عطریانفر: بعد از جنگ فهمیدیم حوادث دی‌ماه کودتا بود

  4050228030 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران: وقتی رهبر شهید ۱۸ و ۱۹ دی را کودتا دانستند ما آن را باور نکردیم. اسرائیل با اتکا به ۱۸ و ۱۹ دی به آمریکا اطمینان داد که اگر سر نظام را حذف کنید، با یک شورش ۲۴ یا ۴۸ ساعته حکومت سقوط می کند.

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۱۰۰۱۷۱۳:۱۹:۱۳ ۱۴۰۵/۲/۲۸
چرا باور نکردید ؟
ناشناس۴۲۱۰۰۳۸۱۳:۵۵:۱۶ ۱۴۰۵/۲/۲۸
عوامل دشمن در دیماه آمدن که جاده صاف کن ترامپ و نتانیاهو باشند
ناشناس۴۲۱۰۰۳۹۱۳:۵۷:۰۰ ۱۴۰۵/۲/۲۸
اطلاعات مربوط به کشتار مردم و نیروهای مدافع وطن و پلیس و حمله به پایگاهها و و مقرهای نظامی توسط افراد مسلح حکایت از یک کودتای نافرجام داشت
فرد طهرانی۴۲۱۰۲۵۷۰۳:۱۲:۵۷ ۱۴۰۵/۲/۲۹
خیر؛ به اتفاقات دیماه کودتا نمیگویند! حداکثر میتوان شورش مسلحانه بر علیه حاکمیت نامیدش. کودتا چیز دیگری است.
ناشناس۴۲۱۰۰۴۰۱۳:۵۸:۲۶ ۱۴۰۵/۲/۲۸
واقعا اگر ایستادگی مردم و نیروهای انتظامی مقابل این آدمهای اجیر شده توسط دشمن نبود خدا میداند امروز چه وضعیتی داشتیم
ناشناس۴۲۱۰۰۴۱۱۳:۵۹:۱۱ ۱۴۰۵/۲/۲۸
ترامپ صریح اعتراف کرد که سلاح فرستاده برای کودتا چی ها
ناشناس۴۲۱۰۰۷۵۱۴:۵۶:۱۱ ۱۴۰۵/۲/۲۸
یعنی مردم هیچ اعتراضی به گرانی ها نداشتن ؟ همش کار دشمن بوده ؟
ناشناس۴۲۱۰۱۶۹۱۹:۵۴:۳۸ ۱۴۰۵/۲/۲۸
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبحروز 12 بهمن 1404 در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت آغاز دهه فجر در فرازهایی از بیانات‌شان تاکید کردند: «...این فتنه‌ای که هجدهم و نوزدهم دی ماه اتفاق افتاد: این فتنه اولاً بنده تعبیرم این است که این فتنه، فتنه آمریکا بود، فتنه آمریکایی بود؛ فتنه صهیونی و آمریکایی. قبلاً هم من در یک روز دیگری گفتم که دو دسته بودند این کسانی که آمده بودند اغتشاش می‌کردند؛ دو جور آدم بودند؛ یک جور آدمهای سردسته و یه جور هم پیاده‌نظام هَمَجٌ رَعَاعٌ. آن سردسته‌ها آموزش دیده بودند. پول گرفته بودند. آموزش دیده بودند. به آنها یاد داده بودند که چه‌جوری حرکت کنید، چه‌جوری حمله کنید، به کجا حمله کنید، چه جوری جوان‌ها را جمع کنید، چه‌جوری باهاشون حرف بزنید، این‌ها همه رو بهشان یاد داده بودند. آموزش داده بودند. سردسته‌ها خیلی از آن سردسته‌ها گرفتار شدند دستگیر شدند اعتراف کردند به این چیزها. یک عده هم جوان‌های هیجانی بودند سر و صدایی بود راه افتادند آمدند آنها نه آنها را خیلی درباره‌شان مشکلی نداریم. فتنه، فتنه آمریکایی بود، نقشه، نقشه آمریکا بود؛ نه فقط آمریکا بلکه صهیونی رژیم صهیونی هم همراه بود. آمریکا که می‌گویم یک ادعا فقط نیست، یک ادعا فقط نیست، از راه‌های اطلاعاتی امنیتی مخفی پیچیده و پیچ‌درپیچ هم به دست ما نرسیده. البته چرا اطلاع داریم از خیلی از خصوصیات؛ اما آنی که واضح می‌کند که این کار و حرکت، حرکت آمریکایی بود، فرمایشات خود آن رئیس‌جمهور ایالات متحده است. صریحاً! خطاب به همین اغتشاش‌گرها، اولاً که به اینها می‌گفت مردم ایران. حالا روز ۲۲ دی ماه چند میلیون آدم در تهران و در شهرستان‌ها جمع شدند، آنها مردم ایران نبودند! این چند هزار نفر مردم ایران بودند! به اینها میگفت مردم ایران. بعد هم گفت بروید جلو، بروید جلو، من دارم میام! پس فتنه، فتنه آمریکایی بود... مردم آتش فتنه آمریکایی-صهیونی اخیر را مانند همه توطئه‌های قبلی به خاکستر نشاندند... فتنه اخیر شبیه کودتا بود که سرکوب شد...
علی۴۲۱۰۰۴۲۱۴:۰۰:۱۸ ۱۴۰۵/۲/۲۸
جناب عطریانفر روزنامه نگار وسیاستمدار چگونه همان زمان متوجه نشده بودند
ناشناس۴۲۱۰۰۵۲۱۴:۱۹:۱۶ ۱۴۰۵/۲/۲۸
فتنه یعنی استفاده دشمن از اعتراضات مردمی ،، توطئه دی ماه با هدایت اسرائیل انجام شد و الا هر کسی میداند ، مردم طی یک شب ، آنهم به خاطر گرانی ۳۵۰ مسجد را آتش نمی‌زنند و ۲۵۰ مأمور نیروی انتظامی را نمی‌کشند
محمد۴۲۱۰۱۱۹۱۷:۰۳:۰۲ ۱۴۰۵/۲/۲۸
مردم مؤمن ایران خیلی زودتر از شما متوجه شدند.
۰۰۴۲۱۰۱۸۹۲۱:۲۸:۱۲ ۱۴۰۵/۲/۲۸
منکه از روز اول میدونستم کار اسرائیله.
سایه۴۲۱۰۲۶۰۰۳:۱۹:۴۵ ۱۴۰۵/۲/۲۹
برای روشن شدن اذهان اقای عطریانفر یا سایت الف بایستی تعریف کودتا را ارائه میدادند.
ناشناس۴۲۱۰۳۸۵۱۵:۳۳:۴۷ ۱۴۰۵/۲/۲۹
رهبر شهید بیشتر نظرشان روی شبه کودتا بود ایشان در بکار بردن واژه ها دقیق بودن ضمن اینکه اطلاعات زیادی از اتفاقات داشتن
ناشناس۴۲۱۰۳۸۸۱۵:۳۹:۴۴ ۱۴۰۵/۲/۲۹
حضرت آیت الله خامنه ای : من کشته‌ها و جان‌باختگان( دیماه1404) را به سه دسته تقسیم می‌کنم: یک دسته، نیرو‌های مدافع امنیت و مدافع سلامت نظام بودند؛ چه نیرو‌های انتظامی، چه نیرو‌های بسیجی و سپاهی و چه کسانی که در کنار اینها حرکت می‌کردند. اینها شهید شدند و جزو برترین شهدا هستند.» «دسته دوم، رهگذر‌ها هستند؛ وقتی فتنه‌گر در داخل شهر فتنه برپا می‌کند، فقط افرادی که مستقیم با او مواجه‌اند از بین نمی‌روند. مردم بی‌گناهی که در خیابان، در مسیر محل کسب یا خانه‌شان بودند، یک عده از اینها هم شهید شدند. اینها هم شهیدند، به خاطر اینکه در فتنه دشمن به شهادت رسیدند؛ این گلوله از هر جا آمده باشد، در بستر فتنه دشمن این اتفاق افتاده است.» «دسته سوم کسانی هستند که فریب خوردند، سادگی به خرج دادند، بی‌تجربه بودند و با فتنه‌گر‌ها همراه شدند. من می‌خواهم بگویم آنها هم از ما هستند؛ آنها هم بچه‌های ما هستند. یک عده‌ای‌شان پشیمان شدند، بعضی‌شان به من نامه نوشتند که ما آن روز آمدیم در خیابان و فلان و فلان، ما را حلال کنید. در زندان هم نبودند، آزاد بودند؛ پشیمان شدند و اشتباه کردند. آن کسانی که از اینها کشته شدند را هم مسئولان شهید محسوب کردند؛ کار درستی کردند.» «بنابراین دایره جان‌باختگانی که به عنوان شهید آنها را حساب می‌کنیم، دایره وسیعی است. به جز اصحاب فتنه، سردسته‌ها و کسانی که از دشمن پول گرفتند و اسلحه گرفتند، غیر از آنها بقیه چه عناصر مدافع امنیت، چه رهگذر‌ها و چه حتی کسانی که با فتنه‌گر‌ها چند قدمی حرکت کردند همه فرزندان ما هستند. ما برای اینها طلب رحمت و مغفرت می‌کنیم؛ اشتباه کردند، خدای متعال از اشتباه آنها درگذرد، ان‌شاءالله.»
yektanetتریبون

آخرین عناوین