آموزش کاربردی حسابداری و حسابرسی را از تابستان شروع کنید

گزارش بازرگانی،   4010408118

بسیاری از افراد حسابداری را به‌عنوان یک رشته بسیار پولساز می‌شناسند. همه بر این باور هستند که یک حسابدار خوب بیکار نمی‌ماند. این موضوع حقیقت دارد؛ اما آیا تمامی فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری، شغلی مناسب و درخور در بازار کار پیدا می‌کنند؟ یا فقط بخشی از آن‌ها به شغل‌های عالی و پُردرآمد دست پیدا می‌کنند؟

نحوه ورود به شغل حسابداری

0 تا 100 شغل حسابداری

در اینکه رشته حسابداری نیاز بسیاری از شرکت‌ها و موسسات است، هیچ شکی نیست؛ اما هر حسابداری هم نمی‌تواند جایگاه شغلی مناسبی به دست بیاورد. این موضوع به تخصص و رشته تخصصی حسابداری که فرد انتخاب کرده است بستگی دارد. همچنین کسانی که در دوره‌های تخصصی حسابداری شرکت کرده‌اند، شانس بیشتری برای دریافت پست‌های شغلی بهتر خواهند داشت. پس حتی اگر همین امروز هم برای گرفتن تخصص اقدام کنید، شانس بهتری برای داشتن موقعیت‌های شغلی بهتر خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم تا درباره تخصص و شرکت در دوره‌های مختلف حسابداری با شما صحبت کنیم.

حسابداری و حسابرسی در بازار کار امروز

بازار کار همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویانی است که یک رشته خاص را به‌عنوان رشته کاری خود انتخاب کرده‌اند. همه دانشجویان می‌خواهند بدانند این رشته که قصد تحصیل در آن را دارند، چطور باعث کسب درآمد آن‌ها می‌شود؟ این موضوع اهمیت بسیاری دارد. در حقیقت باعث ایجاد انگیزه در فرد برای ادامه دادن تحصیلات آکادمی می‌شود. در حال حاضر بسیاری از رشته‌های تحصیلی در بازار کار اشباع شده‌اند. به این ترتیب دیگر نیازی به نیروی کار جدید ندارند. از‌این‌رو تمام فارغ‌التحصیلان در این رشته‌ها، مجبور به فعالیت در رشته‌های دیگر غیرمرتبط با کار خود خواهند شد.

در این میان، هنوز هم حسابداری و حسابرسی بازار کار مناسبی دارد. در حقیقت هنوز هم تخصص در حسابداری، توانایی خاصی است که تمامی شرکت‌ها به آن نیاز پیدا می‌کنند. یک شرکت، سازمان و حتی یک فرد که یک فروشگاه کوچک را اداره می‌کند، به حسابداری و حسابرسی نیاز پیدا خواهد کرد. به همین خاطر هنوز بسیاری از افراد در آموزش حسابداری آنلاین و امثال آن شرکت می‌کنند تا در این بازار عالی، فرصت مناسبی برای کسب درآمد پیدا کنند. در حال حاضر هزاران کسب‌و‌کار مختلف در بازار کار وجود دارد. هر کدام از این مشاغل به نوبه خود با اعداد و ارقام و البته امور مالیاتی طرف حساب هستند. بنابراین همه آن‌ها به یک حسابدار نیاز پیدا می‌کنند.

نیاز به حضور یک حسابدار خبره در سازمان‌ها و موسسات مختلف، همیشه احساس می‌شود. توجه داشته باشید که انواع مختلف حسابداری وجود دارد که می‌توانید در آن تخصص پیدا کنید. برای مثال برخی افراد با ثبت نام در پکیج آموزش حسابداری پیمانکاری، در این زمینه تخصص پیدا می‌کنند و برخی دیگر، رشته‌های تخصصی متفاوتی را انتخاب می‌کنند. داشتن یک مهارت تخصصی به حسابدار کمک می‌کند تا سریع‌تر وارد بازار کار شود.

نمونه مدرک و گواهینامه موسسه پکت

نمونه مدرک و گواهینامه موسسه پکت

 

حسابداری و حسابرسی؛ از مدرک تا تخصص!

حسابداری و حسابرسی فقط به مدرک تحصیلی خلاصه نمی‌شود. در حقیقت بعد از آن‌که مدرک تحصیلی را به دست آوردید، انگار که فقط اطلاعات سطحی از حسابداری و حسابرسی دارید. مدرک تحصیلی برای استخدام در شرکت‌های مختلف لازم است، اما کافی نیست. البته جالب است بدانید که برای برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها، داشتن مدرک تحصیلی حتی الزامی هم نیست. همین که فرد بر مباحث فنی و تخصصی حسابداری تسلط داشته باشد، برای شرکت کفایت می‌کند. مهارت با شرکت در دوره های آموزش حسابداری ایجاد می‌شود. برای مثال برخی افراد تصمیم می‌گیرند تا با شرکت در دوره آموزش مشاور مالیاتی، تبدیل به یک مشاور مالیاتی حرفه‌ای و خبره شوند و... .

باید گفت که از مدرک تا تخصص فاصله بسیاری وجود دارد. شما می‌توانید این فاصله را فقط با شرکت در دوره‌های تخصصی جبران کنید. به این ترتیب، تازه اطلاعاتی تخصصی در زمینه حسابداری به دست می‌آورید و بازار کار هم به‌دنبال این اطلاعات تخصصی و حرفه‌ای است. نبود تخصص و مهارت باعث می‌شود بسیاری از فارغ‌التحصیلان در رشته حسابداری بیکار باشند و در مقابل، حسابداران دیگر درآمدهای بسیار عالی داشته باشند.

به زبان ساده می‌توان گفت زمانی که شما مدرک دانشگاهی حسابداری را به دست می‌آورید، همانند یک پزشک تازه کار و بی‌تجربه هستید. پس از آن باید تخصص و گرایش را در حسابداری پیدا کنید. همان طور که بازار کار پزشکان متخصص و فوق‌تخصص به‌مراتب بهتر از پزشکان عمومی است، با اخذ تخصص ویژه در حسابداری هم می‌توانید به کسب درآمد بسیار عالی دست پیدا کنید. دنیای امروز دنیای تخصص‌محور است. در گذشته فارغ‌التحصیلان در یک رشته خاص بسیار کم بودند. به همین خاطر بازار کار را به دست می‌آوردند. این روزها با افزایش تعداد تحصیل‌کردگان در یک رشته تحصیلی خاص همانند حسابداری، در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر تخصص مطرح می‌شود. کسانی می‌توانند بازار کار را به دست بیاورند که تخصص کافی داشته باشند.

اهمیت شرکت در دوره‌های آموزش حسابداری و حسابرسی

زمانی که وارد یک آموزشگاه معتبر حسابداری می‌شوید، متوجه خواهید شد که انواع دوره‌های مختلف برای کارآموزان ارائه می‌شود. فراموش نکنید که امکان شرکت در تمامی این دوره‌ها برای شما وجود ندارد. باید یک زمینه حسابداری را انتخاب کنید و در همان زمینه تخصص به دست بیاورید. تخصص شما باید جامع و کامل باشد. همچنین بهتر است در یک موسسه و آموزشگاه ثبت‌نام کنید که در نهایت مدرک معتبر و قابل ترجمه در کشورهای خارجی را به شما ارائه دهد. به این ترتیب هم تخصص کافی را به‌صورت عملی به دست می‌آورید و هم می‌توانید با ارائه این مدرک به شرکت‌های مختلف نشان دهید که دارای تخصص کافی هستید و در دوره‌های تخصصی شرکت کرده‌اید. در ضمن توصیه می‌شود که ابتدا بازار کار بخش‌های تخصصی در حسابداری را بررسی کرده و یکی را برای یادگیری انتخاب نمایید. پکیج آموزش حسابداری پیمانکاری، دوره پرورش مدیر مالی، دوره استانداردهای حسابداری و... را می‌توان به عنوان شروع انتخاب کرد. 

در زمینه حسابداری و حسابرسی تخصص پیدا کنید

در دوران تحصیل در رشته حسابداری، با انواع مختلف حسابداری آشنا خواهید شد. هر کدام از انواع حسابداری، یکی از دروس دانشگاهی هستند که باید آن‌ها را پاس کنید. بعد ورود به بازار کار متوجه می‌شوید که تمامی این‌ها فقط دروسی نبودند که نیاز به پاس کردن آن‌ها داشتید. بلکه باید در زمینه هر کدام تخصص پیدا کنید. در حقیقت بحث تخصص در زمینه حسابداری از همینجا شکل می‌گیرد. اگر فقط به داشتن مدرک تحصیلی خود اکتفا کنید، یعنی یک حسابدار عمومی هستید. تعداد حسابداران عمومی بسیار زیاد است. همین موضوع شانس شما را برای استخدام در شرکت‌های عالی کم می‌کند. همچنین این روزها کمتر کسی به حسابدار عمومی نیاز پیدا می‌کند.

مشاغل در شاخه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. در برخی مواقع، یک حسابدار باید تخصص خاصی داشته باشد تا بتواند در یک شاخه خاص از کسب‌و‌کار، مشغول به کار شود. برای مثال باید فرد در خصوص حسابداری پیمانکاری تخصص داشته باشد تا از پس مسئولیت محاسبات قراردادهای پیمانکاری بربیاید. همین موضوع بحث تخصص را مطرح می‌کند. زمانی که به یک حسابدار متخصص تبدیل شوید که در یک یا چند زمینه خاص حسابداری تخصص دارید، بازار کار بیشتری خواهید داشت. در نتیجه می‌توانید کسب درآمد بیشتری در مقایسه با حسابداران معمولی داشته باشید.

انواع حسابداری

انواع حسابداری

انواع مختلف حسابداری را بشناسید

از بحث تخصص در زمینه حسابداری که بگذریم، باید بدانید که حسابداری 8 شاخه مختلف دارد. از حسابداری عمومی تا مدیریتی، مالیاتی، دولتی، حسابرسی، حسابداری مالی، حقوقی تا حسابداری بهای تمام شده، هر کدام از این‌ها بخشی از حسابداری هستند. اگر شما تصمیم گرفته‌اید که در زمینه حسابرسی فعالیت کنید، پس بهتر است خودتان را محدود به مباحث حسابرسی نمایید. حتی در خود شاخه حسابرسی نیز تخصص‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به دست بیاورید. دنیای حسابداری یک دنیای بسیار وسیع است. پس هیچکس نمی‌تواند در تمامی زمینه‌های حسابداری تخصص پیدا کند و فعالت داشته باشد.

بهتر آن است که با کمک آموزشگاه‌های حسابداری و حسابرسی، شاخه‌های مختلف حسابداری را بشناسید و یکی از آن‌ها را برای گرفتن تخصص انتخاب کنید. در دنیای حسابداری هرچه قدر هم که پیش بروید، باز هم احساس می‌کنید هنوز هم چیزی نمی‌دانید. پس فقط یک شاخه را انتخاب کنید و آن را پیش بگیرید. به این ترتیب بازار کار بسیار عالی انتظار شما را می‌کشد.

جمع بندی

حسابداری رشته پولسازی است و بازار کار مناسبی دارد؛ اما این برای همه فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری صدق نمی‌کند. برای آنکه بتوانید بازار کار مناسبی داشته باشد، باید تخصص کافی در یک یا چند شاخه حسابداری به دست بیاورید. شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاه‌های معتبر حسابداری که مدارک معتبر ارائه می‌دهند، در این زمینه به شما کمک می‌کنند. فرصت تعطیلی تابستان، زمان بسیار خوبی برای شرکت در دوره های تخصصی حسابداری و کسب مهارت و توانایی بیشتر است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین