راهنمای جامع ویزا و ویزای کانادا

گزارش بازرگانی،   3980405079

هنگامی که سخن از سفر خارجی و تهیه بلیط تک خارجی می شود شاید اولین چیزی که از ذهن هرکسی می گذرد دیدنی های زیبا کشور مقصد باشد اما لازم است بدانید که دریافت ویزا عمده ترین و مهم ترین قسمت یک سفر محسوب می شود.

پیش از هر سفر و تهیه بلیط تک خارجی باید به فکر تهیه ی ویزا به عنوان مثال ویزای کانادا بود و جزء ملزومات یک سفر به حساب می آید.اگر بخواهیم بحث ویزا را بیشتر باز کنیم باید بگوییم ویزا سندی است که به وسیله ی نماینده های قانونی دولت کشورها مانند سفارت خانه ها برای شهروندانی که قصد سفر به کشور مربوطه را دارند،صادر می شود.به این صورت که عبور یا اقامت فرد متقاضی در کشور مقصد باید از طریق سفارت آن کشور به دست تایید برسد.

دلایل گوناگونی وجود دارد که افسران مهاجرت ویزای افراد را رد و یا به اصطلاح ریجکت می کنند( چه ویزا کانادا چه هر کشور دیگر).شایان ذکر است که ویزای صادر شده از جانب کنسولگری و یا سفارت خانه در راستای پرداخت هزینه و ارائه ی مدارک کامل از طرف متقاضی می باشد.

تفاوت ویزا و پاسپورت

گذرنامه یا پاسپورت در واقعا جهت شناسایی هویت و ملیت مردم در سطح بین المللی می باشد که به وسیله ی دولت هر کشوری صادر می شود.اطلاعات مهمی از جمله نام و نام خانوادگی،جنسیت،عکس،تاریخ تولد در گذرنامه رؤیت می شود.اطلاعات دیگری که مربوط به شرایط فیزیکی شهروندان است نیز در گذرنامه وجود دارد.اما ویزایی مانند ویزا کانادا در واقع مجوز ورودی است که از طرف مراجع ذی صلاح و قانونی برای افرادی صادر می شود که قصد اقامت و یا تفریح در کشور مقصد را دارند.این ویزا مانند ویزای کانادا برای شهروندانی صادر می شود که دارای پاسپورت هستند.

انواع کشورها از نظر صدور ویزا

کشورهای جهان هرکدام شرایط گوناگونی را برای صدور ویزا دارند( مثلا کانادا شرایطش برای ویزا کانا با دیگر کشور ها فرق دارد) که این شرایط به سیاست خارجی،روابط بین المللی و ... بستگی دارد.اخذ ویزا به این صورت انجام می پذیرد که گاهی اوقات کشور مربوطه از شهروندانی که قصد سفر و تهیه بلیط تک خارجی به آن جا را دارند درخواست ارائه ی ویزا یه به عنوان مثال ویزای کانادا می کند.گاهی اوقات هم طبق قراردادی به نام فی مابین شهروندان هر دو کشور معاف ازارائه ی ویزا و گاهی نیاز به گرفتن مجوز ورود و روادیدی به طور جامع هستند.

در قالب مثال اینگونه می شود که سال ها پیش تفاهم نامه ای مابین ایران و ترکیه امضا شده بود. این تفاهم نامه مربوط به دوره ی آتاتورک و رضاخان می باشد.در این تفاهم نامه بیان شده بود که شهروندان هر دو کشور برای ورود نیازی به اخذ ویزا ندارند.( ولی برای کانادا بایستی ویزا کانادا داشته باشید)

مدارک مشترک برای درخواست ویزا

مدارکی که سفارت خانه ها برای شهروندان کشورهای دیگر در خصوص اخذ ویزا درنظر می گیرند بنابر قوانین داخلی خود متفاوت می باشد.اما مقادیری هستند که در میان تمامی کشورها مشترک می باشند.گذرنامه ی شهروندان باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد،شهروندان می بایست فرم تقاضا را به طور کامل پر کنند و مدارک مالی آن ها با دقت ارائه شود.

منظور از ارائه ی مدرک مالی پرینت گردش حساب های بانکی شهروندان می باشد.عکس و مدارک شغلی نیز باید ضمیمه گردد.جواز کسب،تحصیل در کشور مقصد از جمله این مدارک می باشد.بیمه ی مسافرتی، بلیط رفت و برگشت و واچر هتل نیز باید لحاظ گردد.

انواع ویزا بر اساس نوع سفر

در کشورهای گوناگون با طبقه بندی های مختلفی برای اخذ ویزا یا به عنوان مثال ویزای کانادا مواجه می شویم.شایان ذکر است که تعیین نمودن هدف شهروندان از تهیه بلیط تک خارجی و سفر در جریان اخذ ویزا ضروری می باشد.ویزاهای گوناگون به شرح ذیل می باشد:

ویزای ترانزیت

افرادی که ویزا دارند می توانند از کشور میانجی (ثالث) برای رسیدن به مقصد خود بگذرند.اعتبار این ویزا محدود است و از چند ساعت تا مدت ده روز ممکن است به طول بیانجامد.این مدت به طول مسیر کشور میانجی بستگی دارد.خدمه ی ناوگان حمل و نقل معمولا از این ویزا استفاده می کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین