چرا اسرائیل مدام به دنبال تنش زایی و جنگ طلبی است؟

گروه جهان الف،   4001012039 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری "میدل ایست آی" در گزارشی می نویسد: «اسرائیل از بدوِ ایجاد شدنش، از حربه مظلوم نمایی استفاده کرده و حالتی از جنگ دائمی را خلق کرده تا بتواند از طریق آن، جاه طلبی ها و توسعه قلمرو اشغالی خود را در دستورکار قرار دهد و برای اقدامات مجرمانه اش، بهانه های کافی را در اختیار داشته باشد».

چرا اسرائیل مدام به دنبال تنش زایی و جنگ طلبی است؟

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "میدل ایست آی" در گزارشی سعی کرده به این سوال اساسی پاسخ دهد که چرا رژیم صهیونیستی، همواره از تنش زایی و ایجاد وضعیتِ جنگ و درگیری دائمی، حمایت کرده و در عین حال، مظلوم نمایی می کند و خود را به عنوان قربانی خشونت معرفی می کند. 

میدل ایست آی در این رابطه می نویسد: «در دهه های اخیر، اسرائیل به نحو بی وقفه ای، همواره ایران را تهدیدِ به جنگ کرده است. در این راستا، رهبران اسرائیل نمایش های مختلفی را در سازمان ملل متحد علیه ایران اجرا کرده اند(نظیر اقدام "بنیامین نتانیاهو" در سال 2012 در مجمع عمومی سازمان ملل که با در دست داشتن یک تصویر کارتونی سعی داشت القا کند که ایران یک تهدید هسته ای است و یا مثلا در سال 2018، اسرائیل با استناد به یک تصویر دستکاری شده از گوگل، به قول خود از یک سایت هسته ای مخفی ایران افشاگری کرد). 

اسرائیل این اقدامات خود علیه ایران را با آب و تاب بسیار از سوی رهبران نظامی و غیرنظامی خود دنبال کرده است. با این حال، نکته اصلی این است که این اسرئیل و نَه ایران بوده که از دهه 1960 میلادی، به سلاح های اتمی دسترسی داشته و این اسرائیل بوده که حتی سعی داشته تا از سلاح های اتمی خود در جریان جنگ های 1967 و 1973 با اعراب استفاده کند. 

اسرائیل توانایی های خود جهت تولید سلاح های هسته ای را مدیون فرانسه است. کشوری که در تهاجم اسرائیل به صحرای سینا و غزه در سال 1956 با آن همکاری و توطئه کرد و در ازای آن، تل آویو از فرانسه خواست تا "راکتور هسته ای دیمونا" را برای این رژیم بسازد. 

سال 1973، اسرائیل 13 سلاح اتمی خود را آماده پرتاب به مصر و سوریه کرده بود. با این حال، ورود آمریکا به جنگ به نفع اسرائیل، عملا موجب شد تا نتیجه نهاییِ نبرد به نفع تل آویو رقم بخورد و استفاده از این تسلیحات مرگبار نیز از سوی اسرائیل علیه دولت های عربی ذکر شده، کنار گذاشته شود. 

واقعا مضحک است که اسرائیل به عنوان تنها دارنده سلاح های اتمی در خاورمیانه و عامل اصلیِ بی ثباتی در این منطقه، خود را به مثابه قربانیِ رویه های همسایگانش ارزیابی و معرفی می کند و در این رابطه، دست به مظلوم‌نمایی می زند. یکی از قابل توجه ترین و مهمترین ویژگی های حکومت اسرائیل که با اشغالگری در سال 1948 میلادی بنیان گذاشته شده این است که با ایجاد حالتی از جنگ و درگیری های مدام، سعی کرده زمینه را برای توسعه قلمرو صهیونیست ها فراهم کرده و در عین حال بر آن بوده تا با جنبش ها و گروه های مقاومتِ ضدصهیونیستی نیز برخوردهای قهری لازم را انجام دهد. 

*اسرائیل و آزار و اذیت مداوم انسان ها

بسیاری از کشورهای غربی که عملا با اقدامات خود زمینه حمایتیِ لازم جهت تاسیس رژیم اسرائیل را فراهم کردند، اینطور ادعا می کنند که هدف اصلی آن ها در این زمینه این بوده که از وقوع جنگ و یا آسیب دیدنِ یهودیان در صورت تشکیل یک دولت واحد فلسطینی جلوگیری کنند. 

با این حال، آن ها با تشکیل یک رژیم اشغالگر در منطقه، عملا خاورمیانه را در یک حالتِ جنگ و درگیری دائم فرو بردند و مردم فلسطین را به دلیل رویه های اسرائیل، با شکنجه های روحی و جسمی فراوانی رو به رو ساختند. اسرائیلی ها از همان ابتدای کار، خود را به اصطلاح، قربانیان بزرگِ خشونت طلبی جریان های مقاومت فلسطینی و دولت های عربی معرفی می کردند که این مساله عملا موجب شده تا آن ها(صهیونیست ها) نیز به جنگ و اقدامات تلافی جویانه متوسل شوند. 

این در حالی است که اساسا اسرائیل در شرایطی شکل گرفت که ارتش های عربی در وضعیت ضعیفی قرار گرفته بودند. در این رابطه "جورج مارشال" وزیر خارجه سابق آمریکا می گوید: "کل ساختار دولت عراق با چالش های قابل توجه سیاسی و اقتصادی رو به رو است و این کشور اساسا نمی تواند بیش تر از شماری معدود از نظامیان را جهت مقابله با اسرائیل اعزام کند. مصر نیز اخیرا با حملات و بی نظمی های گسترده ای رو به رو بوده است. ارتش این کشور از نظر تجهیزات ضعیف است و در شرایط کنونی بیش از همه باید معطوف به شرایط داخلی خود باشد. سوریه نیز از ارتش و تجهیزات نظامی قوی پس از آنکه فرانسوی ها، این کشور را ترک کردند برخوردار نیست. لبنان و عربستان سعودی نیز وضعیت مشابهی دارند. در عین حال، اختلافات قابل توجه میان عربستان سعودی و سوریه و همچنین میان پادشاهی های عراق و اردن نیز عملا موجب می شود تا کشورهای عربی از نیروهای نظامیِ فعلی خود هم نتوانند به نحو مطلوبی استفاده کنند". 

*اسرائیل و ایجاد تهدید علیه صلح بین المللی 

اسرائیل همواره ایجاد چرخه های جنگ و درگیری را به نفع خود دیده است. به عنوان مثال وقتی اسرائیل با همدستی فرانسه، جهت حمله به مصر در اکتبر سال 1956 توطئه کرد، این مساله بخشی از همان راهبرد اسرائیلی‌ها جهت ایجاد جنگ و درگیری های دائمی بود. اسرائیلی ها غزه و شبه جزیره سینا را اشغال کردند و ماه‌ها نیز از عقب نشینی از این مناطق، علی رغم اعلام محکومیتِ سازمان ملل متحد و آمریکا خودداری می کردند. در نهایت، اسرائیل هیچ گزینه ای الا عقب نشینی را پیش روی خود ندید. با این حال، یک دهه بعد بار دیگر دست به تکرار تجاوز خود زد. 

سال 1967 اسرائیل مدعی شد که باید قبل از آنکه سه کشور جهان عرب به آن حمله کنند، به آن ها حمله ور شود. این نوع از استدلال های اسرائیل پیشتر و در سال 1948 نیز از سوی این رژیم مطرح شده بودند. در این راستا، رژیم اسرائیل سرزمین های بیشتری را اشغال کرد و فلسطینی ها، سوری ها، و مصری هایِ بیشتر را هدف اقدامات تهاجمی و شکنجه گرانه خود قرار داد. این رویه های اسرائیل با جنگ بی وقفه آن علیه لبنان ادامه یافت که در قالب یورش های دوره ای در اواخر دهه 1960 آغاز شد و در قالب حملات آشکار سال های 1978 و 1982 و اشغال و آزار بیشترِ مردم لبنان و فلسطین ادامه یافت. 

سال 1973، اسرائیل یک هواپیمای مسافربری غیرنظامی را بر فراز شبه جزیره سینا هدف قرار داد و 106 مسافر آن را به قتل رساند. حمله سال 1981 اسرائیل علیه راکتور اتمی "اوسیراک" عراق که توسط فرانسوی ها در حال ساخت بود نیز با این ادعا از سوی اسرائیلی ها توجیه می شد که ما مجبور شدیم تا به صورت پیش‌دستانه از خود دفاع کنیم. 

در طی دهه های گوناگون، اضافه بر کشتارِ ده ها شهروند غیرنظامی عرب توسط اسرائیل و آواره شدنِ میلیون ها فلسطینی، اسرائیل در جریان جنگ خود علیه مصر در اواخر دهه 1960 میلادی موجبِ آوارگی یک میلیون مصری و همچنین آواره شدنِ صدها هزار لبنانی در پی جنگ های مکرر خود علیه لبنان از سال 1978 شده است. 

*ماشین کشتارِ اسرائیل

اسرائیل به بهانه دفاع از خود در سال های اخیر، به طور مرتب و در دوره های زمانی متوالی اقدام به بمباران سوریه، لبنان، و غزه کرده است. در عین حال، ماشین کشتار و وحشت آفرینی نظامی آن نیز در کنار وحشی گری شهرک نشینان صهیونیست، ملت فلسطین را که در کرانه باختری رود اردن و قدس شرقی ساکن هستند، هدف قرار می دهد. سوری ها در ارتفاعات جولان نیز مدام هدفِ تجاوزات اسرائیلی ها قرار می گیرند. 

پلیس و سیستم قضایی نژادپرست اسرئیل نیز به طور مرتب و مدام فلسطینی ها را هدف قرار می دهند. این در حالی است که دستگاه های تبلیغاتی اسرائیل مدام می گویند که "اسرائیل در حال دفاع کردن از خود است". اقدامات بی شرمانه اخیر اسرائیل در حمله به محله "شیخ جراح" در بیت المقدس که با هدف بیرون راندن فلسطینی ها از خانه و کاشانه خودشان انجام گرفته و یا محاصره بیش از دو میلیون نفر از مردم نوار غزه توسط آن ها، همه و همه نمودهای خوی تجاوزکارانه اسرائیل هستند. 

اسرائیل از زمان تاسیس رژیم جعلی خود، به: فلسطین، اردن، لبنان، مصر، و سوریه حمله کرده است. اسرائیل همچنین: عراق، سودان و تونس را نیز بمباران کرده است. در عین حال، رویکردهای خصمانه ای را نیز در قبال ایران، لیبی، یمن، مراکش، و الجزایر اتخاذ کرده است. اسرائیل تنها رژیمی در منطقه است که سلاح های اتمی در اختیار دارد و مدام تهدید به استفاده از آن ها نیز می کند. حتی با وجود همه این حقایق، اسرائیل هنوز ادعا می‌کند که خود قربانی خشونت است. 

اسرائیل از بدوِ ایجاد شدنش، از حربه مظلوم نمایی استفاده کرده و حالتی از جنگ دائمی را خلق کرده تا بتواند از طریق آن، جاه طلبی ها و توسعه قلمرو اشغالی خود را در دستورکار قرار دهد و برای اقدامات مجرمانه اش، بهانه‌های کافی را دراختیار داشته باشد». 

 

*لینک: 

https://www.middleeasteye.net/opinion/israel-wants-state-permanent-war-why

 

دیدگاه کاربران

کاوه۲۳۵۹۷۵۴۰۵:۱۰:۱۶ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
اسرائیل معشوقه پر خرج آمریکاست و چون با زور فلسطین را اشغال و رژیم خود را بر پا نموده است لذا آمریکا به عنوان اهرم فشار بر روی کشورهای عربی برای دوشیدن آنها استفاده می کند لذا مثل همه زور گیرها دنبال شر می گردد تا خودش به نان و نوایی برسد . مرگ بر اسرائیل و حامیانش .
صمصام۲۳۵۹۷۹۷۰۷:۴۷:۴۵ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
متاسفانه بزرگترین عامل که باعث بی پروایی و جنایات این رژیم غیر قانونی میشود رسمیت بخشی به این حکومت غاصب توسط سازمان ملل است و البته امریکا که خود اصلی ترین حامی این حکومت غیر قانونی است
ناشناس۲۳۵۹۸۸۹۰۹:۲۹:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
اسرائیل که داره یکی یکی با اعراب توافق می کنه اعراب هم از این بابت بسیار خرسند هستند توافق یکی تنش زدایی و دوستی
ناشناس۲۳۵۹۹۷۲۱۰:۴۸:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
خخخه تنش زدایی!!! مظلوم نمایی و دوستی های ظاهری البته برای نیل تا فرات که از بستر تجزیه کشورها صورت بگیرد ولی ما اجازه نمی‌دهیم عملی کنید
ناشناس۲۳۵۹۹۳۱۰۹:۵۸:۲۷ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
ولی دیگر گذشت آن زمان ها که با تجاوز ملک به اسرائیل بزند و الان دیوار کشیده دور خودش و در آینده نزدیک محو شدن این غده و نماز برپا کردن توسط منجی بشریت در قدس آزاده شده
ناشناس۲۳۵۹۹۳۳۱۰:۰۰:۱۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
همه دنیا هم فهمیدن این ها چی هستند منتهی شست و شوشدگان مغزی ایرانی توسط رسانه های دشمن از جمله همین اسرائیل دنبال....!
ناشناس۲۳۵۹۹۳۴۱۰:۰۰:۲۹ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
رژیم منحوس صهیونیستی عامل اصلی خشونت و ترور و جنگ افروزی در منطقه است و متاسفانه امریکا هم از این رژیم کودک کش حمایت می کند.
ناشناس۲۳۵۹۹۳۵۱۰:۰۱:۲۰ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو بشود.
ناشناس۲۳۵۹۹۳۶۱۰:۰۲:۲۸ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
چون از پدر خود یاد گرفته و اروپاییان که با یورش به قاره آمریکا و نسل کشی مردم آنجا کشور تاسیس کردن ولی اینجا بزرگ دارد و اجازه نمی دهد و نابودی آن حتمی است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین