خصوصی‌سازی سود، دولتی‌سازی ضرر !

سامان مهراد، گروه اجتماعی الف،   4021108085 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
خصوصی‌سازی سود، دولتی‌سازی ضرر !

فیلم منتشره از مسئولان بیمارستان گاندی که در آن درخواست کمک از دولت و دیگر نهادهای حاکمیتی را مطرح می‌کنند، نشان‌دهنده چهره واقعی بخش خصوصی است؛ بخشی که در سایه تغییر جهت‌گیری‌ها و ریل‌گذاری‌های اقتصاد سیاسی در سه دهه اخیر جایگاه مقدس و نجات بخشی یافته،  اما همین بخش خصوصی مقدس که با دولت ستیزه‌جویی می‌کند و خواستار کناره‌گیری‌اش از عرصه اقتصادی است، در بحران‌ها به‌سوی همان نهادی دست‌دراز می‌کند که او را موجودی مزاحم در جهت بهره‌وری مطلوب می‌داند و این تناقض، بسیار عجیب و زننده است! 

صحبت‌های مسئولان بیمارستان گاندی را مرور کنیم. آنان خواستار ورود رسمی دولت و کمک به کادر پزشکی و کارکنان بیمارستان هستند و حتی آن‌طور که مطرح می‌شود، ظاهرا قول‌های مساعدی هم از سوی معاون اول رئیس‌جمهور داده شده که البته این ادعاها نیاز به صحت‌سنجی دارند. رئیس بیمارستان با قرار گرفتن مقابل دوربین و همراهی چند تن دیگر، با صحبت‌هایی حزن‌انگیز و برجسته‌کردن مشکلات معیشتی پزشکان بیمارستان (!) و کارکنان در شب عید، خواستار توجه و مساعدت دیگر نهادهاست و انتظار دارد تا زمان بازسازی ساختمان، چاره‌ای برای مسائل مالی بیمارستان اندیشیده شود.

نکته عجیب این سخنان جایی است که پای دولت به ماجرای خطاهای شگرف متولیان یک بیمارستان خصوصی کشیده می‌شود. در حالی که به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، بیش از 5 بار به این بیمارستان اخطار ایمنی ارسال و با اهمال و بی‌توجهی مواجه شده بود، اما رئیس بیمارستان انتظار دارد که دولت جور کم‌کاری متولیان این بیمارستان خصوصی  را بکشد! 

 مردم می پرسند به راستی چرا باید دولت برای سامان‌بخشی به وضعیت این بیمارستان وارد گود شود و برای منفعت سهام‌داران یک بیمارستان خصوصی و پزشکان گران‌قیمتش ( اگر چه در پوشش حمایت از کارکنان)  از کیسه بیت‌المال خرج کند؟ مگر فعالین بخش خصوصی شب و روز از لزوم عدم دخالت دولت سخن نگفته و هر گونه اقدامش را اقتصاد دستوری تلقی نمی‌کنند و چرا حالا خوستار ورود و دخالت دولت هستند؟ بخش خصوصی حوزه درمان مگر از تعرفه‌گذاری‌های پزشکی دولت گلایه‌های بسیار نکرده و لابی‌های خود را برای افزایش نرخ‌ها و سود بیشتر خود و متعاقباً تحت‌فشارگرفتن مردم فعال نمی‌کند؟

اینجا نقطه‌ای است که از قضا باید بر مناسبات مورد تاکید بخش خصوصی و طرفداران اقتصاد آزاد پافشاری کرد! با قبول این پیش‌فرض مورد تاکید آنان، دولت نباید در امور بخش خصوصی دخالت کند و بنابراین تمام تبعات این حادثه از جمله تامین معیشت کارکنان بر عهده مسئولین بیمارستان و سهامداران آن است. دولت هیچ وظیفه‌ای برای تامین منافع پزشکان این بیمارستان گران‌قیمت ندارد و باید تمامی مقصرین این حادثه تحت پیگردهای قانونی قرار گیرند.

نمی‌توان حداقلی‌ترین اقدام دولت برای تامین سلامت مردم حتی تنظیم تعرفه‌های پزشکی را برنتافت و به آن حمله‌ور شد و حتی کوچک‌ترین خدمت پزشکی را به دارندگان بیمه‌های دولتی پایه ارائه نداد اما انتظارات نابجایی را از نهاد دولت مطرح کرد و به‌عبارتی خصوصی‌سازی سود و دولتی‌سازی ضرر غیرممکن و امکان ناپذیر است. آن‌زمانی که مسئولین بیمارستان برای کسب سود سرشار خود وارد فعالیت‌ درمانی شدند و با احداث ساختمانی لوکس و فراهم‌کردن امکاناتی مجلل سرمایه‌های خود را افزایش می‌دادند، باید به فکر روز مبادا بوده و حداقل الزامات ایمنی را مهیا می‌کردند. بنابراین خرج‌کردن از کیسه بیت‌المال در این فقره به‌خصوص ممنوع است!

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۷۲۲۰۱۰۹:۰۸:۰۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
باید بطور دقیق جوانب این آتش سوزی رسیدگی شود با توجه به شرایط سیاسی شب حادثه این آتش سوزی طبیعی به نظر نمی رسد
ناشناس۳۳۷۲۳۶۰۱۱:۵۱:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
چگونه می‌شود از یک مصاحبه اینقدر آسمان ریسمان به هم بافت!!! طرف هزاران میلیارد سرمایه‌اش دود شده و از فرط استیصال ممکن است از هر جایی درخواست کمک بکند کاملا هم طبیعی است و‌ تناقضی با هیچ چیزی ندارد. دولت می‌تواند جواب منفی بدهد و به‌حق بیت‌المال را برای بخش خصوصی هزینه نکند مانند کاری که در رابطه با بانک‌های ورشکسته کرد.
ناشناس۳۳۷۲۳۷۱۱۲:۰۶:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
برای تو پول و سرمایه مهمه برای من و بسیاری از مردم جان و ایمنی بیماران که برای سرمایه دارن مهم نیست !!!!!! اتفاقا مسئولین بیمارستان باید به خاطر استرسی که به مردم و بیماران وارد کرده جریمه هم شوند ! پروانه بیمارستان هم به خاطر بی توجهی به استانداردهای ایمنی لغو شود.
ناشناس۳۳۷۲۳۷۸۱۲:۱۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
بله از دیدگاه شما دولت باید از سرمایه داران بی فکری که بی توجه به استانداردهای ایمنی فعالیت می نمایند و سودهای کلان به جیب می زنند حمایت کند تا کماکان سرمایه دار بمانند ! چرا برای شما جان آن بیماران و پرسنل و کادر درمانی که در سایه سودجویی همین هیئت مدیره می توانست به خطر بیفتد مهم نیست و صرفا به فکر حفظ سرمایه عده ای هستید که ارزشی برای ایمنی و جان مردم قائل نیستند و خود را حافظ جان مردم می دانند! تا به حال به دلیل سودجویی و عدم استفاده از کامپوزیت نسوز بیمارستانهای دیگری هم مانند بیمارستان رسول اکرم آتش گرفته اند ! تا کی باید مردم هزینه سودجویی و منفعت طلبی دلالان را بدهند و دولت با مماشات با این افراد برخورد کند !
ناشناس۳۳۷۲۵۲۹۱۴:۱۹:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
وقتی به ۵ بار تذکر وقعی ننهادند باید ارگانهای مسئول مربوطه عکس العمل درخوری نشان میدادند نه اینکه بی تفاوت باشند.
ناشناس۳۳۷۲۳۶۲۱۱:۵۷:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
حب و بغض افراطی و مطامع سیاسی باعث می‌شود به جای منطق و تفکر عقلایی هر مسئله‌ای را در راه اهداف سیاسی استفاده کنید‌. مگر وقتی حادثه طبیعی پیش می‌آید دولت از مردم تقاضای کمک نمی‌کند؟
ناشناس۳۳۷۲۲۰۹۰۹:۱۳:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
در همه جای دنیا بخش خصوصی موتور محرک هست و دولت ها پشتیبان این بخش. حتی چین کمونیستی بیشترین حمایت رو دارن.
ناشناس۳۳۷۲۲۳۹۰۹:۳۷:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
واقعا بیماران و کادر پزشکی و کارکنان شانس زیادی آورده اند که آتش به داخل بیمارستان زباد سرایت نکرده است
ناشناس۳۳۷۲۲۸۲۱۰:۳۳:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
نگارنده کل بخش خصوصی را با چوب حادثه بیمارستان زده است. نگارنده عزیز! دولت فعلی و قبلی به کلی بنگاه اقتصادی هزاران میلیارد تومان بدهکار است و با گردن کلفتی مطالبات آنها را نمی دهد. فکر میکنی دلیل اصلی اینکه بطور مثال بخش خصوصی واقعی حاضر به سرمایه گذاری در بسیاری از صنایع زیرساختی از جمله نیروگاهها نیست چیه ؟
ناشناس۳۳۷۲۳۳۰۱۱:۰۵:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
مغلطه نکنید!! در نیروگاه کسی فعالیت نمی کند چون نرخ گذاری دولتی است و منافع آن به عامه مردم می رسد !!! در هیچ جای دنیا از یک شرکت که قصوری مرتکب شده و با جان و ایمنی مردم بازی کرده حمایت نمی شود! بلکه مجوزها ابطال و مدیران ان هم بازداشت و غرامت سنگینی به خانواده بیماران و اسیب دیدگان پرداخت می شود!!!!!
ناشناس۳۳۷۲۵۳۵۱۴:۲۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
بعد از ۵ بار تذکر و قبل از وقوع حادثه، مسئولان ذیربط چرا با قصور کنندگان برخورد مناسبی نکرده اند؟
ناشناس۳۳۷۲۳۷۳۱۲:۰۷:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۹
کاری با نگارنده و افکارش ندارم اما بخش خصوصی کارش را بلد است آن بیمارستان بیمه بوده و ضرری متوجه سرمایه‌گذارانش نیست.
مصطفی۳۳۷۲۲۹۹۱۰:۴۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
پشتیبان برای تسهیل گری امور مربوط به تجارت و اقتصاد . نه اینکه طرف وقتی موقع سود کردن هست هیچ کی رو نمی شناسه ولی موقع ضرر کردن دست به دامن دولت میشه . بعد اهمال کاری بکنه و نقص های خودش رو برطرف نکنه بعد بگه ولش کن اگر مشکلی پیش اومد دولت از جیب سایر مردم کمک می کنه !
ناشناس۳۳۷۲۴۱۴۱۲:۳۷:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
اصلا این طور نیست. کلیه شرکتها موظف هستند 25 درصد از سود سالیانه خود را به دولت بدهند . یعنی در این شرایط سخت اگه شرکت و یا کارخانه و یا هر بخش خصوصی دیگر در پایان سال سود نشان بدهد می بایست 25 درصد آن را به دارایی پرداخت نماید . یعنی یک چهارم سود هر بخشی به جیب دولت می ره . این به غیر از 9 درصد مالیات ارزش افزوده است که دولت از تمام بخشها دریافت می نماید. پس دولت موظف است همانگونه که در سود شرکتها سهیم می باشد. حمایتهای لازم را برای به حرکت درآوردن چرخهای بخش خصوصی بعمل بیاورد. چون هرچقدر شرکتهای سودآوری بیشتری داشته باشند دولت هم از همین را بهره مند می شود.
ناشناس۳۳۷۲۳۲۶۱۱:۰۱:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
در همه جای دنیا بستر مناسب برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد و در برابر سودجویی آنها مقابله می کنند در این قضیه چرا دولت از این بیمارستان که ارزشی برای جان و ایمنی مردم قائل نیست حمایت کند آن هم از جیب کارگر و کارمند مالیات دهنده ای که در این بیمارستان خدمات نمی گیرند!
