آیا دسترسی به قطعات و هزینه نگهداری جک s3 قابل قبول است

گزارش بازرگانی،   3980431177

در سال ۱۳۹۶ بود که خودروی جک s3 به عنوان یک خودروی نسبتاً زیبا توسط شرکت کرمان موتور به بازار ایران عرضه شد و اتفاقاً مورد استقبال قرار گرفت. هم این و هم سایر خودروهای خانواده جک خیلی زود مورد استقبال قرار گرفتند و حتی شاید شرکت کرمان موتور هم انتظار این آمار خرید و فروش جک s3 را نداشت. اما در حال حاضر بسیاری از ایرانی‌ها به دنبال این خودرو کراس‎اور شهری هستند که امتیازات قابل توجهی دارد.

زمانی که شما قرار است مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای جک s3 می‌پردازید طبیعتاً مسئله دسترسی به قطعات و هزینه نگهداری آن برای شما اهمیت پیدا می‌کند. پس بریم و این موارد را بررسی کنیم.

مروری کلی بر جک s3

در نگاه اول به جک s3 بدنه زیبا و جذاب آن را می‌بینید که اتفاقاً استحکام بالایی هم دارد. این خودروها بر اساس طراحی روز دنیا ساخته شده است و امکانات رفاهی مناسبی دارد. در قسمت بدنه خودرو استحکام کافی دیده شده و به همین دلیل استاندارد ۵ ستاره اروپا را دریافت کرده است. استفاده از پلاستیک خشک در برخی از قسمت‌های خودرو، قدرت نه چندان بالای موتور و همچنین فضای تنگ ردیف عقب از جمله ایراداتی است که می‌توان به این خودرو گرفت. دارندگان جک s3 مشکل خاصی از لحاظ نگهداری این خودرو ندارند و می‌توانند از روغن‎های تولید ایران یا حتی روغن‌های توصیه شده توسط شرکت کرمان موتور استفاده کنند.

سرویس سالانه جک s3 چقدر هزینه دارد؟

قبل از هر چیزی شما باید بدانید که مصرف سوخت ترکیبی جک s3 در حدود ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است که رقم قابل قبول و مناسب است. از طرفی دیگر برای سایر تجهیزات و مواد مصرفی خودرو هم گزینه‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هم به شرایط مالی و هم به دسترسی شما بستگی دارد. برای روغن موتور شما می‌توانید مبلغی در حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در نظر بگیرید که معمولاً بعد از هر ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد می‌توانید آن را تعویض کنید. به همراه روغن موتور لازم است که فیلتر آن را هم عوض کنید که این موضوع هم مبلغی در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای شما هزینه دارد.

هزینه‌های سایر قسمت‌ها مانند روغن هیدرولیک، روغن گیربکس، مایع ضد یخ و همچنین هزینه آچارکشی چندان زیاد نیستند و شما در حدود ۵۰۰ هزار تومان باید برای همه آنها کنار بگذارید. با این تفاسیر شما هزینه چندان بالایی به عنوان سرویس سالانه جک s3 نمی‌پردازید.

لنت ترمز و تجهیزات غیر مصرفی

در اینجا ممکن است شما از ورود به بازار خرید جک s3 ناامید شوید. در حقیقت برخی از قطعات یدکی این خودروها بسیار گران قیمت هستند. به عنوان مثال شما برای آینه بغل سمت چپ و راست به ازای هر کدام به مبلغی در حدود ۵۲۰ هزار تومان و برای پوسته سپر عقب آن مبلغی در حدود ۷۵۰ هزار تومان باید در نظر بگیرید. اگر هم به صورت تصادفی با یک خودرو برخورد کنید، هر کدام از چراغ‌های عقب مبلغی در حدود ۳۴۵ هزار تومان و چراغ‌های عقب روی گلگیر ۴۲۰ هزار تومان هزینه بر می‌دارد.

اگر هم به فکر تعویض لنت ترمز جک s3 باشید می‌توانید از برندهایی مانند برند استرانگ، برند اچ پلاس و برند کوین استفاده کنید. قیمت این لنت‌ها از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان متغیر است. همچنین کیت دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ هم مبلغی در حدود یک و ۵۰۰ تا دو میلیون تومان برای شما هزینه بردار است.

تهیه لاستیک برای جک s3

فراموش نکنید که خرید جک s3 بیشتر به عنوان یک خودروی کراس‎اور است که احتمالاً شما را وسوسه می‌کند که در برخی موارد وارد مسیرهای آفرود و خاکی هم شوید. این موضوع ممکن است میزان مصرف لاستیک شما را افزایش دهد. این که شما از محصولات کدام شرکت استفاده کنید، طبیعتاً قیمت نهایی انتخاب شما را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال شما برای تایر میشلن آلمان مبلغی در حدود یک میلیون و ۴۰۰، برای لاستیک رودستون کره یک میلیون و سیصد و پنجاه و برای لاستیک پیرلی ایتالیا مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باید بپردازیم. خوشبختانه لاستیک‌های ایرانی ارزان هستند و لاستیک یزد تایر در حدود ۴۳۰ و لاستیک بارز در حدود ۴۲۵ هزار تومان هستند.

پس اگر بخواهیم هزینه‌ نگهداری و تأمین قطعات جک s3 را با سایر خودروهای دنیا مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که هزینه‌های بالایی ندارد و دقیقاً همانند خودروهای ایرانی است.



 

منبع: ویرلن

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین