رایزنی بایدن و کنگره برای تحریم احتمالی دیوان کیفری بین‌المللی

  4030301122 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای کنگره در حال بررسی اقدامات احتمالی علیه دیوان کیفری بین‌المللی هستند، از جمله تحریم.

رایزنی بایدن و کنگره برای تحریم احتمالی دیوان کیفری بین‌المللی

به گزارش ایسنا، در پی درخواست دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی، «کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید گفت مقامات آمریکا در حال بررسی گام‌های بعدی در تحریم دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) هستند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از درخواست جمهوری‌خواهان کنگره این کشور برای تحریم دیوان کیفری بین‌المللی حمایت می‌کند، گفت: «در این مورد، ما در حال بررسی گام‌های بعدی با کنگره هستیم.»

در روز دوشنبه کریم خان گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. این درخواست که به دلیل متهم‌ شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت درخواست شده، واکنش‌های فراوانی را در پی داشت، از جمله از سوی آمریکا که شدیدا با آن مخالفت کرد.

نتانیاهو و گالانت به کشتار در غزه، استفاده از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان در جنگ متهم شده‌اند.

بایدن در یک نشست خبری مدعی شد که با وجود درخواست دیوان کیفری بین‌المللی برای بازداشت نتانیاهو، رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب نسل‌کشی نشده است.

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت قانون‌گذاران این کشور در حال بررسی گزینه‌های موجود برای اعمال فشار به دیوان کیفری هستند، از جمله تحریم این دیوان.

ساعاتی پیش دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد غربی نیز به او گفته که این دیوان باید بر چهره‌هایی مانند «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه متمرکز شده و از تحقیق درباره جنایات احتمالی آمریکا و متحدانش خودداری کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۹۶۷۲۸۲۰:۱۸:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۱
یک بام و دو هوا هولوکاست نسل کشی است و کشتار زنان و کودکان و تخریب بیمارستانها و مدارس و کشتار کادر درمان با بمب‌های سنگر شکن نسل‌کشی نیست ... .....
ناشناس۳۴۹۶۷۴۲۲۰:۳۰:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۱
نسل کشی زمانی تحقق می یابد که قتل یا ایراد صدمات جسمی یا روحی ، قراردادن در معرض شرایط زیستی نامناسب، جلوگیری از زاد و ولد و انتقال اطفال متوجه یک گروه ملی ، قومی نژادی یا مذهبی بوده و با قصد نابودکردن تمام یا قسمتی از آن گروه انجام شود .مواد ۶ و ۷ اساسنامه های دیوانهای بین المللی کیفری یوگسلاوی سابق و رواندا و ماده ۲۸ اساسنامه رم برای تأسیس دیوان بین المللی کیفری، بر فرض عدم اطلاع مقام های عالی رتبه و فرماندهان از جنایت افراد تحت ریاست و فرماندهی و به مجرد وجود قرائن و شواهدی دائر بر وقوع جنایت نسل کشی توسط مأموران و سربازان، آنان را موظف به اتخاذ تداب یر لازم برای پیشگیری از گسترش دامنه این جنایت و معرفی به موقع جانیان به مراجع صالح قضا یی کرده و در غیر این صورت از لحاظ کیفری مسؤول می داند. همچنین، مواد ۶ و ۷ اساسنامه های دیوانهای یوگسلاوی سابق و رواندا، امر مقام مافوق را دلیلی بر معافیت مأمور نشناخته و ماده ۳۳ اساسنامه رم نیز، با اعلام اینکه دستور ارتکاب نسل کشی دستوری آشکارا غیرقانونی است ؛ راه را بر هرگونه ادعای اشتباه در غیرقانونی بودن دستور توسط مأموران و مجریان بسته است.
ناشناس۳۴۹۶۷۵۳۲۰:۴۵:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۱
نسل‌کشی یا جنوساید از پیشوند یونانی genos و gen به معنای نژاد یا قبیله و پسوند لاتین cide به معنای کشتن جنوساید عبارت است از نابودی يک ملت يا يک گروه قومی با برنامه هماهنگ شده از اعمال تبعیض‌آمیز، به منظور نابودی بنیادهای اساسی زنده‌گی گروه‌های ملی که به قصد اضمحلال آن گروه انجام می‌شود. به عبارت دیگر، جنوساید یا نسل‌کشی عبارت است از نابودی عمدی کل يا بخشی از يک گروه اقلیت نژادی، جنسی، مذهبی، طايفه‌ای، قومی يا سیاسی، توسط يک دولت يا عوامل آن. طبق ماده دوم کنوانسیون منع و مجازات جنایت نسل‌کشی مصوبه ۱۹۴۸، نسل‌کشی عبارت است از ارتکاب هر یک از اعمال مشروحه زیر علیه یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی که به قصد نابود کردن کلی یا جزیی آن‌ها به دلیل دارا بودن این اوصاف، صورت می‌گیرد: الف: کشتار اعضای گروه؛ ب: ایراد آسیب جسمی یا روانی جدی به اعضای یک گروه؛ ج: قرار دادن عمدی یک گروه در معرض شرایط نامساعد زنده‌گی، به انتظار نابودی فزیکی کلی یا جزیی آن گروه؛ د: تحمیل تدابیری به قصد جلوگیری از زاد ولد در یک گروه؛ ه: انتقال اجباری کودکان یک گروه به گروه دیگر.
ناشناس۳۴۹۶۷۷۴۲۰:۵۶:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۱
 کشتار جمعی یا نسل کشی به اعمال مجرمانه اطلاق می شود که به قصد نابود کردن تمام یا بخشی از گروههای ملی, قومی, نژادی یا مذهبی صورت می گیرد. اسناد بین المللی گوناگون از معاهده بین المللی پیشگیری و مجازات نسل کشی (1948) گرفته تا آخرین آنها, یعنی اساسنامه دیوان بین المللی کیفری (1998), در حمایت از موجودیت و هویت گروههای مذکور از تمامی دولتهای جهان می خواهند که تدابیر تقنینی و قضایی لازم را برای پیشگیری از نسل کشی و محاکمه و مجازات عاملان آن به کار بندند
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین