نامه ای از یک پژوهشگر ایرانی به رئیس جمهور آمریکا

گروه سیاسی الف،   3980405208 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
نامه ای از یک پژوهشگر ایرانی به رئیس جمهور آمریکا

جناب آقای ترامپ

رئیس جمهور محترم ایالات متحده آمریکا

سلام 


اگر به این توصیه نامه عمل کنید شما می توانید علاوه بر حفظ همیشگی رتبه نخست اقتصاد در جهان برای آمریکا،عامل صلح جهانی و خوشحالی مردم آمریکا وهمه مردم جهان شوید و پرزیدنت دونالد ترامپ را صاحب نوبل صلح و جاودانه تاریخ نمائید.

 

احمد حج فروش – پژوهشگر حوزه اجتماعی

با احترام؛ به استحضار می رساند:

آنچه که قبل از هرچیز لازم است جنابعالی بدانید این است که موضع اکثر مردم کشور من در باره پیشنهاد مذاکره شما، همان موضعی است که رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران از طریق آقای شینزو آبه نخست وزیر محترم کشور ژاپن مطرح کردند، با این حال مطالبی که اینجانب به عنوان یک پژوهشگر مستقل به شرح زیر تقدیم شما می کنم در واقع، گزارش تحلیلی از نقاط قوت و ضعف آمریکا و پیشنهاد روش برون رفت از بحرانی است که جنابعالی در منطقه خاور میانه به وجود آوردید، که امیدوارم به رویت شما برسد و مورد توجه آن جناب قرار گیرد.

جنابعالی خوب می دانید که مردم آمریکا، تا قبل از سال ۱۷۷۶میلادی سال های طولانی طعم تلخ استعمار و استثمار بریتانیا را چشیده اند. یادآوری این سابقه تاریخی به منظور درک بیشتر اجداد آمریکائیان و موقعیت دشوار مردم کشورهایی است که سال ها روسای جمهور آمریکا آنها را تحت استعمار و استثمار قرار داده و یا با تهدید و تحریم خواسته اند مطیع دولت آمریکا شوند.

اکنون مردم آمریکا با استفاده از مزیت های سرزمینی و برنامه ریزی و سخت کوشی خود؛ به ارزش ها، پتانسیل ها و موفقیت های بی نظیری دست یافته اند؛ که به منظور استفاده در ارائه پیشنهاد، چند نمونه آنها را یادآوری می کنم؛ البته دولت های آمریکا غالبا از سرمایه های مادی و انسانی خود استفاده سازنده نکرده اند و بعضا ناکامی ها را برای مردم این کشور رقم زده اند.

نقاط قوت ایالات متحده آمریکا که از آن استفاده بهینه و سازنده نشده است

 
آمریکائی ها معنوی ترین شعار ملی(ما به خدا ایمان داریم)1 را در میان همه کشورهای جهان دارند. این بدان معنی است که شما پذیرفته اید که خداوند بر همه اعمال شما آگاه است و روزی باید پاسخ گوی او باشید. در حالی که عملکرد حد اقل یک قرن گذشته دولت های آمریکا نشان دهنده بی ایمانی به خداوند و نادیده گرفتن این شعار مهم ملی و معنوی است.

 
دومین ارزش معنوی در مفهوم «نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا»2 است که در آن، جهت سَرِ سفید عقاب به سمت چنگال راست او (شاخه زیتون، نماد صلح و دوستی) است؛ اما به بهانه های واهی در 100 سال گذشته و در سال های اخیر به بهانه حفظ امنیت ملی و منافع ایالات متحده آمریکا و انتخاب استراتژی سیاسی- نظامی جدید (دکترین دمپسی، 2015) دولت آمریکا عملا سَرِ سفید عقاب را به سمت شاخه چنگال چپ این پرنده (۱۳ تیر، نماد جنگ و خون ریزی) تغییر داده و در خلاف جهت غالب آرمانی خود (صلح و دوستی در جهان)حرکت کرده است؛ در حالی که استراتژی ها نباید چشم انداز، اهداف، اصول و ارزش های کشورها را (که غالبا بر صلح و دوستی و عشق ورزیدن و تعامل سازنده و بالندگی همه انسان ها در این کره خاکی و رعایت منشور حقوق بشر تأکید دارد) تغییر دهد.

 
آمریکا قدرت اول اقتصاد و رتبه اول علم و فناوری در جهان را در اختیار دارد ولی انتخاب استراتژی جنگ افروزی و هزینه کردن چند ده تریلیون دلار از حقوق مردم آمریکا در جنگ ها و نگهداری بیش از 800 پایگاه نظامی در کشورهای دیگر استفاده غیر سازنده از مالیات مردم کشورتان است که سبب گردیده روز شمار از دست دادن این مقام، نزدیک و نزدیک تر شود. با پیشنهادی که در این نامه آمده است، شما می توانید بنیان گذار صلح و دوستی در جهان شوید و طی سال های طولانی مقام نخست اقتصادی آمریکا را حفظ کنید.

 
کشورآمریکا پس از جنگ جهانی دوم تا کنون، با جذب نخبگان و دانشمندان بسیاری از کشورهای جهان و استفاده از تخصص مهاجران و متخصصان خود، در بسیاری از رشته های علم و فناوری به مقام سرآمدی رسیده، اما کم نیستند کشورهای متعلق به این نخبگان که تحت ظلم دولت های آمریکا قرار گرفته اند.

 
بیش از 80 درصد نوبلیست های رشته اقتصاد در جهان، آمریکائی هستند و یا در دانشگاه های آمریکا تحصیل کرده و در مراکز علمی- تحقیقاتی این کشور اشتغال دارند؛ که هیچیک از دولت های آمریکا از این پتانسیل قوی خود برای توسعه اقتصادی آمریکا استفاده نکرده اند. شاید عدم توجه دولت ها به این پتانسیل بخاطر این است که هیچیک از نظریه های این نوبلیست ها از استراتژی توسعه اقتصادی از طریق جنگ افروزی در کشورهای دیگر حمایت نمی کند. علاوه بر این، هزینه جنگ ها، آمریکا را به بدهکار ترین کشور دنیا تبدیل کرده است؛ عجیب است که بسیاری از مردم آمریکا هنوز نمی دانند که هر چه دولت های آنها بیشتر به جنگ با کشورهای ضعیف روی می آورند، سهام داران کارخانه های اسلحه سازی آمریکا ثروتمند تر و خودشان فقیر تر می شوند.

 
تولید ناخالص داخلی ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱۹ تریلیون (۱۹٫۰۰۰ میلیارد) دلار،یعنی حدود ۲۰٪ تولید ناخالص جهان، نخستین اقتصاد بزرگ جهان است؛ که هیچ اقتصاد دانی حفظ این شاخص را با ادامه جنگ افروزی تأیید نمی کند.

 
از لحاظ حجم مبادلات، ایالات متحده بزرگ ‌ترین وارد کننده و پس از آلمان و چین سومین صادرکننده بزرگ جهان است؛ که می تواند با استفاده از سرمایه گذاری بر روی پتانسیل های سازنده ی (نه تخریبی) خود، حجم صادرات خود را به میزان قابل توجهی نسبت به واردات افزایش دهد.

 
اقلام صادراتی آمریکا شامل: «تجهیزات صنعتی، ماشین‌آلات، کالاهای مصرفی غیر اتومبیل، خودرو و تولیدات وابسته، صنایع غذایی و صنایع هوایی» بالاترین درجه کیفیت را در جهان دارد که با پیشنهاد ارائه شده در این نامه می توانید تولید این محصولات را از لحاظ کمی به حد اکثر برسانید.

 
آمریکا همچنین در تولید برق، ظرفیت پالایش نفت، ذخیره‌ های زغال سنگ، تولید انرژی بادی، و انرژی هسته ‌ای در جهان، رتبه نخست را دارا است که بالقوه از این طریق می تواند در آمدهای خود را افزایش دهد.

 
شما می توانید مهم ترین محصولات تولیدی خود، شامل: مواد شیمیایی، تولیدات نفتی، فولاد، خودرو، تولیدات صنایع هوایی، ارتباطات، الکترونیک، تولیدات غذایی و مصرفی، صنایع معدن و چوب را بیش از پیش گسترش دهید و اقتصاد آمریکا را از این طریق شکوفا سازید.

 
با اینکه تولیدات کشاورزی آمریکا حدود ۱٪ تولید ناخالص ملی این کشور است، همین سطح تولید حدود ۶۰٪ کل تولیدات کشاورزی جهان را تشکیل می‌ دهد که با سرمایه گذاری های جدید می توانید سهم جهانی آمریکا را در این تولیدات به 70 درصد افزایش دهید.

12- از لحاظ مجموع ساعات کاری در طول سال، آمریکایی ‌ها بیشترین تعداد روز در سال را کار می ‌کنند و اگر شرایطی فراهم شود که نیروی کار شما در برابر ساعت کار بیشتر دستمزد بیشتری دریافت کنند از برخی کشورهای اروپائی، ژاپنی ها و چینی ها نیز بیشتر کار خواهند کرد.

13- از سی فرودگاه پرترافیک دنیا شانزده فرودگاه متعلق به آمریکاست و شرکت امریکن ایر لاینز اولین رتبه را در این میان داراست؛ از این پتانسیل نیز می توان بهره اقتصادی بیشتری بدست آورد.

14- در عرصه هنر و معماری هنرمندان آمریکایی از فرانک لوید رایت گرفته تا اندی وارهال آثار بسیار قابل توجهی در سطح جهانی خلق کرده‌اند؛ که اگر آمریکا در این عصر بنیان گذار صلح جهانی باشد، هنرمندان بسیار زیادی در آمریکا ظهور خواهند کرد و از این راه نیز درآمد کسب خواهید کرد.

15- هالیوود امروزه با بیش از 80 میلیارد دلار درآمد، بیش از 30 درصد کل تولیدات صنعت فیلمسازی جهان را به خود اختصاص داده ‌است. پدیده بنیان گذاری صلح جهانی توسط آمریکا می تواند جهت دهنده به این صنعت باشد و آن را به 200 میلیارد دلار افزایش دهد.

16- ادبیات آمریکا در مدت نسبتاً کوتاه عمر این کشور تأثیرات فراوانی بر هنرهای کشورهای دیگر داشته ‌است، از مارک توین و ادگار آلن پو و رالف والدو امرسون گرفته تا ارنست همینگوی و جک لندن و امیلی دیکنسون،تی اس الیوت، ویلیام فاکنر، تنسی ویلیامز، جی دی سالینجر، آیزاک آسیموف، مایکل کرایتون و ریموند کارور همگی از مشهور ترین نویسندگان در ادبیات جهان‌اند؛ اما با اتکاء به این پیشینه غنی ادبی و با استفاده از تغییر ذائقه مردم جهان، آمریکا به نواندیشان بسیار زیادتری نیاز دارد که اگر واقعا (درعمل) سر عقاب نشان ملی آمریکا در جای خود قرار گیرد ادبیات آمریکا شکوفائی جدیدی را تجربه می کند و نویسندگان بیشتری ظهور می یاببند که قلب مردم جهان را تسخیر خواهند کرد.

17- آمریکا با بیشترین مدال در المپیک تابستانی موفق‌ ترین کشور دنیا در المپیک محسوب می ‌شود و در بازی ‌های المپیک زمستانی در رده دوم جای گرفته است که برای حفظ این موقعیت و کسب درآمدهای جدید از طریق انتقال تجربیات ورزشی به کشورهای دیگر می تواند از راه ورزش نیز درآمد کسب کند.

18- آمریکا با دارا بودن 15 ناو هواپیما بر بزرگ‌ترین نیروی دریایی دنیا را دارا است؛ از این لحاظ نه نیاز به سرمایه گذاری جدید دارد نه نیاز به ترساندن کشورهای دیگر.

19- آمریکا از لحاظ چندین شاخص اجتماعی-اقتصادی مثل دستمزد متوسط، شاخص توسعه انسانی، سرانه تولید ناخالص داخلی و سوددهی سرانه جزء رتبه‌های بالا در میان کشورهای جهان به‌شمار می‌رود؛ که بدون جنگ و خون ریزی و بدون فروش سلاح به کشورهای دیگر (که فقط صرف کشتن کودکان و زنان و مردم بی گناه می شود) می تواند همه این شاخص ها را ارتقاء دهد.

20- ایالات متحده آمریکا قدرتمندترین جنگ افزارها و نیروی مسلح جهان را در اختیار دارد، بودجه و هزینه‌کرد نظامی آمریکا، معادل یک سوم کل بودجه نظامی دنیا ست؛ که با توجه به این که رقیبی بالاتر ندارید، دلیلی ندارد که بازهم مالیات مردم را صرف بودجه نظامی جدید نمائید. اگر این بودجه را در زمینه های غیر نظامی (بندهای 8 تا 17 و رفاه اجتماعی) صرف کنید می توانید قدرت اول اقتصادی جهان را برای سالیان دراز حفظ کنید، ضمن این که مردم امریکا و همه مردم جهان در صلح و امنیت و نشاط بیشتری زندگی خواهند کرد. بدیهی است کشورهای رقیب (مثل روسیه و چین) وقتی ببینند که آمریکا دنبال مسابقه تسلیحاتی نیست سران این کشور ها و مردمشان نیز خشنود تر می شوند که سرمایه ها به جای بودجه نظامی صرف رفاه و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشورشان شود.

سئوالاتی از جناب پرزیدنت ترامپ

جناب پرزیدنت ترامپ؛ سئوالات زیر برای اینجانب و بسیاری از مردم جهان که خواهان دموکراسی و صلح جهانی هستند مطرح است؛ آیا جنابعالی پاسخ قانع کننده ای برای این سئوالات دارید؟

 
آیا جنابعالی با سخنان جناب آقای فرانکلین روزولت (رئیس جمهوری که هنوز بیشترین محبوبیت را نزد آمریکائیان دارد) به شرح زیر موافق هستید؟

 
* قدرت فیزیکی هرگز نمیتواند به طور مداوم در برابر تاثیر نیروی معنوی مقاومت کند.

 
* من باهوش ترین شخص در جهان نیستم. اما می توانم دوستان و همکاران هوشمندی را انتخاب کنم.

 
* حاکمان نهایی دموکراسی ما یک رئیس جمهور و سناتور و نمایندگان کنگره و مقامات دولتی نیستند؛ بلکه رای دهندگان این کشور هستند.

 
* خوشبختی در داشتن پول نیست؛ در لذت به دست آوردن و تلاش خلاقانه است.

 
* علاقه شخصی دشمن تمام محبت های واقعی است.

 
* اگر تمدن برای زنده ماندن باشد. ما باید علم روابط انسانی را تقویت کنیم – توانایی همه مردم، از همه انواع برای زندگی با هم در یک جهان در صلح.

 
* تست و آزمون پیشرفت ما این نیست که ما چیزهایی را که زیاد داریم بیشتر کنیم. بلکه این است که ما چیزهایی را که خیلی کم داریم بیشتر کنیم.

 
* در پیش گرفتن یک روش و امتحان کردن آن یک حس مشترک است. اگر این روش شکست خورد. آنرا صریح قبول کنید و روش دیگری را در پیش گیرید. اما فارغ از همه این نکات سعی کنید کاری کنید.

 
* هر کس که بخواهد یک دین را به زور در برابر دین دیگر قرار دهد. به دنبال کشتن تمام ادیان است.

 
آیا جنابعالی سخن جناب آقای جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا را به شرح زیر باور ندارید؟

 
«این کشور جنگ دوست ترین کشور جهان است و در طول ۲۴۲ سال تاریخ خود، فقط ۱۶ سال در جنگ نبوده است».

 
آیا کشته و معلول شدن میلیون ها انسان در این جنگ ها (که مردم و حتی سربازان آمریکا بارها اظهار تأسف کرده و یا آن را فاجعه انسانی خوانده و محکوم کرده اند و برخی از آنها دچار مشکلات روحی و روانی شده و بعضا خود کشی کرده اند) قرار است بازهم ادامه یابد؟!!

 
آیا قرار است باز هم به شمار خانواده های این میلیون ها انسان که هر روز عاملان اصلی این کشتارهای بی رحمانه را نفرین می کنند و از خداوند مرگ آنها را می خواهند؛ افزوده شود؟!!

 
مگر شما در سخنرانی های قبل از انتخاب شدن به سمت رئیس جمهورآمریکا؛ نفرمودید که نمی خواهید سیاست های گذشته را ادامه دهید؟

 
مگر خانم کلینتون را بخاطر ایجاد و حمایت از داعش مورد انتقاد قرار ندادید و روش دولت قبل را محکوم نکردید؛ بنابراین، چرا با دادن اسلحه به این گروه تروریست وحشی خود از آنها حمایت کردید؟

 
آیا تروریست های داعش که به دختران و زنان بی گناه تجاوز کردند و سر آنها را بریدند؛ با درآوردن چشم و قطع سایر اعضای بدن غیر نظامیان آنها را شکنجه می کردند و جوانانی که به دفاع از مردم برخواسته بودند جلوی انبوهی از مردم سَر بریدند و ویدئوی آن را در فضای مجازی منتشر کردند (و این همه به مردم بی گناه سوریه و عراق آسیب رساندند) لایق حمایت کشور آمریکا هستند؟

 
شما می دانید که سپاه پاسداران ایران نیروی نظامی رسمی این کشور و ضد تروریست است و مهم ترین نقش را در نابودی تروریست های داعش داشته است؛ بنابراین چرا نا عادلانه جوانانی که برای خدا و حفظ جان مردم از جان خود می گذرند و با تروریست ها مبارزه می کنند؛ چنین لشکر مردمی را تروریست می خوانید؟

 
چرا بخاطر چند میلیون دلاری که در برابر فروش اسلحه به رژیم مرتجع ضد حقوق بشر عربستان سعودی (که بزرگترین حامی اقتصادی همه گروه های تروریستی اعم از داعش و القاعده و طالبان و النصره و... است) دریافت می کنید؛ تا این حد از این رژیم حمایت می کنید؟ آیا واقعا مردم آمریکا به این پول کثیف نیاز دارند؟

 
درست است که شما یک بیزینس مَن هستید و به مردم کشورتان قول توسعه اقتصادی داده اید، اما با وجود اینهمه دانشمند و اقتصاد دان و متخصص و امکانات وسیع کالبدی و موقعیت ممتاز سرزمینی چرا از راه های شرافتمندانه اقتصاد آمریکا را شکوفا نمی کنید؟

 
مگر کشور چین که رقیب اقتصادی شماست با چنین سیاست های غیر انسانی اقتصاد خود را رونق داده است؛ مگر کشور ژاپن و برخی کشورهای اسکاندیناوی اقتصاد خود را از طریق توطئه علیه کشورهای ضعیفی مثل سوریه و عراق و یمن و لبنان و فلسطین شکوفا کرده اند؟

 
چرا بخاطر چند میلیون دلار، آمریکا را یک کشور مستأصل نشان می دهید که به هر اقدام غیر انسانی و مذورانه روی می آورد و به این وسیله آمریکائیان را تحقیر می کنید و آنان که شما را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرده اند از انتخابشان پشیمان می کنید؟

 
آیا فکر می کنید که طرح هائی مثل قدس را پایتخت اسرائیل قرار دادن یا معامله قرن که هیچکدام اجماع جهانی را ندارد قابل اجراست؟

 
شما چطور حاضر می شوید کشوری چون عربستان را دوست خود بدانید در حالی که این کشور هر روز در یمن (کشور همسایه خود) کودکان و زنان و سایر غیر نظامیان را می کشد. رژیم مرتجعی که روزنامه نگار هموطن خود و تبعه آمریکا (خاشقچی) را بخاطر نقد سیاست های این کشور در سفارتخانه خود در کشور ثالث در اوج شقاوت با تبر تکه – تکه می کند و تکه ها را می سوزاند و احتمالا استخوانها را درچمدان می گذارند و پیش کیش بن سلمان می کنند. آقای ترامپ شما خود اظهار داشته اید: «نوار قتل خاشقجی وحشتناک‌تر از آن است که بتوانید آن را گوش کنید»؛ آیا دلارهای سعودی این ارزش را دارد که مهم ترین مسائل انسانی را نادیده بگیرید؟!!

 
آیا فکر نمی کنید مردم آمریکا از کشوری که اعلامیه حقوق بشر را هر روز زیر پای می گذارد و علاوه بر کشتار گروهی مردم خودش (به بهانه این که منتقد او هستند)؛ انسان های بی گناه را در یمن بمباران می کند نفرت دارند و حاضرند دلارهای به دست آمده از چنین رژیم دیکتاتوری را آتش بزنند.

 
اکثر کودکان، زنان و مردانی که در یمن کشته می شوند با تجهیزات نظامی و بمب های آمریکا جان خود را از دست می دهند و یا برای همه عمر معلول می شوند. لذا خانواده های آنان شما را شریک و متهم اصلی جنایات حاکمان عربستان می دانند و هر روز نفرینتان می کنند.آیا دلارهائی که از کشتار مردم یمن نصیب آمریکائیان می شود ارزش ناله ها و نفرین های مادران و پدران و فرزندان کشته شدگان را دارد؟!!

خوب است کمی با جمهوری اسلامی ایران آشنا شوید

شش رئیس جمهور قبل از شما نیز که شناخت خود را موکول به اطلاعات صهیونیست ها، مشاوران به اصطلاح ایران شناس و مخالفان نظام جمهوری اسلامی کرده بودند؛ در همه سیاست های خود برای تسلیم مردم سلحشور و متدین ایران ناکام ماندند؛ آنها همه سناریو های بی ثبات کننده را (از تطمیع و تهدید تا تحریم های چندگانه اقتصادی، از شورش های کور فرقه ای در کردستان و دیگر نقاط کشور تا کودتا، از حمله نظامی طبس تا جنگ 8 ساله، از به شهادت رساندن نخبگان هسته ای تا تأسیس تروریست های داعش و تحریم های چند گانه اوباما) بکار بردند و در همه این سناریوهای بر اندازی شکست خوردند. مطمئن باشید شما نیز، نه از طریق جنگ نرم اقتصادی (تحریم های فلج کننده ترامپی)، نه از طریق جنگ سخت، قادر نیستید این کشور با عظمت را تحت سلطه خود در آورید؛ تنها با رفتار محترمانه و صلح جوئی واقعی می توانید مثل سایر کشورهای دوست ایران با کشور من ارتباط بر قرار کنید. بدیهی است ما پاسخ زور را با زور و پاسخ احترام و محبت را با احترام و محبت خواهیم داد.

رئیس جمهور قبلی کشور شما (آقای اوباما) به نمایندگی از ایالات متحده آمریکا از طریق مذاکرات چند ساله وزرای امور خارجه و کارشناسان سیاسی و هسته ای، پیمانی بنام «برجام» را امضاء کرد؛ اما شما با خروج از این پیمان به رئیس جمهور سابق خود و همه روسای کشورهای 5+1 و مردم کشور خود توهین کردید و ثابت نمودید که کشور آمریکا پیمان شکن و غیر قابل اعتماد است.

اگر می خواهید با سران کشور من شرافتمندانه مذاکره کنید، ابتدا باید تعهدات کشورتان در برجام بپذیرید تا معلوم شود به عهد خود وفا دارید، آنگاه می توان با شما مذاکره کرد. تردید نداشته باشید که ناوها و نیروی نظامی و تجهیزات جنگی شما در خلیج فارس و حتی حمله نظامی ایرانیان را تسلیم نخواهد کرد. اکنون یک پژوهشگر ایرانی متدین و وطن دوست می خواهد شما را به طور اجمالی با جمهوری اسلامی ایران آشنا نماید:

ایران کشوری با سابقه تاریخی طولانی (بیش از 5 هزار سال) است، که مردمی با هوش، متدین، انقلابی، نستوه و مقاوم دارد و دارای منابع طبیعی زیر زمینی و روی زمینی غنی است. این مردم علاقه مند به کشورشان، پس از انقلاب اسلامی (22 بهمن 1357) و آزاد شدن از سلطه سیاستمداران آمریکا، می خواهند مستقل زندگی کنند و تا کنون ثابت کرده اند برای حفظ استقلال و اعتقادات خود حاضرند مال و جان خود را فدا کنند. آمادگی دارند در سخت ترین شرایط اقتصادی زندگی کنند و ننگ سلطه بیگانه را نپذیرند؛ اکثر مردم و سران کشور من بر خلاف شما ارزش های خود را فدای دلار نمی کنند ولو آن که مقدار آن چند صد تریلیون باشد. با این که خودشان به لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند اما به قانون اساسی خود عمل می کنند و به هر مسلمانی که در هر گوشه جهان مورد ظلم و استضعاف قرار گرفته باشد کمک می کنند (نمونه آن کمک های دفاعی به کشورهای ضعیف مسلمان منطقه شامل: عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین در برابر تجاوزات عربستان، اسرائیل و چند کشور مرتجع عربی دیگر که غالبا با استفاده از سلاح های آمریکائی انجام می شود).

البته کشور من مثل بسیاری از کشورهای جهان مشکلاتی دارد و مردم نسبت به ولنگاری، بی کفایتی و عدم شایستگی برخی مسئولان معترضند و مثل اینجانب به برخی تصمیمات نا عادلانه آنها انتقاد دارند، از تبعیض و طبقاتی شدن روز افزون جامعه در رنج بسر می برند؛ اما با همه این نارسائی ها آنها که ساختار نظام را قبول ندارند در اقلیت هستند، هر چند که بازنگری در قانون اساسی این کشور نیز پیش بینی شده، اما هر بار مسائل اساسی تر آن را به تأخیر انداخته است.

این ملت انقلابی با هیچ کشوری جنگ ندارد و در یک قرن گذشته به هیچ کشوری تجاوز نکرده است و قویا صلح طلب هستند؛ البته همواره آماده دفاع در برابر متجاوزان به حقوق خود و سایر مسلمانان مستضعف در اقصی نقاط جهان هستند. ایرانیان به عبارت زیر عمل می کنند:

a strong desire for peace, but will always be ready for war

این جمله دقیقا همان عبارتی است که در ذیل نشان رسمی ایالات متحده آمریکا درج شده است و شما به آن عمل نمی کنید، اما ایرانیان به آن عمل می کنند. دلیل این ادعا عملکرد دولت های گذشته آمریکا ست که با تجاوزات خونینی که (به ویژه به کشورهای ضعیف) کرده در عمل نشان داده قویا خواهان صلح نبوده است، در حالی که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه جنگ افروز نبوده و قویا خواهان صلح است. با این حال به کوچکترین تجاوز به سرزمین خود پاسخ مناسب خواهد داد. اکنون باید دید آیا دولت پرزیدنت ترامپ می خواهد راه دولت های گذشته خود را ادامه دهد یا خیر؟

مطمئن باشید هرچه عرصه را بر مردم ایران تنگ تر کنید و به جنگ اقتصادی علیه مردم این کشور ادامه دهید، مردم ما به یکدیگر نزدیک تر می شوند و شوق مبارزه با آمریکا و مقاومت در میان مردم بیشتر و بیشتر خواهد شد و با استمرار این وضع مردم عادت خواهند کرد که به رهنمود مولای متقیان خود حضرت علی (ع) مبنی بر این که «چو دخلت نیست خرج آهسته تر کن» جامه عمل بپوشانند.

ایرانیان طی 50 سال دوران پهلوی، از وابستگی به کشورهای شوروی سابق و انگلیس و آمریکا دوران تلخی را تجربه کردند، لذا در 40 سال گذشته با مبارزه با دشمن خارجی (در رأس آنها آمریکا) و تروریسم دست نشانده داخلی، طعم استقلال را چشیده اند و حاضر نیستند آن را از دست بدهند، لذا برای حفظ استقلال خود از ایثار مال و جان خود دریغ نخواهند کرد. البته عده ای از عافیت طلبان وابستگی را بر استقلال ترجیح می دهند ولی آنها خیلی در اقلیت هستند.

ادامه کاربست استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا (دمپسی، 2015) = تحقیر، انزوا و افول آمریکا

دولت آمریکا با انتخاب استراتژی جدید سیاسی – نظامی (دمپسی، 2015) در لوای امنیت ملی، عملا مفهوم نشان ملی رسمی خود را نقض کرد، هرچند با تفسیر سوء از مفهوم این نشان ملی، سعی کرده است خود را وفادار به آن نشان دهد ولی همه مردم آگاه جهان می دانند که این تلاش مذبوحانه است و ادعای صلح طلبی و حفظ امنیت برای کشورهای خاورمیانه دروغی بیش نیست. آقای اوبا ما گفت سالانه ۳۰ هزار نفر از شهروندان این کشور به دلیل آزادی اسلحه کشته می‌شوند. شما نمی توانید امنیت شهروندان خود را تأمین کنید؛ چگونه می خواهید امنیت را در دیگر مناطق دنیا تأمین کنید؟! تجارب تاریخی نشان داده شما هر جا پای خود را گذاشته اید، آنجا نا امن تر از هر جای دنیا شده است؛ نمونه اش تعداد پایگاه های شما در خاور میانه است هر چه تعداد این پایگاه ها بیشتر شد منطقه نا امن تر گردید.

این استراتژی،کشورهای مستقل غیر وابسته به آمریکا ( شامل: چین، روسیه، ایران، کره شمالی، سوریه و...) را علیه امنیت ملی آمریکا معرفی کرده است، اما این کشورها نه در پی نظم جدید در جهان هستند نه مثل آمریکا ادعای ابر قدرت و ژاندارم جهان را دارند؛ اگر موفقیتی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به دست آورده اند از طریق اتکا به مردم و پتانسیل های خود بوده، نه از طریق نا امن کردن مسیر توسعه آمریکا؛ بعضا آنها به کشورهای ضعیفی که آمریکا مستقیم و یا به نیابت جنگی تحمیل کرده سعی کردند کشور ضعیف را حمایت کنند؛ که هیچ یک از این اقدامات ربطی به امنیت ملی آمریکا ندارد.

همه کشورها حق دارند مستقل باشند، اگر کشورها نمی خواهند تحت سلطه آمریکا باشند و اجازه نمی دهند آمریکا برای آنان تعیین تکلیف کند، آمریکا باید به استقلال کشورها احترام بگذارد و بی دلیل به آنها اتهام خدشه بر امنیت ملی آمریکا نزند. اگر دلایل مستند قانونی در این زمینه دارد، بهتر است آن را به سازمان ملل ارائه کند و تصمیم را به مجمع جهانی سران کشورها محول نماید و خودسرانه و یکجانبه تصمیمی نگیرد که بعدا پشیمان شود.

فرانکلین روزولت برای تعامل و ارتباط سازنده کشورها با یکدیگر و رسیدگی به مشکلات کشورها و حفظ صلح جهانی سازمان ملل را بنیان گذاری کرد، اکنون چرا نقش مهم این سازمان نادیده گرفته می شود و با یکجانبه گرائی می خواهید آمریکا را در جهان تحقیر و منزوی نمائید؟

از طرفی آمریکا ژاندارم جهان نیست که به بهانه دفاع از هم پیمانان جنگ طلب خود نظیر رژیم اشغالگر اسرائیل و عربستان (که اولی هر روز مردم فلسطین را می کشد و دومی مردم یمن را بمباران می کند) به این 5 کشور یا به کشور عراق و افغانستان که ضعیف تر از همه هستند تهاجم نظامی کند. اصولا- آمریکا کشور ضعیف کشی است.

اگر رشد و توسعه کشورهای پنج گانه مندرج در دکترین دمپسی امنیت آمریکا را خدشه دار کرده است، این سئوال برای من و بسیاری از مردم آزاده جهان مطرح است که چرا آمریکا شجاعت تهدید یا حمله نظامی به چین و روسیه را روی میز قرار نمی دهد؛ چرا آمریکا اینقدر شأن و منزلت خود را پائین می آورد که بخاطر دو رژیم جنایتکار و دلارهای کثیف عربستان، کشورهای ضعیف تر از خود را تهدید نظامی می کند؟

آیا مردم آمریکا راضی هستند دولت هایشان در ازای پول کثیفی که از عربستان و امارات می گیرند این دو کشور کودکان و زنان و افراد بیگناه یمن را به قتل برساند؟ آیا شما متهم اصلی این جنایت ها نیستید؟ این است شعار صلح طلبی و ایجاد امنیت؟!

آیا کشور آمریکا با داشتن انواع تکنولوژی های پیشرفته صنعتی و سایر ثروت های مادی و انسانی، آن قدر ذلیل، بیچاره و بدبخت است که به دلار های آغشته به خون کودکان و زنان و مردم غیر نظامی یمن وابسته است؟ آیا مردم آمریکا می پذیرند که سیاست مداران شان در ازای کشتن انسان های بی گناه برای کشورشان پول به دست آورند؟

مطمئنا شما می دانید که هیچ یک از این 5 کشور قصد حمله به عربستان و یا اسرائیل را ندارند؛ با این حال شما و کشورهای مذکور می توانید موضوع را در سازمان ملل مطرح کنید و با اجازه این سازمان از منافع همپیمانان خود دفاع نمائید. حتی ممکن است سازمان ملل با هماهنگی اتحادیه اروپا این اتحادیه را مأمور حمایت از همپیمانان شما کند و نیاز نباشد آمریکا نه یک گلوله شلیک کند و نه یک سرباز و تجهیزات نظامی از دست بدهد. شما خوب می دانید که حفظ امنیت همپیمانان آمریکا تنها بهانه واهی برای غارت کشورهای ضعیف و مطیع ساختن آنها است.

از طرفی، شما که عربستان و اسرائیل و امارات را تا دندان مسلح کرده اید، علاوه بر این آنها از کشورها ی اروپائی، روسیه و حتی چین سلاح خریده اند، به طوری که این سه کشور هر کدام چندین برابر ایران به ضرادخانه ای از انواع سلاح های مدرن مجهز شده اند؛ بنابراین نباید نگران امنیت آنها باشید. چون خودشان می توانند از کشورشان دفاع کنند؛ ضمن این که طی 40 سال گذشته هیچ نشانه ای از حمله ایران به هیچ کشوری در جهان دیده نشده است؛ سیاست مداران آمریکا تاکی می خواهند با اتهام های واهی و دروغ و دسیسه علیه کشورهای آزاد، مردم جهان را فریب دهند؟

جنابعالی در یکی از نطق های خود فرمودید: ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم ولی نمی‌ توانیم با هواپیمای چراغ روشن (در عراق) فرود بیاییم. آیا مردم آمریکا استحقاق این تحقیر را دارند؟ با این که عراق راضی به حضور نظامیان آمریکا در کشورش نیست چرا شما به اشغال گری ادامه می دهید و بدون اطلاع و اجازه رسمی و پنهانی وارد این کشور و دیگر کشورهای تحت اشغال می شوید؟

نه مردم افغانستان و نه مردم عراق و نه سران آنها هیچیک راضی به حضور نظامیان آمریکا در کشورشان نیستند؛ آنها به حضور سربازان شما در خاکشان نه تنها نیاز ندارند، بلکه اعتراض دارند، چرا که حضور شما نه تنها امنیت ساز نیست بلکه امنیت آنها و کشورهای همسایه را به خطر انداخته است. بنابراین، چرا نظامیان خود را به زور به این کشورها تحمیل کرده اید و این دو کشور را ترک نمی کنید؟!

شما چرا دولت سوریه و مردم این کشور را آزار می دهید؟ شما چه حقی دارید بدون اجازه رسمی از دولت سوریه وارد خاک این کشور شوید و امنیت مردم این کشور را به خطر اندازید؟ بس نیست جنایاتی که آمریکا، اسرائیل و عربستان با کمک داعش در این کشور مرتکب شدند؟ خون آشامی تاکی ادامه دارد؟ شما (سه کشور خون ریز) از خون ریختن و خون آشامیدن خسته و سیر نمی شوید؟ شما فکر می کنید خداوند انتقام مردم بی گناهی که شما جانشان را گرفتید از شما نمی گیرد؟ مطمئن باشید عقوبت سخت الهی برای شما در پیش است.

کشور آمریکا را چه کسانی اداره می کنند شما و مجالس نمایندگان و سنا، یا «شلدون آدلسون و نتانیاهو»؟!

 
آیا بخاطر این که «شلدون آدلسون» صهیونیست دو تابعیتی در چند مرحله شما را از بحران ورشکستگی مالی نجات داد و همراه همسرش "میریام" بیش از 35 میلیون دلار به ستاد انتخاباتی شما کمک کرد، می خواهید دِین خصوصی خود را با واگذاری اختیار سیاست گذاری برای ایالات متحده آمریکا به او جبران کنید؟

 
آیا اکنون «شلدون آدلسون» بخاطر کمک های خصوصی اش به شما بایستی سیاست های ایالات متحده آمریکا را تعیین کند؟ برای همین است که بر اساس تصمیمات او مجلس سنا و مجلس نمایندگان را دور می زنید؟

 
مگر شما بنا به پیشنهاد مشترک «شلدون آدلسون و نتانیاهو » از برجام خارج نشدید؟

 
مگر شما بنا به پیشنهاد این دو چهره منفور جنگ افروز، ارتش رسمی ایران (سپاه پاسداران) را که عملا نشان داده ضد تروریست است و مهم ترین عامل شکست داعش بوده، تروریست نخواندید؟

 
مگر شما بنا به پیشنهاد این دو نفر، سفارت آمریکا را به بیت المقدس منتقل نکردید؟ و بر اساس خواسته این دو طرح معامله قرن را کلید نزدید؟ و انتخاب نیکی هیلی، مایک پمپئو و جان بولتون افراطی ترین سیاستمداران آمریکا به دستور این دو نبوده است؟

 
آیا مردم آمریکا رضایت داده اند که رئیس جمهور شان برای جبران دین شخصی اش، اختیارات کشور را به «شلدون آدلسون و بنیامین نتانیاهو » واگذار کند؟

 
اکنون که چهره «شلدون آدلسون» به عنوان شخصیت پشت پرده آقای ترامپ برای مردم آمریکا فاش شده آیا می توانید در دور دوم با دریافت کمک حتی تا مبلغ 100 میلیون دلار از ا و و همسرش در انتخابات 2020 پیروز شوید؟

مطمئن باشید نه پول های چند ده میلیاردی آدلسون و همسرش، و نه پول های دو حامی دیگرتان (برنارد مارکوس و پاول سینگر) نمی توانند شما را در انتخابات 2020 پیروز کنند؛ تنها عملکرد شجاعانه شما در جهت استقرار صلح در جهان می تواند جنابعالی را به پیروزی برساند.

از این که با نوشتن این مطالب شما را عصبانی کردم مرا ببخشید، این سئوالات برای هر پژوهشگری به ویژه برای هر شهروند آمریکائی نیز ممکن است پیش بیاید، لابد برای این سئوالات پاسخ قانع کننده ای دارید. قبلا بخاطر این که مرا از پاسختان باخبر می کنید، تشکر می کنم. نکته مهمی که شما را آرام خواهد کرد به شرح زیر است:

از آنجا که شما شخصیت مستقل، توانا و ثروتمندی هستید، پیشنهاد می کنم برای این که مدیون آدلسون نباشید و از مزاحمت های ویرانگر او شما و همه مردم جهان در امان باشند، بهتر است پولی که بابت کمک به ستاد انتخاباتی شما داده به علاوه کمک هایش به شما در آستانه ورشکستگی را، وام تلقی کنید و یکجا یا به مرور به او باز گردانید. مطمئن باشید اگر به این پیشنهاد من و پیشنهاداتی که در ادامه این نامه آمده است عمل کنید شما نه تنها به هیچ کمکی نیاز ندارید و با قاطعیت در انتخابات آینده پیروز خواهید شد؛ بلکه صاحب جایزه صلح نوبل و مرد شماره یک آمریکا در تاریخ کشورتان ماندگار خواهید شد.


اهم پیشنهادات

 
- گروهی از آگاه ترین افراد صلح دوست را مأمور تهیه طرح صلح جهانی (که در آن هیچ جنگی وجود ندارد) نمائید.

 
- چشم انداز این طرح را در آمریکا «باور قلبی و عملی به خداوند و عمل واقعی (نه در حرف) به مفهوم صلح و دوستی با همه کشورهای جهان مطابق نشان ملی ایالات متحده آمریکا » قرار دهید.

 
- استراتژی سیاسی– نظامی (دمپسی، 2015) را لغو و اعلامیه صلح پایدار با همه کشورهای جهان را صادرنمائید.

 
- پایگاه های آمریکا را به 30 پایگاه کاهش دهید و با بر چیدن همه پایگاه های خاورمیانه حسن نیت نشان دهید.

 
- با سران کشورهائی که در بیرون از مرزهای خود پایگاه نظامی دارند، مثل انگلیس، فرانسه و روسیه (که جمعا به 30 پایگاه می رسد) در برچیده شدن 30 پایگاه باقی مانده در آمریکا و 30 پایگاه در سه کشور مذکور توافق کنید.

 
- درخواست از سازمان ملل متحد برای اعلام آتش بس عمومی در همه کشورهایی که در حال جنگ هستند و کمک به استقرار نمایندگان این سازمان در آن کشورها برای نظارت بر آتش بس.

 
- شرایط توافق را با کشورهائی که صاحب انرژی هسته ای هستند برای از بین بردن همه سلاح های هسته ای موجود و هر گونه امکانات بهره برداری در تولید سلاح و بمب هسته ای فراهم نمائید.

 
- توافق بین المللی در سازمان ملل برای تقلیل تولید انواع جنگ افزارهای نظامی (اعم از تفنگ و مسلسل و توپ و تانک و موشک و هواپیماهای بمب افکن و ناوهای جنگی و امثالهم) و رساندن آن به میزان 30 درصد موجود؛ به گونه ای که در هیچ کشوری دیگر سلاحی برای فروش به سایر کشورها وجود نداشته باشد.

 
- تغییر کاربری کارخانجات تولید سلاح نظامی و مهمات جنگی به کارخانجات ماشین آلات صنعتی، راه سازی، کشاورزی، خودرو، وسایل خانگی و مواد شیمیای بی خطر برای مصارف صنعتی و کشاورزی.

 
- توافق جهانی برای منع انواع تحریم های خود سرانه کشورها علیه کشور دیگر (که خارج از مصوبات سازمان ملل است) و موکول کردن هر نوع تحریم علیه کشورها بر اساس قطعنامه های سازمان ملل .

 
- وادار کردن اسرائیل به اجرای قطعنامه های سازمان ملل در باره این کشور به ویژه قطعنامه در زمینه عقب ‌نشيني‌ اسرائیل از سرزمينهاي‌ اشغالي و اقدامات لازم با توجه به عدم اعتبار حقوقی ساخت و سازهای اسرائیل در خارج از مرزهای 1967 که مانع جدی در رسیدن به صلحی فراگیر و پایدار در خاور میانه می شوند، بازگشت همه سفارتخانه ها از بیت المقدس، آزاد سازی مسجدالاقصی، دست برداشتن از اعمال زور علیه فلسطینیان و و اگذاری مطالبات فلسطینیان برای تشکیل کشور فلسطین.

 
- آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات عربی متحده، متعهد شوند خسارت هائی که در جنگ های تحمیلی به ایران، عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لیبی و سودان وارد آوردند را ظرف 5 سال پرداخت نمایند.

حد اقل دستاوردهای ایالات متحده آمریکا و مردم جهان پس از اجرای پیشنهادهای این نامه:

 
*وجود هر پایگاه نظامی در خارج از مرزهای آمریکا سالانه حدود 180 میلیارد دلار برای این کشور هزینه دارد3، مبلغ حاصل از برچیده شدن 800 پایگاه نظامی آمریکا سالانه 144 تریلیون دلار به ارمغان می آورد، که این مبلغ ضمن این که در هر سال از هزینه های آمریکا می کاهد، در واقع به درآمد های آمریکا افزوده می گردد، که با این مبلغ نجومی (که بیش از 7.5 برابر تولید ناخالص داخلی آمریکاست) و عمل به سایر پیشنهادها، این کشور می تواند علاوه بر پرداخت بدهی های خود، تحول بزرگی در اقتصاد آمریکا ایجاد کند و دیگر نه به دلارهای عربستان (که آغشته به خون هزاران یمنی است) نیازی دارد، نه به راه اندازی جنگ جدید.

 
*سلامت روانی سربازان آمریکائی مستقر در پایگاه های نظامی که هر لحظه، در انتظار جنگ و کشته شدن بودند و سلامت روانی خانواده های آنان پس از بازگشت به خانه تأمین خواهد شد. برای پی بردن به اهمیت موضوع می توان به آمار این سربازان که دو سوم کل نیروی نظامی آمریکاست، اشاره کرد.

 
*مردم همه کشورهای جهان، بدون حضور نظامیان آمریکائی در محیط زندگی، در کشور همسایه و یا در منطقه شان برای نخستین بار طعم شیرین صلح و امنیت را می چشند.

 
*فلسفه وجودی سازمان ملل بیش از پیش جامه عمل می پوشد و کشور های هر منطقه می توانند اختلافات خود را از طریق این سازمان حل و فصل کنند.

 
*آمریکا با این انتخاب شجاعانه و شرافت مندانه نیاز ندارد از طریق نیروی نظامی و تجهیزات جنگی بر کشور ها سلطه و نفوذ داشته باشد، بلکه پس از این در قلب مردم جهان نفوذ خواهد کرد.

 
*در صورتی که این پیشنهادها جامه عمل بپوشد، مردم جهان «بدون پایگاه های نظامی و تهدیدهای آمریکا ، از بین رفتن سلاح های اتمی در کشورهای دارای فعالیت های هسته ای، محدود شدن تولید سلاح های جنگی و آتش بس میان کشورهای در حال جنگ»، برای اولین بار، آرامش، امنیت و صلح پایدار را احساس خواهند کرد و رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همه جوامع بشری از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد.

 
آقای دونالد ترامپ بخاطر پیش قدم شدن در استقرار صلح جهانی، جایزه نوبل را به دست خواهد آورد و در انتخابات 2020 با قاطعیت بر رقیبانش پیروز خواهد شد.

پانوشت:

1- In God We Trust
2- Great Seal of the United States
3 - کارشناسان هزینه هر پایگاه نظامی را بین 160 تا 200 میلیارد دلار برآورد کرده اند که ما مقدار متوسط آن (180 میلیارد دلار) را انتخاب کردیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۷۴۰۶۱۲۲:۲۳:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۵
بايگاني شود.د.ترامپ
ناشناس۹۷۴۵۶۶۱۱:۰۴:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۶
این پژوهشگر بهتره به مسئولان همین مملکت سفارش و وصیت و نصیحت کنه
ناشناس۹۷۴۰۸۳۲۲:۴۶:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۵
برادر عزیز اگه وقت داشت برجام رو می خوند این رو در جهان پخش کنید یه فیلم پنج دقیقه ای بسازید فیلم کنید وحشی ترین خونخوارترین کثیف ترین کشور طول تاریخ بشر همواره خون اشام خواهد ماند داستان ضحاک است و ....
سالم۹۷۴۰۸۷۲۲:۵۶:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۵
اگر ترامپ به این توصیه عمل کند ظرف بیست و چهار ساعت توسط عوامل اسرائیل و کمپانی های اسلحه سازی یا ترور میشود یا برکنار .
ناشناس۹۷۴۰۸۹۲۲:۵۷:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۵
آقای حج فروش رو یادم هست.. با حذف کنکور موافق بودند.. به نظرم با این کارها داریم لوس بازی در میاریم.. فکر میکنید این مواردی که ذکر کردید رو خود سیاست مداران آمریکا و ترامپ نمیدونن؟.. سیاست و قدرت که این حرفها حالیش نمیشه.. در ضمن ما داریم فرهنگ و احساسات ایرانی رو نیز دخیل در رفتارهامون میکنیم..
محمد حسین۹۷۴۰۹۶۲۳:۰۳:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۵
من فکر میکنم ترامپ به محض خواندن نامه متحول میشود.
ناشناس۹۷۴۱۲۰۲۳:۲۶:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۵
چقدر خودتو خسته کردی آقای حج فروش , اگر میتونستی دنیا را با چشم امریکایی نگاه کنی ,دیگه اینقدر وقت صرف نوشتن نامه برای رئیس جمهور نامردی که جز پول چیزی رو نمیبینه , نمیکردی. ( لهم اذان لا یسمعون بها و قلوب لا یفقهون بها . . . )
ناشناس۹۷۴۱۴۵۲۳:۴۴:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۵
قصه گفتی فقط.
ناشناس۹۷۴۱۵۹۲۳:۵۵:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۵
نرود میخ آهنین در سنگ.
ناشناس۹۷۴۱۶۶۰۰:۰۰:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۶
خيلي نوشتي من حوصله نداشتم بخونم به نظرت ترامپ حوصلش ميكشه ؟؟
پیمان۹۷۴۲۱۰۰۱:۱۳:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۶
من یه الاف بیکارم اما وقت نکردم بیشتر از 3 خط بخونم واقعا چه فکری کردی که ترامپ میاد همه این متن رو بخونه و بهش عمل کنه؟
ناشناس۹۷۴۲۲۲۰۱:۲۹:۲۴ ۱۳۹۸/۴/۶
این نامه بود یا کتاب بود
ناشناس۹۷۴۲۴۰۰۲:۱۳:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۶
وضعیت خرابه، همه به نامه نگاری افتادن
ناشناس۹۷۴۲۷۲۰۵:۰۶:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۶
من که اینقدر بیکارو وقت دارم نتونستم تمامشو بخونم چه رسه به ترامپ که از بیخ اهل مطالعه وتفکر نیست
ناشناس۹۷۴۲۷۳۰۵:۰۶:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۶
وقت گير آوردى عمو جان ، الآن چه وقت مشهور شدنه ؟!
ناشناس۹۷۴۳۲۴۰۷:۴۲:۳۶ ۱۳۹۸/۴/۶
من که بیکارم حوصله نکردم بخونم بسکه طولانی بود، ترامپ رو نمیدونم.
ناشناس۹۷۴۳۴۱۰۸:۰۲:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۶
من که متحول شدم ایشالله ترامپ هم متحول بشه
مهدی۹۷۴۴۱۶۰۹:۲۱:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۶
زیرش می نوشت پژوهشگری با بورس تحصیلی از جمهوری اسلامی ایران
ناشناس۹۷۴۴۱۷۰۹:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۶
یاد نامه های احمدی نژاد به بوش افتادم.
علی 671۹۷۴۴۵۹۰۹:۵۷:۱۱ ۱۳۹۸/۴/۶
آقای دانشمند شما با این تفاسیر به چه می خواهید برسید .مگر فکر کرده اید که ترامپ مغز خر خورده که اول پاچه خواری شما را ببیند .بعد نصیحت شما را و بعد تشر شما را .هنوز به این نتیجه نرسیده ای که عقل سالم در بدن سالم است .آخر ترامپ کدام سواد ، کدام مدرک دانشگاهی ، گدام عقل ، کدام حرف با معنی و کدام استعداد را دارد که شما درکش کرده ای .ایشان سرمایه دار و بساز و بفروش .فقط چشمش پول را می بیند .حلال و حرام و خمس و ذکات که نمی شناسد که انسانیت داشته باشد .پس همه ی پاچه خواری ها بی ثمر .ولی راجع به ایران خودمان .نه شما و نه ترامپ هنوز نفهمیده اید که ایمان واقعی عامل همه ی پیروزی هاست .و ما با ایمان به خدا و توکل بردین و مردم خودمان در این صحنه پیروز می شویم و بقولی ما مامور اجرای فرامین الهی هستیم و پاسخش از خدای بزرگ .پس دل قوی دارید و از هیچ چیز واهمه نداشته باشید .اگر مصلحت خداوندی پیروزی مستضعفین باشد .شک نکنید که پیروزید و اگر حکمت شکست باشد باز شک نکنید که پیروزید .نترسید و امید وار باشید و التماس و پاچه خواری کثیفی چون ترامپ را نکنید برای چهار روز خوشی و عشق در این دنیا .کشور خودمان و نیروهای مخلص خودمان را دست کم نگیرید .و سوره اصحاب فیل را بخوانید و دل قوی دارید .استقلال و آزادی و سروری تاوان دارد و باید پرداخت .غمی نیست .
ناشناس۹۷۴۴۹۶۱۰:۲۰:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۶
چرا اینقدر طولانی به نظرتون میخونه
ناشناس۹۷۴۵۵۰۱۰:۵۸:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۶
آقا یا خانم پژوهشگر !!!! نظرت راجع به رفراندم چیه ؟
ناشناس۹۷۴۵۵۴۱۰:۵۹:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۶
بنده خدا یک کتاب نوشته. اگر بخواد نامه ی موثری بنویسه باید خلاصه بنویسه و موجز که البته این خودش یک هنره. حتی اگر ترامپ به احتمال یک در صد علاقه ئی به خوندن این نامه داشته باشه به حجم نامه که نگاه میکنه وحشت میکنه
ناشناس۹۷۴۵۵۷۱۱:۰۰:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۶
جناب احمد حج فروش ! حج فروختنی نیست
ناشناس۹۷۴۵۶۰۱۱:۰۱:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۶
این بنده خدا رقبت کنه فامیل اش رو عوض کنه که در تضاد کامل با دین ماست
مهدی۹۷۴۶۵۲۱۲:۰۴:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۶
اهای پسر بیا این نامه رو بذار کنار دست نامه مموتی . اینا چقدر خوبند.
ناشناس۹۷۴۶۶۸۱۲:۱۴:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۶
اقای دانشمند بهتر است یکسری راهکار برای پیشرفت مملکت خودت هم بدهی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین