مصوبه‌ای برای تمدید خودکار قرارداد مستأجران

  4050221072 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از ارسال پیش‌نویس مصوبه‌ای برای تمدید خودکار قرارداد مستأجران از سوی وزارت راه و شهرسازی به سران قوا خبر داد.

مصوبه‌ای برای تمدید خودکار قرارداد مستأجران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نرگس رزبان مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی در خصوص تدوین پیش‌نویس مصوبه‌ای از سوی وزارت راه و شهرسازی به‌منظور تمدید قراردادهای اجاره‌بها مسکن، توضیح داد: در اسفند ۱۴۰۴ شورای‌عالی امنیت ملی مصوبه‌ای داشت که به دلیل بحث محرمانه امکان انتشار آن وجود نداشت مبنی بر اینکه قراردادهایی که در مقطع اضطرار به اتمام می‌رسند دو ماه به‌صورت خودکار تمدید شوند.

البته تعریف مقطع اضطرار شفاف بیان نشده بود. ازآنجاکه اثرات اقتصادی و مدیریت روانی و عملی بازار پس از اضطرار اهمیت پیدا می‌کند لذا تصمیم بر این گرفته شد که مصوبه‌ای گذرانده شود که به لحاظ زمانی دامنه شمول گستردگی داشته باشد و اثراتی که به لحاظ کاهش درآمد پیش‌آمده تخفیف پیدا کند.

وی تأکید کرد: پیش‌نویس این مصوبه به سران سه قوه ارسال شده است تا تمدید خودکار قرارداد با سازوکاری که منافع طرفین را به‌صورت حداکثری تأمین کند به تصویب برسد. در مراحل تصویب است و به‌محض ابلاغ حتماً به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. زمان دقیق برای تصویب این مصوبه نمی‌توان بیان کرد اما مطمئناً طولانی نخواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۰۷۴۱۶۲۰:۵۱:۴۷ ۱۴۰۵/۲/۲۱
این مصوبات هیچ ارزشی ندارد چون مالکان هیچ اعتنایی به انها نمی کنند و دادگاهها هم این مصوبات را قبول ندارند ! زمان کرونا ، دادگاهها حتی مصوبه سران قوا را برای تمدید اجاره قبول نداشتند !
ناشناس۴۲۰۷۴۹۴۰۰:۳۱:۲۸ ۱۴۰۵/۲/۲۲
به چه حقی از مال مردم بخشش می کنید مگر صاحبخانه انسان نیست و برای مالش زحمت نکشیده این چه سیستم سوسیالیستی است که راه انداخته اند
ناشناس۴۲۰۷۵۳۱۰۲:۴۸:۱۱ ۱۴۰۵/۲/۲۲
زندگی را برما سخت شده و بعد این موارد بی ارزش را مطرح می کنند
yektanetتریبون

آخرین عناوین