نرم افزار حسابداری هسته ی اصلی گزارشات و عملکرد هر کسب و کاری است. نرم افزاری که هرچقدر کاملتر، پیشرفته تر و بروزتر باشد بیشتر مورد قبول واقع می شود. با توجه به گسترش دانش فنی نسل جدیدی از نرم افزارهای حسابداری به عنوان نرم افزار حسابداری ابری برای کسب و کارها ارائه شد. با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز کسب و کارها به حسابداری دورکاری، استفاده از نرم افزار حسابداری ابری با استقبال خوبی مواجه شد که در اینجا به معرفی نرم این نرم افزار خواهیم پرداخت.
نرم افزار حسابداری ابری و آنلاین مشابه نرم افزارهای حسابداری سنتی ، نصبی و شبکه ای است، با این تفاوت که این نرم افزار حسابداری در مراکز داده و سرورهای امن اینترنتی نصب و راه اندازی شده اند و بر اساس مدل SaaS (نرم افزار به عنوان یک سرویس) است.
این نرم افزارها بر اساس فناوری پردازش ابری ارائه شده اند و دارای تمامی مزایا و ویژگی های آن می باشند. در این حالت داده ها به ابر فرستاده می شوند، جایی که پردازش شده و پس از آن به کاربر منتقل می شود. تمامی پردازش های مربوط به نرم افزارها ابری بر روی سرورهای ارائه دهنده سرویس انجام می شود و هیچ نیازی به امکانات سخت افزاری کامپیوتر کاربر ندارد. بنابراین کاربران بدون اینکه نیاز به امکانات فنی خاصی داشته باشند به راحتی می توانند تنها از طریق برقراری یک ارتباط اینترنتی به راحتی به سرورهای ارائه دهنده دسترسی پیدا کرده و نسبت به استفاده از خدمات آن سرویس دهنده بهره مند شوند.
مزیت نرم افزار حسابداری ابری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط چیست؟
صاحبان کسب و کار می توانند در هر زمانی و از هر مکانی به داده های خود دسترسی داشته باشند. صاحبان کسب و کارها همواره در حال حرکت بوده و امروزه بطور چشمگیری از تبلت ها و گوشی های هوشمند خود برای دسترسی به آخرین اطلاعات مالی خودشان بهره می برند. آنها می توانند با استفاده از این نرم افزار به راحتی در طی مدت ۲۴ ساعت هر روز هفته چه در محل کار، چه در ماموریت های کاری و چه در منزل و یا در سفر به مانده های حساب مشتریان، فاکتورهای خرید و فروش، موجوی نقدینگی و ترازهای مالی کسب و کار خود دسترسی داشته باشند. کافی است یک اتصال اینترنتی داشته باشند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی این امکان حتی در روستاهای دور افتاده نیز به راحتی و با کمترین هزینه در دسترس است.
کاهش هزینه های خرید لایسنس نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای حسابداری سنتی
در حسابداری ابری دیگر نیاز به خرید و نصب هیچ نرم افزاری ندارید. به روز رسانی نرم افزارها بطور اتوماتیک و بدون نیاز به کار و نیروی انسانی بر روی سیستم انجام می شوند.
در این روش دیگر صاحبان کسب و کار به مفاهیم پیچیده و فنی برای نصب و به روز رسانی روبرو نبوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت هزینه بابت پشتیبانی و دریافت خدمات نرم افزاری و اعزام نیروی کارشناسی نخواهند داشت. علاوه بر صرفه جویی در هزینه های فوق، می توانند با تمرکز بر روی کسب و کار خود به فعالیت های اصلی خود بپردازند.
پردازش ابری امن است
معمولا کسب و کارهای کوچک نه تنها امکانات لازم را برای محافظت از داده های خود ندارند بلکه از پس هزینه های بالای آن مانند خرید فایروال، آنتی ویروس ها و سیستم های پشتیبان گیری اطلاعات نیز به راحتی بر نمی آیند. در حالیکه نرم افزارهای حسابداری ابری و آنلاین ، امنیت اطلاعات را در حد بالای استانداردها رعایت می کنند.
پشتیبان گیری از اطلاعات در فواصل زمانی مشخص انجام می شود. آسیب پذیری سرور ها همواره مانیتور شده و با اقدامات مناسب به روز رسانی شده و داده ها از طریق رمزگذاری محافظت می شوند. نرم افزارهای حسابداری ابری و آنلاین با خدمات دیگر مورد نیاز کسب و کار ها یکپارچه شده اند.
نرم افزار حسابداری ابری ابرستان
نرم افزار حسابداری ابری ابرستان ، نسل جدیدی از نرم افزارهای حسابداری است که بر اساس تکنولوژی ابری طراحی شده است. این نرم افزار بطور کامل در گروه نرم افزارهای حسابداری تحت وب و آنلاین برای کسب و کارهای کوچک و متوسط قرار می گیرد. این نرم افزار به صورت یک نرم افزار حسابداری جامع با سیستم های حسابداری، خزانه داری، خرید و فروش، انبارداری و تولید ارائه می شود. هر شخصی به راحتی می توانید با ثبت در سایت ابرستان به مدت چهارده روز کاملا رایگان از تمامی امکانات ابرستان استفاده نماید.
ویژگی های عمومی نرم افزار حسابداری ابری ابرستان
- استفاده از نرم افزار در هر زمان و هر مکان با هر دستگاهی
- عدم نیاز به نصب و دانلود و راه اندازی و استقرار
- صرفه جویی در هزینه های کسب و کار
- استفاده بهینه از نرم افزار در انجام حسابداری دورکاری و مدیریت از راه دور به عنوان یک ابزار آفلاین به آنلاین
- استفاده چندین کاربر به طور همزمان در چند نقطه ی جغرافیایی مختلف
- قیمت های مناسب نرم افزار حسابداری ابری ابرستان متناسب با ظرفیت هر کسب و کار به صورت ماهانه و سالانه (پایه، پیشرفته و حرفه ای)
- آموزش، پشتیبانی و به روز رسانی رایگان نرم افزار
- ماندگاری اطلاعات نرم افزار حتی پس از منقضی شدن لایسنس خریداری شده
- استفاده راحت از نرم افزار و کاربر پسند بودن آن حتی برای کسانی که دانش بسیار اندکی در زمینه حسابداری دارند
- استفاده گزارش های متنوع و جامع برای هر کاربر متناسب با وظیفه ی کاری خود
- حسابداری چند شرکتی در نرم افزار حسابداری ابری ابرستان