ناشناس۳۳۷۲۳۲۷۱۱:۰۲:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
میشه بگی پس چرا دولت آمریکا از بانکهای ورشکسته و جنرال موتورز حمایت نکرد تا ورشکست نشن! متاسفانه حمایت بدون دلیل از جیب مردم را با ایجاد بستر برای فعالیت استاندارد و ایمن اشتباه گرفتید !!
ناشناس۳۳۷۲۳۳۵۱۱:۱۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
در هیچ جای دنیا از جیب مالیات دهنده برای جبران خسارت بی فکری و ناکارآمدی بخش خصوصی که به ایمنی بی توجه هست استفاده نمی کنند! بلکه دولت باید مجوز فعالیت این دست بیمارستانهای نا ایمن را ابطال و مدیران آنها را مجازات کند! در آمریکا و غرب به این شکل است و هیچ وقت دولت از سرمایه داری که با جان و ایمنی مردم بازی کرده مماشات نمی کند !
ناشناس۳۳۷۳۱۴۱۰۹:۵۸:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
دولت اگر نميخواست مماشات كند وزارت بهداشت و اتش نشاني را مكلف ميكرد درب بيمارستان را پلمب كنند.
ناشناس۳۳۷۲۲۱۲۰۹:۱۶:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۹
زمانی طبق قانون شهرداری ها نمای ساختمان به جز آجر و سنگ چیز دیگری نمی توانست باشد.
ناشناس۳۳۷۲۲۸۳۱۰:۳۵:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
همین نماهای پلیمری هم انواع نسوز دارد که نه تنها نمیسوزند بلکه هنگام آتش سوزی ذوب شده و آتش را خاموش میکنند .
ناشناس۳۳۷۲۲۲۶۰۹:۲۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
شهرداری و آتش نشانی همه شهرهای ایران نمای ساختمان ها را بررسی و دستور جمع آوری نماهای آتش زا را بدهند نمای ساختمان فقط آجر و سنگ با ایجاد محافظ سقوط باید باشد.
ناشناس۳۳۷۲۲۳۵۰۹:۳۵:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
خصوصي سازي به شرطي موفق است كه اولا رقابتي باشد ثانيا خدمات قيمت گذاري دولتي نباشد
ناشناس۳۳۷۲۳۱۱۱۰:۵۰:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
مگر ساختمان بیمه نیست
بهروز۳۳۷۲۲۴۵۰۹:۴۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
دولت مگه از جیب خودش میخواد بپردازه ؟ مگه از بیت المال نیست ؟
ناشناس۳۳۷۲۲۷۸۱۰:۲۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
از بیت المال برای چی بدن برای ملک شخصی یه سری افراد پولدار؟ اونا سهل انگاری کردن تاوانش رو باید از بیت المال که متعلق به همه مردمه داد؟؟!!
ناشناس۳۳۷۲۲۸۶۱۰:۳۶:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
دولت از جیب ملت باید بپردازد و چون باید اسکناس چاپ کند و تورم ایجاد کند
ناشناس۳۳۷۲۳۲۲۱۰:۵۹:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
بیت المال پول مالیات منه کارمنده چرا باید بره تو جیب این افراد سودجو
ناشناس۳۳۷۲۳۴۹۱۱:۳۱:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
میشه بگی بیت المال چیه ؟!!!! خدایا ببین چه سطحی از دیدگاه داریم ! فکر می کنند بیت المال یه چیزی هست که تموم نمیشه! بیت المال مالیات اون کارگر و کارمند بی نوا است که به این بیمارستانها راهش هم نمیدن !!!
ناشناس۳۳۷۲۲۴۷۰۹:۴۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۹
آفریقای جنوبی در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۳۵ میلیارد دلار صادرات داشته است؛ اما ناترازی شدید برق دارد، به نحوی که پی در پی گرفتار خاموشی سراسری است. می‌دانید دلیلش چیست؟ آن ۱۳۵ میلیارد دلار صادرات، که عمدتا مواد معدنی است، به جیب دولت نمی‌رود که خرج ملت کند، متعلق به بخش خصوصی است که دغدغه‌اش سود خودش است!
ناشناس۳۳۷۲۲۵۹۰۹:۵۸:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۹
دریک اقتصادسالم، ساختمان بیمارستان اصولی ساخته خواهدشد و درمواقع ورود خسارت هم بیمه جبران خواهدکرد. نیازی به التماس به دولت نیست.
ناشناس۳۳۷۲۲۶۱۱۰:۰۱:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
هتل بیمارستان گاندی آیا باید هزینه سفر شب عید پزشکانش به اروپا را هم مردم بپردازند. مگر مردم عادی را آنجا راه میدهید که الان دولت باید به شما کمک کند. سهامداران خودشان خرج بیمارستان بنمایند.
مصطفی۳۳۷۲۳۰۸۱۰:۴۶:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
احسنت .
ناشناس۳۳۷۲۳۳۲۱۱:۰۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
احسنت کارگران بیمارستان که حقوق بخور نمیر خود را از بیمه بیکاری دریافت میکنند دغدغه این آقایان پرداخت خسارت ناکارآمدی و عدم توجه به ایمنی از جیب دولت و مالیات دهندگان که عمده آن کارمند و کارگری هستند که توان پرداخت هزینه این بیمارستانها را ندارند!
ناشناس۳۳۷۲۲۸۱۱۰:۳۱:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
برای اولین بار با یک مقاله سایت الف کاملا موافقم . دولت هیچ وظیفه ای در قبال جبران خسارت بیمارستان که نداشته هیچ تازه باید این بیمارستان جریمه شود . چون به اخطارها گوش نداده .
ناشناس۳۳۷۲۳۲۵۱۱:۰۱:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
بیمه هم باید میکردن بیمه سوانح و آتش سوزی کارمندان هم بیمه بیکاری دولت این وسط وظیفه خاصی نداره مدیریت خود بیمارستان باید جوابگو باشه
ناشناس۳۳۷۲۳۱۹۱۰:۵۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
طرفدران خصوصی سازی الان باید به موارد زیر اذعان نمایند: 1- با توجه به قصور بیمارستان و هیئت مدیره آن باید دولت با هیئت مدیره برخورد و برای آنها به دلیل بازی با جان و ایمنی بیماران و مردم به شدیدترین مجازاتها رسانده و مجوز فعالیت بیمارستان را ابطال نماید (عمل به وظایف حاکمیتی دولت) 2- این بیمارستان خصوصی است و به هیچ عنوان نباید از مالیاتی که از عموم اقشار گرفته می شود برای بازسازی بیمارستان استفاده شود. اتفاقا باید به دلیل استرسی که به بیماران و خانواده آنها وارد شده غرامت نیز بدهند و هزینه سازمان اتش نشانی را هم بپردازند تا سایر بیمارستانها اقدام به ایمن سازی نمایند. 3- حمایت از بخش خصوصی پرداخت هزینه بی فکری و ناکارآمدی از جیب مردم نیست بلکه ایجاد بستر برای کار و سرمایه گذاری به شکل اصولی و متناسب با استانداردها از جمله ایمنی است. دولت باید به وظیفه نظارتی و حاکمیتی خود عمل کند و بیمارستانهای متخلف را جریمه های سنگین نماید. 4- با توجه به کمبود کادر درمانی امکان به کارگیری آنها در سایر بیمارستانها وجود دارد و بیمه بیکاری نیز حمایتهای لازم را از کارگران و پرسنل به عمل می آورد و نیاز نیست هیئت مدیره بیمارستان پشت مشکلات معیشتی کارگران مخفی شود. هیئت مدیره اگر کارکنان مشکل معیشتی داشتند می توانستند کمتر به سهامداران بیمارستان پرداخت تا کارکنان دچار مشکل معیشتی نباشند. این بیمارستان از جمله بیمارستانهایی است که از گردشگری سلامت درآمد ارزی دارد!!! 5-دولت باید با هرکسی که با جان و سلامت مردم بازی می کند برخورد نماید. عدم برخورد دولت باعث شده است که ناکارآمدی ها در کشور گسترش یابد
ناشناس۳۳۷۲۵۵۸۱۴:۴۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۹
متاسفانه دولت وظیفه نظارتی خود را در تذکر خلاصه کرده و بعد ۵ بار تذکر آتش نشاتی، برخورد مناسب انجام نداده.
س دیلمی۳۳۷۲۳۳۹۱۱:۱۴:۴۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
نفس ساخت بیمارستان هتل و جذب توریست درمانی و ورود بیمار خارجی و کاهش بار بر روی بیمازستان دولتی کار درستی است ولی در عمل توریستی نیامد و با و یا بدون تعرفه بیمارستان مانند بقیه سرمایه گزاری ها فاقد توجیه اقتصادی است.بی کفایتی هیت مدیره ارتباطی به پزشک سهامدار جز ندارد و نقش بیمه در جبران خسارت مهم است . اما دولت میتواند پرسنل را در کوتاه مدت در سایر بیمارستانهی مناطق کم برخوردار جابجا کند و از پزشک برای پر کردن شیفت های خالی خود استفاده کند خسارت هم با بیمه است اگر بیمه داشته باشند
ناشناس۳۳۷۲۳۴۴۱۱:۲۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۹
اولا کی میگه بازگشت سرمایه ای رخ نداده ! دوما هیئت مدیره را سهامدار انتخاب می کند! اگر قصوری هم هیئت مدیره دارد سهامدار نمی تواند آن را از دولت مطالبه کند می تواند از هیئت مدیره شکایت کند اگر قانون تشخیص داد می تواند از هیئت مدیره دریافت کند ! در ضمن در این حادثه سهامدار و هیئت مدیره و مسئولین بیمارستان به جای پاسخگویی در خصوص بازی با جان و ایمنی مردم در پی جبران خسارت خود از جیب عموم مردم هستند کاری که در همه جای دنیا برعکس و دولت بیمارستان متخلف را جریمه می کند و مجوز فعالیت بیمارستانی که استاندارد نیست را ابطال می کند !
ناشناس۳۳۷۲۳۴۸۱۱:۲۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۹
اتفاقا نظام پزشکی و سرمایه گذاران بخش خصصوی درمان باید کاسه خود را از این بیمارستان و عوامل آن جدا کنند ! متاسفانه حمایت بدون فکر بخشی از جامعه درمان از این بیمارستان نا ایمن و نا مناسب که می توانست صدها نفر را به کشتن دهد باعث می شود که گردشگران خارجی به ایمنی و رعایت استانداردها شک و پا به ایران نگذارند. در ایران فکر می کنند حمایت یعنی جبران هزینه های بی فکری و ناکارآمدی و هم دردی برای برنامه ریزی اشتباه !!!
ناشناس۳۳۷۲۳۵۴۱۱:۴۲:۴۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
خصوصی سازی روش مزورانه نئولیبرالیست ها برای حداکثر بهره کشی از قشر پایین جامعه است به منظور چاق تر کردن یک عده
ناشناس۳۳۷۲۳۷۲۱۲:۰۶:۵۴ ۱۴۰۲/۱۱/۹
مشکل ساختار دولتی ما عدم نظارت مؤثر است، اولا چنین ساختمانی نباید مجوز بهره برداری می گرفت ثانیا ۵ اخطار داده شده نشان عدم ضمانت اجرایی اخطارهای آتش نشانی است و در نهایت استاندارد جهانی پرداخت خسارت، بیمه است! باید بیمارستانها ، کارخانجات ، فروشگاه ها، معازه ها موظف به داشتن بیمه آتش سوزی باشند. وظیفه اصلی دولت نظارت است نه اینکه خود متولی کلیه امور شود.
ناشناس۳۳۷۲۳۹۱۱۲:۲۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
دیشب بچه م رو بردم دکتر از کارتخوان استفاده نکرد دويست و ده هزار تومن نقد از من گرفت خودم اول مالیاتم کسر میشه بعد حقوق میگیرم
ناشناس۳۳۷۲۴۰۲۱۲:۲۷:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
دولت ما در سود بخش خصوصی سهیمه و 25 درصد از سود سالیانه بخشهای خصوصی به جیب دولت میره. ولی در بازگشت بسترهای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی از سوی دولت فراهم نمیشه و اگه شرکتی با مشکل مواجه بشه دولت کاری نداره. البته دولت و قوانین دست و پا گیر اون مانع بزرگی برای فعالیت شرکتهای خصوصی است
ناشناس۳۳۷۲۹۸۸۰۳:۰۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ببخشید چی میگی شریکه اون مالیاته خرج ساخت جاده و راه و امنیت تامین آب و برق همین بیمارستان میشه خرج آموزش کادر پزشکی میشه از همین کارگر و کارمند هم میگیرن خونه کارگر آتیش میگیره میاد تو رسانه داد بزنه پول خونم بدید؟!!! این استدلالها نوبره به خدا تو آمریکا و اروپا هم مالیات میگیرن مگه به شرکت ورشکست میدن خیر
تهرانی۳۳۷۲۴۲۵۱۲:۴۷:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۹
این عادت همه جا دیده میشود از شرکتهای ایران خودرو و سایپا گرفته تا باشگاههای پرسپولیس و استقلال سود و منافع مال خودشان است اما وقتی به هر دلیل دچار ضرر یا جریمه ای میشوند دولت باید دخالت کند و از جیب مردم هزینه کند!
برنامه۳۳۷۲۶۰۱۱۵:۲۱:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۹
موافقم، این جماعت پزشکان دلال رو خدا به راه راست هدایت کند غیر از اون اقلیت پزشکان متعهد همچین میگن شب عید بیکار شدیم انگار کارگر حداقل بگیر یک کارخانه بودند.
ناشناس۳۳۷۲۷۲۳۱۸:۳۲:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
اونموقع که مردم رو اذیت میکردن به دولت کاری نداشتن و الان دولت کمک کنه دولت حق نداره واسه این اشراف از بیت المال خرج کنه
ناشناس۳۳۷۲۷۷۸۲۰:۰۴:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۹
الف، تشکر به خاطر این مقاله ای که دادی.
ناشناس۳۳۷۲۸۱۰۲۱:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۹
از ابتدا مقدمات را نادرست طرح کردید و نتیجه را هم نادرست گرفتید جناب مهراد. همه چیز را باهم ببینید نه بخشی از ماجرا را. بخش بهداشت و درمان یکی از وابسته ترین بخشها به واردات و در نتیجه قیمت ارز است به عبارتی هزینه هایش بجز پرسنلی ماهیتا ارزی است اما در سمت درامد، درامدش نه فقط ریالی بلکه دستوری دولتی است. این ناترازی درامد - هزینه بسیاری از بیمارستانها را در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرارداده. چطور دولت حق دارد در سمت درامد و تعرفه درمان و پرداخت پرسنلی دخالت کند اما در سمت تامین هزینه به دولت ربطی ندارد؟ بالاخره بخش درمان یا باید از دولت هزینه اش را بگیرد یا از مردم. شما راه دیگری دارید؟ یک سری به روند رشد هزینه های استهلاک و سرویس نگهداری تجهیزات پزشکی بزنید. یک سری به ترازنامه بیمارستانها بزنید. یک سری به فرار کارکنان بخش درمان بزنید. یک سری به نحوه تسویه حساب بیمه ها با بیمارستانها و مراکز طرف قرارداد بزنید. از کدام سود صحبت میکنید؟ از کدام اقتصاد لیبرال صحبت میکنید؟ با این روند پزشکان سالم این شغل را یا ترک میکنند یا مهاجرت میکنند. مقصر بخش خصوصی نیست که به هر دری میزند در این اقتصاد سرتاسر دستوری و ناشفاف و بگیر و ببندی خودش را حفظ کند، بلکه خود دولت و سیاستهایش است که هم بخش درمان را ناراضی کرده و هم مردم را‌.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین