سخن دوستانه حسین شریعتمداری با آقای عراقچی

  4040501010 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
سخن دوستانه حسین شریعتمداری با آقای عراقچی

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت؛

۱- آقای عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه آمریکایی «‌فاکس نیوز‌» گفته است: «پیام من به ایالات متحده این است که بیایید راه‌حلی مبتنی بر مذاکره برای برنامه هسته‌ای ایران پیدا کنیم. ما پیش‌تر چنین کردیم؛ در سال ۲۰۱۵ به توافقی رسیدیم که به برجام معروف شد. شاید دولت فعلی آمریکا علاقه‌ای به آن نداشته باشد، اما می‌توانیم به توافقی مشابه برجام و حتی بهتر از آن دست یابیم‌»! ایشان در بخش دیگری از همان مصاحبه می‌گویند: «ما هیچ ‌وقت قصد محو کردن اسرائیل از نقشه جهان را نداشته‌ایم‌»! درباره اظهارات وزیر خارجه محترم کشورمان اشاره به چند نکته ضروری است. بخوانید!
۲- انتظار این بود -‌و هنوز هم هست- که وزیر خارجه محترم کشورمان فقط -و فقط- به یک نمونه از دستاوردهای برجام اشاره می‌کردند و توضیح می‌دادند که برجام غیر از «‌خسارت محض‌» چه سودی برای کشورمان داشته است؟! که تاکید کرده‌اند:
«‌ما می‌توانیم به توافقی مشابه برجام و حتی بهتر از آن دست یابیم‌»! دولت آقای روحانی بیشترین امکانات و ظرفیت کشور را در مذاکرات هسته‌ای هزینه کرد و در حالی که هدف از مذاکرات، لغو تحریم‌ها بود، نه فقط هیچ تحریمی لغو نشد، بلکه تحریم‌ها بیش از دو برابر هم شد.
۳- ایشان اظهار می‌دارند که: «‌شاید دولت فعلی آمریکا علاقه‌ای به آن نداشته باشد‌» و می‌فرمایند:«می‌توانیم به توافقی مشابه برجام و حتی بهتر از آن دست یابیم‌» و این پرسش‌ها را بی‌پاسخ می‌گذارند که، برای آمریکا توافقی بهتر از برجام چه خصوصیاتی خواهد داشت؟! ترامپ برجامی که برای ما خسارت محض و برای آمریکا یک برگ طلایی بود را پاره کرد. چرا؟
او درپی آن بود که محدودیت صنایع موشکی ایران و حضورمان در منطقه نیز در برجام گنجانده شود‌(!). اکنون سؤال این است که منظور آقای عراقچی از «‌توافقی بهتر از برجام‌» چیست؟! و در واژه «بهتر از برجام‌» منظورشان بهتر برای ایران یا بهتر برای آمریکاست؟! ترامپ برجام را پاره کرده است.یعنی قبولش نداشته! و تاکید کرده است که محدودیت صنایع موشکی ایران و... نیز باید به برجام اضافه شود(!) آیا منظور آقای عراقچی از پیشنهاد برجامی بهتر از «برجام پاره شده‌»، تامین همان خواسته‌هایی است که ترامپ در آرزوی آن برجام را پاره کرد؟! وقتی خطاب به آمریکا سخن از برجام بهتر در میان است، غیر از تامین آرزوهای بر زمین مانده آمریکا چه مفهوم دیگری می‌تواند داشته باشد؟!
۴- جناب عراقچی عزیز می‌فرمایند؛ «ما هیچ‌وقت قصد محو کردن اسرائیل از نقشه جهان را نداشته‌ایم»! در این خصوص باید گفت که اسرائيل یک رژیم جعلی و به تعبیر حکیمانه و هوشمندانه حضرت امام (رضوان‌الله تعالی علیه‌) یک غده سرطانی است. فقط نیم نگاهی به جنایات وحشیانه این رژیم از آغاز تاسیس غیر‌قانونی آن تاکنون و از جمله جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه و‌... کمترین تردیدی در صحت نظر حضرت امام و تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب بر ضرورت محو و نابودی کامل این رژیم جنایتکار باقی نمی‌گذارد. کاش آقای عراقچی بعد از بیان این جمله که «‌ما قصد محو کردن اسرائیل از جغرافیای جهان را نداشته‌ایم‌»! می‌فرمودند؛ ما به تبعیت از امام راحل و خلف حاضر ایشان معتقدیم که «‌اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود‌» یعنی نه فقط از نقشه جهان بلکه از عرصه جهان محو شود.
۵- و بالاخره با توجه به سوابق مثبت آقای عراقچی و سلامت نفس و دلدادگی ایشان به اسلام و انقلاب، نمی‌توان باور کرد که اظهارات یاد شده از جانب ایشان باشد‌(!) و امید آن‌که درپی اصلاح آن برآیند.

دیدگاه کاربران

مثبت نگر۳۹۷۶۷۷۶۰۵:۵۱:۱۲ ۱۴۰۴/۵/۱
اقای همه چیز دان
ناشناس۳۹۷۷۰۳۵۱۱:۲۷:۲۹ ۱۴۰۴/۵/۱
در زمان برجام حداقل ساختار غني سازي ما داشت كار ميكرد و دنيا با ما كاري نداشت و اين امريكا بود كه به واسطه خروج بي دليل از برجام تحت فشار قرارداشت .
ناشناس۳۹۷۷۰۶۳۱۱:۵۱:۰۲ ۱۴۰۴/۵/۱
برجام تعلیق غنی سازی بود بتن را یادتون رفته که تو راکتور ریختن ... بعدم با همین امریکا بود که امضاش تضمین بود که هیچکدام از اقدامات طرف مقابل انجام نشد برگردید به گفته های ولی الله سیف رییس وقت بانک مرکزی در خصوص برجام .... که گفتن آورده برجام برای ما هیچ بود هیچ
ناشناس۳۹۷۷۱۳۳۱۲:۴۳:۰۳ ۱۴۰۴/۵/۱
آورده هیچ بود؟؟؟!!! تمام تحریم‌های شورای امنیت رو برداشتند زمان برجام. یه سیفی اومد یه حرفی زد و رفت اینو سفت چسبیدی. اگر تو رآکتورهامون بتن ریختیم پس این غنی سازی ۶۰ درصد از کجا اومده؟؟؟؟
ناشناس۳۹۷۷۴۸۲۱۷:۳۳:۵۴ ۱۴۰۴/۵/۱
دوست عزیز هر چی استدلال بیاری اونهائی که نخوان بفهمن لا یفقهون !
ناشناس۳۹۷۷۴۹۸۱۷:۴۷:۴۶ ۱۴۰۴/۵/۱
مطمئنی تحت فشار بود! لابد همانگونه که ما از منافع برجام بهره مند بودیم!
ناشناس۳۹۷۷۱۸۸۱۳:۱۸:۴۷ ۱۴۰۴/۵/۱
همه چیزدان که نیستند ولی اینطور که فهمیدیم در حوزه امنیتی خیلی چیزدان هستند .
تاریخ۳۹۷۶۷۸۶۰۶:۲۱:۵۲ ۱۴۰۴/۵/۱
نقش پلیس خوب و بد را بازی می کند .
صمصام۳۹۷۶۸۰۰۰۶:۴۹:۰۳ ۱۴۰۴/۵/۱
اقای شریعتمداری دیشب از ساعت ۹ تا ۴ صبح اب قطع بود من فقط الان به این فکر میکنم که چرا شرکت های خصوصی هشدار هواشناسی در مورد خطر اشعه ماورا بنفش خورشید را رعایت نمی‌کنند و من مجبور به حضور در سر کار هستم و اتفاقا متاسفانه و بدبختانه مجبور به حضور در فضای باز و زیر آفتاب هستم
ناشناس۳۹۷۶۹۶۱۱۰:۱۷:۴۹ ۱۴۰۴/۵/۱
نکنه‌ فکر میکنی بازم یه برجام دیگه مشکل آب خوردن من و شما رو حل میکنه؟!!! بیش از ۳۶ سال دولت تمام و کمال دست طیف بده بره بوده و هست هر چی دادن رفته به جاش بحران و کمبود و گرانی و بدبختی و فقر و تهی دستی برای مردم آوردن
ناشناس۳۹۷۶۹۹۲۱۰:۵۷:۰۷ ۱۴۰۴/۵/۱
شک نکن که اگر با برجام حل نشه بدون برجام به هیچ وجه حل نمیشه.
ناشناس۳۹۷۷۰۵۱۱۱:۴۴:۳۲ ۱۴۰۴/۵/۱
تمام اقتدار این کشور و همه‌ی دستاوردهای واقعی در هر عرصه‌ بدون برجام بدست اومده برجام دستاوردها رو نابود کرد.
ناشناس۳۹۷۶۸۰۳۰۶:۵۱:۵۶ ۱۴۰۴/۵/۱
شریعتمداری و سخن دوستانه ؟!!!
ناشناس۳۹۷۶۸۱۳۰۷:۰۶:۱۲ ۱۴۰۴/۵/۱
از زمستان سخت اورپا معلوم هست که حرفهای ایشان چقدر دوستانه هست
ناشناس۳۹۷۶۸۲۰۰۷:۱۶:۰۸ ۱۴۰۴/۵/۱
آقای شریعتممداری بهتر است در کاری که تخصص نداری دخالت نکنی
ناشناس۳۹۷۶۹۷۲۱۰:۲۷:۲۷ ۱۴۰۴/۵/۱
حقانیت‌سخنان‌وتحلیل‌های‌شریعتمداری‌ روزبه‌روزآشکارترمیشه‌ حتی‌یک‌تحلیل‌ونصیحت‌وهشدارایشون‌ غیرمستندوبدون‌مدرک‌نیست‌ بعضی‌هاچیزهایی‌که‌وجوددارن‌وواضحات‌ وواقعیت‌های‌معلوم‌روانکارمیکنن‌ اینهامتوجه‌نیستن‌که‌دارن‌عقل‌وفهم‌و صداقت‌خودشونوزیرسئوال‌میبرن
ناشناس۳۹۷۷۰۵۶۱۱:۴۸:۴۱ ۱۴۰۴/۵/۱
مخالفان استدلالهای مستند حاج حسین اگه فقط یک دفاع مستند و با مدرک و معتبر ارائه بدن من بهشون ایمان میارم هرگز نداشتن و ندارن
ناشناس۳۹۷۷۳۶۴۱۵:۱۳:۵۸ ۱۴۰۴/۵/۱
جناب عراقچی از موضع ضعف حرف زده، آمریکا هم همینو میخواد تا ایران رو مجبور به پذیرش خواسته هاش کنه هر کس از این موضع دفاع کنه ذلت رو پذیرفته
ناشناس۳۹۷۷۱۵۲۱۲:۵۴:۴۳ ۱۴۰۴/۵/۱
اگر تصمیم گیران کشور به حرفهای این آقا گوش می دادند زمانی این جنگ رخ می داد که ما بعضی از سلاح های تعیین کننده امروز را نداشتیم و معلوم نبود که آن زمان چه میشد. برجام برای ما حداقل ۹ سال فرصت خرید. متاسفانه تمام کسانی که اظهار نظر منفی می کنند یادشان میره که آقای شریعتمداری که تصمیم گیرنده نیست و تمام تصمیمات در بالاترین رده تصمیم گیری کشور از جمله برجام انجام می شود.
محو۳۹۷۶۸۳۰۰۷:۳۸:۵۸ ۱۴۰۴/۵/۱
اسراییل ازدید ما کشور جعلی هست اما از دید سازمان ملل و حتی چین و روسیه هم یک کشور قانونی هست پس تلاش برای حذف اسراییل و باعث اتحاد بین اعضای شورای امنیت برای حفظ اسراییل میشه نمونش هم دیدم روسیه همیشه زمانی که در سوریه مستقر بود راحت میذاشت اسراییل بیاد و هر تهدید علیه موجودیتش را در سوریه بزنه و بره . محو کردن اسراییل نیاز به کمک شورای امنیت داره که تا هزار سال دیگه هم بگذره اجازه نمیدن این اتفاق بیفته نیاز باشه همه اعضای شورای امنیت برای اسراییل نیرو میفرستن
ناشناس۳۹۷۷۳۶۹۱۵:۱۸:۴۱ ۱۴۰۴/۵/۱
ذهنیت بعضی ها در دهه چهل: امریکا پشت شاهه هزار سال هم بگذره نمیشه انقلاب کرد، ما حریف اون قدرتها نمیشیم اما در عمل: انقلاب شد، شاه سرنگون شد و امریکا هم کاری نتونست بکنه چون ملت ایران ترسو نبوده و نیست
ناشناس۳۹۷۶۸۳۱۰۷:۳۹:۲۸ ۱۴۰۴/۵/۱
من هم با سردار قلم جناب شریعتمداری موافقم. اصلا مذاکره نکنیم.
ناشناس۳۹۷۶۸۴۱۰۷:۴۷:۲۴ ۱۴۰۴/۵/۱
پیشنهاد من این است که شریعتمداری کاندیدای ریاست جمهوری شود من هم به او رای می دهم .
ناشناس۳۹۷۶۹۹۶۱۰:۵۹:۲۴ ۱۴۰۴/۵/۱
ای آقایون همواره کنار گود را دوست دارند بخصوص زمانی که بگویند لنگش کن! حاضر نیستند خود را در معرض قضاوت در مورد مسئولیت به این سترگی قرار دهند.
امیر حسین سلطان/تهران۳۹۷۶۸۴۷۰۷:۵۴:۱۸ ۱۴۰۴/۵/۱
آقای شریعتمداری میبایست به فکر امروز و فردا و فردا های دیگرمان هم می بودند وقتی که با یادداشت ها و درج مطالب شان در کیهان یک خط یکسویه و غیر همه جانبه نگر را دنبال می کردند. متاسفانه برجام را که در زمان خودش به منزله یک مسکن برای ما و اقتصاد ما می توانست خیلی بهتر از اینها هم عمل کند به قول معروف سکه یک پول کردند در حالی که برجام گرچه بهترین نسخه در زمان خودش نبود اما به هر حال خیرالموجودین بود وگرنه آقای ترامپ از آن خارج نمی شد. همین خروج رئیس جمهور آمریکا از برجام نشان می داد که روی هم رفته برجام بیشتر به نفع ایران بود تا آمریکا و این نکته مهم و ظریف را هنوز آقای شریعتمداری و همسویان سیاسی ایشان نه قبول دارند و نه باور دارند در حالی که الحق و الانصاف برجام هر چه که بود ولو با همه کمی و کاستی هایش اما مستحق آن همه نامهربانی ها و قدرناشناسی ها توسط همین آقای شریعتمداری و روزنامه کثیرالانتشار کیهان هم نبود. آقای شریعتمداری وقتی جانب اعتدال را با تندروی و خواسته های گروهی و جناحی جایگزین می کردید میبایست به فکر امروز هم می بودید که افراط و تفریط نتیجه ای ندارد و اکنون هم ادامه همان تندروی ها و لجاجت ها ما و شما را به جایی نخواهد رساند پس اجازه بدهید زعمای قوم درباره هرآنچه را که به خیر و صلاح کشور و مردم است تصمیم بگیرند و اقدام نمایند و بیش از این فرصت ها را با فرصت سوزی از دست ندهیم که زمان از دست رفته به هیچ عنوانی قابل استرداد نبوده، نیست و نخواهد بود. «تعز من تشاء و تذل من تشاء»
ناشناس۳۹۷۷۰۸۲۱۲:۰۷:۵۷ ۱۴۰۴/۵/۱
ترامپ از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد تا به برجام موشکی و نظامی و پهپادی برسد گویا بتن ریزی هسته ای زیر زبان شون مزه کرده بود !
ناشناس۳۹۷۶۸۵۰۰۸:۰۸:۴۳ ۱۴۰۴/۵/۱
چرا آدم تندی که تمام نظراتش برخلاف منافع ملی هست در مدیریت کیهان باقی بماند هنر این مرد عصبانی کردن مردم هست و بس
ناشناس۳۹۷۶۹۴۷۰۹:۵۶:۵۹ ۱۴۰۴/۵/۱
20ساله منافع ملی را با دیگران به اشتراک می‌گذارند که در ایران دخالت کنند این دولت که نوبرش را آورده ....
ناشناس۳۹۷۷۲۷۶۱۴:۰۷:۳۳ ۱۴۰۴/۵/۱
یک سیاستمدار حرفه ای ارزش این اختلافات را در مواجهه با رقیب خارجی خوب میداند.
ناشناس۳۹۷۶۸۵۸۰۸:۱۸:۰۰ ۱۴۰۴/۵/۱
ای کاش آقای شریعتمداری به جای نقدهای غیر منصفانه راهکار ارائه می دادند. ای کاش ایشان هم پشت سر حضرت آقا و دوشادوش آقای عراقچی حرکت می کردند.
ناشناس۳۹۷۶۸۷۰۰۸:۴۵:۱۱ ۱۴۰۴/۵/۱
هرچند میدانم آقای عراقچی بازی دیپلماتیک را برای نمایش خردمندی ایران در عرصه بین المللی و اطاله زمان تا انقضاء مهلت مکانیسم ماشه انجام میدهد اما از آنجا که این بازی دیگر رو شده و حریف هم کار خودش را خواهد کرد، اینبار با آقای شریعتمداری موافقم.
لطيف۳۹۷۶۸۷۵۰۸:۵۰:۵۹ ۱۴۰۴/۵/۱
اين اقاي شريعتمداري چه كاره هستند كه به خودشون اجازه ميدن با مقام رسمي مملكت اينطور حرف بزننن بسيار جاي تاسف داره
ناشناس۳۹۷۶۸۹۳۰۹:۰۳:۰۲ ۱۴۰۴/۵/۱
به‌نظر میرسد‌در‌دستگاه‌دیپلماسی‌اعتقادی‌بر‌اینکه‌هدف‌امریکا‌و‌اسراییل‌تجزیه‌ایران‌میباشد‌جایگاهی‌ندارد.هدفی‌‌که‌بارها‌توسط‌مقامات‌امریکا‌بر‌زبان‌آو ده‌شده‌است.
ناشناس۳۹۷۶۸۹۶۰۹:۱۰:۰۳ ۱۴۰۴/۵/۱
متاسفانه آمریکا بر اساس حرفهای جناب شریعتمداری و دوستان ایشان سیاستهای خود را تنظیم میکند. دولت و وزیر امور خارجه اش هر چقدر هم تلاش کنند بی فایده است .
ناشناس۳۹۷۶۹۴۹۰۹:۵۷:۴۷ ۱۴۰۴/۵/۱
برعکس فهمیدی عزیزم
ناشناس۳۹۷۶۹۱۲۰۹:۲۲:۳۴ ۱۴۰۴/۵/۱
در این موقعیت خطیر بهتر است جناب حسین شریعتمداری اظهار نظر نکنند تا مسئولان کارشان را بکنند.
ناشناس۳۹۷۶۹۷۰۱۰:۲۳:۲۳ ۱۴۰۴/۵/۱
تا بیشتر کشور فروشی کنند؟
ناشناس۳۹۷۷۳۸۴۱۵:۳۰:۴۶ ۱۴۰۴/۵/۱
نگران نباش هیچکس نمیتونه سرخود حرف بزنه یا کاری کنه
ناشناس۳۹۷۶۹۲۱۰۹:۳۳:۳۰ ۱۴۰۴/۵/۱
آقای شریعتمداری اشاره می کند از برجام چی رسیده است؟ کمی به ذهن خود فشار بیاورد، متوجه خواهد شد که 2 سال بعد از برجام اقتصاد ایران چقدر رشد داشت. جناب شریعتمداری و 15 درصدی از مردم ایران که همفکرشان هستند، نمی توانند برای 85% باقیمانده تصمیم بگیرند.
ناشناس۳۹۷۷۰۸۷۱۲:۱۱:۳۵ ۱۴۰۴/۵/۱
بله جمعیت استحاله شده توسط اینترنشنال خودرا95%ملت می داند .
ناشناس۳۹۷۶۹۲۵۰۹:۳۵:۳۲ ۱۴۰۴/۵/۱
آقای شریعتمداری که خودت راعقل کل میدانی و همه چیزدان آقای عراقچی گفت سیاست ماازبین رفتن اسرائیل نیست نمی‌خواست بعنوان ایران تروریست وخشن به دنیا معرفی کند بله زبانی گفت ولی درعمل اینگونه نیست کمی سیاست بلد باشی بد نیست .روز روشن جلوی دوربین کل دنیا درحال شنیدن مصاحبه وزیرامورخارجه ایران بازبان رسمی ومقام رسمی بشنوند که نابودی اسرائیل خواست حکومت ایران میباشد مدرک معتبر تهیه ودرمجامع بین المللی عنوان کنند که ایران تروریست است
صمصام۳۹۷۶۹۷۴۱۰:۲۸:۳۱ ۱۴۰۴/۵/۱
به نظر من باید برای جناب شریعتمداری یک کلاس جامع از باید ها و نباید های فضای دیپلماسی بین الملل بگذارند باید به ایشان یاد بدهند که وقتی از زبان یک مقام رسمی کشور انهم وزیر خارجه در خصوص نابودی یا محو یک کشور عضو سازمان ملل از نقشه کره زمین یا عرضه جهانی اظهار نظر رسمی مطرح شود نشانه اش چیست مسلما آقای شریعتمداری یک چهره مطبوعاتی اندو روزنامه نگارند و در بیان نظراتشان آزادند و الزامی باری پاسخگویی در خصوص اظهاراتشان در کیهان ندارند، اما شخص وزیر خارجه در نگاه جهانیان به عنوان یک مقام رسمی منعکس کننده دیدگاه رسمی نظام ما هستند و چنانچه در سخنانشان از نابودی و محو یک کشور از کره زمین حرف بزنند این موضع رسمی کشور ما شناخته میشود و برای کشور ما تبعات سنگینی خواهد داشت از طرفی رژیم صهیونی با همه تجاوزگری و اشغالگری و غاصب بودنش و همچنین جنایاتی که در فلسطین مرتکب شده متاسفانه توسط سازمان ملل و حتی متحدان ما یعنی چین و روسیه به رسمیت شناخته شده است و نمیتوان در برابر این وضعیت ایستادگی کرد.
رضا۳۹۷۶۹۷۷۱۰:۳۱:۴۲ ۱۴۰۴/۵/۱
ماشاالله به آقای شریعتمداری فقط راهکار برای ادامه تنش و درگیری می دهد
ناشناس۳۹۷۶۹۹۴۱۰:۵۷:۱۸ ۱۴۰۴/۵/۱
اگر درک و الفبای سیاست بین‌المللی را بلد باشیم متوجه می شویم که کیهان یک کلمه در مورد دشمن اشتباه نکرده است و موضع گیری هایش کاملا در خط رهبری بوده است، تعصب بیجا و کورکورانه را کنار بگذارید.
جواد۳۹۷۷۰۱۹۱۱:۱۸:۲۵ ۱۴۰۴/۵/۱
چرا سایت الف هر روز از کیهان و حسین شریعتمداری مطلب میگذارد ؟
ناشناس۳۹۷۷۰۲۶۱۱:۲۲:۴۱ ۱۴۰۴/۵/۱
شریعتمداری توی بند چهارم حرف درست زد
ناشناس۳۹۷۷۰۴۵۱۱:۳۸:۵۹ ۱۴۰۴/۵/۱
قبلا بارها گفته ایم اسرائیل تنها نیست بلکه آمریکا و ناتو حامی آن است.
ناشناس۳۹۷۷۲۶۰۱۳:۵۵:۴۵ ۱۴۰۴/۵/۱
چرا رئیسی تو سه سال از برجام خارج نشد .
ناشناس۳۹۷۷۳۵۵۱۵:۰۹:۴۹ ۱۴۰۴/۵/۱
ای کاش ایشان را که دائم از همه انتقاد مینماید به عنوان وزیر خارجه منصوب کنند تا ببینیم برای کشور و مردم چه کار مثبتی انجام میده .
ناشناس۳۹۷۷۳۷۱۱۵:۱۹:۱۲ ۱۴۰۴/۵/۱
البته این محو رژیم صهیونیستی امری مقدس و خداپسندانه است ولی واقعیت این است که ما فعلا در این جهان تنهاییم و به غیر از ما هیچ حکومتی برای این امر همراهی نمیکند و در این جنگ تحمیلی 12 روزه هم دیدیم که هیچ کشور اسلامی و عربی کمکی به ما نکردند و فقط در حد حرف بودند و خداوند متعال از انسان فقط به قدر توانش مسئولیت و کار میخواهد و ایران هم در این 46 سال تمام توتنش را برای آزادی قدس انجام داد ولی قبول کنیم که در حالت فعلی این امر با توجه به پشتیبانی یکپارچه جهان غرب از این رژیم خارج از توان ماست.
شهاب۳۹۷۷۳۸۰۱۵:۲۶:۱۸ ۱۴۰۴/۵/۱
اگر قرار بود نظرات آقای شریعتمداری در وزارت خارجه اجرا شود مردم به کاندیدایی که ایشان طرفدارش بود رای می دادند.
ناشناس۳۹۷۷۴۳۷۱۶:۴۲:۲۲ ۱۴۰۴/۵/۱
تفکر صهیون و به تبع آن کشور اسراییل به واسطه ظلم علنی توسط تفکری قوی تر از صحنه روزگار محو خواهد شد این وعده الهی است.
yektanetتریبون

آخرین عناوین