رمز و راز شكست‌ناپذیری راهبرد نظامی ایران

محمدكاظم انبارلویی،   3980418057 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
رمز و راز شكست‌ناپذیری راهبرد نظامی ایران

انقلاب كه پیروز شد سران ارتش شاه به دلیل كشتار بی‌رحمانه مردم در شهرها در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز، عادلانه محاكمه و به دار مكافات آویخته شدند. این جمله معروف كه «ما كشتیم شما هم بكشید» ترجیع بند دفاعیات برخی از سران ارتش بود. بدنه ارتش به مردم وفادار ماند و فرماندهان میانی با سران همراهی نكردند لذا ارتش به مردم پیوست اما سازه اصلی فرماندهی از بین رفته بود. در این گیرودار دولت موقت، خدمت سربازی را از دو سال به 18 ماه کاهش داد این در حالی بود كه صدام در عراق نیروهای ذخیره را هم به خدمت فرا خوانده بود.

بگو مگو در دولت موقت سر این بود كه ما نیازی به هواپیمای اف 14 نداریم چون در اندیشه حمله به هیچ كشوری نیستیم. در همین حال و هوا بودیم با آنكه هنوز یك‌سال ونیم از عمر انقلاب نگذشته بود، از زمین، هوا و دریا مورد حمله قرار گرفتیم و در همان دقایق اولیه حمله 1200 كیلومترمربع از خاك عزیز میهن‌مان زیر چكمه ارتش متجاوز عراق كه از سوی آمریكا و شوروی حمایت لجستیك می‌شد رفت و به تصرف دشمن درآمد. برخی كشورهای عربی هم در این تجاوز هم كمك  مالی كردند  و هم سرباز فرستادند.

مظلومان عالم، شیفتگان انقلاب اسلامی و مردم آزاده جهان می‌دانستند ملت ایران در این تهاجم بیرحمانه و سبوعانه مظلوم واقع شده است لذا حق دارد به هر وسیله ممكن از خود دفاع كند. آن هنگام كه حتی یك متر سیم‌خاردار هم دنیا مجاز نبود به ما بفروشد، فهمیدیم باید برای دفاع به ملت خود، به اراده ارتش و سپاه و هوشمندی و دانش دانشمندان خود متكی باشیم و از دفاع مقدس فرصتی بسازیم تا ارتش و سپاه اسلام را به استطاعتی برسند كه هیچ قدرت منطقه‌ای و جهانی نگاه چپ به ایران نكند.

از آن تهاجم وحشیانه بیش از 40 سال است می‌گذرد. اكنون با  مدد الهی و اراده پولادین فرزندان رشید این ملت به درجه‌ای از آمادگی و بازدارندگی رسیده‌ایم كه اگر دشمن به یك وجب از خاك،‌ یا آب یا آسمان ایران نزدیك شود بی‌تردید با برخورد سخت مواجه خواهد شد. از این بالاتر اگر در هر كشوری از منطقه بوی توطئه نظامی علیه ملت ایران به مشام برسد دشمن را در مبداء تنبیه می‌كنیم.

وقایع سوریه و عراق و شكل‌گیری توطئه‌آمیز داعش نشان داد ارتش و سپاه ایران با احدی شوخی ندارد، آنها اراده كنند در زدن ضربه تردید نمی‌كنند. رژیم صهیونیستی دشمن دیرینه اسلام و ایران در جنگ‌های نیابتی حزب‌الله و حماس بارها زیر ضربات تنبیهی ایران قرار گرفته است. اكنون از ارتش شكست‌ناپذیر آن در سال‌ها 1967 چیزی جز چند تانك و توپ قراضه باقی نمانده است كه بتواند در برابر سپر موشكی حزب‌الله و حماس بیش از دو ساعت تاب آورد.
 از آغاز حمله ارتش بعث به ایران اسلامی نزدیك به  40 سال است می‌گذرد باید دید كجا بودیم، الان كجا هستیم و چگونه، چرا به این درجه از بازدارندگی رسید‌ه‌ایم.


آيت‌الله خامنه‌اي جزء معدود علمايي بود كه قبل از انقلاب علاوه بر مبارزه علني در منبر و محراب عليه شاه با گروه‌ها و جوانان كه دستي در مبارزات مسلحانه داشتند  در ارتباط بودند. حساب و كتاب مبارزات چريكي سال‌هاي 50 به بعد را داشتند و حتي قبل از آن در جريان ترور منصور با اصلي‌ترين كادرهاي مؤتلفه اسلامي در ارتباط بودند.


شوراي انقلاب كه تشكيل شد كارهاي مهم شورا بين اعضاي اصلي تقسيم شد سهم آيت‌الله خامنه‌اي در اين تقسيم كار حوزه دفاعي، امنيتي و نظامي بود.


29 تيرماه 1358  كه دولت موقت و شوراي انقلاب در هم ادغام شدند مسئوليت آيت‌الله خامنه‌اي معاونت وزارت دفاع در امور انقلاب و سرپرستي سپاه پاسداران شد و به عضويت كميسيوني از وزيران امنيتي در آمد و مسئوليت كليه امور انتظامي و نظامي و امنيتي از جمله بحران‌هاي گنبد، كردستان و خوزستان وسيستان و بلوچستان را به عهده گرفت. او شجاعانه در برابر منافقين كه دنبال انحلال ارتش بودند ايستاد. در مقابل ليبرال‌ها كه در پي پس دادن سلاح‌هاي پيشرفته وفوق مدرن و از جمله اف 14 به آمريكا بودند ايستاد. تصفيه ارتش از عناصر آلوده  و ساماندهي نيروهاي مؤمن و پاي‌كار انقلاب در ارتش را در دستور كار قرار داد و به‌خوبي از عهده آن برآمد.


وقتي هم در مجلس اول به عنوان نماينده تهران انتخاب شد به كميسيون امور دفاعي رفت و به عنوان رياست كميسيون هم برگزيده شد. بعدها كه شوراي‌عالي دفاع ملي شكل گرفت به عنوان رياست اين شورا انجام وظيفه  مي‌كرد و امام (ره) او و چمران را به عنوان مشاور و نماينده خود در شوراي‌عالي دفاع منصوب فرمودند.


وقتي صدام به ايران حمله كرد او اولين كسي بود كه مأمور شد يك گزارشي از ابعاد و اكناف اين حمله و چگونگي برخورد با متجاوز را تهيه كند او شجاعانه در جلسه ستاد مشترك ارتش اين ماموريت را پذيرفت  و هشت ماه اوليه نبرد ملت ايران در دفاع مقدس وي در جبهه‌هاي مختلف نبرد حضور يافت و در تشجيع و تقويت روحيه رزمندگان و انسجام عمليات‌هاي نظامي و جنگ‌هاي نامنظم مشاركت داشت، هفته‌اي يك روز به تهران براي ايراد خطبه مي‌آمد و بقيه روزهاي هفته كه هر ساعت و دقيقه‌اش خوف و خطر كشته شدن بود در جبهه‌ها به سر مي‌برد.


از سال 60 تا 64 كه تحولات بزرگي در جبهه‌ها پديد آمد او رئيس جمهور و رئيس شوراي‌عالي دفاع بود كه  اغلب سرزمين‌هاي اشغالي را در همين برهه از دشمن پس گرفتيم.


پس از خاتمه جنگ و اعلام رهبري ايشان توسط خبرگان در مقام فرمانده كل قوا لحظه‌اي از خودكفايي در آموزش نظامي، خودكفايي در تسليحات نظامي، تقويت بنيه دفاعي و برقراري نظم و انضباط در نيروهاي مسلح مورد غفلت قرار نگرفته است.

امروز مردم جهان چشم باز كرده‌اند و مي‌بينند، ايران تروريست‌ها را در فاصله صدها كيلومتر مرز خود در يك كشور در دوردست‌ها با موشك‌هاي نقطه‌زن تنبيه مي‌كند آن هم با فاصله خطاي نيم‌متري در هدف‌گيري!امروز مردم جهان چشم باز كرده‌اند و مي‌بينند در وسط آب‌هاي خروشان خليج فارس وقتي سربازان انگليسي يا تفنگداران آمريكايي وارد آب‌هاي ايران مي‌شوند بلافاصله با خفت‌وخواري دستگير مي‌شوند.

امروز مردم جهان چشم باز كرده‌اند و مي‌بينند وقتي يك هواپيماي مدرن و  فوق پيشرفته جاسوسي آمريكا كه رادار گريز هست وارد آسمان ايران مي‌شود در فاصله چند هزار پايي مورد اصابت موشك‌هاي فوق پيشرفته ايران قرار مي‌گيرد و بلافاصله  ساقط مي‌گردد. امروز موشك‌هاي زمين به زمين، هوا به زمين و موشك‌هاي سوار شده  بر ناوها و زير دريايي‌هاي ايران توسط جوانان سلحشور ملت ايران آماده پاسخگويي به هر شرارت دشمن است.

امروز هيچ دولتمردي در آمريكا و اروپا با هر درجه‌اي از حماقت و بلاهت حاضر نيست به ماجراجويي نظامي موقتي يا دائمي با ايران فكر كند. به همين دليل آنها همه زور خود را برده‌اند در حوزه «اقتصاد»، «سياست» و «فرهنگ» لذا تمامي توپ و تانك و گلوله و موشكي كه قرار است به ما شليك كنند در همين سه گانه‌‌اي است كه ذكرش رفت.

عنايت ويژه خداوند متعال، اقتدار و بصيرت ملت ايران. توانايي‌هاي شگرف ارتش و سپاه اسلام و امتداد آن در منطقه سايه جنگ را سال‌هاست از سر ملت ايران دور كرده است. كساني كه در اين توهم  به‌سر مي‌بردند كه ديپلماسي سايه جنگ را دور خواهد كرد اكنون به اين واقعيت رسيده‌اند كه در عالم خيال و توهم سير و سلوك مي‌كردند و فكر آنها  ريشه علمي و عملي نداشته است.


تاريخ ايران اين پيروزي شگرف را مديون فردي مي‌داند كه 10 سال در زمان امام (ره) همه همتش تقويت اقتدار نظامي ايران بود و پس از امام (ره) 30 سال در اين راه خون دل خورد تا ايران را به پايه‌اي از اقتدار نظامي برساند كه در تاريخ قبل و بعد از اسلام در ايران بي‌سابقه است.


امروز استراتژيست‌هاي نظامي جهان  از آيت‌الله‌ خامنه‌اي به عنوان يك مغز متفكر، يك ژنرال نظامي آشنا به آيين نبرد، آشنا به جنگ‌هاي متقارن و به ويژه نامتقارن ياد مي‌كنند. دشمن خوب مي‌داند اين طرف معادله نبرد فردي نشسته است با عقلانيت سياسي و نظامي بدون هيچ فعلي كه حكايت از ماجراجويي داشته باشد فقط به اقتدار، عزت و امنيت كشور وانقلاب فكر مي‌كند. دنيا خوب مي‌داند در اين معركه نبرد خدا با او و با ملت ايران مي‌باشد و اين سرّ شكست‌ناپذيري راهبرد نظامي و امنيت ملي در ايران است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۹۲۱۵۷۱۰:۳۹:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۱۸
چون نیروهای نظامی دست دولت نیست وگرنه تکلیف ایران الان معلوم نبود کجا بود
ناشناس۹۹۲۱۶۶۱۰:۴۰:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۱۸
درست مثل کره شمالی.
علی 671۹۹۲۱۸۶۱۰:۴۸:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۱۸
خدای تبارک و تعا لی وجود مبارکش را حفظ و از گزن دشمنان در امان دارد .انشا الله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین