اتمام راه‌آهن دورود-خرم‌آباد-اندیمشک ظرف ۳ سال آینده؛ پروازهای فرودگاه خرم‌آباد افزایش می‌یابد

گروه اقتصادی الف،   4000919009

وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه راه آهن یکی از مطالبه مردم لرستان است که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داردگفت: پیش‌بینی می شود این است که راه آهن در یک برنامه زمانی سه ساله و تا پایان دولت به سامان برسد.

به گزارش تسنیم، رستم قاسمی شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران لرستان  با بیان اینکه در هر استان یک شورای مسکن تشکیل شده و استاندار رئیس این شورا می باشد که باید تلاش کند که کار پیش رود اظهارداشت: در لرستان عملیات ساخت 7هزار واحدمسکونی آغاز می‌شود ولی یکی از مشکلات در این استان، زمین است و به دلیل توپوگرافی مرکز استان و خیلی از شهرها محدودیت‌های زمین دولتی داریم، در همین راستا زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی که درون شهرهاست ممکن است کاربری مسکونی نباشد که مسکونی می‌شوند و زمین‌هایی که در جوارشهرها ممکن است جز حریم شهر نباشد به شهرها الحاق می‌دهیم و اولویت ماست که مسئله زمین را حل کنیم.

وی افزود: زمین‌های دولتی که وجود دارد متعلق به هر دستگاهی باید به این طرح اختصاص داده شود که از این زمین‌ها نیز استفاده شود به طوری که زمین‌هایی واگذار شده به شرکت‌ها و دستگاه‌ها، در قانون باید ظرف یک سال ساخته شود و اگر نشد باید برگردند، زمین‌هایی واگذار شده و نساخته باید در اختیار مردم باشدچرا که در مرکز استان محدودیت‌هایی داریم و زمین‌هایی هستند که در اختیار این طرح قرار گیرد و توسعه خرم آباد با این میزان زمین مشکل را حل نمی‌کند و تصمیم گرفتیم روی شهر جدیدی برنامه ریزی کنیم.

40 شهر جدید در کشور ساخته و در حال ساخت است

وزیرراه و شهرسازی عنوان کرد: 40 شهر جدید در کشور ساخته و در حال ساخت است و شهرهای جدید در این طرح تصویب کردیم که مرکز استان که در فاز اول درون شهر، مشکل زمین های را حل کنیم ولی خرم آباد به شهر جدید نیاز دارد که مطالعات را برای شهر جدید پیش بینی شود.

وی بیان کرد: ثبت نام متقاضی در استان از هر دو طرح 93 هزار نفر است که ممکن است پالایش شوند و برخی شرایط را نداشته باشند ابلته این طرح برای خانه دار کردن اقشار ضعیف و جوانان است.

قاسمی با اشاره با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام شده و مشکل زمین برای دو میلیون و 400 هزار واحد حل شده وبرنامه ما این است که تا تا پایان امسال  زمین مورد نیاز برای چهار میلیون مسکن تعیین تکلیف شود گفت: در لرستان براساس آمار جمعیتی 80 هزار واحد ظرف چهار سال باید ساخته شود البته این به معنی این نیست که اگر متقاضی بیشتر بود این سقف باشد، این طرح یکی از موضوعات جدی ما متقاضی محور است که 40 هزار واحد در فاز اول ساخته شود.

پروازهای لرستان افزایش می یابد

وی به حوزه حمل و نقل اشاره کرد وتصریح کرد: حمل و نقل یکی از وظایف راه و شهرسازی است، در حوزه هوایی از طرح توسعه فرودگاه بازدید شد و براساس گزارشات، کار در مراحل پایانی است و در 22 بهمن تمام می‌شود.

وریزراه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پروازها در استان کم است و متقاضی زیاد، متقاضیان پروازها به تهران ومشهد زیاد است و با توجه به این که فرودگاه لرستان دارای مجوز مرزی است هم برای حج و عتبات باید برنامه ریزی شود که در حوزه ناوگان اقدام شود و حتما پرازهای لرستان را افزایش می دهیم.

وی با اشاره به این که 8 هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد اظهار داشت: بخشی آزادراه، بزرگراه و راه‌های بین شهری و روستایی است، در بخش آزاد راه وقتی تکمیل می‌شود که خرم آباد – بروجرد – اراک و تهران باشد که زمان مسافت و امنیت جاده را ایجاد می‌کند و تصادفات کم شود و در گام بعدی قطعه بروجرد اراک در دستور کار است.

قاسمی افزود: برای بخش جاده ای لرستان هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار سفر دیدیم و این غیر از اعتبارات دیگر است و این اعتبار می تواند در جهت توسعه و تحرک پروژه های استان اثر گذار باشد البته برای تسهیل و سرعت بخشی زمان بندی باید داشت و اعتبار سفر در اختیار استان قرار گیرد.

وزیرراه و شهرسازی عنوان کرد: بر اثر سیل راه هایی آسیب دیده و جاده های ارتباطی دیگری هم دچار آسیب شدند اما برای پلدختر اعتبار دیده شد تا پل ها و راه ها بازسازی شود که برای راه روستایی 300 میلیارد تومان اعتبار دیده شده است.

وی بیان کرد: ارتفاع پل ها را پیش بینی نشده بود که در سیل این مشکل رخ داد و در طراحی جدید این مد نظر قرار دارد، همچنین 30 کیلومتر در این بخش دیوار حائل نیاز داریم.

قاسمی  به خطوط ریلی اشاره کرد و گفت: راه آهن یکی از مطالبه مردم لرستان است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما سه سال است که این پروژه تعطیل است و قبل از سفر راه آهن خرم آباد – دورود – اندیمشک در جلسات بحث شد و 60 درصد باقی مانده و پروژه سخت است و چندین مسیر کوهستانی سخت و پر هزینه است ولی باید تمام شود.

وی تصریح کرد: در این سفر بنا شد یک برنامه زمان‌بندی از سوی پیمانکار و دستگاه اجرایی ظرف 10 روز ارائه و مشخص شود که اگر منابع تامین شود، احداث این خط آهن چقدر طول می‌کشد. پیش‌بینی من این است که طرح در یک برنامه زمانی سه ساله و تا پایان دولت به سامان برسد. منابع مورد نیازاحداث این خط ریلی نیز از محل‌هایی خارج از منابع سفر استانی تامین خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین