«ایلان ماسک» فهمید، برخی نفهمیدند!

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4020806122 ۱۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
«ایلان ماسک» فهمید، برخی نفهمیدند!

آنچه که اخیراً ایلان ماسک در توییتر به آن اذعان کرده و با لحنی کنایه‌آمیز، ادعای غرب و ایالات‌متحده مبنی بر جنگ‌طلبی ایران را به چالش کشیده، حاکی از واقعیت‌های جاری و ساری بارزی است که برخی از هموطنان ما عامدانه یا سهواً بر آن چشم بسته‌اند و آن واقعیت چیزی نیست جز امپریالیسم آمریکا.

هر چند عده‌ای در کشور که طرفدار پذیرش هژمونی غرب و به‌تبع آن عادی‌سازی رابطه با آمریکا هستند سعی دارند که سیاست‌خارجی ایران را ایدئولوژی‌زده و دشمن‌محور ترسیم کنند و مصائب اقتصادی را هم به آن نسبت دهند اما حقیقت امر چیزی است که در واقعیت وجود دارد و به‌شکل عیانی چشم می‌خورد.

آنچه که اصالت دارد، تنظیم سیاست خارجی ایران بر مبنای روال موجود در نظام بین‌الملل است و زمانی که ایالات‌متحده سلطه‌گری خود را به اطراف مرزهای ایران گسترش داده و ده‌ها پایگاه نظامی با انواع تجهیزات و هزاران سرباز در شرق و غرب و جنوب ایران مستقر کرده، با چه زبانی می‌توان به تهدیدات پاسخ داد و سایه جنگ را از کشور دور کرد؟آیا غیر از زبان قدرت و تولید قدرت نظامی و منطقه‌ای است؟

هر چند ممکن است عشاق غرب و دلدادگان هضم ایران در نظام جهانی، این نوع اقدامات را سیاست‌هایی ماجراجویانه و تنش‌زا تلقی کنند که موجب الصاق برچسب‌های جنگ‌طلبی و ستیزه‌جویی به ایران می‌شود اما آنچه که سرنوشت کشور را رقم می‌زند توانایی دفاع از مرزهاست و بر همین مبناست که ایران سعی داشته با تهدیدات پیرامونی خود مقابله و موازنه‌ای منطقی با آمریکا در غرب آسیا برقرار سازد اما برخی از هموطنان ما چشمان خود را به‌روی همین نکات ساده بسته و تلاش وافری برای ندیدن می‌کنند.

برای آنان صرف ایفای نقش به‌عنوان بازیگری سر به زیر در نظام بین‌الملل مهم است و تصور دارند که پذیرش هژمونی غرب و تبدیل‌شدن به بازیگری سر به راه، تمامی موانع را از سر راه برداشته و ایران را به بهشتی اقتصادی تبدیل می‌کند. اما همین چهارچوب فکری آنان هم دچار نقصان‌های عدیده‌ای است چون برقراری رابطه با آمریکا و عبور از تحریم‌ها با موازنه نسبی قدرت مهیا می‌شود، نه تسلیم محض و بازی در زمین غرب.وقتی ایالات‌متحده ذاتی سلطه‌جویانه داشته و این سلطه‌گری خود را به غرب و شرق آسیا گسترش داده آیا می‌توان با موهومات سیاست‌ورزی کرد و امنیت کشور را به مخاطره انداخت؟

با وجود ذات امپریالیستی آمریکا، ایران نشان داده که  جهت‌گیری‌ سیاست‌هایش کاملاً پراگماتیستی و بر مبنای واقعیات و منافع خود بوده و اگر شرایطی برای توافق دوطرفه فراهم باشد و آمریکا به‌دنبال اعمال زور نباشد، حاضر است به تعامل بپردازد اما وقتی بنیان حکومت آمریکا بر مبنای خصومت و جنگ‌طلبی بنا شده و به‌راحتی زیر میز توافقات صورت‌گرفته می‌زند، آیا سازشگری با این کشور راه به جایی خواهد برد؟

بیان سیاست‌ امپریالیستی آمریکا از زبان ایلان ماسک و طعنه به آن، ای کاش چشم آن‌دسته از هموطنانمان را باز کند که همواره ایران را حامی و آغازگر تنش با آمریکا تلقی می‌کنند و همه تقصیرها را به گردن سیاست‌های جمهوری‌اسلامی می‌اندازند. از آنجایی که بیان حقایق از زبان غربی‌ها برای برخی از ایرانیان قابل باور بوده، امیدواریم که این واقعیت‌ها به‌درستی دیده و درک شوند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۶۳۰۹۰۸:۴۲:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۷
چرا خودتان را گول می زید آنها شرکت های تجاری هستند که فقط پول را می شناسند هر جا پول باشد همان جا می روند امروز طرفدار فلسطین هستند فردا طرفدار اسرائیل. خیلی آسان بازی می خورید یادتان باشد مطالبتان گم نمی شود فردا همین مطلب تان را در حالی که ایلان ماسک طرفدار غرب هست منتشر می کنند
ناشناس۳۲۷۶۳۵۱۰۹:۱۱:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۷
الان تکلیف چیه ؟ به نظرت ایلان ماسک دروغ گفته یا راست ؟ شما هم یادت باشه ، نوع سخن مهمه و نه گوینده ی سخن .
ناشناس۳۲۷۶۵۲۰۱۱:۱۸:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۷
اتفاقا هم نوع سخن مهمه هم گوینده سخن به طور مثال شمر بیاد از خوبی های امام حسین ع حرف بزنه بازم برات گوینده سخن مهم نیست
ناشناس۳۲۷۶۵۲۵۱۱:۲۰:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۷
ایلان ماسک بیشتر واقعیت را نشان داده. ایران خواهی نخواهی در محاصره است... جالبه چطوری می گن ایران در منطقه نفوذ داره اما آمریکا به راحتی در کل منطقه پایگاه نظامی زده؟
ناشناس۳۲۷۶۶۳۷۱۲:۱۳:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۷
خود امریکایی ها از دست برتر ایران در منطقه گله دارند.
محسن۳۲۷۸۵۲۲۲۳:۳۱:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۸
دقیقا آمریکاییها در محاصره ما هستند چون هم از داخل مرزهای ما ضربه مغزی میشن هم توسط نیروهای مقاومت از لبنان تا یمن وعراق وافغانستان و سوریه. خود سنتکام خوب میدونه چه خبره که به ترامپ هشدار میده ۵۲ نقطه رو فراموش کن.ایران دنبال جنگ نیست اما مردان میدان زیادی دارد والبته سلاحهای مهمی که معادلات را بهم میزند کم اینکه در سوریه نشان داد
ناشناس۳۲۷۷۰۹۷۱۷:۳۹:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۷
وقتی کسی نظری می دهد باید ببینید نفع او در چیست وقتی دشمن از شما تعریف می کند دلیل توانمندی شما نیست می خواهد شما را خام کند
ناشناس۳۲۷۶۳۹۰۰۹:۴۱:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۷
می دانیم که ایلان ماسک از حامیان اسرائیل است. چرا در زمانی که اسرائیل و فلسطین در جنگ است باید چنین توئیتی بزند؟ شاید به کنایه قدرت نظامی آمریکا که ایران را محاصره کرده را نشان داده و به نوع غیر مستقیم هشدار داده؟؟
ناشناس۳۲۷۶۶۱۲۱۲:۰۰:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۷
ایلان ماسک فهمید که ایران جنگ طلب نیست اما برخی غربگدایان داخلی هنوز نفهمیدند.
مانی۳۲۷۶۸۲۹۱۳:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۷
میتوان مطلب ایلان ماسک را این طوری هم پرسید:چرا امریکا این همه پایگاه برای نظارت بر ایران ایجاد کرده،ولی مثلا دور الجزایر و تونس و سوئیس و برزیل و... چنین نظارتی نگذاشته؟بررسی افزایش تدریجی پایگاه های امریکا دراطراف ایران خالی از لطف نیست.
ناشناس۳۲۷۷۲۴۷۲۰:۳۱:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۷
عزیزم امریکا میل داره همه جا پایگاه داشته باشه جز کشورهای مستقل و قدرتمند
ناشناس۳۲۷۶۶۲۹۱۲:۰۸:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۷
امریکا با حمایت های گسترده از اوکراین و اسرائیل نتوانسته بر روسیه و حماس غلبه کند امریکا دیگر ابرقدرت نیست.
ناشناس۳۲۷۶۴۰۰۰۹:۴۷:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۷
ایلان ماسک با زبانی نرم ایران را تهدید کرده که اگر وارد جنگ شود در محاصره است.
ناشناس۳۲۷۶۵۸۸۱۱:۴۸:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۷
مثل همان زمانی که داعش را تار و مار کرد و در محاصره کامل بود؟
ناشناس۳۲۷۶۶۱۶۱۲:۰۱:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۷
ایلان ماسک در قد و قواره ای نیست که ایران را تهدید نماید.
سجاد۳۲۷۶۸۹۹۱۴:۴۰:۴۰ ۱۴۰۲/۸/۷
تهدید نکرده حمایت کرده
ناشناس۳۲۷۶۹۱۵۱۴:۵۰:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۷
گردش مالی ایلان ماسک به تنهایی از کل کشور ایران بیشتره.
بهروز۳۲۷۷۲۵۸۲۰:۳۹:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۷
مگه تهدید کرده.اتفاقا به نفع ایران گفته و آمریکارو مقصر دونسته
ناشناس۳۲۷۶۶۳۰۱۲:۰۹:۳۴ ۱۴۰۲/۸/۷
اگر صلح می خواهید اماده جنگ شوید.
ناشناس۳۲۷۶۴۰۲۰۹:۴۸:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۷
موشک برای دفاع خوب است اما نه برای حمله.
ناشناس۳۲۷۶۴۱۹۱۰:۰۵:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۷
اصولاً آمریکا یک کشور نیست اسمش رویش هست ایالات متحده آمریکا چیزی در حد پانزده کشور است و با دلار خود علی رغم بدهی گسترده داخلی و خارجی ، در حال حکمرانی بر دنیا است بودجه نظامی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار ،داشتن رسانه های مسلط و پول و توان گسترده اقتصادی و پشتوانه کامل بلوک غرب که حتی چین هم از رویارویی مستقیم با آن اجتناب می‌کند لذا تقابل با آن منطقی نیست و استراتژی درست استفاده از مزیت استراتژیک کشور و اثر گذاری بر سیاست منطقه ای آن در جهت منافع ملی و منطقه است
ناشناس۳۲۷۶۵۲۶۱۱:۲۰:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۷
چین از آمریکا نمی ترسه ولی چین با ایران ۱۵ میلیارد با امریکا ۵۵۰ میلیارد دلار مراوده اقتصادی دارد. هواوی(درجه یک) چین تو امریکا دست مردم بیشتر از آیفون هست . ترامپ هرکاری کرد واردات از چین کم شود نتوانست.
ناشناس۳۲۷۶۶۳۲۱۲:۱۱:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۷
محصولات هواوی تو امریکا تحریم است.
محمد امین احمدی۳۲۷۶۵۵۲۱۱:۳۴:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۷
نظر شما به واقعیت نزدیکتر است ، تشکر از نظر درستتان
نوید۳۲۷۶۵۸۵۱۱:۴۷:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۷
‌مشکل میدونی کجاست ؟ نه تنها امریکا همه اون چیزهایی که گفتین هست که متحد هاشم کشورهای سوم تا دهم دنیان (آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره و ده ها کشور دیگه) (اگه چین رو دوم قرار بدیم) روسیه هم توان اقتصادی چندانی نداره .... و عملا درگیر شدن با امریکا و متحد هاش نتیجه‌ای جز وضع الان کشور نداره ... میگن نمیخواهیم به امریکا باج بدیم خب چندین برابر اون بهت ضرر میزنه .
ناشناس۳۲۷۶۷۱۳۱۲:۵۵:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۷
در زمان طاغوت که ایران متحد امریکا بود چرا فقر و محرومیت و زاغه نشینی در کشور بیداد می کرد ؟!
ناشناس۳۲۷۶۷۳۹۱۳:۰۳:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۷
بهش باج بدیم ضررش خیلی خیلی بیشتره. سرنوشت لیبی رو ببینین
ناشناس۳۲۷۶۸۲۵۱۳:۴۸:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۷
امریکا به سمت کشور عادی دارد تبدیل می شود
امین عزیزی۳۲۷۶۸۳۶۱۳:۵۳:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۷
یه آمار از روابط حسنه ایران در زمان پهلوی بگیرید متوجه میشوید که برنامه جنگ عراق باایران در همان زمان روابط خوب کلید خورده بود ، یعنی نمیخواستند ایران با وجود اینکه هم پیمان آمریکا بود قدرت بگیره و باید نابود میشد ، میتونید در مورد مصر تحقیق کنید اولین کشور عربی که با آمریکا و اسراییل روابط برقرار کرد ، آیا مصر وضع اقتصادی و سیاسی خوبی داره ؟ هر وقت اگاهی کم باشه کلاه سرمون خواهد رفت تحقیق در مورد روابط نشون میده که هیچ دوستی وجود نداره
ناشناس۳۲۷۶۵۱۵۱۱:۱۵:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۷
ایا این پایگاه های نظامی فقط نزدیک ایران هستند و نزدیک کشورهای دیگر منطقه نیستند؟
ناشناس۳۲۷۶۶۳۱۱۲:۱۰:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۷
داداش تنها کشوری که تو منطقه خاورمیانه امریکا توش هیچ پایگاهی نداره ایرانه
مهدی۳۲۷۶۷۴۳۱۳:۰۶:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۷
بنظر شما چرا در اون کشور‌ها پایگاه داره و چرا در ایران پایگاه نداره؟
مهدی۳۲۷۶۵۵۶۱۱:۳۵:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۷
آخرش هم نتیجه افکار چپ شمارو میبینیم نویسنده‌ی گرامی! به هزینه شما چپ‌ها که تموم نمیشه! هزینه این اتفاقات رو مردم باید بدن متاسفانه
علی نقی کشاورز۳۲۷۶۷۲۷۱۳:۰۰:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۷
بسم‌الله الرحمن الرحیم سلام یک جمله بگم بنظرتون اگر ایران قدرتمند نبود؟لازم بودآمریکا اطراف ایران این همه پایگاه بزنه؟
علی۳۲۷۷۰۷۳۱۷:۱۴:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۷
آمریکا در افغانستان پایگاه ندارد. به عکس نگاه کنید متوجه می شوید.
ناشناس۳۲۷۷۲۵۵۲۰:۳۷:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۷
حال افراد مهم است هر چند ممکنه ایلان ماسک بعدا برای آمریکا و اسراییل غش کنه. مهم این است که فعلا ایشون حقیقت را گفته.
علی هاشمی۳۲۷۶۳۴۴۰۹:۰۵:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۷
با سلام به یاران الف آقای ماسک متوجه شدند اما اکنون ما هم باید متوجه بشویم که رویارویی نظامی با هر کشور دیگری بودجه ، سرمایه ،منابع و حمایت معنوی مردم را می‌خواهد. اکنون ما در بخش آب و کشاورزی، صنایع و معادن و اشتغال و معیشت دچار چالش‌های اساسی هستیم .در جنگ چاه‌های نفت ، پالایشگاه ها و شریان اقتصاد را از بین می‌برند. سالها تحریم اقتصاد را ضعیف و همراه با تورم را به ارمغان آورده.
ناشناس۳۲۷۶۳۷۹۰۹:۳۰:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۷
افرین بر تو و بر پدر و مادرتون.
ناشناس۳۲۷۶۴۱۲۱۰:۰۱:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۷
چه بی ربط و چه مقایسه غلط و چه برخی حرف های نادرست
علي هاشمي۳۲۷۶۴۳۲۱۰:۱۷:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۷
منطور شما از بی ربط یعنی چیه . مرد حسابی کشور در تامین حقوق و معیشت کارمندان ،استخدام نیروی کار و بیمه و بازنشستگی مستمری بگیران مونده . گرفتاری ارزی و مشکل تحریم داره اونوقت شما تو کجای محاسبات خودت تبعات جنگ رو به حساب میاری .
ناشناس۳۲۷۶۶۰۸۱۱:۵۹:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۷
همین مشکلات رو آمریکا هم داره و خیلی بزرگتر - بدهکارترین کشور هست -
ناشناس۳۲۷۶۶۸۰۱۲:۴۱:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۷
بی ربط یعنی مشکلات داخلی را ربط زدید به این خبر در درجه اول دوم هم حرف غلط یعنی قرار نیست امثال شما در صورت جنگ بروند برای دفاع از کشور همان هایی رفتند سوریه و عراق را از سقوط دور کردن ده برابر آن در داخل ایران هستند .
ناشناس۳۲۷۶۷۱۴۱۲:۵۵:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۷
آنهم کشور معمولی مثل ایران دومین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان و پر از منابع معدنی
ناشناس۳۲۷۶۷۶۴۱۳:۱۷:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۷
ایالت متحده آمریکا،: رابطه بر د،برد،نمی خواهد سلطه نابودی قدرت نظامی مهره چینی از طیف بله قربان گو ، دسترسی منابع اقتصادی، غارت منابع ، ایجاد بازار مصرف در آخر، ژاندارم منطقه مثل دوران پهلوی والسلام
علی۳۲۷۶۴۷۸۱۰:۵۹:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۷
خوشم امد
رضا۳۲۷۶۵۲۷۱۱:۲۱:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۷
خوب دوست عزیز همین موازنه قدرته که باعث میشه جنگ نشه و زیر ساختهای اقتصادی از بین نره! چرا هر چی ما داریم فقط برای جنگ و حمله است؟ فکر نمی کنید پروپاگاندای رسانه ای خیلی چیزهارو بد و برعکس جا انداخته؟؟؟
ناشناس۳۲۷۶۵۶۶۱۱:۳۹:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۷
چرا باید بجنگیم مگر همین عراق دشمن نبود که دوست شد پس ازکجا معلوم شاید آمریکاهم دوست شد
ع۳۲۷۶۵۷۴۱۱:۴۳:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۷
بفرمایید الان با این دلایل شما باید تسلیم بشیم و کشور رو دو دستی تحویل آمریکا بدیم ما کمبود رو به سلطه طلب ها و سلطه گرها ترجیح میدم زنده و جاودان ایران
ناشناس۳۲۷۶۶۰۷۱۱:۵۸:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۷
ما هم چاه هاشون از بین میبریم - اینقدر خود تحقیر نباش
ناشناس۳۲۷۶۳۴۶۰۹:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۷
این شما هستید که هنوز نفهمیدید یک تاجر به آرامش بازار نیاز داره. ماسک به دنبال نفوذ و فروش در خاورمیانه هست و بازار اسرائیل براش کوچکه. مجبوره دل کشورهای خاورمیانه رو بدست بیاره.
ناشناس۳۲۷۶۴۱۵۱۰:۰۲:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۷
تاجری مثل ماسک با آرامش و بدون آرامش درآمد خودش را دارد. با جنگ و بدون جنگ او برنده است. این ذات اوست که دنبال صلح است.
ناشناس۳۲۷۶۵۲۱۱۱:۱۸:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۷
ماسک دوست داره توئیت هاش غیرمستقیم و معماگونه باشه، در واقع با پررویی ایران را تهدید کرده و نیشخند زده که در تیررس هستید.
ناشناس۳۲۷۶۷۱۶۱۲:۵۶:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۷
ایلان ماسک اعتراف کرده که ایران جنگ طلب نیست.
ناشناس۳۲۷۶۳۵۸۰۹:۱۵:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۷
انشاله وقتی اینترنت ماهواره ای همه دنیا را دربرگرفت هم همین نظر را درمورد ایلان ماسک داشته باشید
ناشناس۳۲۷۶۳۵۹۰۹:۱۵:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۷
برای همین هست این افراد دیگر نباید در راس کار بیایند تا کشور را بحران سازی عمدی نکنند
ناشناس۳۲۷۶۳۶۳۰۹:۱۸:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۷
تفکر برخی از این ها افراد نتیجه رسانه های همین غربی هاهست که بخش فارسی زبان درست کردن و به خورد این ها می دهند
ناشناس۳۲۷۶۳۶۷۰۹:۲۱:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۷
حاکی از واقعیت‌های جاری و ساری بارزی است که برخی از هموطنان ما عامدانه یا سهواً بر آن چشم بسته‌اند و آن واقعیت چیزی نیست جز امپریالیسم آمریکا مردانه باید راست گفت و راست نوشت شما کافی است به بیانات مقامات وروزنامه های وابسته بنگرید وتوجه کنید شما صدا وسیما را نگاه کنید کشور وضعیت جنگی به خود گرفته است چرا به مردم بهتان وابستگی به امپریالیسم می زنید ما زندگی می خواهیم ما آرامش می خواهیم آیا حق ما نیست
ناشناس۳۲۷۶۳۶۹۰۹:۲۳:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۷
توییتر فیلتره نمیتونیم نظرات ایلان ماسک رو ببینیم!
ناشناس۳۲۷۶۳۸۷۰۹:۳۸:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۷
پس چرا تعامل نمی کنید.
ناشناس۳۲۷۶۶۱۹۱۲:۰۴:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۷
غربگدایان با برجام تعامل کردند اما از دشمن سیلی خوردند.
ناشناس۳۲۷۶۳۹۴۰۹:۴۳:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۷
کره شمالی هم موشک داره؟‌ اما آیا کافی است؟ موشک و قدرت دفاعی از خواسته های اولیه هر کشوری است و نه منت دارد و نه مباهات... مهم امکان پیشرفت و اقتصاد و دیپلماسی در کنار قدرت دفاعی است.
ناشناس۳۲۷۶۵۸۴۱۱:۴۷:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۷
اونوقت موشک ها و بودجه ۷۰۰میلیارد دلار آمریکا هم وظیفه محسوب میشه یا افتخار چرا یه نگاهی به دستاوردهای کشور توی همین تحریم ها نمی‌کنید کتاب صعود چهل ساله از استاد راجی که تمام اسنادش از مراکز آماری بين المللی است رو مطالعه کنید درضمن یه واقعیت غیر قابل انکار هژمونی آمریکا سالهاست ریخته خودش کلی مشکلات داخلی داره . درضمن جنگ عراق و سوریه با دانش و تاثیر ایران در شکست اون که درواقع همون شکست آمریکا ست آدم هم باید آرمانگرا باشه و هم واقع بین چرا انقدر از خود تحقیری لذت می‌برید براتون نگرانم
ناشناس۳۲۷۶۳۹۶۰۹:۴۴:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۷
کسی مشکلی با موشک به عنوان دفاع ندارد. اما بارها از همین موشک به عنوان تهدید و دخالت استفاده شده است که مورد اعتراض مردم است و منجر به فشارهای بیشتر جهانی شده است.
ناشناس۳۲۷۶۴۶۳۱۰:۴۷:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۷
ولی کدخدایت با اینکه بمب اتم داردمی آید برای گسترش استکباری خود یک چیزی را پر رنگ می کند!
ناشناس۳۲۷۶۶۲۷۱۲:۰۶:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۷
ایران هیچ وقت کشوری را تهدید نکرده و در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکرده ایران همیشه مواضع دفاعی داشته است.
ناشناس۳۲۷۶۴۱۶۱۰:۰۳:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۷
اون کسانی که مدام ایران رو جنگ طلب نشون میدن اینجور موقع ها سکوت میکنن. چون معاند و وابسته هستند.
ناشناس۳۲۷۶۴۱۷۱۰:۰۴:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۷
ایلان ماسک فقط نقل قول کرده. اصل مطلب از فیلم دابلیو ساخته 2007 است .
