بهترین استابلایزر بازار کدام است؟ | بررسی و نقد مارک‌های معتبر

گزارش بازرگانی،   4010310019

استابلایزر از آن دست وسایلی است که هنوز شناخته شده و متداول نیست؛ به همین دلیل ساختار و دلایل اهمیت استفاده از آن برای ما گنگ و مبهم است. در این مقاله قرار است با این وسیله آشنا شویم و بررسی کنیم که چرا اصلاً باید به سراغ خرید این وسیله برویم. سپس در انتها نیز تمامی مارک‌های خوب و باکیفیت بازار را به همراه ویژگی‌های خاصشان بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

استابلایزر چیست؟

نام دیگر این وسیله، تثبیت‌کننده ولتاژ و یک دستگاه الکتریکی است که برای ارائه ولتاژ خروجی ثابت به مصرف‌کننده‌ای که به آن وصل است، صرف‌نظر از هرگونه تغییر/نوسان در ورودی، استفاده می‌شود. هدف اصلی دستگاه استابلایزر محافظت از وسایل الکتریکی/الکترونیکی (به‌عنوان‌مثال - واحد تهویه مطبوع (کولرگازی)، یخچال، تلویزیون، کامپیوتر، ماشین لباسشویی و…) در برابر آسیب احتمالی ناشی از نوسانات ولتاژ، ولتاژ بیش از حد و شرایط تحت ولتاژ است.

یکی از اشتباهات رایج، توجه نکردن به ساختار متفاوت محافظ و استابلایزر است. در واقع این وسیله، یک محافظ پیشرفته است که نوسانات ولتاژ را نیز جبران می‌کند. درحالی‌که محافظ برق وقتی ولتاژ نوسان می‌کند، کلاً جریان برق را قطع می‌کند و تا بازگشت ولتاژ به محدوده کاری‌اش، قطع باقی می‌ماند؛ اما استابلایزر این‌گونه نیست، بلکه با جبران نوسانات و اضافه یا کاهش ولتاژ، از خاموشی وسایل برقی جلوگیری می‌کند و مانع از آسیب به آن‌ها می‌شود. اگر وسیله برقی گرانی دارید یا در جایی از محصول استفاده می‌کنید که نوسانات زیاد است، بهتر است به‌جای محافظ برق از این دستگاه استفاده کنید.

انواع استابلایزر کدام است؟

تثبیت‌کننده ولتاژ با نام AVR (تنظیم‌کننده ولتاژ خودکار) نیز شناخته می‌شود. استفاده از تثبیت‌کننده ولتاژ تنها محدود به تجهیزات خانگی / اداری (با منبع تغذیه خارجی) نیست؛ حتی کشتی‌هایی با منبع تغذیه داخلی، برای ایمنی تجهیزات خود به‌شدت به این AVRها وابسته هستند.

 

انواع مختلفی از تثبیت‌کننده‌های ولتاژ موجود در بازار را مشاهده می‌کنیم. تثبیت‌کننده‌های ولتاژ اتوماتیک آنالوگ و دیجیتال در بسیاری از خانه‌ها، اداره‌ها، کارخانه‌ها به کار برده می‌شوند. تثبیت‌کننده‌های ولتاژ به‌کاررفته در کارخانه‌ها ممکن است بر حسب نوع کاربرد، تک‌فاز (خروجی 220-230 ولت) یا سه‌فاز (خروجی 380/400 ولت) باشند. تنظیم خروجی تثبیت شده مطلوب به روش باک و بوست، توسط مدار داخلی آن انجام می‌شود. تثبیت‌کننده‌های ولتاژ سه‌فاز در دو مدل مختلف یعنی مدل‌های بار متعادل و مدل‌های بار نامتعادل موجود هستند.

 

استابلایزرها در رتبه‌بندی و محدوده‌های مختلف KVA (کیلوولت آمپر/واحد سنجش ظرفیت محصول) نیز موجود هستند. یک تثبیت‌کننده ولتاژ با محدوده معمولی می‌تواند ولتاژ خروجی تثبیت شده 200-240 ولت با بوست باک 20-35 ولت را از تغذیه ولتاژ ورودی از 180 ولت تا 270 ولت تضمین کند. درحالی‌که یک تثبیت‌کننده ولتاژ وسیع می‌تواند ولتاژ خروجی تثبیت شده 190-240 ولت را با یک بوست 50-55 ولت از ولتاژ ورودی از 140 ولت تا 300 ولت تضمین کند. استابلایزر برای محصولات زیر به‌صورت اختصاصی تولید می‌شود:

  • محصولات سه‌فاز و صنعتی

  • یخچال و فریزر

  • کامپیوتر، تلویزیون و سیستم صوتی و تصویری

  • ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی

  • کولرگازی

  • پشت کنتوری (محافظت از کل وسایل برقی خانگی و اداری)

چرا باید تثبیت‌کننده ولتاژ بخریم؟

به‌طورکلی، هر تجهیزات یا دستگاه الکتریکی برای طیف وسیعی از ولتاژ ورودی طراحی شده است. بسته به حساسیت، محدوده کاری تجهیزات به مقادیر خاصی محدود می‌شود، به‌عنوان‌مثال، برخی تجهیزات می‌توانند 10 ± درصد ولتاژ نامی را تحمل کنند درحالی‌که برخی دیگر 5 ± درصد یا کمتر.

نوسانات ولتاژ (افزایش یا افت مقدار ولتاژ نامی) در بسیاری از مناطق، به‌ویژه در خطوط پایانی، کاملاً رایج است. شایع‌ترین دلایل نوسانات ولتاژ روشنایی، خطاهای الکتریکی، سیم‌کشی معیوب و خاموش شدن دوره‌ای دستگاه است. این نوسانات باعث ایجاد مشکلاتی برای تجهیزات الکتریکی یا لوازم‌خانگی می‌شود.

ولتاژ بیش از حد طولانی‌مدت منجر خواهد شد:

  • آسیب دائمی به تجهیزات

  • آسیب عایق به سیم‌پیچ‌ها

  • وقفه ناخواسته در مصرف‌کننده

  • افزایش تلفات در کابل‌ها و تجهیزات مربوطه

  • کاهش عمر مفید دستگاه

  • کشیدن جریان‌های بزرگ که بیشتر منجر به گرمای بیش از حد می‌شود

  • خطاهای محاسباتی

  • کاهش سرعت موتورها

بنابراین ثبات و دقت ولتاژ، عملکرد صحیح تجهیزات را تعیین می‌کند. تثبیت‌کننده‌های ولتاژ تضمین می‌کنند که نوسانات ولتاژ در منبع تغذیه ورودی بر بار یا دستگاه الکتریکی تأثیر نمی‌گذارد. نهایتاً اینکه این دستگاه، عمر مفید وسایل برقی را افزایش می‌دهد و هزینه‌های ما را در بلندمدت کاهش می‌دهند.

معرفی برندهای خوب استابلایزر

استابلایزر سارا

سارا ترانس برندی قدیمی و خوش‌نام در زمینه تولید محصولات خانگی و صنعتی است. این مارک در ابتدا ترانسفورماتور تقویت برق مخصوص یخچال و فریزرهای خانگی تولید می‌کرد اما به‌تدریج سیستم‌های حفاظتی تجهیزٰ را به سبد محصولاتش اضافه کرد. استابلایزرهای سارا ترانس باهدف تقویت و تثبیت برق نوسان دار شهری برای تجهیزات برقی خانگی طراحی شده‌اند. سارا انواع استابلایزر مخصوص تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری، کامپیوتر، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی، کولرگازی و پای کنتور برق را به بازار عرضه می‌کند. مارک سارا فاقد استابلایزر صنعتی و سه‌فاز است. از مزیت‌های این مارک، کیفیت خوب مواد اولیه، خدمات پس از فروش و گارانتی است. تمامی محصولات سارا ترانس را در سایت آرتا الکتریک می‌توانید مشاهده کنید.

استابلایزر فاراتل

فاراتل از اولین تولیدکنندگان ترانس و استابلایزر در بازار ایران است. از مزیت‌های استابلایزر فاراتل: به محدوده وسیع ورودی، جلوگیری از ورود اضافه ولتاژ و نوسانات شدید برق و صاعقه به دستگاه‌های متصل می‌توان اشاره کرد. فاراتل برای هر کاربردی، محصول مناسبش را به بازار عرضه می‌کند و در خانه‌ها، اداره‌ها و کارخانه‌های بسیاری به‌کاررفته است. فاراتل گارانتی و خدمات فروش معتبری دارد.

استابلایزر فاران

فاران از برندهای تخصصی حوزه الکترونیک است که انواع یوپی‌اس، ترانس و استابلایزر به بازار عرضه می‌کند. مزیت‌های استابلایزر فاران عبارت‌اند از: محافظت در برابر اضافه‌بار، محافظت در برابر اتصال کوتاه، محافظت در برابر ولتاژ زیاد و کم، محافظت در برابر Spike و محافظت در برابر افزایش دما. محصولات این برند مناسب تجهیزات خانگی و اداری است.

استابلایزر پرنیک

برند پرنیک محصولات تخصصی‌تری تولید می‌کند و علاوه بر مدل‌های خانگی، ترانس و استابلایزر صنعتی نیز به بازار عرضه می‌کند. روش جبران‌سازی در پرنیک صددرصد الکترونیکی و بدون کاربرد رله یا سروو موتور است. در نتیجه پاسخ آن به نوسان ولتاژ بسیار کوتاه و سرعت جبران آن بسیار بالاتر از نمونه‌های موجود در بازار است. همچنین کارکرد محصول برخلاف همه ترانس‌های اتوماتیک رله‌ای یا استابلایزر سروو موتوردار موجود در بازار بدون هرگونه استهلاک است.

استابلایزر ساکو

ساکو برندی تخصصی است که محصولات تثبیت ولتاژ به بازار عرضه می‌کند. از مزیت‌های این سری محصولات به محدوده وسیع ورودی، جلوگیری از ورود اضافه ولتاژ و نوسانات شدید برق و صاعقه به دستگاه‌های متصل است. ساکو دارای ترانس سه‌فاز و تک‌فاز است و گارانتی معتبر دارد.

لیست قیمت ترانس استابلایزر

برای خرید تمامی انواع استابلایزر مناسب وسایل برقی خانگی، اداری و صنعتی مانند یخچال، کامپیوتر، کولرگازی و… به سایت آرتا الکتریک مراجعه کنید. تمامی محصولات دارای مشخصات فنی کامل با قیمت روز هستند و با ارزان‌ترين قیمت بازار عرضه می‌شوند. همچنین می‌توانید با کارشناسان واحد فروش تماس حاصل فرمایید و با دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر، انتخاب بهتری داشته باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  13. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  14. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  15. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  16. تنوری که هنوز سرد است...

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  21. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  22. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  23. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  24. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین