ثروتمندانی که«سیاست»را اداره می‌کنند!

گروه جهان الف،   3981003002

در آمریکا مردم به هرکسی که بخواهند رأی می‌دهند؛ «دموکراسی» است. اما خانواده‌هایی هستند که همیشه نماینده و سناتور و سفیر و وزیر دارند در دولت‌ها. این خانواده‌ها ثروت و سلطه دارند و مردم به هرکسی که «آن‌ها بخواهند» رأی می‌دهند!

به گزارش فارس، خانواده‌های قدرتمند در دنیا زیادند ولی در آمریکا بیشتر. بعضی‌هایشان هم بیشتر جلوی چشم هستند؛ تاریخچه‌ای مشهور دارند با کارنامه‌ای در سیاست و انتخابات و قدرت. از همه معروف‌تر بوش‌ها و راکفلرها و روچیلدها و کندی‌ها هستند. البته تعداد این خانواده‌ها بیش از این حرف‌هاست و روابط پیچیده‌ای باهم دارند؛ شبکه‌ای درهم‌تنیده هستند برای بهره‌برداری از منابع ثروت و قدرت. در این مسیر آنچه نیاز دارند شکل‌دهی افکار عمومی و به‌کارگیری آراء مردم برای حفظ سلطه‌شان است و راهش را هم خوب بلدند که چه کنند تا مردم آن‌طور که آنان می‌خواهند فکر کنند و عمل کنند. این‌چنین است که این خانواده‌های قدرت همیشه نماینده یا سناتور یا دولتمردی دارند از میان اعضای خودشان یا کسانی که حمایتشان می‌کنند.

 

جان اف کندی به همراه برادرانش بیرون اتاق کار رئیس جمهور در کاخ سفید، سال 1963

کندی‌ها، همیشه کندی‌ها!

کندی‌ها معروف‌ترین خانواده سیاسی آمریکا هستند. اعضای پرشمار این خانواده 50 سال است که در آمریکا در دوره‌های مختلف در مجلس آمریکا سناتور و نماینده دارند و البته فرماندار و مقامات عالی دولتی هم زیاد دارند. معروف‌ترینشان هم «جان اف کندی» که رئیس‌جمهور بود و البته برادرش «رابرت کندی» که همان موقع دادستان کل آمریکا بود و آن‌یکی برادرش «ادوارد کندی» هم سناتور. این برادر دومی تا حدود 50 سال سناتور باقی ماند. یعنی چند نسل از آمریکایی‌ها به او رأی دادند!

جوزف کندی و خانواده اش در املاک شخصی در ایالت ماساچوست، سال 1931

این کندی‌ها پدرشان خیلی پولدار بود؛ «جوزف کندی» سفیر آمریکا در بریتانیا، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و سرمایه‌داری بزرگ و مشهور بود. و خیلی‌ها نمی‌دانند که «جان اف کندی» هم بسیار ثروتمند بود. درواقع وی پس از ترامپ، ثروتمندترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است.

 

جان راکفلر، ثروتمندترین فرد آمریکا

راکفلرها حمایت کنند، رای می‌آوری!

راکفلرها که بازماندگان «جان دیویسون راکِفِلِر»، ثروتمندترین آمریکایی تاریخ هستند بیش از 5 دهه است که در سیاست و اقتصاد آمریکا دست بالا را دارند؛ بیشتر هم از طریق ثروت و نه کار سیاسی. درواقع حمایت راکفلرها از کاندیدای یک پست‌ سیاسی می‌تواند به معنای انتخاب  آن‌ کاندیدا باشد. ثروت راکفلرها از نفت حاصل‌شده است و هنوز هم در تجارت نفت فعالند. بااین‌حال در اغلب حوزه‌های اقتصادی کار می‌کنند و مانند سایر خانواده‌های بسیار قدرتمند آمریکا در رسانه هم نفوذ دارند و افکار عمومی را به نفع خودشان و منافعشان شکل می‌دهند.

خانواده راکفلر که دارای مقام های سیاسی و مالی در دولت آمریکا بودند

ساختمان سازمان ملل در آمریکا اهدایی همین راکفلرهاست و برخی اعضای این خانواده نیز در عالم سیاست مشهورند. یکی از نوه‌های راکفلر که نلسون نام دارد به مقام فرمانداری نیویورک و همچنین معاونت رئیس‌جمهوری آمریکا رسیده است و دیگری که جی راکفلر نام دارد 30 سال سناتور بود.

 

بوش پدر و بوش پسر مراودات تجاری کلانی در بخش های نفت و اسلحه داشتند

بوش‌ها؟ واقعاً چرا؟!

کندی‌ها معروفند اما در سیستم دموکراسی آمریکایی، بوش‌ها هستند که از همه موفق‌ترند. بوش‌ها بانکدار و تاجرند و معلوم است سیاستمدار خودی هم نیاز دارند؛ 2 سناتور و 2 رئیس‌جمهور و 2 فرماندار و یک معاون رئیس‌جمهور از این خانواده به قدرت رسیده‌اند. پست‌های کلیدی دولتی و اقتصادی نیز زیاد دارند و به همین دلیل بوش‌ها را موفق‌ترین خاندان سیاسی در تاریخ آمریکا می‌دانند. البته معنای موفقیت معلوم است؛ قدرت سیاسی ناشی از انتخاباتی که توسط ثروت تسخیر می‌شود. ترجیح دادن منافع فردی و خانوادگی و تجارت فامیلی نیز به اقدامات پشت پرده و مبهم برای افکار عمومی آمریکاییان و حتی جهانیان منجر می‌شود و بی‌دلیل نیست «جرج دبلیو بوش» کارهایی می‌کرد که دنیا را به هم می‌ریخت و کسی نمی‌دانست واقعاً چرا؟! آخرسر هم یک بحران بزرگ مالی درست شد که بعدها تحقیق کردند و دیدند نتیجه سیاست‌های جرج دبلیو بوش بوده است!

 

پسران «مایر امشل روچیلد» که سرشاخه های اروپایی این خانواده هستند  

روچیلدها پول مفت چاپ می‌کنند!

روچیلدها یا روتشیلدها خاندانی معروف در اروپا هستند. جد بزرگ روچیلدها که در قرن 18 میلادی از طریق بانکداری ثروتمند شد یک یهودی آلمانی بود. بعد پسرانش را به اتریش، انگلستان، ایتالیا و فرانسه فرستاد تا شاخه‌های اروپایی این خانواده بانکدار شکل بگیرد. جنگ‌های ناپلئونی و وام‌هایی که روچیلدها به دولت‌های متخاصم اروپایی می‌دادند ثروتی افسانه‌ای برای این خانواده پدید آورد تا جایی که گفته می‌شود دولت‌ها کارگزاران روچیلدها هستند! کار تا جایی پیش رفت که مقام‌های اشرافی به‌ویژه در انگلستان و اتریش به افرادی از نسل‌های مختلف این خاندان اعطاشده است.

روچیلدها به دلیل قدرت زیادشان همیشه در معرض شایعات فراوان بوده‌اند که اتفاقاً خیلی‌هایشان هم درست از آب درآمد! و مهم‌ترین شایعه‌ای که امروز پشت سرشان است اینکه برنامه‌ای برای تسلط بر جهان در آینده دارند. معلوم است که آمریکا و نظام سیاسی این کشور که با پول رابطه مستقیم دارد بهشت روچیلدهاست و البته این خاندان بزرگ و پرتعداد در سراسر اروپا و در همه کشورهای توسعه‌یافته جهان در بخش‌های اقتصادی و سیاسی نفوذ کرده‌اند. درباره روچیلدها باید گفت به مقام سیاسی چندان علاقه‌ای ندارند چون سیاستمداران برایشان کار می‌کنند!

جاکوب روچیلد(سمت چپ تصویر) از نوادگان امروزی خانواده روچیلد در کنار رهبر کنگره جهانی یهودیان 

یکی از مهم‌ترین اقدامات روچیلدها در دنیای معاصر کمک به تشکیل  رژیم جعلی اسرائیل است؛ اقدامات روچیلدها در این مسیر فهرستی بلندبالا دارد. برای مثال «ادموند روچیلد» برای اسکان اولیه یهودیان اراضی وسیعی در فلسطین را در اختیار گرفت و 40 شهرک ساخت. فرزندانش نیز کمک به تقویت اسرائیل را ادامه دادند در این حد که ساختمان مجلس قانون‌گذاری رژیم اسرائیل، هدیه فرزند همین ادموند روچیلد به اسرائیل است. کار در این حوزه همچنان ادامه دارد و رسانه‌های تابع ثروت و قدرت، با پول روچیلدها و خانواده‌های مشابه، اسرائیل را در افکار عمومی آمریکاییان محبوب می‌کنند.

مهم‌ترین شاهکار روچیلدها در آمریکاست؛ صندوق ذخیره فدرال یا همان بانک مرکزی آمریکا! «فدرال رزرو» دلار بدون پشتوانه چاپ می‌کند و این یعنی هرچقدر بخواهد پول دارد؛ هرچقدر!

فدرال رزرو به معنای ذخیره فدرال در سال 1913 افتتاح شد و درواقع اصلاً فدرال نیست بلکه طبق قانون آمریکا یک‌نهاد خصوصی و مستقل محسوب می‌شود. بااین‌حال دولت در تعیین مدیرانش تا حدی دخالت دارد و البته تصمیم‌های دولتی نیز بر فعالیت آن تأثیر می‌گذارد. نکته مهم اینکه چون فدرال رزرو یک‌نهاد خصوصی است مدیرانش قابل‌جابه‌جایی هستند اما مالکانش خیر.

بیش از 95 درصد سهام فدرال رزرو که بانک مرکزی آمریکا محسوب می‌شود در اختیار 10 بانک و تراست مالی بزرگ نظیر بانک لندن روچیلد، بانک واربرگ شهر هامبورگ، بانک برلین روچیلد، بانک برادران لمان نیویورک، بانک برادران لازارد پاریس، بانک کون لوب نیویورک و بانک چیس نیویورک است که سهامشان متعلق به 8 خانواده ثروتمند و پرنفوذ است و البته بخش عمده سهام این بانک‌ها مال روچیلدهاست. فدرال رزرو به کسی حساب پس نمی‌دهد و درواقع فقط منافع سهامدارانش را پیگیری می‌کند و البته این را بزرگ‌ترین کلاه‌برداری تاریخ نامیده‌اند؛ چون یک موسسه مالی خصوصی است که عملا بانک مرکزی یک کشور محسوب می‌شود و البته پول بدون پشتوانه چاپ می‌کند!

خودرایی فدرال رزرو که نتیجه پیگیری مستقیم منافع سهامدارانش است برای آمریکایی‌ها بدون دردسر هم نبوده است؛ جدیدترین رسوایی اینکه «دونالد ترامپ» بانک مرکزی ایالات‌متحده آمریکا را «تنها مشکل اقتصاد آمریکا» نامید.

«مایر امشل روچیلد» بنیان‌گذار خانواده روچیلدها گفته است: «انتشار و کنترل پول یک کشور را به من بدهید، دیگر اهمیتی ندارد چه کسی قوانین آن کشور را می‌نویسد.» روچیلدها نسل در نسل همین مسیر را رفته‌اند و حالا کنترل دلار آمریکا را هم در دست گرفته‌اند.

 

قانون نانوشته آمریکایی

بسیاری از خانواده‌های ثروتمند آمریکا در سیاست مشهور نیستند ولی سرشان هم فقط به کاسبی‌شان گرم نیست؛ پول خرج می‌کنند برای پیروزی فلان حزب یا فلان کاندیدا. این‌طوری هم نیست که پول زیادشان را برای دلشان خرج کنند؛ منافعشان را دنبال می‌کنند وگرنه اهل پول هدر دادن نیستند. سیستم انتخابات آمریکا اجازه می‌دهد افراد ثروتمند به‌صورت قانونی به کمپین‌های انتخاباتی هر کاندیدایی که بخواهند به‌طور مستقیم کمک مالی کنند؛ این یعنی ثروتمندان می‌توانند در انتخابات بسیار تأثیرگذار باشند. در آمریکا طبق یک قانون نانوشته هر کاندیدایی که نظر ثروتمندان را جلب کند و پول بیشتری برای تبلیغات میدانی و رسانه‌ای داشته باشد احتمال موفقیتش بالاتر است. طبق همان قانون نانوشته هم هرکس رای بیاورد حسابی هوای حامیان مالی‌اش را دارد.

دموکراسی؛ بازی پیچیده ثروت

خاندان‌های ثروتمند آمریکا قدرت مالی و سیاسی را در دست دارند، در انتخابات تأثیر می‌گذارند و جامعه را به آن‌سو که می‌خواهند پیش می‌برند. اگرچه برخی خانواده‌های ثروتمند آمریکا پشت پرده‌اند یا پشت پرده کار سیاسی می‌کنند اما برخی دیگر مشهورند و معروف؛ والتون، واربرگ، کوک، مارس، کارگیل، جانسون، هیرست، دانکن، دوپونت، میلیکن و براون. خاندان‌های ثروتمند سهام‌داران اصلی برترین شرکت‌های سودآور آمریکا هستند و فقط 185 خانواده ثروتمند آمریکا که مجله فوربز فهرست کرده است درمجموع بیش از 1200 میلیارد دلار ثروت دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      آخرین عناوین