سال تحصیلی جدید و حمایت‌ها و هدایت‌های رهبری

گروه اجتماعی الف،   3990619115

کانون تربیت اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بیانیه‌ای صادر کرده است که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

سال تحصیلی جدید و حمایت‌ها و هدایت‌های رهبری

ویروس کرونا همان چنان که تمامی محاسبات بشر را در جهان تحت تأثیر قرار داده است و بر روند تعلیم و تربیت و راه اندازی مدارس نیز تاثیر گذاشته است. معلمان و اولیا و دانش آموزان و مسئولان آموزش و پرورش و... همگی در تلاش هستند تا با همکاری یکدیگر مشکلات را مدیریت نمایند و ضمن رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی، به منظور پیشگیری از بحرانی شدن شرایط، سال تحصیلی را آغاز نمایند.

در چنین شرایطی دیدار مجازی مسئولان آموزش و پرورش با رهبر معظم انقلاب موجب تقویت توان و انگیزه آنان در ادامه راه و تدابیر امور خواهد شد.

در یک نگاه میتوان رهنمودهای مقام معظم رهبری را در دو بخش تقسیم نمود.

یک) حمایت ها
دو) هدایت ها

در بخش حمایت ها، معظم له با اشاره به نقش بی بدیل معلم، بر جذب معلم منحصرا از دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی تأکید فرمودند تا استانداردهای معلمی نظیر صلاحیت های اعتقادی اخلاقی، دانش، دوره های تخصصی تربیتی و عشق به معلمی و موارد دیگر دقیقا در گزینش معلم مورد توجه قرار گیرد و بدیهی است که مخاطب اصلی این سخن مجلس شورای اسلامی می باشد.

همچنین موضوع منزلت معلمی یکی دیگر از مباحث مهم بود که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و رهبر گرانقدر از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت پیشرفت کشور یاد کردند. طبعاً یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای منزلت معلم مسئله معیشت اوست که به مجلس و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه تذکر داده شد و بار دیگر تأکید فرمودند که آموزش و پرورش دستگاهی زیربنایی است و نه مصرفی.

البته در زمینه ارتقاء منزلت معلم، مسئولیت رسانه ملی را نیز یادآوری فرمودند و از جمله به ضرورت تولید مجموعه‌های نمایشی که قهرمان آن یک معلم باشد تاکید کردند.

دوم) هدایت ها:

یک عدالت آموزشی

یکی از دغدغه های حضرت آیت الله خامنه ای بود که پیش از این نیز بارها بر آن تاکید فرموده بودند و با توجه به شرایط آموزش در فضای مجازی و کمبود امکانات زیرساختی و سخت‌افزاری برخی خانواده‌ها خصوصاً در مناطق محروم این نگرانی افزایش یافته است لذا به رسانه ملی در زمینه حمایت همه جانبه برای رفع محرومیت این گونه دانش‌آموزان، توصیه فرمودند و بر ضرورت اعتلای مدارس دولتی نیز تاکید داشتند.

دوم) تقویت فعالیت های پرورشی موضوع مهم دیگری بود که به خصوص شرایط آموزش غیر حضوری موجب تضعیف این گونه فعالیت‌ها شده است و حتی بین آن می‌رود که درصورت عدم مراقبت‌های لازم آموزش مجازی، بد آموزی هایی را نیز به دنبال داشته باشد.

معاونت پرورشی با تشکیل قرارگاهی از نهادهای موثر نظیر حوزه های علمیه، بسیج و تشکل های انقلابی دارای تجربه در این زمینه، برنامه‌هایی برای حضور فعال دانش آموزان در عرصه پرورشی به مدارس ابلاغ نماید.

سوم مهمترین تذکر مقام معظم رهبری ضرورت اجرای سند تحول و نگرانی از ۹ سال تأخیر در این زمینه بود و مسئولان آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی را موظف فرمودند تا برنامه‌ای جامع و زمان‌بندی شده، و شاخص پیشرفت در اجرای آن را پیش‌بینی و عملیاتی کنند.

همچنین رسانه ملی نیز در زمینه تبیین سند برای عموم فرهنگیان اقدام نماید. لذا هشدار چندباره رهبر معظم انقلاب درباره سند تحول باید به طور جدی مورد توجه مسئولان وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد و فراتر از گزارش‌های اداری مرسوم که همه چیز را مثبت منعکس می سازد باید با نگاه هوشمندانه عوامل این توقف و رکود را شناسایی نمایند.

از جمله اخبار آن که اخبار قابل تاملی شنیده می‌شود مبنی بر  آن که در تدوین برخی زیر نظام های سند افرادی با تفکر ۳۰۳۰ نفوذ کرده اند. مواردی از انحراف ها در زیر نظام ها ملاحظه می‌شود که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

امیدواریم هر چه زودتر شر ویروس کرونا در جهان مرتفع گردد و دانش آموزان عزیز ایران اسلامی نیز بتوانند با حضور پرشور در محیط های آموزشی، فضای مدارس را سرشار از شور و نشاط سازند.

والسلام علیکم
کانون تربیت اسلامی

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین