رئیس جایگاه‌داران سوخت: بنزین فقط با پول نقد عرضه می‌شود/ پاسخ بانک مرکزی

گروه اقتصادی الف،   3961114122 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جایگاه‌داران سوخت گفت: به دلیل مشکلاتی که با بانک‌ها داریم از این پس جایگاه‌ها فقط در قبال دریافت پول نقد بنزین تحویل می‌دهند.

رئیس جایگاه‌داران سوخت: بنزین فقط با پول نقد عرضه می‌شود/ پاسخ بانک مرکزی

واریز با تاخیر پول از طریق کارت‌های اعتباری و دستگاه‌های پوز به حساب جایگاه‌داران سوخت موجب ایجاد مشکلات برای مردم و جایگاه‌داران شده است.

بر اساس این گزارش جایگاه‌داران با قطع کردن دستگاه‌های کارت خوان جایگاه‌های سوخت فقط وجه بنزین را نقدا دریافت می‌کنند و به هیچ عنوان کارت بانکی نمی‌پذیرند.

بنزین فقط با پول نقد ارائه می‌شود/ مفقود شدن برخی تراکنش‌های جایگاه‌های سوخت

در همین باره رئیس جایگاه‌داران سوخت در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که با بانک‌ها داریم ناچار به اتخاذ این تصمیم شدیم و از این پس جایگاه‌ها فقط در قبال دریافت پول نقد بنزین تحویل می‌دهند.

بیژن حاج محمدرضا افزود: طی توافقات صورت گرفته قرار بود بانک‌ها پول را طی همان شب به حساب‌ها واریز کنند اما، اکنون این مدت زمان به 10 تا 12 روز رسیده است.

رئیس جایگاه‌داران سوخت با بیان اینکه در این بین برخی مواقع مبالغی گم می‌شود، گفت: بانک‌ها از این موضوع سوءاستفاده می کنند.

وی تاکید کرد: این اتفاق در حالی رخ می دهد که جایگاهداران باید هزینه خرید بنزین را به صورت نقد به شرکت ملی نفت پرداخت کنند.

حاج محمدرضا خاطرنشان کرد: رایزنی با بانک مرکزی فایده ندارد و در حال حاضر میلیاردها تومان از بانک‌ها طلبکار هستیم.

رئیس جایگاه‌داران سوخت تصریح کرد: 3800 تا 4 هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی طلبکار هستیم.


پاسخ بانک مرکزی به اعتراض جایگاهداران: وجوه تراکنش ها در کمتر از۲۴ساعت واریز می شود

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: در حال حاضر هر تراکنشی که انجام می شود، پنج صبح روز بعد به حساب اصناف و اشخاص واریز می شود بنابراین، ادعای انتقال پول، ۱۰ الی ۱۲روز بعد صحت ندارد.

به گزارش مهر به نقل از بانک مرکزی، ناصر حکیمی در خصوص انتقادات طرح شده نسبت به تصمیم اخیر درباره اعمال تغییرات در سامانه‌های بین بانکی و تاخیر کمتر از ۲۴ ساعته در تسویه وجوه، گفت: این تصمیم چند روزی است اجرایی شده و براساس بررسی های به عمل آمده پس از اجرای این بخشنامه، کاهشی در تعداد تراکنش ها به چشم نمی خورد، البته به نظر می رسد این تغییرات نگرانی هایی را برای برخی اصناف ایجاد کرده است که با ارایه توضیحات و شفاف سازی لازم به تدریج این نگرانی ها نیز مرتفع می شود. در حال حاضر هر تراکنشی که انجام می شود، پنج صبح روز بعد به حساب اصناف و اشخاص واریز می شود بنابراین، این ادعا که انتقال پول، ۱۰ الی ۱۲ روز بعد انجام می‌شود به هیچ‌وجه صحت ندارد و نهایتا ظرف حداکثر ۲۴ ساعت وجوه منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مدل تسویه حساب از کیفیت مطلوبی نسبت به پول نقد برخوردار است و پیش از باز شدن شعب بانک ها، پول به حساب اشخاص واریز می شود و از این رو نگرانی از باب جایگزینی و یا گرایش به استفاده از پول نقد وجود ندارد.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی همچنین درخصوص ابهامات طرح شده درباره سود متعلق به مبالغ پرداختی، عنوان کرد: اصلاً سودی وجود ندارد و به بیان بهتر این پول به معنای بدهکاری بانک به شخص است؛ لیکن این پول جزو منابع بانک تلقی نشده و سودی نیز به آن تعلق نمی گیرد.

حکیمی در ادامه درباره علت اخذ این تصمیم از سوی بانک مرکزی، تصریح کرد: نکته اصلی این است که اگر کلاهبرداری یا برداشت غیرمجازی از حسابی اتفاق افتد، فرد مالباخته فرصت کافی برای گزارش این موضوع به مراجع قضایی یا پلیس، پیش از اینکه پول از دسترس خارج شود، خواهد داشت. در این زمینه مراکز امداد بانک ها به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز ایام هفته، می توانند پاسخگوی مردم باشند و اطلاعات آنها بر روی پایانه های فروش و نیز دستگاه های خودپرداز موجود است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از دلایلی که زمینه ساز اخذ این تصمیم بود، کاهش امکان پولشویی و جلوگیری از تراکنش های مشکوک در شبکه پرداخت نظام بانکی است. ذکر این نکته ضروری است که سیستم‌ها به چند ساعت وقفه برای پردازش اطلاعات درباره سابقه و حد آستانه فعالیت فرد و یا صنفی که تراکنش از سوی آن انجام می شود، نیاز دارند و بر این اساس از تسویه و انتقال وجه تا زمانی که درباره منشا وجه اطلاع حاصل کنند، جلوگیری می شود. با در نظر داشتن نکات فوق، شبکه پرداخت باید عاری از مبادلات مشکوک باشد و البته این مهم از الزامات تطبیق با استانداردهای روز بین المللی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۳۲۵۲۴۱۳:۲۶:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
این نتیجه عملکرد بانک مرکزی است. اون از قیمت دلار اینم از وضعیت خرید الکترونیکی. کم کم باید مثل قدیم برای هر خریدی پول نقد توی جیب بذاریم. اول برای پرداخت قبوض کارمزد تعیین کردن. حالا هم برای خریدهای الکترونیکی و انتقال پول از طریق سانتا و پایا زمان واریز افزایش پیدا کرده. آقای سیف فقط به نفع سیستم بانکی کار می کنه.
ناشناس۲۳۳۷۵۶۰۹:۲۳:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
نمیدونم تا چه حدبه سیستم بانکی و مسایل پول شویی واقفید ولی توضیحات بانک مرکزی کاملا درست و بر اساس رویه های بین المللی است . تمام وجوهی که از pos ها انجام میشه ساعت 5 صبح واریز میشه و اس ام اس اون ساعت 7 رو گوشی موبایلتونه . پرداخت پول بنزین از طریق کارتخوانها چندین حسن داره ولی برای مسوول پمپ یه ضرر داره چون دیگه باقی پولی نمیمونه که مشتری پس نگیره و بگه برا خودت.
ناشناس۲۳۲۵۳۵۱۳:۳۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
برخی مسائل و مشکلاتی که در کشور ما اتفاق می افتد احساس میشود که در کشور افغانستان - پاکستان و یا کشور های آفریقایی زندگی میکنیم . در کشوری با این همه سطح سواد- علم -دانشجو - فارغ اتحصیل - و ............. هزارشاخص خوب واقعآ جای تاسف دارد چه مشکلات کوچکی مردم راگرفتار میکند .
ناشناس۲۳۲۶۰۳۱۳:۵۹:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
تازه به قرون وسطی برگشتیم
ناشناس۲۳۲۶۵۸۱۴:۲۵:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
داریم بر می گردیم به عصر حجر!!!!
ناشناس۲۳۴۳۱۳۱۵:۰۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
بی انصاف برگشتیم . خبر نداری
ناشناس۲۳۲۶۵۹۱۴:۲۵:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
نتیجه تدبیر بانک مرکزی !!!
رضا۲۳۲۶۸۷۱۴:۳۲:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
دمشون گرم .کاش کل مغازه دارها متحد میشدن بانک مرکزی رو به سزای کارش میرسوندن . جدیدا پول دستگاه ها رو یکروز نگه میدارن که یه رقم نجومی میشه و همش میره تو جیب بانک مرکزی
آریابان۲۳۲۷۱۹۱۴:۵۰:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
هردم از این باغ ، بری میرسد ؛ آیا در اواخر دهۀ دوم از سده بیست و یکم !!!!! واریز شدن یک وجهی به یک حسابی و بعدا دریافت آن توسط صاحب حساب هم میتونه مشکل ساز بشه ؟!؟!؟!؟!؟ آیا اینهم ناشی از تحریمهاست ؟!؟!؟!؟!؟ این مشکل دیگه واقعا نوبره : بینوا رانندگان مستأصلی که پای پمپ بنزین علاف اند ، صف دراز خودرو ها که از این ببعد جلوی پمپ ها تشکیل میشه ، فستیوال آلودگی صوتی با هنرنمائی بوق ماشین ها و .... !!!!!! ؛
آریابان۲۳۲۷۲۲۱۴:۵۲:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
هردم از این باغ ، بری میرسد ؛ آیا در اواخر دهۀ دوم از سده بیست و یکم !!!!! واریز شدن یک وجهی به یک حسابی و بعدا دریافت آن توسط صاحب حساب هم میتونه مشکل ساز بشه ؟!؟!؟!؟!؟ آیا اینهم ناشی از تحریمهاست ؟!؟!؟!؟!؟ این مشکل دیگه واقعا نوبره : بینوا رانندگان مستأصلی که پای پمپ بنزین علاف اند ، صف دراز خودرو ها که از این ببعد جلوی پمپ ها تشکیل میشه ، فستیوال آلودگی صوتی با هنرنمائی بوق ماشین ها و .... !!!!!! ؛
ناشناس۲۳۲۷۶۰۱۵:۰۲:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
مملکت شده مملکت بازارخانی هر کسی برای خودش تصمیم میگیره
ناشناس۲۳۲۸۷۷۱۶:۰۱:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
دیگه بانک مرکزی هم اعتبار نداره.
ناشناس۲۳۲۹۰۵۱۶:۱۵:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
در پمپ بنزین ، باقیمانده پول ، معمولا پس داده نمیشه و به سود آنها ، رند میشه ، ولی با کارتخوان ، این دزدی آشکار ، از بین می ره . دستگاه کارتخوان را جمع کنید تا مجموعه چرخه دزدی ها ناقص نشه .
ناشناس۲۳۲۹۱۳۱۶:۱۸:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
یعنی هر روز مملکت عقب تر از دیروز، ما در کانادا بنزین می زنیم با کارت اعتباری و پول آن ۲۱ روز بعد از حسابمان کسر می شود، این مسوولین آنقدر ادعای بانک داری می کنند پس کو؟
ناشناس۲۳۳۸۲۸۱۰:۲۱:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
همشون تابعیت کانادا رو هم دارن ولی هیچ الگویی از درستکاری اونا نمیگیرن....
ناشناس۲۳۴۹۰۸۲۲:۵۸:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
۲۱ روز بعد؟ دیگه اینقدر خالی‌ نبند! ظرف ۱ روز در کارت اعتباریت ثبت می‌شه و بهره روش میاد تا موقعی که پرداخت کنی‌! من با سیستم بانکی‌ ایران آشنایی ندارم، ولی‌ در کانادا یا هیچ جایی دیگه بانک‌ها به کسی‌ پول مفت به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نمی‌دهند.
عباس۲۳۳۰۱۹۱۷:۱۹:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
من هم تمام دستگاه های کارت خوان رو جمع کردم
امیر حسین سلطان/تهران۲۳۳۰۴۱۱۷:۴۶:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اگر اظهارات بالا درست باشد جایگاه داران کاملا حق دارند و این بی نظمی و عدم پایبندی بانک ها به تعهدات شان در نهایت به زیان مردم و رانندگان اتومبیل ها تمام می شود.
ناشناس۲۳۳۱۰۰۱۸:۳۰:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
