جزئیاتی از ۱۲ پایگاه نظامی آمریکا که در تیررس موشک‌های ایران هستند

گروه سیاسی الف،   3980224113 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
جزئیاتی از ۱۲ پایگاه نظامی آمریکا که در تیررس موشک‌های ایران هستند

میزان نوشت: رژیم آمریکا طی سالیان گذشته با راهبرد سلطه‌جویانه حضور نظامی در منطقه غرب آسیا، بخش قابل توجهی از تجهیزات و ادوات جنگی و همچنین تعداد قابل توجهی از سربازان خود را به این منطقه گسیل کرده است.

طبق گزارشی که سال گذشته رسانه‌های آمریکایی از وضعیت سربازان این کشور ارائه کردند، مشخص شد نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر سرباز آمریکایی در کشور‌های مختلف جهان و در ۷۵۰ پایگاه نظامی مستقر شده‌اند و بخش عظیمی از این سرباز‌ها در غرب آسیا حضور دارند.

پایگاه‌های هوایی «شهباز» و «شمسی» در پاکستان به ترتیب با ۵۳۳ و ۱۹۹ کیلومتر فاصله نسبت به مرز‌های ایران و پایگاه هوایی «بگرام» در افغانستان که قریب به ۱۰ هزار سرباز آمریکایی در آن مستقر هستند با ۷۳۰ کیلومتر فاصله نسبت به کشورمان، سه پایگاه نظامی آمریکا در شرق ایران محسوب می‌شود و پایگاه هوایی «اینجرلیک» در ترکیه با فاصله ۸۷۵ کیلومتری نسبت به مرز‌های کشورمان و همچنین پایگاه نظامی در اسرائیل با یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر فاصله نسبت به ایران، پایگاه‌های نظامی آمریکا در ضلع غربی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

حضور نظامی آمریکا در اطراف مرز‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، بیشتر از آنکه در قسمت‌های غربی و شرقی مرز‌های کشور ما نمود داشته باشد، در منطقه خلیج فارس نمود دارد. در پایگاه‌های هوایی «علی السالم» و «احمد الجابر» کویت قریب به۶ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی مستقر هستند. پایگاه هوایی «شیخ عیسی» و پایگاه «ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا» دو پایگاه نظامی آمریکا در بحرین هستند. پایگاه‌های هوایی «الظفره» امارات با قریب به ۵ هزار سرباز،  پایگاه هوایی «العدید» در قطر با قریب به ۷ هزار سرباز و پایگاه «تومریت» عمان، از دیگر پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس هستند.

طی روز‌های گذشته که مقامات آمریکا اعلام کردند دو ناو هواپیمابر «آرلینگتون» و «آبراهام لینکلن» خود را به زودی در خلیج فارس مستقر می‌کنند، رسانه‌های خارجی و برخی از پادو‌های آن‌ها در داخل کشورمان، از محتمل بودن درگیری نظامی آمریکا و ایران صحبت کردند. این در حالی است که استقرار این ناو‌ها در منطقه خلیج فارس در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا طی ۴ دهه گذشته به صورت پیوسته ناو‌های خود را به بهانه برقراری امنیت در آب‌های منطقه، راهی دریای عمان و خلیج فارس کرده است. یکی از دلایل عمده اعزام ناو‌های هواپیمابر آمریکا به منطقه، تعویض و جابجایی تجهیزات نظامی در سطح پایگاه‌های‌شان در منطقه است.   

تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در سطح منطقه هدف آسانی به شمار می‌روند؛ سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه چندی پیش گفته بود: «پایگاه‌های آمریکا در منطقه گوشت زیر دندان ما هستند و تکان بخورند آن‌ها را می‌زنیم. همین شرایط در دریا هم هست. امروز به موشک‌های دریایی رسیدیم که برد ۷۰۰ کیلومتری داریم که قابل استفاده در دریای عمان است و ناو‌های هواپیمابر آمریکا برای ما یک سیبل هستند».

یکی از روزنامه‌های صبح امروز به نقل از «اسکات ریتر» افسر پیشین اطلاعاتی آمریکا پیرامون همین موضوع در نشریه آمریکن کانسروتیو نوشت: «توانایی موشک‌های بالستیک کوتاه برد ایران بخشی از یک تهدید موشکی بزرگ است که می‌تواند در یک لحظه متوجه پایگاه‌های ایالات متحده در منطقه شود لذا اعزام ناوگروه ضربت آبراهام لینکلن و بمب‌افکن بی ۵۲ به غرب آسیا یک تئاتر با درون‌مایه پوچ است که هیچ کاری برای تغییر شرایط موجود انجام نمی‌دهد. نیروی موشکی ایران به‌طور عمده متحرک است».

در همین زمینه «منصور حقیقت‌پور» مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها امروز چند ناو خود را به خلیج فارس آورده‌اند که اتفاقا من از این موضوع خوشحال هستم و می‌گویم که خدا کند تعداد این ناو‌ها بیشتر شود. آمریکایی‌ها خودشان با دستان خودشان اهداف بزرگ نظامی را به جایی می‌آورند که ما با سلاح‌های کوچک خودمان هم بتوانیم به آن‌ها ضربه بزنیم.

سردار «اسماعیل کوثری» جانشین قرارگاه ثارالله نیز، با بیان اینکه اعزام ناوها و تجهیزات آمریکا به خلیج فارس، تنها یک نمایش است، گفت: آمریکا به دلیل اینکه نمی‌تواند هیچ‌یک از سیاست‌های خود در منطقه غرب آسیا را پیش ببرد، تلاش دارد تا با استفاده از حربه ارعاب و رجزخوانی به نیات خود برسد.

موشک‌های «قیام»، «ذوالفقار» و «شهاب ۲» که موشک‌های میان‌برد جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند و هرکدام بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر برد دارند، مهمترین گزینه‌های موشکی ما برای زدن پایگاه‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس است. همان موشک‌هایی که طی یکی دو سال گذشته، خواب آسوده را از تروریست‌های تکفیری در سطح منطقه گرفتند و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان کشیدند.

ضمن آنکه در صورت بروز کوچکترین حماقتی از سوی آمریکا علیه کشورمان، چهار موشک بالستیک زمین به زمین «خرمشهر»، «عماد»، «سجیل» و «شهاب ۳» که هر کدام از آن‌ها دارای بُردی معادل ۲ هزار کیلومتر هستند، اصلی‌ترین گزینه‌های جمهوری اسلامی ایران برای منهدم کردن پایگاه‌های دوردست آمریکا در غرب آسیا هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) گفتند: «امروز جوانان ما توانسته‌اند به قدرت موشکی اوّل منطقه تبدیل بشوند. دشمن میداند که اگر یکی بزند، ده تا میخورَد. پس موشک، مایه‌ی امنیّت و نقطه‌ی قوّت است. ببینید؛ دشمن روی مسئله‌ی موشکی متمرکز میشود. یک عدّه‌ای هم متأسّفانه در داخل با دشمن هم‌صدا میشوند که «آقا چه فایده‌ای دارد؟»

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۰۵۷۴۰۱۲:۴۶:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
منظور شما اين است كه در صورت درگيري با آمريكا به تمام پايگاه هاي آمريكا در منطقه (عراق - افعانستان - پاكستان اتمي- اسراييل اتمي- عربستان - كويت و قطر و ....) حمله مي كنيد.؟
ناشناس۹۰۵۹۰۴۱۳:۳۷:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اسرائیل اتمی فعلا درگیره یه نوار کوچیک به اسمه غزه هستش لطفا این رژیم کودک کش رو گنده نکنید اون هم مثل ناوهای مریکایی یه سیبله برای ایران
ناشناس۹۰۶۰۱۲۱۴:۰۶:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
پایگاه و ناو هست. موشک هم هست. اما آیا دستی هم هست که جرات فشردن دکمه شلیک رو داشته باشه؟
ناشناس۹۰۶۲۳۱۱۵:۰۶:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
همون دستی که پایگاه تروریستها رو تو سوریه با فشاردان دکمه شخم کرد قطعا جرات فشار مجدد اون برای منهدم کردن ناو و پایگاه امریکایی رو داره
ناشناس۹۰۶۴۲۴۱۶:۳۲:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
فقط یک فرق کوچولو هست آن هم این هست که فقط داعشی ها ضد موشک و موشک و هواپیماهای بمب افکن نداشتند ! باید دید اون دست موقع زدن دگمه می لرزد یا نه ؟
ناشناس۹۰۶۳۵۸۱۶:۱۱:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
احتمالاً اسیر کردن سربازان آمریکایی را یادت رفته ، که البته بعد از اسارت خودشون را خیس کرده بودن
ناشناس۹۰۶۳۵۶۱۶:۱۰:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
روسیه و چین حاضر به مقابله با آمریکا نیستند چه برسد به ما
ناشناس۹۰۵۷۴۴۱۲:۴۷:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
شهرهای ما حدف راحت تری برای موشکهای آمریکایی هستند.
ناشناس۹۰۵۸۸۷۱۳:۳۱:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
عزیز پس سامانه باور 373 این وسط بوقه؟
ناشناس۹۰۶۱۶۰۱۴:۴۴:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اولا این سامانه ای که گفتی عملیاتی نشه ثانیا. پس پدافند پاتریوت و تاد بوقه ؟
ناشناس۹۰۶۱۶۶۱۴:۴۶:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
آره جانم. چون تعدادشان کم و قدیمی هستند.
ناشناس۹۰۶۵۴۰۱۷:۲۲:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
هنوز عملیاتی نشده چطور قدیمی شده
ناشناس۹۰۶۰۰۳۱۴:۰۴:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
احتیاجی نیست آمریکا موشک هاشو خرج شهرها بکنه. نیروگاه های برق، پالایشگاه ها، پل ها، ساختمان های دولتی رو بزنه کل کشور فلج میشه. فکرشو بکن برق و آب و گاز و بنزین دیگه نداشته باشن مردم. چی میشه؟
ناشناس۹۰۵۷۴۸۱۲:۴۹:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
فکر می کنید دشمن همینطور می نشیند ما را تماشا کند تا به او موشک شلیک کنیم؟؟ موشک هایی را که صدام به شهر های ما شلیک می کرد را فراموش کرده اید؟
ناشناس۹۰۵۹۱۴۱۳:۴۰:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اگه جنگ بشه سالهای بعد آمریکاییها با موشکهای ایرانی خاطره خواهند داشت
ناشناس۹۰۶۲۲۷۱۵:۰۵:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
موضوع توان مقابله به مثله که میتونه بازدارندگی ایجاد کنه البته که در زمان جنگ کشور آسیب میبینه ولی طرفهای دیگر هم آسوده نخواهند ماند
مهرداد رجبی۹۰۵۷۵۶۱۲:۵۳:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
به منظور ایجاد آرامش در جامعه کاش چنین نوشته های تحریک آمیزی فعلا به صورت عمومی در رسانه ها و سایت ها منتشر نشود و اطلاعات فنی و نظامی فقط در اختیار نیروهای نظامی باشد. حیف است که با هیچ فضای جنگ بر کشور حاکم شود و گرنه من بچه جنگم و در جنگ بزرگ شدم خانه ما تا مرز شلمچه 100 کیلومتر فاصله داشت. با این که یک بچه دبستانی بوده ام روزهایی را دیده ام که پدر و پنج برادرم همزمان در جبهه های غرب تا جنوب حضور مستمر داشته اند و در هر عملیاتی حداقل 1 نفر از خانواده ما حضور داشته است. مهرداد رجبی
ناشناس۹۰۵۷۶۹۱۲:۵۶:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اونها هم 100 برابر شما موشک و جنگنده دارند همراه بمب اتم !
ناشناس۹۰۵۸۹۰۱۳:۳۲:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
واسه شلیک اونا پایگاه سالم لازمه
ناشناس۹۰۶۰۷۷۱۴:۲۰:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
تازه نکته جالب کار اینجاست که تکنولوژی همین موشک ها و بمب ها و جنگنده های ما نیز همه از دل کتاب ها و مجلات و سایت های آنها درآمده!
ناشناس۹۰۵۷۷۰۱۲:۵۶:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
حاصل جنگ، خسارت، ویرانی و تلفات است.
ناشناس۹۰۵۷۸۶۱۳:۰۲:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
روزنامه "نیویورک تایمز" آمریکا از ارایه طرح بروزرسانی نظامی از سوی وزارت دفاع آمریکا برای استقرار 120 هزار نیروی نظامی جدید آمریکا در منطقه خاورمیانه به منظور مقابله با تهدیدات ناشی از ایران خبر داده است.
ناشناس۹۰۵۸۹۲۱۳:۳۳:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
سلام بلندگوی دشمن
ناشناس۹۰۶۷۸۴۱۹:۵۴:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
دوست داری سرتو بکنی تو برف تا دشمن رو نبینی؟1 خب، بکن، کسی مزاحمت نیست!
ناشناس۹۰۵۸۳۹۱۳:۱۹:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
ما توان بستن تنگه هرمز که مال خودمان است را نداربم . وحال شعار زدن پایگاه دشمن را در کشور همسایه را میدهم
ناشناس۹۰۵۸۹۳۱۳:۳۳:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
وقتش برسه اونم میبندیم
ناشناس۹۰۶۶۳۱۱۸:۱۴:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
صادرات نفتمون رو صفر کردند بعد کی وقت بستن تنگه هرمز میرسه؟
ناشناس۹۰۵۸۴۴۱۳:۲۰:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
مثلا ایران پایگاه اینجرلیک ترکیه را میزند؟ اگر همه اینها را بزند یعنی نقض حاکمیت این همه کشور همسایه و در ادامه یعنی اجماع جهانی علیه ایران .
ناشناس۹۰۵۸۵۵۱۳:۲۲:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اگه اینطوریه ...شلیک به قلب دشمن ...علی برکه الله
ناشناس۹۰۶۰۶۹۱۴:۱۸:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
قرار بود این پایگاه ها تا شعاع 2000 کیلومتری پارسال همزمان با خروج امریکا از برجام هدفگیری شوند که نشدند و حتی گوینده این سخن هم بازنشسته شد و رفت پس خواهشا این تحلیل های رویایی را تمام کنید
ناشناس۹۰۶۱۶۴۱۴:۴۶:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
با دیدن کامنت ها فهمیدم که منظور از پادوهای مجانی امریکا در داخل چه کسانی هستند
ناشناس۹۰۶۱۶۸۱۴:۴۶:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
بسیار عالی
ناشناس۹۰۶۲۲۵۱۵:۰۴:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
دشمن اگر جنگ می خواهد با او خواهیم جنگید نمی توان در خانه پنهان شد و به بهانه صلح طلبی خانه را به دشمن واگذار کرد باید دشمن بداند که هزینه جنگش با ما بسیار بسیار زیاد است
ناشناس۹۰۶۶۳۴۱۸:۱۶:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
بفرما راه بازه اونا هم اومدن خلیج فارس اگه جرات داری برو باهاشون بجنگ.
ناشناس۹۰۶۳۰۶۱۵:۴۲:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
ادعاهای هر ۲ طرف در مورد استقاده از سلاح همش پوچه الان جنگ جنگ اقتصادی هست لطفا سلاح های اقتصادی ۲ طرف را تحلیل کنید با تشکر
ناشناس۹۰۶۶۱۷۱۸:۰۶:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
پسر خانم ابتکارم تو جنگ شرکت میکنه یا امتحان داره؟
ناشناس۹۰۶۶۷۱۱۸:۳۰:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اونا شهرها و پالایشگاه ها و فرودگاه‌ها و زیرساختهای ما رو میزنن و ما پایگاه هاشون رو.
ناشناس۹۰۶۷۱۰۱۸:۵۲:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
قراره از این به بعد با پایگاه نظامی آمریکا یه دیزی بزنیم تو رگ
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین