تامین برق اضطراری صنایع در زمان قطعی تابستانه

گزارش بازرگانی،   4010509053

انواع دستگاه‌های تامین کننده برق اضطراری برای صنایع مختلف

در طی تابستان، یکی از مشکلات اساسی که در طی دوسال اخیر بسیار شایع شده است، کمبود میزان برق و عدم تامین آن از سوی نیروگاه ها است. از همین رو در بسیاری از شرایط و در زمان‌های مختلف ممکن است مشکل کمبود برق موجب قطعی برق شده و مشکلاتی را به وجود آورد. این مشکلات در صنایع مختلف می‌تواند مشکل ساز شود و موجب کاهش میزان تولید کارخانه ها و صنایع و در نهایت متضرر شدن آنها شود. در نتیجه‌ی این موضوعات، مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد که می‌تواند شرایط را دشوارتر کند. از همین رو با استفاده از روش‌هایی لازم است تا تامین برق اضطراری صنایع صورت گیرد. در این مقاله با بررسی و بیان برخی از روش‌های قابل استفاده برای تامین برق اضطراری، مانند موتور برق و... به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید راه حل مناسب را برای نیاز خود پیدا کرده و در نهایت در زمان مناسب و به اندازه کافی از برق موجود استفاده کنید و بتوانید نیاز خود را برطرف نمایید.

موتور برق؛ به منظور استفاده در منازل، ادارات و مزارع

موتوهای برق به عنوان یکی از شناخته شده ترین راه‌حل ها برای تامین برق اضطراری صنایع مخلتف شناخته می‌شوند که می‌شود در کارکردها مختلف و متعددی از آن بهره برد. این موتورها در اندازه‌ها و ظرفیت‌های بسیار متنوعی وجود دارند که هرکدام به منظور یک استفاده و متناسب با یک محیط به کار گرفته می‌شوند. این موتورها توانایی آن را دارند که به وسیله ژنراتور، سوخت مصرفی خود را تبدیل به انرژی دیگری کنند تا امکان تامین برق اضطراری فراهم شود.

دسته بندی‌های مختلفی برای این محصول وجود دارد که هریک براساس یکی از ویژگی‌های آن برقرار می‌شوند. براساس نوع سوخت می‌توان این دستگاه‌ها را به سه دسته اصلی گازووئیلی، بنزینی و گازی تقسیم بندی کرد. علاوه بر این، براساس نوع موتورهای برق این محصولات به دسته بندی تک فاز و سه فاز تقسیم بندی می‌شوند که مدل تک فاز برای استفاده در منازل و محیط‌های خانگی انتخاب خوبی هستند. از این موتور برای جایگزینی برق 220 وات می‌توان بهره برد.

تامین برق اضطراری به روش‌های مختلف

ژنراتورهای قابل حمل؛ برای تامین برق دستگاه‌های خانگی و اداری

ژنراتورهای برق به عنوان دسته دیگری از تامین کننده‌های برق اضطراری شناخته می‌شوند که می‌توانند در انواع مختلفی تولید و استفاده شوند. این محصولات که به صورت قابل حمل در بازار وجود دارند، معمولا سایز و اندازه‌ای مناسب برای جابه‌جایی خود داشته و به راحتی می‌توان آن‌ها را از جایی به جایی دیگر منتقل کرد. با این حال، برای داشتن یک استفاده مناسب از این محصولات، لازم است تا براساس نیاز و استفاده خود ژنراتوری با سایز مناسب تهیه کنید. ژنراتورهای برق معمولا ولتاژهای بسیار متنوعی را دارند که سبب می‌شود تا از نیازهای خانگی تا اداری و صنعتی و حتی نیروگاهی را بتوان به وسیله آن تامین کرد.

البته باید به یاد داشته باشید که این محصولات، معمولا در فضاهای بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند. از همین رو معمولا به صورت گازسوز تولید می‌شوند و قابلیت تامین روشنایی بسیاری را دارند. برق مورد نیاز برای تمامی لوازم الکتریکی منزل مانند یخچال، فریزر، تلویزیون، گوشی، لپ‌تاپ، کامپیوتر و مواردی از این قبیل را می‌توان با استفاده از ژنراتور تامین کرد.

انواع مختلف یوپی‌اس برای تامین برق اضطراری صنایع مختلف

Upsکه با نام منبع تغذیه بدون توقف نیز در بازار شناخته می‌شود، به عنوان یکی دیگر از راهکارهای تامین برق اضطراری صنایع در دنیا شناخته می‌شود. این محصول قابلیت آن را دارد که به چندین دستگاه به صورت همزان متصل شود و نیاز آن‌ها به برق را به شکلی مناسب تامین کند. از همین رو این محصول را می‌توانید در ولتاژهای بسیار متفاوت و متنوعی در بازار مشاهده کنید.

درباره انواع مختلف یوپی‌اس باید بدانید که تمامی آن‌ها به عنوان یک باتری شناخته می‌شوند که درون یک محفظه بسته قرار دارند. توانایی اتصال همزمان به چندین منبع را داشته و می‌توانند پس از قطع برق، سیستم را برای مدتی روشن نگه دارند. این مدت زمان متناسب با ظرفیت ups می‌تواند متفاوت باشد و از چند دقیقه تا چند ساعت را شامل شود. بیشترین استفاده از ups را می‌توان به گیمرها نسبت داد.

پاور استیشن؛ از جدیدتررین دستگاه‌های تولید کننده برق

پاور استیشن به عنوان دستگاهی شناخته می‌شود که ترکیبی از پاور بانک و ژنراتور است. این دستگاه همانند پاور بانک توانایی آن را دارد که برای مدتی انرژی را در خود ذخیره کند و در زمان مناسب و مورد نیاز این انرژی برق را به استفاده برساند. از این محصول در توان‌های مختلف تولید می‌شود و در ابعاد و قابلیت‌های مختلفی می‌توان بهره برداری کرد. با این حال، بیشترین استفاده از پاور استیشن را در استفاده‌های خانگی می‌توان دانست زیرا بیشترین میزان تامین برق در آن در حدود هزار وات است.

ژنراتورهای خورشیدی؛ از منابع تجدیدپذیر محبوب در دنیا

ژنراتورهای خورشیدی را می‌توان جدیدترین مدل از تامین کننده برق اضطراری دانست که با استفاده از جمع آوری نیروی خورشید در طول روز، می‌تواند در ساعات بی‌برق این نیاز را تامین نماید. البته لازم به ذکر است که با توجه به جدید بودن این محصولات، قیمت آن‌ها کمی بالا بوده و ممکن است به صرفه نباشند. با این حال، با پیشرفت علم و تکنولوژی، این محصولات نیز با قیمت‌هایی مناسب‌تر به بازار عرضه خواهند شد و قابلیت استفاده را برای زمان‌های بی‌برقی برای صنایع مختلف به ارمغان خواهند آورد.

جمع بندی پایانی مقاله

زمانی که با قطعی برق در تابستان مواجه می‌شوید، حتما برای صنایع خود به دنبال یک راه‌حل مطمئن و متناسب هستید. در این مقاله سعی کردیم تا با بیان اصلی‌ترین راهکارهای مناسب برای تامین برق اضطراری در صنایع، به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب ممکن را برای تامین برق خود در زمان قطعی برق داشته باشید. با بررسی راهکارهای مختلف و متعدد سعی کردیم تا هریک از این راهکارها را متناسب با شرایطی که دارند، معرفی کنیم. به این ترتیب امید است که این روش‌ها به شما کمک کند تا بهترین روش متناسب با نیاز خود را بیابید و براساس نیاز و شرایطی که دارید، راهکاری برای تامین برق اضطراری خود پیدا کنید. راهکاری که بتواند نیازهای شما را به خوبی تامین کرده و مشکل کمبود برق شما را براساس شرایط و ویژگی‌های آن رفع نماید. از دیزل ژنراتور گرفته تا ژنراتور گازی و ...

راهکارهایی برای تامین برق اضطراری در تابستان در مقاله بالا خدمت شما ارائه شد که مطلبی کلی بود، اما برای تامین برق توسط ژنراتور ها میتوانید با شرکت کشتیران در ارتباط باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  6. فردا دیر است...

  7. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  13. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  14. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  18. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  19. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  20. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  21. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  22. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

آخرین عناوین