آره مشکلاتی نظیر مالیات و اینها!
ناشناس۲۳۳۱۳۲۱۸:۴۸:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
یا خدا! بامبول جدید شروع شد...
نوید۲۳۳۱۴۵۱۸:۵۴:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
من امروز چکم برگشت خورد 90 میلیون رو هوا بود طلبکار با چوب دنبالم بود چون حواله پایا بدون اطلاع رسانی از ساعت 4 به بعد واریز میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۳۳۱۷۰۱۹:۱۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
قوانین مسخره و جدید بانک مرکزی
محمد۲۳۳۱۷۱۱۹:۱۰:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
خیلی جالبه به جایی پیشرفت داریم پسرفت می کنیم دوباره شمارش پول و ...
ناشناس۲۳۳۱۸۰۱۹:۱۵:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
بالاخره یکی به این سیستم فشل بانکی تاخت
حسن۲۳۳۳۲۹۲۱:۳۲:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
چرا با امثال این آدم ها که بخاطر منافع شخصی آرامش مردم را به هم می زنند برخورد نمی شود
ناشناس۲۳۳۴۹۴۰۰:۱۸:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
کار درست را جایگاه داران می کنند. چه معنی داره بانک چند روز با پول مردم کار کنه؟
ناشناس۲۳۳۵۶۴۰۴:۱۴:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
در دنیایی که کشورها بی رحمانه! و بدون درنگ بدنبال پیشرفت هستن و حتی در جای فعلی ماندن به معنای عقب ماندن در رقابت با سایر کشورهاست، ما حتی نمیتونیم وضعیت فعلی را حفظ کنیم و هر روز حرکت عقبگرد داریم.
ناشناس۲۳۳۶۷۳۰۸:۲۲:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
اصلاً سودی وجود ندارد و به بیان بهتر این پول به معنای بدهکاری بانک به شخص است؛ لیکن این پول جزو منابع بانک تلقی نشده و سودی نیز به آن تعلق نمی گیرد. منم به بانک بدهکارم ولی ۲۰ درصد سود میگیره
تئومان۲۳۳۷۹۷۰۹:۵۲:۴۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
حالا فهمیدم اینا که میگن می خواهیم بازار رو کنترل کنیم یعنی چه ؟خ
ناشناس۲۳۳۸۱۷۱۰:۱۲:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
من شک ندارم بسیاری از این بی تدبیری ها به عمد درحال انجام است برای نارضایتی بیش ار پیش مردم
ناشناس۲۳۳۹۵۳۱۱:۵۸:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
سیف کار دیگری مانده نکرده باشی؟!
ناشناس۲۳۴۰۴۰۱۲:۵۰:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
بله ان شالله به سمت پول نقد پیش میریم که هر چی مشکات اقتصادییه به واسطعه الکترونیکی شدن مثل مساله دلار
رضا۲۳۴۰۶۱۱۲:۵۶:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
سلام درست است که سیستم الکترونیکی است و سرعت عمل باید بهتر و بیشتر شود ولی سیستم بانکی ایران بخاطر مسائل پولشویی شدیدا تحت فشار بانک جهانی و سایر نهادهای مالی است و ظاهرا این تصمیم در این راستا است و بهتر بود بانک مرکزی بطور صریح و شفاف توضییح میداد
ناشناس۲۳۴۱۹۹۱۴:۱۴:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
وای به روزی که بانک هم اختلاسگر بشود...!!
ناشناس۲۳۴۳۲۰۱۵:۰۹:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
تو که راست میگی!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین