جزئیات دومین جلسه دادگاه علی دیواندری/ ماجرای مجید سعادتی معروف به مجید دلبندم/ فرار ۳ متهم پرونده به خارج از کشور

گروه اجتماعی الف،   3980702048

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر دایر بر اخلال در نظام اقتصادی کشور برگزار شد.

جزئیات دومین جلسه دادگاه علی دیواندری/ ماجرای مجید سعادتی معروف به مجید دلبندم/ فرار ۳ متهم پرونده به خارج از کشور

به گزارش ایرنا، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و هشت متهم دیگر مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور که بیشتر متهمان آن از فعالان نظام بانکی هستند، صبح امروز سه شنبه به ریاست قاضی موحد برگزار شد. 

علی دیواندری، مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت الله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی، وحید نمازی و حسین ابوالحسنی از متهمان این پرونده هستند.

فساد در خرید و فروش کشتی، پرداخت وجوه به مهدی فلاحتیان واگذاری نفت خام به رحمت الله باختری، تحصیل مال نامشروع و سفرهای محرمانه در کنار قاچاق حرفه ای ارز به ترکیه از جمله اتهامات این پرونده است.

مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق تشکیل و سرکردگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت به بانک ملت و پارسیان به مبلغ ١۶ هزار دلار و مشارکت در قاچاق حرفه‌ای ارز از طریق سفرهای محرمانه و دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار یورو از طریق شرکت داریس، اتهامات علی دیواندری، متهم اصلی این پرونده است. 

قاضی موحد وکیل شرکت طرح و اندیشه بهسازی ملت را به جایگاه فراخواند و گفت: در فاصله جلسه اول رسیدگی به این پرونده تاکنون این شرکت لایحه تکمیلی به دادگاه ارائه داده است که لازم می دانم وکیل این شرکت در دادگاه فرائت کند.
وکیل شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت گفت: این متن توسط محمدحسین سبزواری مدیرعامل و عضو هیات مدیره تهیه شده است.

رئیس شعبه یک دادگاه ویژه جرایم و مفاسد اقتصادی در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده علی دیواندری و ٨ متهم دیگر گفت: سه متهم این پرونده یعنی رحمت اله باختری، سمانه حضرتی آشتیانی و مجید سعادتی همچنان متواری هستند و حسب اطلاع، به خارج از کشور فرار کردند ولی وکلای آنها در دادگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات علی مهاجری وکیل علی دیواندری در جلسه قبل مبنی بر اینکه شکایت شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت علیه آقای دیواندری نبوده است این درحالی است که با توجه به شبکه ای بودن فساد همه افراد این پرونده طرف شکایت هستند و اجمالا نام برخی از آنها ذکر شده است.

نماینده شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت اظهار داشت: این شرکت از همه متهمان از جمله آقای دیواندری شکایت کرده و خواستار محکومیت تضامنی به رد مال به بانک ملت است.

وی اضافه کرد: همچنین وکیل آقای دیواندری طرف قرارداد با این شرکت بوده و حق مشاوره دریافت کرده است و اینکه اکنون وکیل ایشان است، تعارض منافع دارد.

پس از آن مهدی فلاحتیان یکی از متهمان پرونده به دستور رئیس دادگاه برای ارائه دفاعیات خود در جایگاه حاضر شد.

متهم فلاحتیان گفت: من در جلسه قبلی دادگاه هیچ صحبتی مبنی بر تعطیلی کارخانجات و نیروگاه ها نداشتم و اگر به دلیل فشارها مجبور به تعطیلی شدم دلیل بر تهدید کارخانجات و نیروگاه ها نیست هرچند برای جلوگیری از ایجاد خلل در کارها نیروی جدید هم جذب کرده ام.

وی ادامه داد: من در بانک سمتی نداشتم و فقط در دوران تحریم برای خدمت به کشور با معرفی حساب سعی کردم خدمتی کنم و از امکاناتم در این جهت بهره بردم و نمی دانستم که باید تأییدیه شورای امنیت داشته باشم.

متهم فلاحتیان اضافه کرد: زمان ساخت نیروگاه گفتند باید تأییدیه شورای امنیت و وزارت اطلاعات داشته باشم که تایید صلاحیت شدم.

وی افزود: در متن کیفرخواست آمده است که سود محقق نشده اما بدهی من ١۵٠ میلیون درهم است که از میزان ١٣۵ میلیون درهم اصل پول و ١۵ میلیون درهم سود است و اگر در صورت های مالی بانک درج نشده است مسئولان وقت بانک باید پاسخگو باشند.

متهم فلاحتیان گفت: در مورد لیست سیاهه بانکی، تسهیلات من چند روز با تاخیر دریافت می شد همچنین سامانه ها به روز نبود و این مسأله باعث استعلام نادرست می شد که اگر می دانستم از طریق پیگیری با نامه اثر سوء را اعلام می کردم تا استعلام ها منفی نباشد.

وی ادامه داد: اموال من در زمان دریافت تسهیلات توقیف نبود و برای دریافت تسهیلات اعتبارسنجی می شد و اینکه گفته شده است که صلاحیت اعتباری نداشتم، کارشناسی نیست.

این متهم درباره دریافت ٣٠٠ هزار درهم توسط متهم مجید سعادتی گفت: این مبلغ از محل وجوه امانی به ایشان پرداخت شده و سوءنیت در کار نبوده است.

متهم فلاحتیان با اشاره به وجوه دریافت شده از بانک پارسیان بیان کرد: وجوهی که از بانک پارسیان دریافت شده، برای تسویه حساب بدهی های بانک ملت بوده است.

وی ادامه داد: بانک پارسیان از من شکایتی نکرده و هیچ کدام از اظهاراتی که مبنی بر درنظرنگرفتن مقررات در زمان تحریم بیان شده است، درباره من صحت ندارند.

متهم: در زمان تحریم برای حفظ مصالح ارزی کشور کار کردم

این متهم درباره اتهام اخلال در نظام ارزی از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری افزود: در زمان تحریم برای حفظ مصالح ارزی کشور و جلوگیری از مسدودسازی ارز توسط دولت آمریکا کار می‌کردم و عضو هیچ شبکه ای نیستم.

وی اضافه کرد: من در دریافت تسهیلات تابع سیاست‌های بانک بودم و با گذشت ۵ سال از وقایع صورتحساب بانک امارات و صورت حساب امانی را به بازپرس تحویل داده‌ام.

متهم فلاحتیان افزود: رعایت اصول کاری در شعب، وصول وجوه امانی، وجود قراردادهای سودآور که در بانکداری اسلامی تضمین شده، ارتباط بدون واسطه با بانک ملت بدون حتی وجود یک چک برگشتی، نبود هرگونه سوءاستفاده با توجه به وثایق ارائه شده، پیگیری مکرر و متعدد برگزاری جلسات، پیشنهاد تسویه تسهیلات از محل مطالبات من از وزارت نیرو طبق قانون سال ٩٧ و تسلیم بودن در برابر تصمیمات بانک ملت در انتقال دین به شرکت های ثالث از جمله دلایل من برای تابعیت از سیاست های بانکی است.

وی درباره اتهام تحصیل مال نامشروع از بانک ملت گفت: مجموع خسارات و مبالغ پرداختی تا تاریخ ۱۰ دی ماه سال ٩٧ مبلغ ١٣۵ میلیون و ١٧٩ هزار و ۵۶٧ درهم است که در دو بخش به صورت امانی پرداخت شده است.

این متهم اضافه کرد: همه قراردادهای بانک ملت موجود است و صحبتی مبنی بر عدم رعایت مفاد قرارداد توسط من و تحصیل مال نامشروع صحت ندارد.

وی ادامه داد: همه تخلفات که در کیفرخواست ذکر شده است، به بانک اشاره دارد و حتی یک سطر آن هم مربوط به تخلفات من نیست؛ من در زمان تحریم به دنبال راه غیرقانونی و دریافت تسهیلات نبودم.

این متهم گفت: بانک پارسیان از من شکایت نکرده اما نمی‌دانم مبلغ تسهیلات و بدهی ۲۲۰ میلیون درهمی از  بانک پارسیان در کیفرخواست از کجا آمده است زیرا تمام مطالبات من از بانک پارسیان بسیار کمتر از این مبلغ بود به طور کلی مبلغ ۳۰ میلیون دلار که حدود ۱۰۰ میلیون درهم می شود از بانک پارسیان تسهیلات گرفته بودم.

وی اظهار داشت: در تاریخ ۱۰ مرداد سال ۹۲ مبلغ ١٣۵ میلیون و ۴٣۶ هزار و ١٣۴ درهم که با سود محقق شده آن ۱۵۰ میلیون درهم می شود از بانک ملت گرفته بودم و سپس درخواست تسهیلات ۴۰۰ میلیون درهمی را طی چندین فقره از بانک ملت داشتم البته با توجه به قرارداد و اصل پول و تسهیلات آن درنهایت تسهیلات به مبلغ ٢۵٠ میلیون و ٢١۶هزار و ۶۵١ درهم رسید.

وی اضافه کرد: شرکت بهساز ملت با تقبل تعهد ارزی و ریالی بابت تسویه تسهیلات ۲۱۶ میلیونی از من چک دریافت کرد و البته مطابق با قرارداد عمل نکرد و مطالبات شرکت از وزارت نیرو را مسدود کرد.

۶ میلیون درهم به عنوان حق حساب برای یک متهم

نماینده دادستان افزود: آقایان به مدت ۸ ماه، ارز دولتی را به صورت مخفیانه به آقای فلاحتیان می‌دادند و در این مدت فلاحتیان به سعادتی سود داده است؛ مبلغ سود که به عنوان حق حساب سعادتی واریز شده، ۶ میلیون درهم بوده است.

وی ادامه داد: برای آن که سعادتی و فلاحتیان بتوانند از مراجع قضایی فرار کنند اقدام به تصویب یک قرارداد و مصوبه کردند که البته این قرارداد هم به صورت صوری است و تاریخی در آن ذکر نشده است.

قهرمانی درباره وثیقه آقای فلاحتیان گفت: آقای فلاحتیان نیروگاه را به عنوان وثیقه اعلام کردند اما تا به امروز هیچ وثیقه ای از نیروگاه تودیع نشده است و چک های آقای فلاحتیان هم برگشت خورده اند.

وی ادامه داد: پس از آنکه وثیقه نیروگاه و چک‌های آقای فلاحتیان تودیع نشدند، قرار شد که ٣ درصد از سهام بانک صادرات که متعلق به آقای فلاحتیان بود، به عنوان وثیقه اعطا شود اما پس از آن هم مشخص شد که این ٣ درصد سهام در وثیقه هم تسهیلات دیگر است.

نماینده دادستان اظهار داشت: پس از آنکه قرارداد ۱۵۰ میلیون درهمی به امضا رسید و از آنجایی که آقای فلاحتیان ۴۰۰ میلیون درهم تسهیلات دریافت کرده بود، باید نسبت به باقی مانده میزان تسهیلات اعطا شده هم که میزان آن ۹۰ میلیون درهم بود فکری می کردند.

وی ادامه داد: در شرکت داریس برای باقی مانده آن هم تسهیلاتی امضا شد که البته به جای ۹۰ میلیون درهم ۹۰ میلیون دلار تصویب کردند که بر این اساس میزان تسهیلات به ۳۳۰ میلیون درهم رسید و بعد از آن حتی تا مبلغ ۳۸۸ میلیون درهم هم پیش رفتند و تسهیلات به آقای فلاحتیان داده شد.

قهرمانی گفت: یک روز قبل از دریافت تسهیلات، فلاحتیان به حساب سعادتی پول واریز می‌کند تا به نوعی به او حق حساب داده باشد.

قاضی موحد خطاب به نماینده دادستان گفت: سعادتی کیست و چه میزان تسهیلات دریافت کرده است؟

مجید سعادتی معروف به مجید دلبندم

نماینده دادستان گفت: دیواندری با آقای مجید سعادتی ارتباط داشته است اینکه آقای سعادتی چگونه وارد بانک ملت شده جای سوال دارد؛ دیواندری ایشان را وارد هیئت مدیره کرده است.

وی ادامه داد: اظهارات برخی آشنایان آقای دیواندری مشخص می‌کند که سعادتی با فشار وی وارد بانک شده است. اظهارات مادر خانم آقای دیواندری موجود است که می‌گوید ایشان شخصا سعادتی را انتخاب کرد. ارتباط این دو آنقدر وسیع بود که مجید سعادتی در بانک ملت به مجید دلبندم معروف بوده است.

بررسی سوابق و پرونده شخصیت متهم سعادتی

وی درباره پرونده شخصیت متهم سعادتی که اکنون متواری است، اضافه کرد: آقای مجید سعادتی تخصصی نداشته است، در سن ۲۱ سالگی دیپلم را با معدل ۱۰.۲۵ اخذ کرد.

قاضی موحد گفت: نمره قبولی گرفته است (این اظهار قاضی خنده کوتاه حضار را به دنبال داشت) 

قهرمانی گفت: ایشان لیسانس خود را در دانشگاه آزاد پس از طی ۶ سال با معدل ۱۱.۴۳ اخذ می‌کند و روزی که برای مصاحبه بانک می‌رود، نمره ایشان ۱۴.۵ می‌شود؛ بانک درباره مصاحبه ایشان می‌نویسد با توجه به اینکه سعادتی مربی کونگ‌فو است در قسمت ورزشی بانک ملت مفید خواهد بود و توصیه می‌شود در این قسمت به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه گزارشات منفی متعدد از اقدامات ناصواب ایشان وجود دارد که باید رسیدگی شود. پلیس هم اعلام کرده است در بانک به جای این که با سعادتی برخورد شود، آقای دیواندری با گزارش دهندگان برخورد می کرده و به عبارتی سعادتی مصون بوده است.

نماینده دادستان افزود: در بررسی پرونده هایش در بانک دیدیم در امتیازات ایشان این چنین آمده که از خانواده شهدا است اما وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم ایشان جزو خانواده شهدا نیست همچنین متوجه شدیم ایشان با ۱۹ سال سابقه بازنشسته شده است. 

وی گفت: آقای سعادتی ظرف سه سال که سابقه مدیر شعبه‌ای درجه ۳ را داشته است، در شعبه مستقل مرکزی بانک ملت رئیس می‌شود.

قهرمانی با مقایسه سابقه مدیرانی در این سطح با سابقه سعادتی گفت: مدیرانی در این سطح بیش از ۲۰ یا ۲۵ سال سابقه دارند اما آقای سعادتی وقتی به این حد مدیریتی رسید، این سوابق را نداشته است. مدیرانی در این سطح حدود هفت یا هشت سال سابقه مدیریت شعبات ممتاز را دارند اما ایشان این سابقه را نداشته است. آقای سعادتی در جهشی ناصواب در شعبه مستقل مرکزی می‌نشیند و معوقات بسیاری هم ایجاد می‌کند.

نماینده دادستان اظهار داشت: یکی از این معوقات متعلق به شرکت امید داروسلامت است که در این شعبه اخذ تسهیلات کرده است اما ۴۹ میلیارد تومان بدهی دارد و که یکی از سهامداران این شرکت همسر آقای سعادتی است ایشان به پدر و مادر خودش هم تسهیلات داده است.

وی اضافه کرد: سعادتی بعد از اینکه بازنشسته می شود، آقای دیواندری از ایشان کمک می‌خواهد و ایشان را به عنوان مدیر تراستی معرفی می‌کند و ماهیانه ۱۲ هزار یورو به ایشان حقوق می دهد و این حقوق را از اردیبهشت ۹۱ تا آبان ۹۲داده است.

قهرمانی اظهار داشت: ایشان در امارات ملکی را با اجاره ۱۲ هزار درهم تدارک می‌بیند و این همان مبالغی است که باید آنها را نگهداری می‌کرد و با آن خدمت انجام می‌داد. 

وی ادامه داد: آقای سعادتی حتی بعد از اینکه مدیرعامل می‌شود، خانه‌شان از خیابان پیروزی به نیاوران منتقل می‌شود.

نماینده دادستان اظهار داشت: ایشان بعد از اینکه به انگلیس می‌رود و برای اقامت اقدام می‌کند محل اقامت خود را یک هتل معرفی می‌کند که ماهیانه حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار پوند هزینه آن بوده است و خانه‌ای که بعدا در انگلیس می‌گیرد، به مبلغ ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار پوند بوده است. 

وی گفت: ایشان متاسفانه اسناد بانک را هم با خود می‌برد.

قاضی موحد گفت: سعادتی چگونه اسناد بانک را برده است.

نماینده دادستان گفت: اسناد بانک یک سرور است و این را آقای دیواندری باید توضیح دهد.

قاضی موحد پرسید: آیا اصل اسناد را برده یا اینکه رونوشت گرفته است. نماینده بانک بررسی کند و اگر اصول مدارک و اسناد موجود است آن را ارائه کند ولی گزارشی که ما داریم این است که اصل مدارک برده شده و مدارکی که برای ما فرستاده شده موثق نیست.

اخراج وکیل سعادتی از دادگاه

قاضی موحد پرسید که آیا وکیل آقای سعادتی در دادگاه حضور دارد، در این هنگام وکیل او از صندلی خود برخاست.

قاضی موحد گفت: ایشان نمی‌توانسته وکالت کند چرا که اطلاعات را از دادگاه جمع‌آوری و با ایشان هماهنگ می‌کند درست است که دادگاه علنی است اما برای تماشاچی نه برای کسی که بخواهد اطلاعات را جمع‌آوری کند.

شما باید از جلسه دادگاه بیرون بروید و می‌گوییم که شما را در جلسات بعدی راه ندهند. 

وکیل متهم سعادتی همین که خواست به بیان صحبتی بپردازد، قاضی به او گفت: من نمی‌توانم صحبت‌های شما را گوش دهم باید بررسی شود که آیا منع قانونی وجود دارد یا خیر.

بر این اساس وکیل مدافع متهم سعادتی به دستور قاضی از دادگاه اخراج شد.

خرید منزل ٩۵ میلیاردی متهم سعادتی در انگلیس

در ادامه جلسه دادگاه قاضی موحد خطاب به نماینده دادستان گفت: آیا مبالغی را که او در انگلیس برای خود خانه گرفته است، به ریال تبدیل کرده‌اید؟

نماینده دادستان پاسخ داد: با قیمت ارز امروز حدود ۹۵ میلیارد تومان می‌شود. 

قاضی از نماینده دادستان پرسید: آیا آقای سعادتی اقامت گرفته یا اینکه برای پناهندگی اقدام کرده است؟

نماینده دادستان گفت: شکل آن را نمی‌دانم اما از طریق اینترپل وضعیت قرمز ایشان را اعلام کرده‌ایم.

قاضی گفت: اگر به عنوان سرمایه‌گذار رفته باشد باید حد مشخصی سرمایه با خود برده باشد تا بتواند از این طریق اقدام کند.

پرونده شخصیت متهم فلاحتیان

نماینده دادستان با اشاره به پرونده شخصیتی متهم فلاحتیان گفت: ایشان از بدهکاران کلان بانکی است و معوقات کلان بانکی در بانک‌های پارسیان و صادرات و غیره دارد. ایشان از مشتریان آقای سعادتی هم بوده‌ است.   

وی ادامه داد: آقای فلاحتیان گفته ما به بانک ملت سود داده‌ایم اما شما این سود را به چه کسی داده‌ اید ایشان گفته‌اند ما وثایق نقد شونده داده‌ایم اما آن وثایق نقد شونده چیست که ما آن را نقد کنیم و بخشی از مشکلات بانک‌ها را حل کنیم شما چرا بدون قرارداد پول گرفتید؟

قهرمانی گفت: بنده این موضوع را به آقای فلاحتیان و سایر متهمان می‌گویم که شما حتی اگر تمام بدهی خود را هم تسویه کنید این امر نافی جرم شما نیست این طور نیست که هر کس بخواهد بدون تشریفات قانونی پول بگیرد و کارهایش را انجام دهد و بعد از شش سال بگوید تسویه می‌کنم.

قهرمانی اظهار داشت: ایشان در بانک ملت بدون توجه به شرایط ۳۸۸ میلیون درهم اخذ می‌کند و این پرونده به این شکل ادامه پیدا می‌کند و این اخذ تسهیلات مقارن می‌شود با زمانی که آقای دیواندری از بانک ملت به بانک پارسیان منتقل شده و آنجا مدیرعامل می‌شود.

نماینده دادستان گفت: در بانک پارسیان هم همین وضعیت بوده است در این بانک نیز شرکت‌های زیرمجموعه تاسیس می‌شود اما در اینجا بر خلاف بانک ملت آقای دیواندری در شرکت‌های زیرمجموعه رسما عضو نمی‌شود بلکه فقط مدیرعامل بانک پارسیان می‌ماند.

این مقام قضایی تصریح کرد: آقای احدی هم یکی دیگر از متهمان این پرونده قبلا با آقای سعادتی عضو هیئت مدیره شرکت‌های مختلفی بوده‌اند زمانی که فساد بانک ملت برملا می‌شود دیواندری تصمیم می‌گیرد آن مبلغ را از بانک پارسیان به

آقای فلاحتیان بدهد تا پرونده بانک ملت تسویه و بسته شود و آقای ابوالحسنی دیگر متهم این پرونده دستور می‌دهد این مبلغ به حساب یکی از شرکت‌ های آقای فلاحتیان واریز شود اما شما این پول را به دستور چه کسی واریز کردید؟

قهرمانی گفت: دستوری که آقای ابوالحسنی داده فقط امضای خودش را داشته و بدون مصوبه و بدون تشریفات و وثیقه این مبلغ را به فلاحتیان می‌دهد.

نماینده دادستان گفت: فلاحتیان می گوید که ٢٢٠ میلیون درهم نگرفته است اما اسناد بانکی موجود است که دو مرتبه مبلغ ٣٠ میلیون دلار معادل ١١٠ میلیون درهم دریافت کرده است.

در این لحظه متهم فلاحتیان گفت: من اسنادم را ارایه دادم.

نماینده دادستان گفت: مهم اسناد بانک است؛ برادر شما در دادسرا حرف درستی زد گفت اشکال از بانک بوده است؛ خورشتی جلوی ما گذاشتند و ما گوشتهای آن را برداشتیم.

قهرمانی در ادامه با اشاره به استعلام دادسرا از بانک پارسیان مبنی بر اینکه چرا به افراد تسهیلات داده شده است، گفت: بانک می گوید این تسهیلات با مصوبه هیات مدیرعامل نبوده بلکه به دستور مدیرعامل وقت بوده است.

وی ادامه داد: همچنین آقای ابوالحسنی مدیرعامل شرکت مادر پارسیس اعلام کرد که آقای دیواندری به ایشان گفته که آقای فلاحتیان از مشتریان خوشنام است و به او ٣٠ میلیون دلار وام بدهید.

قهرمانی اضافه کرد: دیگر اعضای هیات مدیرعامل پارسیان از جمله علایی، حاتمی، خسروانی، شمس عالم وخسروانی گفتند بدون مصوبه هیات مدیرخ به فلاحتیان تسهیلات داده شده و اگر آقای دیواندری می گوید اعضای هیات مدیرعامل در جریان بودند اسامی آنها را اعلام کنند.

نماینده دادستان افزود: آقای دیواندری در پاسخ به این سوال که چرا با علم بر اینکه آقای فلاحتیان بدهکار بانکی بوده به او تسهیلات داده آید گفت: او را یکی از مشتریان معتبر می دانستیم و وی دارایی زیادی برای تضمین وام داشت.

وی ادامه داد: از مجموع ٣٠ میلیون دلار دریافتی از بانک پارسیان، آقای فلاحتیان ٢۵ میلیون دلار را بابت بدهی خود به بانک ملت پرداخته و ۵ میلیون دلار را برای مشکلات مالی خود هزینه کرده است در حالی که بدهکاران بانکی برای تسویه بدهی خود نباید از بانک دیگر وام بگیرند و بدهی خود را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: اظهارات آقای فلاحتیان هم حاکی از آن است که ٢۵ میلیون دلار از بانک پارسیان را بابت بدهی به بانک ملت دادم تا بدهی هایم ۵۵ میلیون دلار شود.

نماینده دادستان اظهار داشت: آقای فلاحتیان ٣٠ میلیون دلار درخواست داشته اما ۶٠ میلیون دلار به تو داده شده است و البته درخواستی هم وجود ندارد و این روند فساد مصداق حیاط خلوت و لانه فساد است.

قاضی موحد با اعلام ختم جلسه دادگاه گفت: جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین