ظریف: آمریکا همچنان سیاست شکست‌خورده «فشار حداکثری» ترامپ علیه ایران را ادامه می‌دهد

جهان،   3991215053

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که دولت جدید آمریکا علیرغم فراگیری بیماری «کووید-۱۹»، همچنان سیاست شکست‌خورده «فشار حداکثری» علیه ایران را ادامه می‌دهد.

ظریف: آمریکا همچنان سیاست شکست‌خورده «فشار حداکثری» ترامپ علیه ایران را ادامه می‌دهد

به گزارش فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار تصویری از یک دختر 6.5 ساله ایرانی که تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی قرار گرفته، تأکید کرد که ایالات متحده همچنان به سیاست شکست‌خورده «فشار حداکثری» دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا علیه ایران ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی که در صفحه توییتر خود به همراه تصویر دختری 6.5 ساله ایرانی به نام «یسنا» منتشر کرده بود، با انتقاد از سیاست‌های ظالمانه ایالات متحده علیه ایران نوشت: «این دختر کوچکی است که هزینه گزینه‌های ظالمانه و غیرانسانی سیاستمدارانی از فرسنگ‌ها دورتر را پرداخته است. وضعیت وی در ایران منحصر به فرد نیست. ایالات متحده حتی باوجود بیماری کووید-19، همچنان سیاست‌ شکست‌خورده «فشار حداکثری» ترامپ را ادامه می‌دهد».

ظریف سپس با مطرح کردن این موضوع ادامه داد: «آیا زمان آن نرسیده که گزینه‌ای را امتحان کند که شاید واقعاً کارساز باشد؟»

ظریف در پیام توییتری خود مطلبی مربوط به دختری ۶.۵ ساله ایرانی به نام یسنا را منتشر کرده بود که در تیتر آن نوشته شده بود: "یک دختر ۶.۵ ساله دولت ایالات متحده را تحت پیگرد قرار داد».

داستان این دختر ایرانی به تأثیر تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده بر زندگی مردم عادی ایران اشاره شده بود و در بخشی از آن نوشته شده بود: «من یسنا، دختری 6.5 ساله هستم که در سن 6 ماهگی، به واسطه یک واکسن تاریخ گذشته و فاسد، دچار تشنج شدم و از آن زمان دارو مصرف می‌کنم. داروهای زیادی مصرف کرده‌ام و تنها چهار دارو بر روی بدن من جواب داده است که از آن میان دو دارو، آمریکایی است».

در ادامه این داستان آمده است: «خانواده من با هزار مشکل این داروها را تهیه می‌کردند تا اینکه سیاستمداران نادان آمریکا یک شبه یک تصمیم اشتباه و غیرانسانی گرفتند و دیگر خانواده من نتوانستند داروی مورد نیاز مرا تهیه کنند و بیماری من بدتر شد و موجب شد به دفعات تشنج کنم و 99 درصد از تکلم خود را از دست دادم و قدرت تصمیم‌گیری من 90 درصد کاهش یافت».

وی در پایان نامه خود با انتقاد از سیاستمداران آمریکایی گفت: «من مجبورم که هزینه اشتباهات سیاستمداران آمریکایی را بپردازم. همان سیاتمدارانی که حتی نمی‌توانند سگ‌ها و خانواده‌های خود را کنترل کنند».

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین