جاهای دیدنی رامسر تا انزلی در بهار

گزارش بازرگانی، 292867،   4030229004

فصل بهار، بهترین زمان برای گشت و گذار در شمال ایران است. در این فصل، سرزمین‌های ساحلی گیلان و مازندران، به بهشتی بی‌نظیر از رنگ و عطر تبدیل می‌شوند و هر گوشه‌ای از آن، چشم‌نواز و دل‌انگیز است. مسیر رامسر تا انزلی، نوار ساحلی غربی دریای خزر، مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می­کند. اگر شما نیز در سفر خود قصد عبور از این مسیر تماشایی را دارید، بهتر است با جاذبه­های آن آشنایی داشته باشید. در ادامه، به معرفی برخی از جاهای دیدنی رامسر تا انزلی در فصل بهار می‌پردازیم تا سفری خاطره‌انگیز را برایتان رقم بخورد.

روستای جواهرده؛ بهشت زیبای رامسر

بیایید سفر پرماجرای خود را از روستای جواهرده رامسر آغاز کنیم. تفاوتی نمی­کند که قصد بازدید از جاهایی دیدنی رامسر در شب را داری یا می­خواهید در روشنایی روز از این زیبایی­ها لذت ببرید، در هر صورت جواهرده مقصدی مناسب برای شما است. جواهرده، روستایی ییلاقی در شهرستان رامسر استان مازندران، با فاصله حدود ۲۷ کیلومتری از این شهرستان، در ارتفاعی نزدیک به ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. مسیر رسیدن به جواهرده، به خودی خود، یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال رامسر است. برای شروع این سفر خاطره­انگیز باید به رامسر سفر کنید که می­توانید به سادگی با خرید بلیط هواپیما تهران رامسر، این مسیر زیبا را آغاز کنید. پس از آن با تاکسی یا کمک راهنماهای محلی جاده جواهرده، در میان انبوهی از درختان سر به فلک کشیده، شما را به این روستای ییلاقی هدایت می‌کند. عبور از میان تونل‌های سبز این جاده و تنفس هوای پاک و خنک، حس طراوت و نشاط طبیعت اطراف رامسر را برای هر مسافری ارمغان می‌آورد. هر چه به جواهرده نزدیک‌تر می‌شوید، ابرها نیز به شما نزدیک‌تر می‌شوند و حس و حالی وصف‌ناپذیر به شما القا می‌کنند.

روستای جواهرده رامسر

روستای سرولات چابسکر؛ دومین مقصد

در مسیر جاهای دیدنی رامسر تا انزلی، دومین مقصدی که با آن مواجه خواهید شد، روستای دیدنی سرولات چابکسر است. روستای سرولات در کنار دره‌های تماشایی و رودخانه‌ای پرآب، در انتظار شماست. این روستای زیبا که در ۲۲ کیلومتری رامسر و ۳ کیلومتری چابکسر واقع شده است، با طبیعت بکر و مناظر چشم‌نواز، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. سرولات به دلیل قرارگیری در کمترین فاصله میان کوه و دریا در نوار شمالی ایران، شهرت دارد. این ویژگی، منظره‌ای بی‌نظیر از کوه، دریا و باغ‌های سرسبز را به شما هدیه می‌دهد.

اشکورات: سرزمین عجایب هفتگانه در گیلان

در ادامه مسیر از جاهای دیدنی رامسر در بهار به سوی بندر انزلی، به رودسر خواهید رسید. یکی از بهترین مقاصدی که می­توان در سفر به رودسر پیشنهاد کرد، ییلاق اشکورات است. شکورات، ییلاقی بکر و سرسبز در بخشی از شهر رحیم آباد رودسر است و در مرز میان استان‌های گیلان و مازندران واقع شده است. این منطقه بهشت طبیعت‌گردان و دوستداران تاریخ است و با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، هر ساله مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کند. اشکورات به سرزمین عجایب هفتگانه نیز شهرت دارد. این عجایب شامل: کوه سنگی عروس و داماد در روستای زیاز، دریاچه صمد آباد در روستای صمد آباد، غار واردار در روستای دلیجان، دارگردان رجه، رودخانه و چشمه آسمان‌رود در روستای گیری، تونل جنگلی یازن در روستای یازن، مسجد ناصرالحق یا ناصرالکبیر در روستای رودبارک، هستند که تمامی آن­ها در منطقه اشکورات قرار دارند.

اشکورات رودسر

شیطان کوه؛ جاذبه ای زیبا در عروس سبز گیلان

بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی زیبای رامسر به گیلان، در شهر لاهیجان قرار دارد. این جاذبه دیدنی شیطان کوه نام دارد. . نام این کوه که در گذشته شاه‌نشین نامیده می‌شد، داستانی جالب دارد. در قدیم، مردم لاهیجان صداهای عجیب و غریبی از کوه می‌شنیدند و تصور می‌کردند که موجودات شیطانی در آن ساکن هستند. بعدها مشخص شد که این صداها متعلق به مردمی بوده که به طور مخفیانه به این کوه می‌رفتند. برای رسیدن به شیطان کوه راه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید از طریق خیابان‌های سعدی، هاشمی‌نژاد یا بلوار شهید رجایی خود را به تفرجگاه شیطان کوه برسانید. در آنجا، می‌توانید با استفاده از زیپ لاین، تله کابین، خودرو و یا حتی پیاده‌روی به قله کوه بروید. هنگامی که به جنگل‌های شیطان کوه قدم می‌گذارید، محو تماشای مناظر شگفت‌انگیز مزارع چای در دامنه کوه خواهید شد. این مناظر، تصویری بی‌بدیل از طبیعت سرسبز شمال ایران را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر مناظر زیبا، در شیطان کوه می­توانید از تماشای آبشار و تفریحات متنوع این منطقه نیز لذت ببرید.

میدان شهرداری رشت ؛ زیباترین میدان ایران

خالی از لطف نیست اگر در مسیر خود از جاهای دیدنی رامسر تا انزلی، از شهر رشت نیز عبور کرده و از تماشای زیبایی میدان شهرداری این شهر، لذت ببرید. این میدان، هویتی منحصر به فرد به رشت بخشیده و گردشگران بسیاری را مجذوب خود کرده است. در حال حاضر، خیابان‌های اطراف میدان شهرداری برای عبور و مرور خودروها بسته شده و تمام منطقه با سنگفرش پوشیده شده است. این تغییر بزرگ، چهره و ترافیک کل این منطقه را به طور کلی دگرگون کرده و فضایی دلنشین برای پیاده‌روی و گشت و گذار فراهم آورده است. در ضلع غربی میدان، کاخ شهرداری رشت، با معماری باشکوه خود که برگرفته از سبک معماری شهر سن پترزبورگ روسیه است، خودنمایی می‌کند. در مقابل آن، اداره پست و تلگراف و کتابخانه ملی نیز در همین سبک بنا شده‌اند. تقارن و هارمونی این دو عمارت در کنار کاخ شهرداری، منظره‌ای چشم‌نواز خلق می‌کند. نورپردازی‌های شبانه این میدان، زیبایی آن را دوچندان کرده و موجب شده تا از میدان شهرداری به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی رشت در شب یاد شود.

میدان شهرداری رشت

آکواریوم بندر انزلی؛ از بزرگترین آکواریوم های کشور

در نهایت این سفر خاطره انگیز به بندر انزلی ختم می­شود. در بندر انزلی می­توانید از جاذبه­های تفریحی و طبیعی مختلفی لذت ببرید که یکی از آن­ها اکواریوم بندر انزلی است. این مجموعه به عنوان بزرگ­ترین آکواریوم کشور شناخته می­شود که آبزیان پرشماری را از 5 قاره مختلف جهان گردهم آورده است. بخش­های مختلف این مجموعه با تم­های متفاوت طراحی شده است که از جمله این بخش­ها می­توان به: سالن خلیج فارس، آرواره، غار دریایی، بخش دریای خزر، کوسه ماهی و تونل آکواریوم انزلی اشاره کرد. تونل آکواریوم این مجموعه بش از 40 متر طول دارد و چشم اندازی بی­نظیر از زیباترین ماهیان جهان را برای شما خلق می­کند.

تالاب بندر انزلی ؛ در میان نیلوفرهای آبی

بسیاری از افراد نام بندر انزلی را با تالاب انزلی به یاد می­آورند. این تالاب یکی مهم­ترین جاهای دیدنی بندر انزلی است که در جنوب غربی این بندر قرار دارد. قدمت تاریخی 15 هزار ساله این تالاب اهمیت آن را دوچندان کرده است. در کنار ارزش تاریخی بالا، زیبایی بی بدیل این تالاب، عاملی است که آن را به انتخاب عالی برای بازدید از جاهای دیدنی رامسر تا انزلی تبدیل کرده است. در تالاب انزلی می­توانید از تماشای نیلوفرهای آبی، لاله­های دریایی، چشم انداز زیبای آب و پرندگان مهاجر لذت برده و مسیر خود را به زیباترین شکل ممکن به پایان برسانید.

سخن پایانی

سفر از رامسر به سوی انزلی، پر است از جاذبه­ها و دیدنی­های مختلف که در این مطلب تنها به تعدادی از آن­ها پرداخته شد. برای شروع یک سفر لذت بخش، انتخاب بهترین مسیر و یافتن اقامتگاه مناسب اهمیت بالایی دارد. شما می­توانید با مراجعه به سایت یوتراوز، بلیط سفر خود را تهیه و مناسب­ترین اقامتگاه را برای خود انتخاب کنید.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین