شرایط تاسیس سالن ماساژ-هزینه راه اندازی و مجوز و طرح توجیحی سالن ماساژ

گزارش بازرگانی، 230851،   4020901015

راه‌اندازی سالن اسپا کار دشواری نیست؛ فقط کافی است تمهیدات اولیه برای راه‌اندازی و تاسیس این مراکز ماساژ را فراهم آورید. خرید تجهیزات استاندارد و مناسب مثل سیستم تهویه، وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب، به‌همراه استخدام ماساژورهای مجرب، اولین قدم برای راه اندازی سالن ماساژ به شمار می‌روند. در این مقاله به بررسی شرایط تاسیس سالن ماساژ به‌همراه تجهیزات موردنیاز برای راه‌اندازی مرکز اسپا می‌پردزایم. اگر برنامه تاسیس سالن اسپای تخصصی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید. 

حداقل هزینه راه اندازی سالن ماساژ چقدر است؟

سرمایه اولیه برای راه‌ندازی سالن اسپا، برابر با همه هزینه‌های مربوط به خرید تجهیزات، اجاره سالن و استخدام ماساژورهای مجرب می‌شود. ازاین‌رو مقدار ثابتی به‌عنوان سرمایه اولیه برای شروع کار سالن اسپا وجود ندارد. هزینه‌ راه‌اندازی با‌توجه‌به نوع تجهیزات و اجاره سالن در منطقه‌های مختلف شهر، کمی متفاوت است. همچنین انتخاب نوع برند برای تجهیزات سالن، بر سرمایه اولیه مورد‌نیاز تاثیر می‌گذارد. برای مثال حوله خشک‌کن یکی از مهم‌ترین تجهیزات سالن ماساژ به شمار می‌رود؛ خرید این وسیله از برندهای ایرانی یا خارجی باعث تغییر قیمت حوله خشک کن و درنتیجه تغییر مقدار سرمایه موردنیاز اولیه خواهد شد. 

در توجیه اقتصادی راه‌اندازی سالن اسپا، نرخ بازگشت سرمایه در سال تقریبا ۱۰ تا ۲۰ درصد است که رقم مناسبی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار به شمار می‌رود. البته این میزان نرخ بازگشت سرمایه به عوامل مختلفی مثل تبلیغات و میزان سرمایه اولیه بستگی دارد. بااین‌حال نشان‌دهنده به‌صرفه بودن ایده راه‌اندازی سالن اسپا است.  

ثبت برند سالن ماساژ؛ یکی از شرایط تاسیس سالن ماساژ

هنگام راه‌اندازی سالن ماساژ باید یک اسم مناسب برای برند انتخاب کنید. زمان انتخاب اسم سالن ماساژ باید دقت داشته باشید که اسم مرتبط باشد. همچنین قبلا سالن ماساژی با این نام راه‌اندازی نشده باشد. اسم برند تاثیر بسزایی بر فعالیت‌های بازاریابی و ماندگاری در ذهن مخاطب دارد. ازاین‌رو حتما اسم مناسبی برای راه‌ اندازی سالن ماساژ انتخاب کنید.  

برندی که برای سالن ماساژ خود انتخاب می‌کنید نباید موجب گمراه کردن مشتریان شود؛ نام برند باید خدمات و فعالیت‌هایی که در این زمینه ارائه می‌کنید را در ذهن مشتری تداعی کند. نام برند ممکن است هم‌اندازه تهیه تجهیزات باکیفیت برای سالن، اهمیت داشته باشد. برای مثال پرداخت هزینه بالا برای خرید بهترین تخت‌ها و پرداخت قیمت رادیاتور بارلی یا استخدام افراد ماساژور بدون داشتن نام برند مناسب، ممکن است به نتیجه دلخواه ختم نشود. 

انتخاب فضای مناسب؛ اقدامی مهم برای راه‌اندازی سالن ماساژ 

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها برای تاسیس سالن ماساژ، انتخاب مکان مناسب است. مساحت، کاربری ملک، ارتفاع، وضعیت پارکینگ و تعداد اتاق از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در نظر بگیرید. در طرح اقتصادی راه اندازی سالن ماساژ حتما به سرمایه خود توجه داشته باشید تا اتاقی با بهترین مساحت را انتخاب کنید. اتاقی با مساحت بزرگ طبیعتا به تجهیزات بیشتری نیز نیاز خواهد داشت. در این‌صورت سرمایه اولیه برای خرید سیستم تهویه هوا، وسایل گرمایشی برای اتاق‌ها هم‌چون تعداد حوله خشک کن ایران پارسیان، رادیاتور برای سالن‌ها و راهروها و خرید تخت افزایش می‌یابد. 

علاوه‌بر شرایط داخلی ساختمان مثل تعداد اتاق و ارتفاع سقف، باید به شرایط بیرونی ساختمان موردنظر نیز توجه داشته باشید. راه اندازی سالن ماساژ در نقطه‌ای از شهر که دسترسی راحتی به وسایل حمل‌ونقل عمومی ندارد، چندان ایده جالبی نیست. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که مراکز شهر به دلیل شلوغی و سروصدای بالا، محیط خوبی برای تاسیس سالن ماساژ نیستند. 

اخذ مجوز؛ یکی از مهم‌ترین شرایط تاسیس سالن ماساژ

برای تاسیس سالن ماساژ نیاز به دریافت مجوز و جواز سالن ماساژ دارید. برای این کار باید به شهرداری مراجعه و شرایط و مدارک موردنیاز را به دقت بررسی کنید. برای دریافت جواز تاسیس سالن ماساژ به مدارکی مثل مجوز از سمت مرکز بهداشت، سازمان محیط زیست و سازمان امور صنفی نیاز دارید. همچنین طرح توجیهی، وضعیت مالکیت ملک و تجهیزات استفاده شده در سالن مورد بررسی قرار می‌گیرند. شما باید سیستم تهویه مناسب و وسایل گرمایشی و سرمایشی مورد‌نیاز برای فصول مختلف سال را برای سالن تهیه کرده باشید. بعد از بررسی همه مدارک و طی کردن مراحل، مجوز راه اندازی سالن ماساژ صادر خواهد شد. 

خرید وسایل ماساژ؛ یکی از مراحل راه اندازی سالن ماساژ

قبل از خرید وسایل موردنیاز ماساژ حتما یک لیست وسایل مورد‌نیاز تهیه کنید. در این‌صورت شرایط راحت‌تری برای تجهیز کردن سالن اسپا یا همان ماساژ خواهید داشت. لیست وسایل موردنیاز برای تاسیس سالن ماساژ از حوله و تخت تا نصب پکیج‌های تهویه هوا را شامل می‌شود. در نظر داشته باشید که کیفیت تجهیزات سالن ماساژ باعث افزایش رضایت مراجعه‌کنندگان به این مرکز خواهد شد. 

نصب حوله خشک‌کن، پکیج گرمایشی برای روزهای سرد سال، سیستم تهویه هوا برای روزهای گرم سال و خرید پکیج‌های افزایش دمای آب از مهم‌ترین زیرسازی‌ها برای راه اندازی سالن ماساژ به شمار می‌روند. علاوه‌بر خرید این وسایل، باید لوازم موردنیاز اتاق ماساژ را نیز تهیه کنید. روغن‌های گیاهی با اثر درمانی، حوله‌های نرم برای ایجاد حس لطافت و شادابی، تحت نرم و روکش‌های یک‌بار مصرف، همگی از وسایل ماساژ درمانی به شمار می‌روند. 

نصب تجهیزات به‌روز و استاندارد؛ مهم‌ترین گام برای تاسیس سالن ماساژ حرفه‌ای

طرح توجیهی سالن ماساژ و راه‌اندازی مرکز اسپا یکی از ایده‌های نوین برای راه‌اندازی کسب‌و‌کاری با درآمد بالا به شمار می‌رود. شرایط تاسیس سالن ماساژ، هزینه‌ها و تجهیزات موردنیاز را در این مقاله بررسی کردیم. به‌طورکلی استفاده از تجهیزات به‌روز و استاندارد و همچنین استخدام ماساژورهای مجرب باعث افزایش احتمال نرخ بازگشت سرمایه خواهد شد. 

با تجهیز سالن ماساژ به وسایل استاندارد و سیستم تهویه مطلوب، رضایت مراجعه‌کنندگان افزایش خواهد یافت. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم وسواس بالایی در خرید لوازم موردنیاز اتاق ماساژ به خرج دهید. نصب سیستم تهویه مناسب، پکیج‌های گرمایشی و وسایلی مثل حوله خشک کن باعث بهبود رضایت مراجعه‌کننده‌گان سالن ماساژ خواهد شد. برای خرید بهترین وسایل گرمایشی و سرمایشی به سایت اپسیلون کالا مراجعه کنید. این سایت یکی از مراجع خرید انواع پکیج‌های ایرانی و خارجی به شمار می‌رود. برای خرید و دریافت مشاوره از اپسیلون کالا فقط کافی است نام این سایت را در موتورهای جست‌وجو وارد کنید. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین