سینه است که یکی از اندام‌های مهم در بدن محسوب می‌شود. در این فصل نیز مانند فصل دوم ابتدا توصیفی عمومی از قفسه سینه، اجزا، عملکرد و ارتباط این عضوها ارائه می‌شود. سپس آناتومی ناحیه‌ای نظیر ناحیه پکتورال و دیواره قفسه سینه بررسی می‌شود. البته نویسنده در این فصل از پرداختن به دیافراگم، حرکات دیواره سینه و دیافراگم در جریان تنفس، حفرات پلور و مدیاستن غافل نشده است.

فصل بعدی در کتاب آناتومی گری تنه مربوط به شکم است، این فصل نیز با توصیف و عملکرد این جزء شروع می‌شود و در نهایت به توپوگرافی سطحی شکم، دیواره شکم، کشاله ران، احشا و ناحیه‌ای خلفی بدن می‌رسد. فصل چهارم نیز مربوط به لگن و پرینه است که ترتیب آن کاملاً به شکل فصول قبلی است یعنی ابتدا مرور و توصیف و عملکرد اجزا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس به لگن، پرینه و عروق خونی پرداخته می‌شود.

کتاب آناتومی گری اندام جلد دوم

کتاب آناتومی گری اندام یکی از مهم‌ترین اعضای کتاب آناتومی گری برای دانشجویان است. این کتاب به آناتومی اندام فوقانی و تحتانی می‌پردازد. در کتاب آناتومی گری جلد دوم نیز ساختار کلی کتاب آناتومی گری حفظ شده است. یعنی در ابتدا در رابطه با مرور، مقدمه و ارتباط عضو با نواحی دیگر صحبت می‌شود، سپس به سراغ موارد دیگر می‌رود. برای مثال در بخش اندام تحتانی، در رابطه با آناتومی موضعی، ران، ساق پا و آناتومی سطحی آن‌ها صحبت می‌شود. همچنین در بخش مربوط به اندام تحتانی ضمن ارائه نکات کلی، شانه و منطقه اسکاپولار خلفی، اگزیلا، بازو، مفصل آرنج، حفره کوییتال، ساعد و دست بررسی می‌شوند.

کتاب آناتومی گری سر و گردن جلد سوم

آناتومی سر و گردن نیز اهمیت زیادی دارد. چراکه یک کتاب کامل از مجموعه کتاب‌های آناتومی گری برای دانشجویان را به خود اختصاص می‌دهد. در این کتاب نیز مانند سایر جلدهای کتاب آناتومی گری، در ابتدا با بررسی اجمالی، شرح حال، عملکردها و ارتباط اجزا با نواحی دیگر شروع می‌کند. سپس آناتومی موضعی، جمجمه، مغز و خون رسانی آن، اعصاب مغزی، صورت، کاسه چشم، گوش، حنجره، حفره‌های بینی، گردن و آناتومی سایر اجزای سر و گردن را بطور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب نوروآناتومی گری جلد چهارم

کتاب نورآناتومی گری بطور کلی یک بخش دارد " اعصاب" . در این بخش آناتومی مغز، تالاموس، ساقه مغز، نخاع، هسته‌های قاعده‌ای، مخچه، دستگاه بینایی، دستگاه شنوایی و تعادلی، هیپوتالاموس، دستگاه بویایی و لیمبیک صحبت می‌شود. می‌توان گفت تسلط به این کتاب برای کسانی که می‌خواهند تحصیلات خود را در زمینه نورو ادامه دهند لازم است، اما قطعا کافی نیست!

معرفی خلاصه آناتومی گری برای دانشجویان

کتاب خلاصه آناتومی گری را می‌توان ناجی کسانی دانست که لازم است، کتاب آناتومی گری را دوره کنند یا آزمونی مانند آزمون ارشد وزارت بهداشت، آزمون لیسانس به پزشکی یا آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی را در از سربگذرانند. این کتاب به‌شرطی که پیش زمینه‌ای از کتاب آناتومی گری برای دانشجویان داشته باشید می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

البته در برخی رشته‌های پیراپزشکی، آناتومی جزو دروسی محسوب می‌شود که در آزمون ارشد مورد پرسش قرار می‌گیرد؛ اما ممکن است ضریب خیلی کمی داشته باشد یا حتی آناتومی جزو دروس اصلی یک رشته خاص نباشد، در اینصورت داوطلبان یا حتی اساتید می‌توانند از کتاب خلاصه آناتومی گری استفاده کنند. البته توصیه می‌شود که در کنار کتاب آناتومی گری از اطلس آناتومی گری نیز استفاده کنید. زیرا اهمیت تصاویر در کتاب آناتومی گری بسیار زیاد است. ما در مقاله بهترین اطلس آناتومی بدن فارسی کتاب هایی همچون اطلس آناتومی گری ، اطلس نتر و... را مقایسه کرده ایم.

برای خرید کتاب آناتومی گری برای دانشجویان، می‌توانید از خدمات بانک کتاب علوم پزشکی به آدرس https://bookmedical.ir استفاده کنید. بانک کتاب علوم پزشکی یک فروشگاه اینترنتی است که حوزه تخصصی آن کتاب‌های پزشکی و پیراپزشکی است. بنابراین شما می‌توانید تمام کتاب‌های پزشکی و پیراپزشکی را از این فروشگاه تهیه کنید. از مزیت‌های فروشگاه اینترنتی بانک کتاب علوم پزشکی می‌توان به تخفیف‌های دائمی، ارسال سریع و تخفیف‌های روزانه آن اشاره کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین