خاک کردن جوجه‌های یک روزه و هجو سال‌ها نقد سرمایه‌داری !

شهاب الدین حائری شیرازی،   3990131088 ۸۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
خاک کردن جوجه‌های یک روزه و هجو سال‌ها نقد سرمایه‌داری !

اخبار منتشر شده حاکی از قتل عام جوجه های یک روزه برای تنظیم بازار ویا انتفاع از بیمه است این عمل وحشیانه کاملا مغایر احکام اسلام است . نماینده ولی فقیه در جهاد وکشاورزی موظف است از این کار خلاف شرع واخلاق  جلوگیری نماید .

زیبنده نیست حکومت ما که قبلا به حق  نظام سرمایه داری را متهم به اسراف می نمود که برای تنظیم بازار گندم را به دریا می ریزد حال خود برای همان غرض ، پس از 40 سال جوجه های یک روزه را نابود کرده ومبدل به زباله کند.

اگر باتوجه به مشکل صادرات و هزینه تولید مرغ ، نگهداری به صرفه نیست . بنیادهای عام المنفعه مثل مستضعفان و برکت ویا کمیته امداد  یا استان قدس  میتوانند عهده دار توزیع رایگان این جوجه ها در روستاها وشهرستانها شوند تا علاوه بر کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی از این اسراف شنیع جلو گیری شود .

در بینش عدالت محور اجازه نداریم راحت ترین  مسیر  افزودن سود را برگزینیم بلکه باید مسیری انتخاب شودسازگار با نظام خلقت ، که  همزمان با نفع من ، نفع انسانهای دیگر و حفظ محیط زیست وجانداران دیگر نیز مد نظر قرار گیرد .

ظاهراً با گرفتن خسارت از بیمه، با یک تیر و چند نشان زده‌اند: هم جوجه را به قیمت پایین نفروختند، هم هیچ خسارتی ندیدند، هم زمینه‌ساز افزایش قیمت بعدی شدند و هم بانک مرکزی را برای تهیه دلار۴۲۰۰ زیر فشار گذاشتند!
                                       .
اگر سرمایه اندوزی مقید به عدالت نشود فردا برای سود بیشتر جان انسانها را هم خواهیم گرفت . طبعا اگر از چنین اسرافی جلوگیری نشود در آینده عقوبت الهی چون فقر و برچیده شدن برکت از سفره ها دور از انتظار نیست .

علاوه بر انکه دور ریختن جوجه های یک روزه در حجم هزاران عدد مصداق روشن اسراف حرام است خصوصا در شرایط تحریم ومشکلات فراوان اقتصادی به چند نمونه روایت که نشانگر حرمت آزار وقتل حیوانات بدون دلیل موجه است یاد آور می شوم :

پیامبر اکرم(ص)، طی حدیثی در خصوص قیامت فرمود: ما مِن دابَّةٍ طائرٍ ولا غَیرِهِ یُقتَلُ بغَیرِ الحقِّ إلاّ ستُخاصِمُهُ یَومَ القِیامَةِ؛ هر حیوانى - پرنده یا جز آن - کـه بـه ناحـقّ کشته شود در روز قیامت از قاتل خود شکایت خواهد کرد .(کنز العمّال : 39968 منتخب میزان الحکمة: 170)

هم ایشان ضمن نهی از کشتن بی دلیل حیوانات فرمودند: مَن قَتلَ عُصْفورا عَبَثا عَجَّ إلى اللّه یَومَ القِیامَةِ مِنهُ، یقولُ: یا رَبِّ، إنّ فُلانا قَتلَنی عَبَثا ولَم یَقتُلْنی لِمَنفَعَةٍ؛ هرکس گنجشکى را بى سبب بکشد آن گنجشک در روز قیامت از او به درگاه خدا بنالد و بگوید: پروردگار من ! فلانى مرا نه براى استفاده، که بى‏سبب کشت .(کنز العمّال/ 39971 منتخب میزان الحکمة/ 170)

 مرحوم کلینی در کافی و مرحوم شیخ صدوق در خصال، نقل کرده اند در ضمن نهی از سیلی زدن به حیوانات فرمودند: لا تَـضْـرِبـوا الدَّوابَّ على وُجوهِها ؛ فإنَّها تُسَبِّحُ بحَمْدِ اللّه؛ به صورت حیوانات نزنید؛ زیرا آنها حمد و تسبیح خدا مى‏گویند .(الکافی : 6 / 538 / 4، الخصال: 618 / 10 منتخب میزان الحکمة : 170)

در روایاتی از سوی رسول خدا(ص) نقل شده است: غُـفِرَ لامْرأةٍ مُومِسَةٍ مرَّتْ بکلبٍ على رأسِ رَکِیٍّ یَلْهَثُ کادَ یَقْتُلُهُ العَطَشُ، فنَزَعَتْ خُفَّها فأوْثَقَتْهُ بخِمارِها فنَزَعَتْ لَهُ مِن الماءِ ، فغُفِرَ لَها بذلکَ؛ زنى بدکاره سگى را دید که بر سرچاهى له‏له می‏زند و کم مانده است از تشنگى بمیرد. او کفش خود را در آورد و آن را به روسرى خود بست و براى آن سگ از چاه آب کشید؛ پس خداوند گناهان او را به سبب این کار آمرزید.(کنز العمّال: 43116 منتخب میزان الحکمة: 170)

مشابه این حدیث در خصوص کسی که حیوانات را آزار داده است از امام ششم نیز نقل شده است.

امام صادق(ع) فرمود: إنّ امـرأة عُـذِّبَتْ فی هِرّةٍ رَبَطتْها حتّى ماتَتْ عَطَشا ؛ زنى به سبب آن که گربه‏ اى را بسته بود، تا از تشنگى مُرد، به عذاب گرفتار آمد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۹۵۶۴۱۳:۲۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۳۱
آمران و عاملان این اقدام غیر انسانی باید زنده به گور شوند
میلاد حمیدی۱۴۱۹۸۱۰۱۵:۳۸:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۳۱
این رویه چیز تازه ای نیست. مدتهاست این روال وجود دارد. رویه باید اصلاح شود. برای آمران و عاملان این کار باید راهکار معرفی شود.
ناشناس۱۴۲۰۱۷۹۲۰:۵۴:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
معاون وزیر که گفت این عادیه و نباید فیلم برداری میشد باید محاکمه شود
ناشناس۱۴۱۹۸۹۴۱۶:۳۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۳۱
به همین خیال باش. آمرانش مردم عادی نیستن
ناشناس۱۴۲۰۰۹۱۱۹:۳۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۳۱
سر بریدن مرغ گوسفند و گاو کار انسانی
ناشناس۱۴۲۰۲۹۲۲۲:۳۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۳۱
سرشو ببر ولی زنده بگورش نکن
ناشناس۱۴۲۰۲۲۳۲۱:۴۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
از این به بعد هر وقت مرغ میخوری بدون کشتن جوجه ها یک امر کاملا عادی در مرغداری صنعتی هست. چون بخش زیادی از جوجه ها خروس هستن و نگهداری خروس در مرغداری فقط ضرر هست. خروس غذا نمی خوره، گوشت نداره پس همون اول همه جوجه های خروس رو میریزن تو چاه
ناشناس۱۴۲۰۳۰۶۲۲:۵۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۳۱
در تمام رده های جانداران، از زنبور و مویانه بگیرید تا گاو گوسفند حتی اسب، جنس ماده مهمتر، با ارزشتر و مقبولتر و جنس اول است؛ برخلاف انسانها! چرا؟
ناشناس۱۴۱۹۵۶۶۱۳:۲۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۳۱
مرگ اخلاق در ایران
ناشناس۱۴۱۹۷۸۴۱۵:۲۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۳۱
سیستم تولید صنعتی گوشت همین است . چاره ای جز این نیست .
آرش از روستا۱۴۲۰۰۵۲۱۸:۵۳:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۳۱
تو چاره بلد نیستی! میتوانستند در طبیعت رها کنند تا خوراک حیوانات وحشی شوند. میتوانستند فراخوان بزنن خیلی از خانواده ها میتونستن تا 7 الی 8 تا تو خونه هاشون نگهداری کنند اتفاقا هم بازی خوبی برای بچه ها بودند!
ناشناس۱۴۲۰۲۷۴۲۲:۲۳:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۳۱
یک خانواده 7 تا جوجه نگه داره بزرگ شد کل شهر بشه مرغداری؟ وضع بهداشت چی میشه؟
مثبت نگر۱۴۲۰۳۰۱۲۲:۴۸:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۳۱
اینجوری توازن اکوسیستم بهم میخورد باید به روستاییان میدادن
محمود۱۴۲۰۴۱۵۰۰:۱۳:۳۲ ۱۳۹۹/۲/۱
مرغ صنعتی با مرغ بومی فرق داره .این جوجه ها خارج از محیط مرغداری صنعتی هیچ شانسی برای زندگی نداشتن در ثانی سرنوشت جوجه رنگی های دست بچه ها خیلی تلختر از این جوجه یک روزه ها تموم میشه
ناشناس۱۴۲۰۵۴۶۰۷:۴۲:۰۰ ۱۳۹۹/۲/۱
محیط زیست بهش گیر می داد
ناشناس۱۴۲۰۹۶۸۱۴:۲۰:۲۴ ۱۳۹۹/۲/۱
به این سادگی ها نیست . هزار و یک نکته در اینجور کارها هست . یک اشتباه کل اکوسیستم جانوری را به هم میزند .
ناشناس۱۴۱۹۵۷۱۱۳:۲۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۳۱
با ديدن اين صحنه اي كه گروه گروه از جوجه ها به هلاكت مي رسند حالا هر جور فكرش را مي كنم مي بينم كه انگاري براي اين جوجه هاي زبان بسته هم يك نوعي ديگر از كرونا آمده و آن ها به طريقي گرفتار كرونا شده اند !!!
ناشناس۱۴۱۹۷۹۸۱۵:۳۳:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۳۱
من که یک دهه شصتی هستم با جوجه ها ابراز همدردی کردم
ناشناس۱۴۱۹۹۲۱۱۶:۴۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
خدا انشاءالله عمر و عزتت زياد كنه !!
ناشناس۱۴۱۹۹۵۵۱۷:۲۷:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۳۱
احسنت انشاالله باجوجه ها محشوربشی
ناشناس۱۴۲۰۴۳۵۰۰:۳۸:۱۴ ۱۳۹۹/۲/۱
شما با خروسها
ناشناس۱۴۲۰۱۷۶۲۰:۴۹:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
چه جمله ی دردناکی از سرنوشت دهه ما گفتی.
ناشناس۱۴۲۰۳۱۲۲۲:۵۴:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۳۱
همدردی؟! یا هم ذات پنداری؟
ناشناس۱۴۱۹۵۸۲۱۳:۲۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۳۱
تولید برای ایجاد ارزش افزوده است والا تولید معنا ندارد
ناشناس۱۴۲۰۰۷۸۱۹:۲۲:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۳۱
ظاهر حرف شما در سیستم سرمایه داری درست است اما نیت شما و پیامد دیدگاه شما را واگذار خدا میکنم.
ناشناس۱۴۱۹۵۹۱۱۳:۳۴:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
خاک بر سر این انسان نماها
استاد دانشگاه۱۴۱۹۵۹۴۱۳:۳۴:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۳۱
و من یعمل مثقال ذره شرا یره ... هیچ ظلمی بی پاسخ نمیماند. تک تک این حیوانات زبان بسته مخلوق خدایند و خداوند همه مخلوقاتش را دوست میدارد. به والله قسم که چنان نکبتی نصیب عاملین این جنایت شود که هرگز فراموش نکنند....
ناشناس۱۴۱۹۵۹۵۱۳:۳۵:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۳۱
این جوجه ها رو پخش میکردید بین روستائیان
ناشناس۱۴۱۹۸۱۱۱۵:۳۸:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
چنین اقدامی موجب شیوع بیماری در میان حیوانات میشود.
حامد۱۴۲۰۲۳۳۲۱:۵۴:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۳۱
مریض نبودن داداش اضافه بودن
ناشناس۱۴۱۹۸۸۷۱۶:۳۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۳۱
اصلا میدونید چند تا جوجه است؟ برای این کار نیاز به چه تعداد خانوار روستایی هست ؟
ناشناس۱۴۱۹۵۹۸۱۳:۳۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
خوب میدادید چینی ها تا خام خام اینا رو بخورن با پر و پوست و ناخون لااقل اصراف نمیشد
ناشناس۱۴۱۹۶۰۰۱۳:۳۷:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۳۱
همچنین حدیث داریم که اگر کسی تحقیق نکرده تهمت بزند چه گناه بزرگی است. از میان بردن هر جوجه یک روزه 2000 تومان برای هر مرغدار هزینه دارد هیچ دیوانه ای برای تنظیم بازار این کار را نمی کند هیچ بیمه ای هم بابت معدوم کردن پول نمی دهد همانطور که قصه ریختن گندم در دریا 40 سال است نقل میشود بدون اینکه مدرکی برای آن باشد ما در ایران یک عده داریم که در فضای مجازی نشسته اند و بجای کار عملی فقطی میگویند لنگش کن فقط یک جوجه معدوم میشود یعنی اینکه تولید کننده به خاک سیاه نشسته و در حال نابود شدن است رها کردن این جوجه ها و تلف شدن آنها در فضای باز منشا انواع بیماری است همچنین ترویج توزیع وپرورش مرغ در خانه علاوه بر غیر عملی بودن ( حمل و نقل و توزیع دانه دانه هزاران جوجه تقریبا نشدنی است و اگر زیر ساختی هم باشد شاید سالی یکبار یا دوبار امکان استفاده از آن باشد) عواقب خطرناکی دارد چند سال پیش درکشور اپیدمی آنفولانزای مرغی قابل سرایت به انسان آمد که در گیلان و مازندران بخاطر مرغ خانگی تلفات و خسارات بالا داشت و هنوز هم مثل آتش زیر خاکستر هر از چندی طغیان میکند حال راهکار چیست. برای حل این مشکل یک سازمان عریض و طویل با کلی مدیر و معاون و مشاور حقوق بگیر وجود دارد به نام شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه این شرکت اینست که هنگامی که مرغ ارزان است مرغ را از مرغداران بخرد و آنرا موقعیکه گران میشود در بازار عرضه کند. از آنجائیکه این شرکت هم مثل ارگانهای دیگر پی کاسبی خودش است دقیقا بر عکس کار میکند. یعنی وقتی مرغ گران میشود با تهدید تعزیرات مرغ را از مرغداران می خرد و وقتی ارزان میشود از ترس ضرر کردن در بازار عرضه می کند. کاری که همین شب عید انجام داد و موجب این فاجعه شد. اگر به لیست واردات ارز 4200 هم نگاه کنید نام این شرکت می درخشد بجای پاک کردن صورت مساله به مدیران پشتیبانی امور دام فشار بیاورید شاید اگر این شرکت تعطیل شود مرغدارن خودشان بتوانند برنامه ریزی بهتری انجام دهد متهم بعدی وزرات صمت است که تکلیف مرغداران را روشن نمی کند یک روز صادرات آزاد است و ناگهان با یک بخشنامه یک شبه ممنوع میشود طول دوره پرورش مرغ با زمان آماده سازی قبلی چهار ماه است با یک بخشنامه یک شبه همه به خاک سیاه می نشینند.
رضا۱۴۱۹۶۰۱۱۳:۳۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
جوجه ها را باید در بیابان رها می کردند
ناشناس۱۴۱۹۷۰۳۱۴:۴۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
بدون شک خوراک گرگ ها میشدند
ناشناس۱۴۲۰۰۵۰۱۸:۵۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۳۱
باز به یه دردی میخوردن اینجوری زنده به گور کردن هیچ سودی برای طبیعت نداره اصلا اخلاقی و انسانی نیست
ناشناس۱۴۱۹۶۰۴۱۳:۴۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
پسر مرحوم جناب آقای بهجت فومنی در بیان خاطراتی از پدر بزرگوارشان نقل میکنند : هربار مگسی وارد اتاق خانه ما میشد ؛ پدرم میگفت ؛ حق ندارید مگس را بکشید درب و پنجره ها را بازکنید تا مگس از اتاق بیرون رود .
ناشناس۱۴۱۹۶۰۶۱۳:۴۱:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
انشاالله که عاملان این جنایت هولناک به زمین گرم بخورند
ناشناس۱۴۱۹۶۰۷۱۳:۴۲:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
موجودات کثیف در لباس انسان
ناشناس۱۴۱۹۶۱۰۱۳:۴۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۳۱
وزیر جهاد کشاورزی برکنار گردد
ناشناس۱۴۱۹۶۱۷۱۳:۴۹:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
نویسنده هیچ اطلاعی از روند این کار ندارد و احساسی برخورد میکند . کمی تحقیق میکرد خوب بود.
نیما۱۴۱۹۸۰۱۱۵:۳۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
سلام. آیا حدیث پیامبر احساسی است؟ منظورتان صرفه اقتصادی است. بله در نظام سرمایه داری. اما نظام اسلامی قتل بی دلیل حیوانات را هم جایز نمی شمرد.
ناشناس۱۴۲۰۶۶۱۱۰:۰۶:۱۹ ۱۳۹۹/۲/۱
حدیث ها را گزینشی استفاده نکنید! امام صادق ( علیه السلام) می فرماید: "ما من طیر یصاد فی بر ولا بحر ولا یصاد شی ء من الوحوش إلا بتضییعه التسبی"
جهانی۱۴۱۹۶۲۲۱۳:۵۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
جوجه کشها: جوجه ها بیمه بودند و پولشان را میدهند!!!؟ یا حرف آخوندی افتادم که گفت مسافران جزغاله شده بیمه هستن نگران نباشید!!!!
سید۱۴۱۹۶۲۳۱۳:۵۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۳۱
اوایل انقلاب مدعی میشدیم که چرا آمریکا گندمش را به دریا میریزد
ناشناس۱۴۱۹۶۳۰۱۳:۵۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۳۱
آخه چطور دلتون میاد.
ناشناس۱۴۱۹۶۳۷۱۴:۰۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
با مجرمان اخلاقی و اقتصادی آن باید برخورد قضایی کرد
ناشناس۱۴۱۹۶۵۴۱۴:۱۰:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۳۱
پس برای چی فکر کردی قیمت ها این ها بالا است چون این ها از عمد ......
رضا۱۴۱۹۶۵۵۱۴:۱۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۳۱
مرام امپریالیستی( سرمایه داری)آمریکاکه درزمان انقلاب مردم درشعارهامی گفتند.مرگ برامپریالیسم آمریکا.اماحالاچی؟چون حضرات خودشان حالاسرمایه دارشده اند.
ناشناس۱۴۱۹۹۰۵۱۶:۳۶:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۳۱
لکن امریکا گندم های خود را به دریا میریزد!
یه مرغ۱۴۱۹۶۵۹۱۴:۱۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۳۱
خدا لعنت کند کسانی را که می دانستند و جلویش را نگرفتند الهی خودشون بمیرند
علی۱۴۱۹۶۹۵۱۴:۳۴:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۳۱
چه ربطی به سرمایه داری دارد؟ 1- با توجه به نزدیکی ماه رمضان ستاد دولتی تنظیم بازار دستور افزایش تولید داده است. 2- به دلیل کاهش شدید تقاضا ناشی از کرونا خریداری برای جوجه یک روزه پیدا نشده است. 3- مرغداری ها به دلیل قیمت پایین مرغ و قیمت بالا و کمبود نهاده های دامی تمایلی به خرید جوجه یک روزه ندارند. 4- تولید کننده جوجه یک روزه امکان نگه داری از آن را ندارد. و ...
ناشناس۱۴۱۹۷۱۱۱۴:۴۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
یا به روستاییان نیازمند و عزیز میدادند و یا همینطور در دشت و صحرا رهایشان میکردند، حداقل جانداران گوشتخوار و حیات وحش در این ایام بی غذایی تغذیه میشدند
ناشناس۱۴۱۹۷۱۲۱۴:۴۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۳۱
نتیجه قطعی سیستم مبتنی بر گوشت خواری این است. یا باید گوشت خواری را کنار گذاشت یا باید جلوی رشد جمعیت را گرفت که بشود به روش سنتی غذای مردم را تامین کرد. شتر سواری دولا دولا نمی شود
ناشناس۱۴۲۰۰۸۶۱۹:۳۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۳۱
عزیز دل برادر. نگران نباش. با این سیل و پراید و جاده های استاندارد و فقر و انفوانزا و کرونایی که اومده و این مدیریت جهادی مسئولین، جمعیت کاهش پیدا می کنه. نیازی به تلاش بیشتر مسئولین نیست.
ناشناس۱۴۱۹۷۱۷۱۴:۴۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۳۱
نظام سرمایه داری در ایران خیلی وقته ریشه دوانده و اخلاق مرده است، شما کافی به وضع بانکها نگاه کنید و ضعیف کشی را به وضوح خواهید دید، کشتار این جوجه ها به چشم میاد در حالیکه که شما هر جا که نگاه کنی نشانه ای از آن را خواهید دید، شما به این همه بی عدالتی نگاه کن.
ناشناس۱۴۱۹۷۳۰۱۴:۵۸:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
نتیجه صرف نگاه به تولید بدون توجه به بازار مصرف و زنجیره تولید است. از این رو ایده جهش تولید را هم به بدترین نحو اجرا خواهند کرد و عده ای بدون توجه به زمینه های تولید مواد اولیه شبکه توزیع بازار مصرف امکان صادرات و ... اقدام به تشویق جهش تولید می کنند و نتیجه اش می شود همین زنده به گوری
ناشناس۱۴۱۹۷۳۲۱۴:۵۸:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۳۱
مغایر احکام اسلام است... در اروپا اسلام هست و مسلمان نیست. اینجا مسلمان فراوان و اسلام نیست. یاد اسدآبادی به خیر
ناشناس۱۴۱۹۷۴۰۱۵:۰۳:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۳۱
میتونستند تخم مرغاشونوبین نیازمندان توزیع کنند ,قبل از جوجه کشی,تو این شرایط که این همه بیکار ومحتاج داریم .
ناشناس۱۴۲۰۷۰۳۱۰:۳۴:۳۸ ۱۳۹۹/۲/۱
ان وقت دیگر کسی تخم مرغ نمی خرید و ورشکست می شدند. شما برو صنعت جوجه کشی بزن بعد بین مردم رایگان توزیع کن!
ناشناس۱۴۱۹۷۴۲۱۵:۰۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
خب شما که از کار خانه انداختید بیرون ... رهاشون می کردین خلاص چرا زنده به گور کردین؟
پرویز۱۴۱۹۷۶۲۱۵:۱۵:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
وقتی برای خرید مرغ به مغازه مرغ فروشی مراجعه میفرمائید انچه که میخرید خروس است. کلا جوجه های ماده همان روز اول حذف میشوند و در مورد جوجه های تخم گذار هم جوجه های خروس همان روز اول حذف میشوند. نه در ایران بلکه در تمام دنیا.نه حالا بلکه چندین دهه است. احتمالا این فیلم سناریو سازی هست.روش حذف جوجه ها مکانیزه است و چال نمیکنند.
ناشناس۱۴۲۰۵۰۵۰۲:۴۶:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱
حالا نه که همه چیمون شبیه دنیاست، جوجه ها رو هم باید همونطوری زنده بگور کنیم
ناشناس۱۴۱۹۷۶۷۱۵:۲۰:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۳۱
به نظر ميايد از آن روح لطيف كه ميگويد: " ميازار موري كه دانه كش است ...." جز نامي باقي نمانده است. وگرنه با آنچنان مشكل لاينحلي روبرو نيستيم.
ناشناس۱۴۱۹۷۷۴۱۵:۲۴:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۳۱
سقوط فاجعه بار اخلاق وانسانیت . حالا بفهمید چرا ملایکه وشیطان گفت خدایا می خواهی این را خلیفه کنی در زمین؟ این به هیچی رحم نمی کند وجنایت وخون ریزی و...وحالا باید گشت گرد شهر واون انسانی که شرف دارد را دستش را بوسید
ناشناس۱۴۱۹۸۱۲۱۵:۴۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۳۱
لعنت به هرکسی که این جوجه ها را کشته و هر کسی که دستور داده و هر کسی که راضی به این کار شده و هر کسی که در مقابل این جنایت سکوت کرد واقعا کرونا برای بعضی انسانهای بدتر از حیوان کم هست
ناشناس۱۴۱۹۸۷۳۱۶:۱۷:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۳۱
ایران از دهه 1370 سرمایه داری شده و در سرمایه داری هم این اتفاقات می افتد
ناشناس۱۴۱۹۹۹۶۱۷:۵۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۳۱
لعنت به سرمایه داری، قلب سرمایه داری آمریکای قدرقدرت در وسط جنازه های شهروندانش گرفتار حساب کتاب کردن مالی است در حالی که با ثروت یکی از خرپولاش می تونه چندین سال در قرنطینه بمونه. تعداد کشته هاش به زودی از کشته های جنگ ویتنام بیشتر می شه و بیکاراش ...، بعضی ها عجب الگویی برای خودشون انتخاب کردن.
ناشناس۱۴۲۰۰۸۹۱۹:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۳۱
تو کشوری که بانک مرکزی آن از خود استقلال نداره و کاری جز چاپ اسکناس بدون پشتوانه ندارد حرف زندن از سرمایه داری.... ! چند تا کتاب در مورد اقتصاد سرمایه داری خواندی؟ آ
ناشناس۱۴۲۰۳۳۳۲۳:۱۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
اونی که شما در کتابها خوندی سرمایه داری مدرن است ما پست پست مدرن است. یعنی حالا حالاها باید منتظر بمونی تا غربی ها هم این نظام سرمایه داری مسئولیت گریز را یاد بگیرن و قواعدش را برای تدریس در دانشگاههای خود تدوین کنند.
ناشناس۱۴۱۹۸۷۵۱۶:۱۹:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۳۱
شاید به دلیل کرونا این امر میسر نبوده چون معمولا این جوجه ها در بازارها فروخته میشد ... امیدوارم این کسانی که اینقدر در مورد این جوجه ها، نظرهایی در مورد جنایت و این چیزها نوشتند همانهایی نباشند که وقتی از جنایات و کودک کشی آمریکا صحبت میشه، منفی می دهند
ناشناس۱۴۲۰۰۲۶۱۸:۲۸:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۳۱
آدمی یا باید کاهش جمعیت و پرهیز از مصرف گوشت و محصولات حیوانی را را انتخاب کند یا زجرکش کردن حیوانات در دامپروری صنعتی که تازه فیلم مذکور خیلی لطیف و ملایم بود. نمیشه هم تف و لعن کرد هم رفت توی صف مرغ و تخم مرغ!!
پژمان از ژاپن۱۴۲۰۰۲۸۱۸:۳۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۳۱
اگر باتوجه به مشکل صادرات و هزینه تولید مرغ ، نگهداری به صرفه نیست . بنیادهای عام المنفعه مثل مستضعفان و برکت ویا کمیته امداد یا استان قدس میتوانند عهده دار توزیع رایگان این جوجه ها در روستاها وشهرستانها شوند تا علاوه بر کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی از این اسراف شنیع جلو گیری شود .
حسن۱۴۲۰۰۶۸۱۹:۰۸:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۳۱
خب به سلامتی سوژه جدید هم برای سرگرم کردن ملت جور شد.
ناشناس۱۴۲۰۱۲۰۱۹:۵۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۳۱
جوجه، سیب زمینی و پیاز و گوجه فرنگی نیست که بشه مدفون کرد موجود زنده است، من به عنوان یک انسان و جزیی از این اکوسیستم اعتراض شدید خود را به این عمل وحشیانه اعلام میکنم. این شخص باید از کار اخراج شده و تنبیه شود.
ناشناس۱۴۲۰۱۲۶۱۹:۵۸:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۳۱
حتي اين مدل سرمايه داري هم تو كشور هاي سرمايه داري منسوخ شده...كه براي تنظيم بازار معدوم مي كنند...از اول كافي توليد ميكرديد...كه مجبور به معدوم كردن نشيد...و تو اين شرايط معمولا دولت ها براي كالاهاي اساسي يارانه ميدن به توليد كننده ها
ناشناس۱۴۲۰۱۵۵۲۰:۲۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۳۱
یک سری هم به بازار میوه شهرداری بزنید و ببینید که ماهی زنده رو چطور زنده زنده با ساطور تکه تکه میکنن و پوست میکنن، سالهاست ازشون ماهی زنده نمیخرم، وجدان ندارن
ناشناس۱۴۲۰۱۵۸۲۰:۲۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۳۱
اینهایی که انقدر آه و ناله میکنن آیا حاضرن پول بیشتری بدن تا مرغها به روش انسانی تری پرورش پیدا کنند؟ مثلا اینکه تخمهای نر قبل از اینکه بدنیا بیان تشخیص داده بشن؟
ناشناس۱۴۲۰۱۶۴۲۰:۳۲:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۳۱
طرف میره گوشت میخره میده سگهای ولگرد بعد میاد اینجا زار میزنه که چرا با جوجه ها اینجور رفتار میکنن! خوب فکر کردین گوشت صنعتی چجور تولید میشه؟ کشتارگاه رو دیدین؟
ناشناس۱۴۲۰۱۶۶۲۰:۳۴:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۳۱
یه سری هم به کشتارگاههای حیوانات بزنین و ببینین چه وحشیانه حیوانات مظلوم و زبون بسته ذبح میشن، در حالیکه روشهای بیحسکردن حیوانات و کاهش الم آنها امروز موجود است
ناشناس۱۴۲۰۲۳۱۲۱:۵۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۳۱
به زبان ساده ذخیره ها مرغ باید به قیمت سود آور به فروش رود
حنا۱۴۲۰۲۸۹۲۲:۳۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۳۱
برای جناح راست چیزی که‌ارزشی ندارد عدالت است و متاسفانه روحانیت ما با جناح راست رودربایستی دارد
ناشناس۱۴۲۰۳۲۹۲۳:۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۳۱
سرنوشت این جوجه ها چهل روز بعد همین بود. شکم ما
ناشناس۱۴۲۰۳۵۵۲۳:۲۶:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۳۱
اینها جنایتکار بودند و ممکن است قصد آسیب رساندن به اقتصاد کشور را داشته باشند وگرنه هرکسی می داند که با امکانات پیشرفته یخچالی کردن مواد غذائی و انبارداری نوین می توان مرغها را تولید و بتدریج به بازار فرستاد تا قیمت هم نشکند.
ناشناس۱۴۲۰۴۴۷۰۰:۵۱:۰۸ ۱۳۹۹/۲/۱
این ماجرا تنها یکی از دلایل این همه بلایی است که بر سرمان می اید و علتش را نمی دانیم
مهدی۱۴۲۰۵۲۸۰۵:۴۷:۱۸ ۱۳۹۹/۲/۱
میدادن چینی ها جای سوپ خفاش سوپ جوجه بزنند یا تو کوچه ها رهامیکردن گربه ها سرگرم میشدن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

      3. این صدای اقتدار ایران است ...

      4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      5. وحدت ملی با وعده صادق

      6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      15. اسراییل چه باید بکند؟ 

      16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      آخرین عناوین