ناشناس۳۲۷۶۴۲۵۱۰:۰۸:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۷
تحلیل بجایی بود. فلسفه وجودی غرب به جنگ و کشته شدن انسانها وابسته هست آنهم در جایی دور از آمریکا و غرب. به همین دلیل هست که جنگ را به ملتها تحمیل میکنند. ما هم از جنگ شادمان نیستیم. ناگزیر از جنگ هستیم. پیشرفت ژاپن و آلمان و فرانسه و... یک روی سکه هست. روی دیگر این پیشرفت به قیمت اتفاقات تلخی است که در تاریخ این کشورها افتاده و اگر سرپیچی کنند دوباره تاریخشان تکرار خواهد شد. ما نمیخواهیم ماهی آکواریومی باشیم و آمریکا ما را تغذیه کند.
ناشناس۳۲۷۶۴۲۹۱۰:۱۱:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۷
آقا سامان بیخود زحمت نکش برادر برای بیدار کردن کسانی که دوست دارند خودشان را به خواب بزنند. همیشه هشیاران عالم بیشتر از خواب زده ها بوده اند.(شعر عارفانه ای هست که میتواند تعبیر مادی هم بشود ازاین شعر) من مست می عشقم هشیار نخواهم شد / از خواب خوش مستی بیدار نخواهم شد , گویا زبان حال عاشقان سینه چاک امریکاست که اگر کسی مثل ایلان ماسکِ سرمایه دار هم فقط تصویری از واقعیت را نشان دهد هزار توجیه برای نفهمیدن همین تصویر گویا میکنند. ( بگذارید بخوابند یک روز بیدار خواهند شد ) اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا. . . . .
مرگ بر امریکا۳۲۷۶۴۳۰۱۰:۱۲:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۷
و ما ملتی فقیری ک توش اتیش سیاست مدارا و ثروتمند ها میسوزیم
ناشناس۳۲۷۶۴۹۵۱۱:۰۹:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۷
بله‌فقیریم‌ولی‌خدانکنه‌سه‌چهاروز‌تعطیلی‌باشه‌هم‌ما‌که‌فقیریم‌جاده‌های‌شمال‌ترافیک‌میشه‌هر‌جای‌که‌تفریحگاه‌باشه‌دیگه‌جای‌سوزن‌انداختن‌نیست به‌این‌میگن‌فقر‌فهم‌ودرک
میکائیل۳۲۷۶۸۷۹۱۴:۲۵:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۷
الان مثلا نظر دادی؟ ایران 85 میلیون جمعیت داره. اگه پنج میلیون نفرش وضع مالیش خوب باشه و بیان واسه تفریح موج عظیمی رو میبینی . ولی نمیتونی بگی کل ایران پولدارن. تو نهایت چند میلیون نفرو میبینی و دهها میلیون نفری که تو خونه هاشون زانوی غم بغل گرفتنو نمیبینی.
ناشناس۳۲۷۷۱۴۹۱۸:۴۵:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۷
چطوریه که تعداد زیادی از همین ماشین‌ها که میرن شمال پراید و خودرو‌های ارزانه؟ حرف حق را باید قبول کرد داریم میبینیم که مردم ما برای رفتن به سفرهای اینطوری امکان نسبی دارند و مشکل خاصی نیست
ناشناس۳۲۷۶۹۰۹۱۴:۴۶:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۷
اینم شد تحلیل و درک ؟!حالا یه عده اونم بیشتر تهرانی می روند شمال یعنی همه پولدارند ؟ملت کل ایرانه، حالا روز تعطیل وعده ای غذا ی خانگی اونم در دامن طبیعت می خورند نشانه پولداری است؟
زهرا۳۲۷۶۹۷۵۱۵:۳۳:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۷
یعنی مسافرت به شمال نشانه ثروت هست ؟
ناشناس۳۲۷۶۴۳۷۱۰:۲۱:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۷
حرف ایشون دو پهلو هست میشه ازش اینطورم نتیجه گرفت با این همه پایگاه امریکایی دور ایران عملا کاملا مهار شده .
ایثارگر فرهنگی۳۲۷۶۴۳۹۱۰:۲۳:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۷
متاسفانه عده ای خواسته و یا نا خواسته بنا را به نفهمیدن گذاشته اند . چه کسی حاضر است کشور را در اختیار اجانب قرار دهد؟
ناشناس۳۲۷۶۴۴۰۱۰:۲۴:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۷
ماباکسی جنگ نداریم هرساله کلی شهید سر مرزهاداریم وای به روزی که جنگ بشه.ضمن اینکه اینهمه کارشناس وحقوقدان وسیاستمدار از وقایع ایران میگن میگردید میگردید ببینید کی مثل این ماسک که جبهه مشخصی واسه مانداره ودوتامطلب به نفع آقایون عنوان کرده روهی پوشش میدید وکارشناسی میکنید
مجید۳۲۷۶۴۴۵۱۰:۲۷:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۷
نتانياهو باید بداند این موضوع را با زور وارد کشوری شدن ملتی را قتل عام و آواره کردن و برای صهیونیست ها کشوری برپا کردن نباید توقع آرامش را در خانه دیگران داشته باشد آمریکا اگر دلش بحال صهیونیست ها می‌سوزد از کشور آمریکا یکی دو ایالت بهشون بده چرا از اعراب بذل و بخشش می‌کند
بهرام۳۲۷۶۵۷۳۱۱:۴۳:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۷
وظیفه دولت ایران اول تامین منافع ملی است .
ناشناس۳۲۷۶۶۸۴۱۲:۴۳:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۷
دفاع از فلسطین دقیقا تامین منافع ملی ایران هست
ناشناس۳۲۷۶۴۴۶۱۰:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۷
این کار خدابودکه بیایند اطراف مالانه بسازندو مابه قوی بودن فکر کنیم و قدرتمند بشیم خداوندباماست و وعده پیروزی داده است
نادر۳۲۷۷۵۰۶۰۵:۰۵:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۸
کار خدا نیست .چرا اول انقلاب آنقدر دور ایران پایگاه نبود .همه چیز از گروگانگیران سفارت آمریکا شروع شد کار آنها بود که باعث این دشمنی وکینه بین دو کشور شد واینهمه سال مردم ایران هزینه دادند
دنیا ب ز۳۲۷۶۴۷۳۱۰:۵۵:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۷
ازکجا معلومه که این تصویربرای ایلان ماسکه وساختگی نیست؟وقتی توییتر واتساپ تلگرام وامثالهم فیلتر طبقاتی شده که فقرا نبییند واغنیابامجوز داشته باشند شفافیت یعنی یکسان دیدن خبربرای همه نه فیلترشدن عده ای واستثنا شدن عده ای دیکه همین فیلترینگ داره جامعه را به فساد می کشه
ناشناس۳۲۷۶۴۷۶۱۰:۵۸:۰۸ ۱۴۰۲/۸/۷
این اکانت منسوب به ایلان ماسک نیست و اکانت فیک هستش از طرفدارای اقای ماسک
وحید۳۲۷۶۴۸۳۱۱:۰۱:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۷
سلام ایلان ماسک اگه اینارانمیدونست که اولین پولدارجهان نبود
xxx۳۲۷۶۴۸۴۱۱:۰۲:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۷
اگر ایران از لحاظ نظامی در حد خودش قوی نبود. احترام معنی نداشت
اصغر آقا !۳۲۷۶۴۹۱۱۱:۰۶:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۷
ايلان ماسك فهميد ، برخي نفهميدند ! ------------ اين حقير فقير كاري به ايلان ماسك ندارد ، اما ( بنده ) معتقد است كه در دنياي حي و حاضر همه مي فهمند ! ... تحصيل كرده ها البته مي فهمند و تحصيل ناكرده ها هم حتماً مي فهمند ، بچه هاي ده دوازده ساله هم خوب مي فهمند ! ، حتي سالخوردگان پير ناخوانده الفبا هم مي فهمند ! پس بايد همه ما ملتفت باشيم كه در دنياي « فهميده » ها زندگي مي كنيم و بازهم ملتفت باشيم كه اگر حرفي براي فهماندن داشته باشيم ، مخاطب ما فهميده ها هستند ، نه مثل دنياي قديم نافهميده ها ! ... بله ؟! به نظر اين فقير « فهماندن » به « فهميده » ها بايد كاري بس مشكل باشد ، به نظر شما اين اين طور نيست ؟
ناشناس۳۲۷۶۴۹۶۱۱:۱۰:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۷
تو این بیکاری و فقر و بی پولی خدا کنه جنگ نشه چون کفتار صفت اطراف ایران خیلی هست .
Shahram۳۲۷۶۴۹۸۱۱:۱۰:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۷
کمی تعمق و تفکر به مسائل و مشکلات داخلی نتایج حاصل از این همه اختلاف نظر را حل می کند ، ملت ایران هیچگاه خاکشان را با طلا عوض نمی کنند اما این ملت خسته از نابرابری و این همه وعده های بی پایان است !!! التماس توجه !! التماس عمل !! خوراک ملت تبلیغات نیست ...!! همین !!
ناشناس۳۲۷۶۴۹۹۱۱:۱۰:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۷
بیشتر تفکر کنید و بیندیشید
محمد۳۲۷۶۵۰۸۱۱:۱۳:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۷
ایلان‌ماسک‌‌،سیاست‌یک‌بام‌ودوهوا‌را‌اجرا‌کرده‌‌اول‌خواسته‌خودرا‌منجی‌نشان‌دهد‌ودوم‌هم‌‌خطاب‌به‌ایران‌‌که‌درمحاصره‌هستی‌‌اگردرمنطقه‌کاری‌بکنی‌ماهستیم‌‌خود‌امریکائیها‌زبانش‌را‌میفهمند‌‌.
ناشناس۳۲۷۶۵۱۷۱۱:۱۷:۱۵ ۱۴۰۲/۸/۷
بعضیا تو کامنت ها هم خودشون رو به نفهمی میزنن، حرف ایلان ماسک واضحه داره مسخره می‌کنه دولت آمریکا رو، بازم بعضیا میان جور دیگه ای که مثلاً داره ایرانو تهدید می‌کنه تفسیر میکنند که خنده داره. اصلا ایلان ماسک طرفدار اسرائیل ولی حرفش خیلی واضحه مقاومت کردن در برابر نفهمیدنش جالبه
احمدرضا۳۲۷۶۵۲۴۱۱:۲۰:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۷
اینکه امریکا چطور رفتار میکند درست است.ولی چیزی که عجیب است اینکه الان ایلان ماسک شده مرجع شما وحقانیت ما به حرف ایشان استناد میشود.
ناشناس۳۲۷۶۵۳۸۱۱:۲۷:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۷
چرا هر موضوع رو به هم نسبت میدید .کور بابای ایلان ماسک . شما بهتره اول از خودتون شروع کنید ایران کشوری با منابع بزرگ و از نظر جغرافیای کشور مهمی هست که میتوان باسیاست درست که نه مردم توی فشار اقتصادی و نه سیاست مداران توی فشار سیاسی باشن کشور رو اداره کرد.
ناشناس۳۲۷۶۵۴۵۱۱:۲۹:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۷
ایلان ماسک از سیاست چی می‌فهمه ؟! ایلان ماسک در اعتراضات کنار مردم معترض ایستاد .
ناشناس۳۲۷۶۵۶۳۱۱:۳۸:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۷
در این زمان باید دل مردم ایران را بیشتر بدست آورد همانطور که پیامبر عظیم الشان و ائمه مدارا میکر دند اصلا خلق عظیم و رافت پیامبر ص کار را درست کرد و مردم را دیندار
سمیه۳۲۷۶۵۶۴۱۱:۳۸:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۷
فرض که حرف شما درست باشه، باید با دیدن این تویت به دلیل پایگاه زدن آمریکا دور ایران و اینکه چرا کشورهای همسایه ای که ایران ادعای دوستی و همکاری با اونها را داره اما اجازه زدن پایگاه به آمریکا علیه ایران را دادن، فکر کنید و خبر رسانی کنید.
عقیل۳۲۷۶۵۸۰۱۱:۴۶:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۷
نمیدونم چرا بعضی‌ها یک جمله ساده رو نمیتونند بفهمند بعضی وقتها کلمات اینقدر ساده هستند که نیازی به تفسیرش نیست نمیخواد زیاد بپیچانید تا چیزی که دوست دارین از توش دربیاریم خدارو شاهد میگیرم از لحاظ اقتصادی اینقدر وضعیت بدی دارم که شرمنده زنو بچه هامم ولی دلیلی نمیبینم بخاطر وضعیت اقتصادیم بخوام کشورم زیر حرف زور بره ولی مطمئنم کشورم هر چقدر مقتدرترین باشه آینده بچه هام تامین خواهد شد به امید ایرانی آباد ومقتدر وهمیشه سر فراز
ناشناس۳۲۷۶۵۸۶۱۱:۴۷:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۷
متاسفانه تجربه نشان داده آمریکا فقط حرف زور میفهمد ...
ناشناس۳۲۷۸۲۴۲۱۷:۵۴:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۸
کلا همه افراد مست قدرت و نخوت حرف زور را میفهمند. آمریکا هم سردسته این افراده
ناشناس۳۲۷۶۶۰۹۱۱:۵۹:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۷
باسلام اولا نیروهای مسلح و فرماندهی فقط مسولیت فرامرزی و برون مرزی دارند و در راه پیشرفت وترقی کشور به جایی رسیده که در مقابل ابر قدرتها کم نمی اره که هیچ و با توکل به ایمان راسخ وقدرت هیچ دشمنی جرات پرویی نداده سریع جواب داده و این قدرت به پاس خون شهدا و عزیزان از جان گذشته و بخصوص فرمانده کل قواست پس اگر دولت که منتخب خود مردم است مدیریت خوب نداره ربطی به قدرت نظامی مملکت نداره خودمون انتخاب می کنیم درست یا غلط دو مسئله جداست تجربه نشان داده به هیچ کشور غربی و شرقی اعتماد نکنیم ولی ارتباط داشته باشیم .
جانباز۳۲۷۶۶۱۷۱۲:۰۲:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۷
آقای ماسک خیلی همه فهم توضیح دادن : تاریخ کهن ایران بیانگرقدمت ایرانه پس این یانکی‌ها هستند که به وسیله زور وپول سه سمت ایران و اشغال وبه پایگاه تبدیل کردن .
حسن۳۲۷۶۶۳۵۱۲:۱۳:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۷
کسی عاشق آمریکا نیست ولی صلاح مملکت دشمنی هم نیست اگر دفاع از مظلوم هست ملت ایران مظلوم ترین مردم دنیا هستند ولی تاکی از نجیب بودن مردم سواستفاده شود. به چند وعده روسیه وچین هم نباشید اینها بارها زیر پای ایران رو خالی کردندواگر کنار خود می بینید بدانید برای منافع هست .
ناشناس۳۲۷۷۱۵۹۱۸:۵۵:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۷
ندیدن خطر دشمن واقعی از دشمنی الکی، خطرناکتره بله نباید به دنبال دشمنی باشیم و ما هم نشان دادیم که به دنیال دشمنی نیستیم اگر بودیم باید با همه کشورهای همسایه م غیر همسایه خود درگیر می‌شدیم. برعکس دايم در حال گسترش روابط دوستانه با کشورها هستیم اما اگر کشوری به دنبال دشمنی است و برای منافع خودش، منافع ما را نادیده می‌گیرد، نباید دشمنی او را نادیده بگیریم.
ث م۳۲۷۶۶۳۸۱۲:۱۳:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۷
تعجب می کنم چرا مسئله قدرت نظامی که مملکت رو از هر فتنه ایی حفظ می کنه وابر قدرتها جرات جنگیدن ندارند چون می دونن ازهمه نظر بی نظیرم قدرت نظامی و ایمان هند و پاکستان را نگاه کنید باز به امریکا باج می دن توی سالها جنگ تمام عیار تحمیلی باید یاد گرفته باشیم به هیچ کشور شرق و غرب اعتماد نکنیم ارتباط داشته باشیم اما هوشیار چون همه شون دو روی سکه اند میشه کسی هم پشت اسراییل باشه بهش اعتماد کرد ؟
پسر هوشیار۳۲۷۶۶۴۹۱۲:۲۶:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۷
ایلان ماسکو تو شیشه هم بکنی باز کار خودشو میکنه
ناشناس۳۲۷۶۶۵۱۱۲:۲۸:۱۳ ۱۴۰۲/۸/۷
طرفداران آمریکاواسرائیل درایران افرادواشخاص سست عنصروعاشق عیش ونوش وتفریح هستندوزندگی شرافتمندانه باسربلندی دوست ندارد.اصلاآمریکادرکشورهای خاور میانه چه غلطی میکندچرادرامورکشورهادخالت میکنندکدام ملت وکشوردنیادوست داردآمریکا اربابش باشد. ملت ایران نمیخواهدآمریکابرایش اربابی کند ملت ایران غیرت داردشرف دارداربابی آمریکارا دوست نداشتن که حکومت شاه راساقط کردن ،حالاکه عده کمی غیرت وشرف رازیرپاگذاشته اندبنام ملت غیورایران باطبل دوستی باآمریکا تبلیغ نکنند
ناشناس۳۲۷۶۶۷۵۱۲:۴۰:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۷
چند روز بعد همکاری ایران باامریکا در حمله به مواضع طالبان بوش ایران رو محور شرارت نامید.. اگه صلح میخوای باید مقابل قلدر ظالم چنگ ودندان نشان دهی وقوی بشی
ناشناس۳۲۷۶۶۸۷۱۲:۴۵:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۷
بابا خیلی از مردم امریکا هم از جنگ طلبی امریکا و اینکه علیرغم بدهی کلان و مشکلات مردم سیاستمداران امریکا فقط به نفع سرمایه داران جنگ طلب و اسلحه ساز دست از جنگهای بی پایان برنمی دارد ناراحتند. ایلان ماسک هم طرفدار ایران نیست اما فقط طعنه ای در جهت سیاست جنگ طلبی امریکا زده ما هم پیداست دنبال جنگ با امریکا نیستیم .سیاست خارجی ایران در کنار سیاست مدبرانه رهبری قوی کردن ایران در جهت بازدارندگی ا ست بروید ببینید بودجه نظامی ایران قبل از انقلاب چند درصد درامد ایران حتی تا سی درصد بود و امرور چند درصد درامد ناخالص داخلی است انموقع که شاه نوکر امریکا و ایران کلا در اختیار امریکا بود چرا اصرار داشت همه جا حضور داشته باشد و اینهمه اسلحه می خرید
عای۳۲۷۶۷۰۱۱۲:۵۱:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۷
بسیار جالب تا دیروز مرگ بر آمریکا بود حالا یکی از آمریکایی واقعیت گفت ببین چقدر متن نوشتین زیرش چقدر خبر از توش درآمد . دوما ایلان ماسک مگر تو وضعیت کشور ما هست از مردم و گرفتاری و بدبختی خبر داره اون سیاست خودشو داره دولتشم سیاست خودشو
ناشناس۳۲۷۷۱۶۰۱۸:۵۶:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۷
اگر دقت کنی ایلان ماسک هم با زبانی دیگر همان مرگ بر امریکای ما را نشان داده
ناشناس۳۲۷۶۷۴۴۱۳:۰۷:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۷
چرا امریکا دور روسیه و کره شمالی که بمب اتم دارن اینقدر پایگاه نزده.پس اینا حرفشون بمب اتم نیست.حرف سر منطقه و خاورمیانه و انرژیست.ایران اجازه نمیده اینا لقمه بردارن بخاطر همین واسه ایران مشکل درست میکنن
محمدی۳۲۷۶۷۵۰۱۳:۰۹:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۷
ایران کشوری بزرگ با توان نظامی بالا ونیروهای مسلح قوی ومردم مسلمان ورهبری حکیم وآینده نگر است فقط ایران توان مقابله با آمریکا را دارد فقط،ایران توانست پهباد آمریکا را سالم پائین بیاره فقط ایران توانست آمریکائی ها وانگلیسی ها را اسیر بکنه فقط ایران توانایی زدن پایگاه عین الاسد آمریکا را داره ایران ۴۴ساله آمریکا را تحقیر کرده آمریکا توانایی مقابله نظامی با ایران را ندارد خدا باماست وخدا ایران را پیروز کرده ومیکند آخر عمر اسرائیل وآمریکاست
پرویز۳۲۷۶۷۸۱۱۳:۲۵:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۷
خوبه ایلان ماسک فهمید ای کاش تلنگری به دولتمردان باشه و درد مردم رو بدونن.
مرتضی۳۲۷۶۸۵۸۱۴:۱۲:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۷
تاریخ ثابت کرد که جنک بنفع هیچ کشوری نیست، وما می‌دانیم که آمریکا در جهت منافعش از روش های مختلف استفاده می‌کند ولی ما باید بپذیریم که سر شاخ شدن با آمریکا بنفع ما نیست ،نمی گویم مطیع باشیم ویاگوش بفرمان آن باشیم بلکه سعی کنیم سیاست میانه را انتخاب کنیم بلکه با شرق غرب روابط داشته باشیم کاری که عربستان می‌کند ولی ما بجای حفظ منافع مان ،می‌خواهیم با غرب بجنگیم .
ناشناس۳۲۷۷۱۶۴۱۸:۵۹:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۷
اگر دقت کنی کشور ما دارد در جهت منافع حرکت می‌کند یعنی همان کاری را می‌کند که گفتی. اما عربستان شده مطیع غرب تا جاییکه امریکا گفت عربستان گاو شیرده ما است
ناشناس۳۲۷۶۸۶۰۱۴:۱۴:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۷
چرا عده ای امروز از شعار اصلی دور شده اند غرب گدا ها وشرق گدا هایی پیدا شدند که همدیگر را می کوبند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی هردو طیف از نظر این شعار اصلی محکوم اند سیاست کشورهای چین امریکا وروسیه واروپا بر پایه ی دوستی ودشمنی نیست مثل دونفر که با هم دوست یا دشمن باشند سیاست این دولت ها بر اساس منافع است چرا چین با امریکا در سطح کلان داد وستد دارد چون منافع کشورش را در نظر می گیرد به قول رهبر اندونزی امریکا وروسیه وچین گاوهای شیر ده با شاخ های قوی اند شما مختارید به شاخشان بچسبید یا به شیرشان وسلام
ناشناس۳۲۷۶۹۳۰۱۵:۰۲:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۷
ایلان ماسک با هر دلیلی این واقعیت را بیان کرده که آمریکا پا را از گلیم خودش دراز تر کرده و با بیان ساده متجاوز قلدر آمریکاست .
مصطفی۳۲۷۷۰۱۴۱۶:۰۵:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۷
سلام بر همگی هموطنان باغیرت و منطقی به نظر من خیلی جاها عقل و ایمان کاراییش بیشتر از زور زیاداست حتی خداتوقران بهمون می فهمونه که هرکس درراه خدا برای حفظ دین وایمونشون قدمی بر دارد ده برابر طرف کفر بهشون قدرت میدم وهراس تودل دشمن میندازم
ناشناس۳۲۷۷۳۳۶۲۲:۴۵:۰۱ ۱۴۰۲/۸/۷
مثل بحث گرونی و معیشت وخیم تومملکت خودمون دیگه چوپان فلان ییلاقات زنجان فهمیده گرانی همینجور ادامه داره ولی رئیسی هنوز نمی دونه آماری که اطرافیانش بهش میدن درسته یا نظر عموم مردم
ناشناس۳۲۷۷۷۴۵۰۹:۵۷:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۸
چین با اون قدرت اقتصادی جرات نداره به آمریکا چپ نگاه کنه انوقت ما می خواهیم با این قول بی شاخ و دم وارد جنگ بشیم واقعا باید کمی فکر کرد
ناشناس۳۲۷۹۷۱۱۱۹:۵۹:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۹
آمریکا هیچ غلطی نمیتوانه بکنه اصلا نگران نباشید این ها فقط تهدید های الکیه کسی که دنبال جنگه درواقع امریکا است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

  17. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  18. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  19. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  20. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  21. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین