کرباسچی: نشانه‌ای از حضور لاریجانی در انتخابات نیست

سیاسی،   4000206086

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: از حزب کارگزاران سازندگی غیر اینکه آقای جهانگیری به دولت نزدیک است معاشرتی بین حزب و دولت جز چند جلسه عمومی وجود نداشته است.

کرباسچی: نشانه‌ای از حضور لاریجانی در انتخابات نیست

به گزارش ایسنا، غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با حضور در برنامه جمهوریت حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: نقد گذشته چندان مفید نیست. خصوصا نقدی که مربوط به نارسایی های گذشته باشد، اما واقعیت آن است که در مجلس قبل که تعداد قابل ‌توجهی آن را نمایندگان اصلاح‌طلب تشکیل می‌دانند، آن مجلس بیش از اینکه در اندیشه رفع مشکلات کشور باشد گرفتاری به مسائل سیاسی داشت.

وی ادامه داد: هرچند مشکلات کشور ریشه در مسائل بین‌المللی دارد اما می‌توانستیم تصمیماتی بگیریم که چالش ها تا حدودی حل شود. واقعیت آن است که وضعیت ناپایداری کشور باعث ناپایداری‌ها موجود شده است. در زمان جنگ تکلیف معلوم بود و دولت مهندس موسوی می‌دانست که باید مشکلات ناشی از جنگ را حل‌ و فصل کند. در حال حاضر نیز نباید مشکلاتی ابتدایی مانند مشکل آب وجود داشته باشد. بسیاری از این زخم های فعلی با توجه دولت قابل ‌رفع بود. دولت به مشکلات کلان توجه داشت از این رو متوجه مشکلات کوچک در اقصی نقاط کشور نبود.

کرباسچی گفت: از حزب کارگزاران سازندگی غیر اینکه آقای جهانگیری به دولت نزدیک است معاشرتی بین حزب و دولت جز چند جلسه عمومی وجود نداشته است. حتی بعد از چند جلسه‌ای که اعضای حزب به دفتر معاون اول رفت ‌و آمد کردند به پیشنهاد ایشان روابط با جهانگیری کم شد چون برخی دنبال به وجود آوردن حاشیه هایی بودند.

وی افزود: خصلت آقای روحانی به حضور در جامعه نیست. بسیاری از مدیران ستادی نیز چنین اعتقادی دارند و موفق هم هستند اما در مجموع در کنار مردم بودن بسیار مهم است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ابراز عقیده کرد: روحانی هیچ‌گاه پایگاهی در جریان اصلاحات نداشت. آقای روحانی در سال 92 بخش عمده‌ای از رای خود را از شرایط به وجود آمده برای کشور بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی به دست آورد، اما عملکرد وی در لغو تحریم‌ها خوب بود و مردم اقبال بیشتری به وی در دور دوم نشان دادند. همراهی اصلاح‌طلبان با روحانی همراهی در هم جهتی سیاسی نبوده همراهی اصلاح‌طلبان با روحانی تنها در رفع مشکلات کشور و مردم بوده است.

وی سپس گفت: تشکیلات اصلاحات باید در عملکرد وزارتخانه های مختلف پایش انجام می‌داد و به ‌نقد دولت می‌پرداخت. متأسفانه یا حامی یا ناقد مطلق دولت ها هستیم. اگر غیر این بود در پایان این سؤال به وجود نمی‌آمد که اساسا آیا دولت روحانی اصلاح‌طلب بود یا نه؟  با افطاری دادن و جمع‌کردن فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌توان مشکلات را حل کرد. فردای بعد از انتخابات ریاست جمهوری مردم توقع دارند دعواهای حیدری و نعمتی حل شود و مسائلی مانند اف ای تی اف به سطح جامعه کشیده نشود. اف ای تی اف باید از دعوای سیاسی کنار گذاشته تا به نتیجه برسد.

کرباسچی تصریح کرد: از سال 76 به این سو نهادهای اجماع ساز همواره وجود داشته است. اصولگرایان هم‌ چنین نهادهایی دارند. نقدهایی به دوره قبل این نهاد وجود داشت و تلاش شده که در دوره جدید این نهاد با اصلاحاتی ادامه مسیر دهد. اضافه شدن آقای نبوی هم این امید را به وجود آورده که نهاد اجماع ساز در مقایسه با قبل اصلاح شود. اگر این مجموعه به‌گونه‌ای جریان اصلاحات را مدیریت کند که اخلاق شکست و پیروزی را در جریان اصلاحات جا بیاندازد بسیار موفق عمل کرده است. هرچند این مجموعه در تلاش‌ است با معرفی نامزدی قدرتمند مشکلات جامعه و مردم را بکاهد.

وی در ادامه با ابراز این عقیده که " بعید است روش شورای نگهبان تغییری کند" گفت: نظر شورای نگهبان باید به‌گونه‌ای باشد که مردم به نمایندگان خود رأی دهند. ناامید کردن یک قشر از جامعه به صندوق کمکی نمی‌کند. تا زمانی که قانون نوع عملکرد شورای نگهبان وجود دارد، بعید است تغییر ویژه‌ای حتی در این دور صورت گیرد.

این فعال سیاسی گفت: اگر فائزه هاشمی بتواند سخنانش را در حزب جا بیاندازد، حزب سازندگی هم تایید خواهند کرد. این‌طور نیست که چند نفر در کارگزاران تصمیم بگیرند. حزب کارگزاران در بیشتر استان‌ها فعالیت دارد. در کنگره اخیر نیز خانم هاشمی رأی آوردند به ‌طوری‌که فهرستی تحت عنوان یاران فایزه هاشمی در انتخابات داخلی حزب ارائه دادند و تعدادی هم ‌رأی آورده و عده‌ای هم ‌رأی نیاوردند. از نظر من این رویه دموکراتیک است. فایزه هاشمی بیانات احساسی دارد. با این وجود تلاش های زیادی در زمینه ورزش زنان و بانوان در ایران و کشورهای اسلامی داشتند. حال گرفتن برخی موضع ها این دستاوردها را مختل می کند.

کرباسچی در پایان گفت: حزب کارگزاران در کنار مجموعه اصلاح طلبان به انتخابات ریاست جمهوری می اندیشد. آقای لاریجانی نیز از شخصیت های ارزشمند کشور است و جایگاه وی را در توسعه کشور نباید نادیده گرفت تا این لحظه نیز هیچ نشانه ای از حضور آقای لاریجانی در انتخابات نیست. همچنین باید مجموعه ای از اصلاح طلبان یا اصولگرایان از فردی حمایت کنند تا رای بیاورد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین