چگونه ساعت بلیط هواپیما خارجی را متوجه بشویم

گزارش بازرگانی،   3990421056

برای از دست ندادن یک سفر، توجه به ساعت درج شده بر روی بلیط از جمله ضروری ترین بدیهیات است. چرا که ساعتی که بر روی بلیط قطار، هواپیما یا اتوبوس شما درج می‌شود به شما نشان می‌دهد وسیله نقلیه مورد نظر شما چه زمان فرودگاه، ایستگاه راه آهن و یا پایانه مسافربری را ترک خواهد کرد. البته برای از دست ندادن وسیله نقلیه خود بهتر است ساعتی قبل از حرکت آن در محل مربوطه حضور داشته باشید. اما بد نیست بدانید که این مدت زمان برای هر وسیله نقلیه متفاوت است و حتی نوع سفر داخلی و خارجی نیز می‌تواند بر روی آن تاثیرگذار باشد. به همین منظور قاصدک 24 سعی دارد در مطلبی با عنوان " چگونه ساعت بلیط هواپیما خارجی را متوجه بشویم؟ " نکاتی را در خصوص ساعت درج شده بر روی بلیط سفر، به شما یادآوری کند؛ با ما همراه باشید.

چند نکته در خصوص ساعت درج شده بر روی بلیط های خارجی

اگر شما قصد دارید با خرید یک بلیط هواپیما به سفر بروید بدیهی است که در خصوص پروازهای داخلی نگرانی کمتری داشته باشید. چرا که در این نوع از سفرها به طور معمول برای کسی این سوال پیش نمی‌آید که ساعت درج شده بر روی بلیط هواپیما به چه معنا است؟ یعنی اینکه پرواز چه قرار باشد به مقصد مشهد صورت پذیرد و چه مسافر، یک بلیط هواپیما کیش را برای سفر خود خریداری کرده باشد تمامی این مسافرت ها بر اساس ساعت رسمی کشور به انجام می‌رسد. بر این اساس اگر مسافری بلیط هواپیما خود را برای روز دوم فروردین ماه ساعت 12 ظهر خریداری کرده باشد باید بداند که این پرواز بر اساس ساعت رسمی کشور پس از تغییرات صورت گرفته در روز نخست سال به انجام می‌رسد. پس در هر حال، ساعت جدید و رسمی کشور معیار زمان درست در یک سفر است.

در خصوص سفرهای خارجی اما معمولاً این سوال برای مسافران مطرح می‌شود که آیا ساعات درج شده بر روی بلیط های خارجی به وقت تهران است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هم بله و هم خیر! چرا که در صورتی که شما بلیط سفر خود را از مبدا یکی از شهرای ایران خریداری کرده باشید قطعاً پاسخ سوال شما مثبت است و پرواز شما به وقت تهران یعنی همان ساعت رسمی ایران به انجام خواهد رسید. اما اگر بلیط هواپیما خارجی شما از مبدا شهری در خارج از کشور صادر شده باشد بدیهی است که پاسخ سوال شما منفی است و ساعت پرواز شما دیگر ارتباطی به وقت محلی در تهران ندارد. به عبارت دیگر چه شما بلیط هواپیما خارجی خود را به صورت رفت و برگشت خریداری کرده باشید و چه یک طرفه، معیار حرکت هواپیما در پرواز شما، ساعت درج شده بر روی بلیط به وقت محلی مبدا سفر است.


از این رو اگر بلیط هواپیما شما برای پرواز ساعت 17، از مبدا تهران به مقصد استانبول است، هواپیما شما راس ساعت 17 تهران را به مقصد استانبول ترک می‌کند. اما اگر بلیط هواپیما شما از مبدا استانبول به مقصد تهران است شما باید ساعت محلی ترکیه را معیار سفر خود قرار داده و زمان سفرتان را بر اساس آن تنظیم نمایید. البته بد نیست بدانید که این مسئله در خصوص سایر بلیط های سفر اعم از بلیط قطار و اتوبوس نیز صدق می‌کند و در تمامی این بلیط ها معیار حرکت وسیله نقلیه، ساعت محلی مبدا سفر است. اما جدا از این ها موضوع دیگری که در خصوص زمان سفر وجود دارد حاضر شدن به موقع در فرودگاه برای سفرهای داخلی و خارجی به منظور تحویل و بازرسی بار و مدارک مسافرتان است که در ادامه به آنها نیز اشاره می‌کنیم.

چه زمان قبل از پرواز هواپیما باید در فرودگاه حاضر باشم؟

اینکه اساساً چه زمانی برای انجام پرواز خود باید در فرودگاه حاضر شوید تا اندازه زیادی به نوع سفر شما بستگی دارد. از این رو اگر شما یک بلیط هواپیما داخلی را خریداری کرده اید و قرار است به یکی از شهرهای ایران سفر کنید بدیهی است که معطلی زیادی در فرودگاه نخواهید داشت. از این رو می‌توانید یک ساعت قبل از پرواز خود در فرودگاه حضور یابید تا بتوانید با تحویل بار و ارائه مدارک خود، در زمان مناسب سوار هواپیما شده و سفر خود را به انجام برسانید.

اما اگر بلیط هواپیما شما به مقصد یکی از شهرهای خارجی صادر شده است به طور معمول، بازرسی بدنی و همچنین چک کردن بار شما بیشتر از یک ساعت زمان می‌برد. اعتبار مدارک، اصل یا جعلی بودن آنها و بررسی ویزا نیز معمولاً زمان بیشتری را از شما می‌گیرد از این رو بهتر است حداقل سه ساعت قبل از پرواز خود، در فرودگاه حضور داشته باشید تا به هیچ عنوان از پرواز جا نمانید. همچنین فراموش نکنید که کانتر مربوط به پرواز خارجی شما، 40 دقیقه قبل از زمان پرواز بسته خواهد شد بنابراین شما باید قبل از این زمان، حتماً کارت پرواز خود را دریافت کرده باشید. برای آشنایی با کارت پرواز و مراحل دریافت آن می‌توانید مقاله ای با عنوان " کارت پرواز چیست و چه کاربردی دارد؟ " را در وبلاگ قاصدک 24 مطالعه نمایید.

در پایان یادآور می‌شویم که برای خرید انواع بلیط هواپیما داخلی و خارجی، بلیط اتوبوس و بلیط قطار تنها کافی است تا سری به وب سایت قاصدک 24 بزنید. شما در این سایت می‌توانید علاوه بر خرید بلیط سفر خود، بیمه مسافرتی و هتل خود را نیز به صورت آنلاین رزرو نمایید و حتی برای سرعت بخشیدن به امور مسافرتی خود، نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 را از کافه بازار دانلود و آن را بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب نمایید.



yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین