۱۰ ماده طبیعی برای بهبود انواع زخم

گروه سلامت الف،   3990423054

هر فرد در طول زندگی زخم‌ها و خراش‌هایی را تجربه می‌کند. مراقبت از زخم‌ها و استفاده از روش مناسب برای درمان آن‌ها ضروری است.

۱۰ ماده طبیعی برای بهبود انواع زخم

فارس نوشت: اغلب ما برای زخم‌های کوچک به پزشک مراجعه نمی‌کنیم، اما اگر زخمی شوید برای جلوگیری از بروز هر گونه عفونت و تسکین درد، باید آن را درمان کنید. خوشبختانه، برای این کار به تکنیک‌های پیشرفته و یا تهیه تجهیزات پزشکی خاص نیازی ندارید. موادی در خانه هر فردی وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک درمان موثر و سریع کمک کند. با مراقبت اولیه مناسب و توجه به زخم، از جمله برخی درمان‌های طبیعی بسیار موثر، زمان درمان را می‌توان کوتاه کرد و از عوارض جانبی ناخواسته مانند عفونت و زخم می‌توان اجتناب کرد.

آلوئه ورا برای محل برش

چرا مؤثر است: به لطف خاصیت ضد التهابی آلوئه‌ورا برای تسکین زخم‌های باز مناسب است. همچنین می‌تواند به کاهش علائم آفتاب سوختگی کمک کند. 

نحوه کار:

اگر شما یک گیاه آلوئه‌ورا در خانه دارید، می‌توانید برگ آن را جدا کنید و ژل آن را خارج کرده سپس روی زخم بزنید.

برای شستشوی زخم از محلول نمکی به جای پراکسید هیدروژن استفاده کنید

چرا مؤثر است: اولین کاری که بعد از ایجاد زخم یا بریدگی می‌توانید انجام دهید شستشوی کامل آن است. تصور غلط قدیمی این است که در این مواقع پراکسید هیدروژن بهترین ماده است، اما باید بدانید که این ماده می‌تواند به پوست آسیب رسانده و به طور ۱۰0 درصد در برابر باکتری‌ها مؤثر نیست. درحالی‌که یک محلول نمکی کاملاً بی‌خطر بوده و بهترین روش محسوب می‌شود.

نحوه کار:

یک قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب بریزید و بجوشانید، بگذارید تا خنک شود و سپس آن را به آرامی با گاز استریل روی زخم بزنید.

 عسل برای زخم‌های باز

چرا مؤثر است: عسل برای از بین بردن باکتری‌ها و کمک به بهبود سریع‌تر زخم‌ها موثر است. ثابت شده که عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، باعث تسریع در بهبودی می‌شود و التهابات پوستی را کنترل می‌کند.

نحوه کار:

برای درمان سوختگی و زخم‌‌ها، عسل با کیفیت بالا را به طور مستقیم به ناحیه آسیب‌ دیده می‌توانید اعمال کنید و یا به صورت پانسمان از آن استفاده کنید که در صورت پانسمان، باید هر ۲۴ تا ۴۸ ساعت آن را تعویض کنید.

یخ برای سوختگی

چرا موثر است: اگر زبان یا هر قسمت دیگری از بدن شما دچار سوختگی شود، یخ بهترین راه‌حل است. روند تورم سریعاً متوقف کرده و باعث تسکین درد می‌شود. 

نحوه کار:

اگر شما نیاز به درمان سریع سوختگی دارید، می‌توانید یک قطعه یخ را روی زبان خود یا منطقه آسیب دیده گذاشته و چند دقیقه آنرا نگه دارید.

یخ برای تورم

چرا مؤثر است: در حالی که تکه‌های یخ یا کمپرس سرد می‌توانند به سوختگی کمک کنند برای کبودی و اسپرینگز هم مفید است. تکه‌های یخ ماهیچه‌ها را شل می‌کند و خونریزی درون بافت‌ها را متوقف می‌کند و باعث کاهش درد می‌شود. 

نحوه کار:

شما نمی‌توانید یک تکه یخ را مستقیماً روی پوست خود بمالید. بنابراین توصیه می‌شود قبل از استفاده، پارچه یا حوله‌ای را روی قسمت آسیب دیده و بعد روی آن قرار دهید، البته بیش از ۳۰ دقیقه طول نکشد.

 سرکه سیب برای جلوگیری از انتشار باکتری‌ها

چرا مؤثر است: سرکه سیب یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای از بین بردن عفونت است، به خصوص اگر بریدگی‌ها و خراش‌های زیادی دارید. 

نحوه کار:

قبل از استفاده از سرکه سیب روی پوست خود، باید آن را با آب رقیق کنید. سپس می‌توانید مایع را با گاز استریل به مدت ۳۰ دقیقه در محل آسیب دیده قرار دهید.

 روغن درخت چای و نعناع برای تسکین درد

چرا مؤثر است: هر دوی این روغن‌ها به کاهش التهاب و درد کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین مانند ضدعفونی‌کننده‌ها عمل می‌کنند تا عفونت گسترش نیابد. 

نحوه کار:

گر چه درخت چای و نعناع خواص مشابهی دارند، اما روش استفاده متفاوتی دارند. روغن درخت چای را مستقیماً روی زخم بگذارید و با کمک باند آن را بپوشانید. روغن نعناع را نباید مستقیماً روی زخم باز استفاده کرد، زیرا خطر التهاب وجود داشته و باید روی اطراف محل زخم مالیده شود.

 جوش شیرین برای نیش حشرات

چرا مؤثر است: نیش حشرات در بعضی مواقع ممکن است به اندازه برش دردناک باشد. اگر یک پشه یا زنبور عسل به شما نیش زد، جوش‌شیرین راهی عالی برای کاهش قرمزی، تورم و ناراحتی عمومی است. 

نحوه کار:

جوش‌شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر شکل بگیرد و ۱۵ دقیقه آن را در منطقه آسیب دیده بمالید. 

سیر برای جلوگیری از خونریزی

چرا مؤثر است: سیر یک ماده مفید در مبارزه با زخم‌های باز است. این ماده کمک می‌کند تا خونریزی متوقف شود، درد را از بین ببرد و سریع‌تر زخم شما را بهبود می‌بخشد. 

نحوه کار:

سیر را له کنید و مستقیماً روی زخم خود بمالید. با یک باند بپوشانید و حداکثر ۲ روز آن را بپوشانید. 

بابونه برای تاول‌ها

چرا موثر است: بابونه در بهبود تاول‌های ناشی از کفش‌های تنگ و نامناسب موثر است. این ماده یک ضدعفونی‌کننده طبیعی بوده و به شما کمک می‌کند تا تاول‌ها خیلی سریع‌تر از بین بروند. 

نحوه کار:

دمنوش کیسه‌ای بابونه را در یک فنجان آب گرم به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد دمنوش کیسه‌ای را روی تاول گذاشته و با گاز استریل روی آن را بپوشانید. آن را یک شب نگه دارید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین